Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

TSI - cała prawda i tylko prawda

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez Szymko » 6 lutego 2020, 18:24

W głowie kiełkuje decyzja do zmiany mojego Leona 1M na coś większego, rodzinnego.
Spodobała mi się Altea XL. Ze względu na planowane przebiegi celuję w benzynę. Gama silników benzynowych w Altei jest jednak niewielka. 1.6 zaraz odrzucam bo do samochodu około 200kg cięższego od Leona ten silnik na pewno jest za słaby.

No to zostają TSI... Trochę poczytałem w necie i opinie są dość skrajne.
Do Altei szły takie same silniki jak do Leona 1P zatem poprosiłbym obecnych lub byłych użytkowników o opinię jak to z nimi jest naprawdę.

Pod uwagę biorę 1.4 125KM oraz 1.8 160KM. No bo ten 1.2 to chyba trochę za mały jest.
Rocznik 2011 i nowszy bo podobno są lepsze.
Zobacz Profil
Szymko
Sport
Sport
 
Posty: 621
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 18:10
Lokalizacja: Wlkp
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: AZD 1.6

Reklama

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez bzykofm » 6 lutego 2020, 22:00

1.4 TSI poprawiony na pasku EA 211 wszedł w 2012 i takiego szukaj. 1.8 TSI problem z łykaniem oleju (pierścienie). Jeździ ich jednak sporo i dają radę.
Dużo zależy od tego jak traktował je poprzedni właściciel. Jest jeszcze 2.0 FSI 150 KM i 2.0 TSI 211 KM, ale cieszy się średnia opinią
Jak celujesz w XLkę to może na Freetracka się skusisz? Zawsze to 4x4 :-D
była: Ibiza 6L lift 1.4 85KM 2013-2014
Leon Barbarzyńca105KM 250Nm @ dynoPro 195KM 374Nm 2014-

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bzykofm
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 3472
Dołączył(a): 9 lipca 2015, 23:59
Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka
Region: małopolskie
Auto: leon 1P FL TDI PD
Silnik: BLS 1.9

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez Szymko » 7 lutego 2020, 06:25

Do Altei XL do końca szedł 1.4TSI CAXC czyli na łańcuchu...niestety. No chyba, że się mylę ale EA211 wszedł dopiero w Leonie 5P.
Czy użytkownicy Leonów z tym silnikiem i 1.8 mieli jakieś większe problemy? Czy faktycznie po 2011 ten silnik stał się mniej problematyczny pod względem rozrządu?

2.0FSI i 2.0TSI jest właśnie tylko w Freetracku a tych jest jak na lekarstwo.
Zobacz Profil
Szymko
Sport
Sport
 
Posty: 621
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 18:10
Lokalizacja: Wlkp
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: AZD 1.6

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez bzykofm » 7 lutego 2020, 08:01

Masz rację, EA211 wszedł w 5F. 1.8 potrafił zaskoczyć wywaleniem korby i remontem dochodzącym do kilkunasty tys. zł. Można temu zapobiec, ale taki zabieg to też kilka tys. Szczegółów niestety nie znam.
była: Ibiza 6L lift 1.4 85KM 2013-2014
Leon Barbarzyńca105KM 250Nm @ dynoPro 195KM 374Nm 2014-

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bzykofm
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 3472
Dołączył(a): 9 lipca 2015, 23:59
Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka
Region: małopolskie
Auto: leon 1P FL TDI PD
Silnik: BLS 1.9

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez chlorek » 7 lutego 2020, 08:28

Szymko, w 1p/5p niestety ani 1.4 ani 1.8 nie jest dobrym silnikiem. 2.0 trochę lepiej ale też możesz trafić na egzemplarz gdzie pojawi się problem olejowy. Może pomyśl o Mondeo 1.5/1.6 - 150km, Focus kombi 1.5/1.6 150/182km też występuje w ST-line. 2.0 trochę pali szczególnie w mondeo gdzie 12-14L w mieście to standard a jak chcesz poszaleć to i 18 pokaże. Przy Focusie będzie znacznie mniej bo np. 2.0 ST 260km potrafi w trasie zejść do 7-8L przy prędkościach autostradowych zaś w mieście 10-12L.

1.6 przedlift
1.5 polift
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez bad » 7 lutego 2020, 08:32

1.6mpi multifuel CCSA (wzmocniona głowica) do tego LPG i nie ma nic tańszego w eksploatacji. Mówi Ci to właściciel takiego auta, który jeździł też Leonem 1p.
Leon 1P Stylance + Sport Up
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bad
Sport
Sport
 
Posty: 697
Dołączył(a): 25 października 2014, 15:38
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: Leon II Stylance
Silnik: BSE 1.6

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez Szymko » 7 lutego 2020, 11:59

Miałeś Alteę XL 1.6?
Dziękuję za wszystkie dotychczasowe wypowiedzi i czekam na dalsze opinie użytkowników pojazdów z interesującym mnie silnikiem. Jak ktoś boi się przyznać, że ma albo miał truchło, które się rozlatuje to spokojnie może pisać na PW :-D Obiecuję, że nikomu nie przekażę pozyskanych informacji.
Szczególnie interesują mnie sprawy najbardziej wrażliwe dla tych silników czyli: czy brały Wam olej i ile wytrzymywał rozrząd.
Zobacz Profil
Szymko
Sport
Sport
 
Posty: 621
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 18:10
Lokalizacja: Wlkp
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: AZD 1.6

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez kaCuCh » 7 lutego 2020, 13:25

Miałem XLkę 1.8 TSI (CDAA) DSG7 z 2010 roku (modelowo 2011).
Olej - po zakupie zrobiłem płukankę, zalałem Motula X-Clean+ 5W30 i między wymianami (koło 10k) nie dolewałem prawie nic. Przez 4 lata zdarzyło mi się dolać 2 razy po jakieś 300ml. Auto jeździło na programie na 197km/295mn.

W DSG padła mechatronika - tego nie przewidzisz. Nie szarpała nic a nic, z dnia na dzień nie ruszyła.

Ogólnie byłem bardzo zadowolony z tego auta.
Toledo 1M 1.8 AGN
Cupra R 1M 1.8T BAM
Cupra R 1P 2.0TSI CDLA@360
Altea XL 5P 1.8TSI CDAA@197 DSG7 MY11
Cupra 300 ST 4drive DSG6 MY18
Jest Cupra Ateca MY21
W drodze MB GLB35 AMG
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaCuCh
Sport
Sport
 
Posty: 694
Dołączył(a): 18 marca 2007, 13:50
Lokalizacja: Radom
Region: mazowieckie
Auto: C300 ST 4drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez bad » 7 lutego 2020, 13:53

Szymko napisał(a):Miałeś Alteę XL 1.6?
Dziękuję za wszystkie dotychczasowe wypowiedzi i czekam na dalsze opinie użytkowników pojazdów z interesującym mnie silnikiem. Jak ktoś boi się przyznać, że ma albo miał truchło, które się rozlatuje to spokojnie może pisać na PW :-D Obiecuję, że nikomu nie przekażę pozyskanych informacji.
Szczególnie interesują mnie sprawy najbardziej wrażliwe dla tych silników czyli: czy brały Wam olej i ile wytrzymywał rozrząd.

Mam a nie "miałem". Wcześniej miałem Leona II.
Leon 1P Stylance + Sport Up
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bad
Sport
Sport
 
Posty: 697
Dołączył(a): 25 października 2014, 15:38
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: Leon II Stylance
Silnik: BSE 1.6

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez Szymko » 7 lutego 2020, 15:15

kaCuCh, a jak tam było z trwałością rozrządu?

bad, i jakie wrażenia z jazdy? Jedzie to jako tako?
Zobacz Profil
Szymko
Sport
Sport
 
Posty: 621
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 18:10
Lokalizacja: Wlkp
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: AZD 1.6

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez d87mat » 7 lutego 2020, 16:27

Miałem 1P z silnikiem 1.8 TSI 160 HP o oznaczeniu BZB (w sumie mam, i jest na sprzedaż) - podciągnięty do ponad 260 HP i 350 NM i może raz mi się zdarzyło dolać oleju miedzy wymianami, a wymieniałem co 8-9 tyś km. Warto zaznaczyć, że BZB to Euro 4, a CDAA to już Euro 5 i większe problemy ze spalaniem oleju miały właśnie CDAA, ze względu na zastosowanie cieńszych pierścieni niż w BZB. Z tego co pamiętam to BZB były tylko do 2008 roku włącznie. Rozrząd zrobiony, części dostępne więc żadnych problemów nie miałem nigdy z rozrządem.

Obecnie mam 5F z 1.8 TSI o znaczeniu CJSA, gdzie wsadzone większe turbo, uwolniony wydech, zrobione ponad 300 HP i również wszystko w normie... Nowszą generację TSI poznasz chociażby po tym, że fazatory rozrządu są na obu wałkach rozrządu.

Pytanie czego wymagasz od auta :) Czy ma to być powolny wóz do przewozu z punktu A do punktu B, czy chcesz też mieć trochę frajdy z jazdy i możliwości modyfikacji ;)
Seat Leon III 5F 2014 1.8 TSI 180 HP -> 357 HP
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
d87mat
Signo
Signo
 
Posty: 111
Dołączył(a): 27 kwietnia 2016, 15:30
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 5F III
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez Szymko » 7 lutego 2020, 17:07

Stawiam na walory praktyczne ale w Altei podoba mi się, że nie jest tak nudna jak inne minivany.
Nie chciałbym również pod względem dynamiki robić kroku wstecz w porównaniu do Leona 1.6.
Ważne też żeby co chwilę się nie psuła albo żeby naprawa ewentualnych usterek nie stanowiła połowy wartości samochodu.
O jakichś wielkich modyfikacjach nie myślę.
Zobacz Profil
Szymko
Sport
Sport
 
Posty: 621
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 18:10
Lokalizacja: Wlkp
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: AZD 1.6

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez leoTDI » 7 lutego 2020, 19:37

Szymko napisał(a):No to zostają TSI... Trochę poczytałem w necie i opinie są dość skrajne.
Pod uwagę biorę 1.4 125KM oraz 1.8 160KM. No bo ten 1.2 to chyba trochę za mały jest.
Rocznik 2011 i nowszy bo podobno są lepsze.


Po 2011 poprawiono pierścienie. Bierz 1.8 l. Kolega @kaCuCh b.dobrze opisał silnik 1.8 l i doradził.
Ja też ci to doradzam. Bierz 1.8. W domu mam jeszcze silnik CAWA 2.0 TSI 170 kM. Też po gwarancji
zalałem Motul X-Clean+ 5W30 i pilnuję wymiany (co 1 rok). Nie dolewam praktycznie nic. Nic nie
zastąpi pojemności. Jeśli byłaby opcja 2 litrów - brałbym 2 litry. Potem 1.8. Generalnie poniżej 1.8
nigdy bym nie zszedł.
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez tatian » 7 lutego 2020, 20:21

1.8 CDAA lubił brał olej, Ale naprawa tego już nie jest taka droga.
W mieście Leon 1P z tym silnikiem połykał 10l. Altea zapewne cięższa, więc może jeszcze więcej.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez bad » 7 lutego 2020, 21:38

Szymko napisał(a):kaCuCh, a jak tam było z trwałością rozrządu?

bad, i jakie wrażenia z jazdy? Jedzie to jako tako?

Wiesz, zależy czego oczekujesz. U mnie przy przebiegu rocznym prawie 50tys. brałem pod uwagę głównie względy ekonomiczne. Auto z jak najprostszym silnikiem pod LPG. Demonem prędkości nie jest, ale wystarczy do sprawnego poruszania się. Zresztą za młodu wyszalałem się i nie muszę za..ć. Obecnie przy rodzinie 2+2 XL sprawdza się znakomicie.
Przy przesiadce z Leona miałem obawy jak sobie poradzi ten sam silnik z większą masą, ale nie ma tragedii.
Najlepiej jakbyś przejechał się i sam ocenił czy Ci odpowiada. Wadą na pewno jest krótka skrzynia biegów i brak szóstki.
Leon 1P Stylance + Sport Up
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bad
Sport
Sport
 
Posty: 697
Dołączył(a): 25 października 2014, 15:38
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: Leon II Stylance
Silnik: BSE 1.6

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez kaCuCh » 8 lutego 2020, 07:01

Miałem awarię pompy wody i ją wymieniałem. Do tego należało zdjąć rozrząd. Robiłem to w ASO, sprawdzili go i nie zalecili wymiany. Nic się z nim nie działo. Najbardziej ekonomiczny to on nie jest w mieście, ale na trasie da się nawet zejśc poniżej 7l.
Toledo 1M 1.8 AGN
Cupra R 1M 1.8T BAM
Cupra R 1P 2.0TSI CDLA@360
Altea XL 5P 1.8TSI CDAA@197 DSG7 MY11
Cupra 300 ST 4drive DSG6 MY18
Jest Cupra Ateca MY21
W drodze MB GLB35 AMG
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaCuCh
Sport
Sport
 
Posty: 694
Dołączył(a): 18 marca 2007, 13:50
Lokalizacja: Radom
Region: mazowieckie
Auto: C300 ST 4drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez Szymko » 8 lutego 2020, 15:16

tatian napisał(a):1.8 CDAA lubił brał olej, Ale naprawa tego już nie jest taka droga.
W mieście Leon 1P z tym silnikiem połykał 10l. Altea zapewne cięższa, więc może jeszcze więcej.

Dużo Ci brał oleju? Jaki przebieg miałeś?

kaCuCh, również Ciebie zapytam jaki przebieg miała Twoja Altea.
Zobacz Profil
Szymko
Sport
Sport
 
Posty: 621
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 18:10
Lokalizacja: Wlkp
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: AZD 1.6

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez kaCuCh » 9 lutego 2020, 06:35

Około 150kkm
Toledo 1M 1.8 AGN
Cupra R 1M 1.8T BAM
Cupra R 1P 2.0TSI CDLA@360
Altea XL 5P 1.8TSI CDAA@197 DSG7 MY11
Cupra 300 ST 4drive DSG6 MY18
Jest Cupra Ateca MY21
W drodze MB GLB35 AMG
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaCuCh
Sport
Sport
 
Posty: 694
Dołączył(a): 18 marca 2007, 13:50
Lokalizacja: Radom
Region: mazowieckie
Auto: C300 ST 4drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez Szymko » 9 lutego 2020, 09:40

Wychodzi, że ten silnik TSI to nie jest taki zły jak z pozoru się wydaje.
Faktycznie skłaniałbym się ku 1.8 ale po pierwsze jest ich bardzo mało, po drugie większość ma automat co generuje w używanym samochodzie dodatkowe ryzyko.
Równolegle do tego tematu śledzę inne tematy. Na forum Skody jest dość spory temat o rozrządzie w 1.4TSI i wychodzi, że problem szybko rozciągającego się łańcucha dotyczy głównie aut do 2010 roku. Przyczyną był chyba wadliwy wariator faz rozrządu ponieważ po jego wymianie na ogół ludzie nie mieli problemu. Są też tam przypadki gdzie wymieniono cały rozrząd ale bez wariatora i problem szybko wracał. Nie znalazłem tylko odpowiedzi czy jak już mam silnik że zmodyfikowanym rozrządem to w razie czego wystarczy wymiana samego łańcucha i napinacza, czy też wtedy konieczna jest wymiana kompletu z kołami i wariatorem.
Zobacz Profil
Szymko
Sport
Sport
 
Posty: 621
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 18:10
Lokalizacja: Wlkp
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: AZD 1.6

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez Maszan » 9 lutego 2020, 14:10

bad napisał(a):
Szymko napisał(a):kaCuCh, a jak tam było z trwałością rozrządu?

bad, i jakie wrażenia z jazdy? Jedzie to jako tako?

Wiesz, zależy czego oczekujesz. U mnie przy przebiegu rocznym prawie 50tys. brałem pod uwagę głównie względy ekonomiczne. Auto z jak najprostszym silnikiem pod LPG. Demonem prędkości nie jest, ale wystarczy do sprawnego poruszania się. Zresztą za młodu wyszalałem się i nie muszę za..ć. Obecnie przy rodzinie 2+2 XL sprawdza się znakomicie.
Przy przesiadce z Leona miałem obawy jak sobie poradzi ten sam silnik z większą masą, ale nie ma tragedii.
Najlepiej jakbyś przejechał się i sam ocenił czy Ci odpowiada. Wadą na pewno jest krótka skrzynia biegów i brak szóstki.

Potwierdzam Ojciec przesiadl sie z 1.6 16V w Leonie 1M na taka wlasnie Altee XL 1.6 LPG i auto normalnie jezdzi. Wiadomo demonem predkosci nie jest , ale tragedii nie ma. Przydalaby sie 6 to fakt. Jesli ktos potrzebuje sie wyszalec no to chyba nie takie auto trza kupowac.
Były:
Skoda 120@136 89' LPG
Skoda Felicia 1.3 MPI 98' LPG
VW Bora 1.9 TDI 01'
Są:
Seat Leon 1.6 16V LPG 05'
VW Golf 1.4 16V LPG 99'
Zobacz Profil
Maszan
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 3 lipca 2018, 22:19
Lokalizacja: Skawina
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez kaCuCh » 10 lutego 2020, 08:26

Zdecydowanie tragedii nie ma. W internecie najczęściej piszą ci niezadowoleni, masa zadowolonych korzysta w spokoju.
Toledo 1M 1.8 AGN
Cupra R 1M 1.8T BAM
Cupra R 1P 2.0TSI CDLA@360
Altea XL 5P 1.8TSI CDAA@197 DSG7 MY11
Cupra 300 ST 4drive DSG6 MY18
Jest Cupra Ateca MY21
W drodze MB GLB35 AMG
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaCuCh
Sport
Sport
 
Posty: 694
Dołączył(a): 18 marca 2007, 13:50
Lokalizacja: Radom
Region: mazowieckie
Auto: C300 ST 4drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez Szymko » 10 lutego 2020, 08:48

Im więcej myślę tym większy mam mętlik. Nie wiem czy po prostu nie poczekam, zwiększę budżet i zdecyduję się na Leona ST z początku produkcji i będę miał rocznikowo nowszy samochód przede wszystkim z mniej ryzykownym silnikiem gdzie rozrząd jest już na pasku.
Nigdzie nie znalazłem informacji jaka jest szerokość i długość bagażnika więc jeżeli kiedyś właścicielowi takiego autka będzie się nudzić to mógłby zmierzyć :-D
Zobacz Profil
Szymko
Sport
Sport
 
Posty: 621
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 18:10
Lokalizacja: Wlkp
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: AZD 1.6

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez marcin7x5 » 10 lutego 2020, 18:56

A musi to być koniecznie auta z rodziny VW? Jeżeli szukasz rodzinnego to jest kilka ciekawych innych propozycji. Sam niedawno byłem w takiej sytuacji gdzie miałem taki dylemat co kupić. Wybrałem zupełnie z innej beczki za to z pewną przeszłością. Wszystko zależy jakim dysponujesz budżetem...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3886
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez Szymko » 10 lutego 2020, 21:07

Zasadniczo nie zamykam się na jakąkolwiek markę.
Za wyborem czegoś z koncernu VAG przemawia jednak fakt, iż w razie czego mam niedaleko do świetnego mechanika specjalizującego się w tych markach. Zresztą Kimocha pewnie zna wielu użytkowników forum.
Zobacz Profil
Szymko
Sport
Sport
 
Posty: 621
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 18:10
Lokalizacja: Wlkp
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: AZD 1.6

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez Kimoch » 12 marca 2020, 07:57

Szymko, siemano dziękuje :D
ŻEBY JECHAĆ TRZEBA LAĆ ! Tel.792-316-586
Masz problem z wozem zapraszam do siebie http://mechanika-kimoch.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kimoch
Signo
Signo
 
Posty: 136
Dołączył(a): 9 października 2007, 16:47
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Audi A3
Silnik: CJSA 1.8

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez Szymko » 20 sierpnia 2020, 11:08

Powiedzcie mi czy do Golfa VII od samego początku produkcji wszystkie montowane silniku TSI miały z pasek czy różnie z tym było?
Zobacz Profil
Szymko
Sport
Sport
 
Posty: 621
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 18:10
Lokalizacja: Wlkp
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: AZD 1.6

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez mczelny2401 » 20 sierpnia 2020, 11:38

1.4 ma pasek a mocniejsze jednostki łańcuch
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1847
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez bzykofm » 20 sierpnia 2020, 11:43

Wg tego artykułu,

https://www.auto-swiat.pl/uzywane/uzywa ... ja/mc366pz

w Golfie VII były montowane tylko EA211, czyli na pasku. (1.2 i 1.4).
była: Ibiza 6L lift 1.4 85KM 2013-2014
Leon Barbarzyńca105KM 250Nm @ dynoPro 195KM 374Nm 2014-

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bzykofm
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 3472
Dołączył(a): 9 lipca 2015, 23:59
Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka
Region: małopolskie
Auto: leon 1P FL TDI PD
Silnik: BLS 1.9

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez mczelny2401 » 20 sierpnia 2020, 12:12

no tak zapomniałem o 1.2 :wink:
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1847
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: TSI - cała prawda i tylko prawda

Postprzez Voodoo199 » 23 sierpnia 2020, 11:16

Ogólnie ea111 wychodził w vagu do 215 roku. Samego rozrzadu na łańcuchu w tych silnikach nie ma co się bać, bo można wymienić na poprawiony w bardzo dobrych pieniądzach ( oczywiście i tak wolał bym ea211 [emoji14] ) . W słabszych wersjach mocy po zrobieniu rozrzadu można było w miarę pewnie jeździć tak mocniejsze to bomba która tyka cały czas. Zastosowanie turbo i kompresora ładnie niweluje turbo dziura, ale jak tam zacznie się sypać to fachowca który to ogarnia to nawet ze świecą ciężko znaleźć, a koszty z tym związane są takie że nad sprzedaniem domu trzeba się zastanawiać:p
Zobacz Profil
Voodoo199
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 7 sierpnia 2019, 12:33
Region: zagranica
Auto: LEONIII
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości