Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Tylne zawieszenie

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Tylne zawieszenie

Postprzez merylion » 6 marca 2007, 13:11

MOże ktoś ma instrukcje jak wymontować tylne zawieszenie, a dokładnie gumy w wachaczu?
Zobacz Profil
merylion
 

Reklama

Re: Tylne zawieszenie

Postprzez Tonny S » 6 marca 2007, 13:49

A gdzie tam jest wachacz ?? chyba, ze chodzi o 4x4 ale o takich rzeczach pisze sie w temacie.

Jesli chodzi o gumy na belce to trzeba cala belke zwalic i ostro sie natrudzić by wymontowac i zamontowac nowe.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Tylne zawieszenie

Postprzez PiotrekS » 6 marca 2007, 21:22

merylion, belke wywalasz,nowe gumy na prasie wciskasz, pierw sprawdz czy kupiles wlasciwe (roznia sie srednica)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiotrekS
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 979
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:32
Lokalizacja: wlkp
Auto: BVN

Re: Tylne zawieszenie

Postprzez telkom » 8 marca 2007, 12:17

Wyjęcie całej tylnej belki jest praktycznie nieuniknione z uwagi na trudności z wybiciem tuleji metalowo-gumowych. Tuleje da się wybić bez prasy. Jeśli będą mocno zużyte wewnętrzna część wypadnie po kilku uderzeniach młotkiem. Potem możesz uzyć piłki do metalu żeby przeciąć zewnętrzną tuleję a to spowoduje że wybijesz ją bez trudu. Otwór w belce BARDZO DOKŁADNIE wyczyść np. ściernicą listkową na trzpieniu założoną do wiertarki. Do montażu użyj smaru. Nowe da się wbić również bez prasy (poradziłem sobie własnoręcznie). Jeśli nie chcesz rozszczelniać układu hamulcowego (odkręcanie przewodów hamulcowych) można odkręcić od belki zaciski hamulcowe i je podwiązać do auta. Ale w tym celu musisz przeciąć uchwyciki na belce przez które przechodza przewody. Te uchwyty to tzw. "oczka" - trzeba je przeciąć i lekko odgiąć żeby wysmyknąć z nich przewody. Przy montażu przekładasz spowrotem przewód i znowu przeginasz lekko uchwycik żeby trzymał prawidłowo przewód.
Całą operację najlepiej wykonać na takim podnośniku który unosi całe auto żeby mieć swobodny dostęp do podwozia. Operacja jest niełatwa i bardzo siłowa. Niezbędna pomoc drugiej osoby bo belka jest ciężka. No i tak jak poprzednik zwrócil uwagę kup właściwe tuleje i odpowiedniej jakości. Nie warto montować byle czego bo to dużo roboty. Ja kupiłem oryginały - nowe różniły się konstrukcyjnie od tych fabrycznie zamontowanych bo metal zastąpiono twardym tworzywem (to ułatwia ich demontaż i montaż bo się nie zapiekają) i zmodyfikowano kształt i ilośc gumy. Fabryczne wytrzymały only 50k km i były w tragicznym stanie. Te nowe na razie zrobiły 30 k km. Podkreślam, że mam Toledo (rocznik 2000) a nie Leona i często podróżowałem w 5 osób a to ma znaczący wpływ na zużycie tuleji.
Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
telkom
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 12 października 2005, 20:19
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Toledo 1.8 20V Sport

Re: Tylne zawieszenie

Postprzez belzi » 29 sierpnia 2007, 18:38

Ja wlasnie dzisiaj wymienialem u siebie te cholerne tuleje, kupilem Bilsteina od Golfa IV,
podobno nie ma roznicy, ale tak naprawde jest, ale pasuja.
Chcialbym jednoczesnie zdementowac pogloske, jakoby trzeba bylo sciagac belke. Do demontazu starych trzeba uzyc mlotka, jednakze przy montazu nie polecam.
Mozna uszkodzic belke jak i nowa tuleje, najlepiej do tego nadaje sie cos w stylu sciagacza, ktory sklada sie z sruby, dwoch blach i pierscieni i wchodzi idealnie, bez uzycia wielkiej sily, jak po masle :) .A co do belki to wystarczy ja przytrzymac czyms od spodu, zeby nie spadla i wtedy mamy spokoj z hamulcami, czujnikiem od ABS, amorami i sprezynami :) i jednoczesnie dobry dostep do teleji.
Przy wymianie okazalo sie jednak, ze mam do wymiany lozysko w kole, ktore niestety jest razem z piasta :smuteczek:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: Tylne zawieszenie

Postprzez rado1 » 23 stycznia 2008, 16:23

Co do belki to rzeczywiście można wymienić kuleje bez jej ściągania tak jak wcześniej wspomniał belzi. Mam oprócz tego co napisaliście jeden dobry patencik o którym warto wspomnieć, jeśli ktoś zamierza sam wymienić tuleje. Otóż przed montażem włożyć nową tulejke do zamrażarki na ok 24h, wówczas średnica wewnętrzna nieznacznie sie zmniejsza i ułatwia późniejsze wciskanie za pomocą "ściągacza" o którym pisze belzi.
My music's back:)
Zobacz Profil
rado1
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 14 stycznia 2008, 22:42
Lokalizacja: Głogów
Auto: Seat Leon AGR

Re: Tylne zawieszenie

Postprzez tomzi » 24 listopada 2008, 09:57

Jak miałem punto to też nie ściągałem całej belki
Robiłem to stronami popuszczałem jedną strone pod nia był lewarek i opuszczałem na tyle aby był dostęp do tulei
Nie wiem czy w leo tak da się zrobic ale chyba tak
Zobacz Profil
tomzi
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 18 stycznia 2008, 20:15
Lokalizacja: wałcz
Auto: Leon 1,9 TDi

Re: Tylne zawieszenie

Postprzez tatian » 24 listopada 2008, 17:55

rado1 napisał(a):Otóż przed montażem włożyć nową tulejke do zamrażarki na ok 24h
czy taka metoda nie spowoduje utraty właściwości tulei? Czeka mnie to właśnie i szukam jakiegoś najlepszego patentu.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Tylne zawieszenie

Postprzez loozik » 25 listopada 2008, 15:13

tatian napisał(a):
rado1 napisał(a):Otóż przed montażem włożyć nową tulejke do zamrażarki na ok 24h
czy taka metoda nie spowoduje utraty właściwości tulei? Czeka mnie to właśnie i szukam jakiegoś najlepszego patentu.


Dlaczego miało by to mieć znaczenie? Przecież w mroźną zimę temperatury spadają czasem do -30 stopni... takiej temperatury raczej nie uzyskasz w zamrażarce ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
loozik
Sport
Sport
 
Posty: 380
Dołączył(a): 9 maja 2005, 20:55
Lokalizacja: Katowice
Auto: lełon 1.9 TDi ASV+

Re: Tylne zawieszenie

Postprzez rado1 » 26 listopada 2008, 09:53

loozik napisał(a):
tatian napisał(a):
rado1 napisał(a):Otóż przed montażem włożyć nową tulejke do zamrażarki na ok 24h
czy taka metoda nie spowoduje utraty właściwości tulei? Czeka mnie to właśnie i szukam jakiegoś najlepszego patentu.


Dlaczego miało by to mieć znaczenie? Przecież w mroźną zimę temperatury spadają czasem do -30 stopni... takiej temperatury raczej nie uzyskasz w zamrażarce ;)


Napewno nie będzie miało to znaczenia, jeśli wymiany dokonasz na mrozie o którym piszesz ale np w ciepłe dni to trochę ułatwi wymianę. Every little helps:)
My music's back:)
Zobacz Profil
rado1
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 14 stycznia 2008, 22:42
Lokalizacja: Głogów
Auto: Seat Leon AGR

Re: Tylne zawieszenie

Postprzez tomek163 » 3 grudnia 2008, 20:59

jakiej średnicy są tuleje w tylnej belce z tego co zauważyłem są dwa wymiary 69 lub 72mm jest jakaś zależność czy wystepuje tylko jeden rozmiar?
Zobacz Profil
tomek163
Signo
Signo
 
Posty: 101
Dołączył(a): 16 lutego 2006, 10:19
Lokalizacja: częstochowa
Auto: 1.9 PD


Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości