Strona 1 z 18
Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
9 kwietnia 2004, 09:02
przez krzew
Czesc
Mam pytanie, jaki olej polecacie do 1.8T - na razie nie grzebanego, ale jest to w najblizszych planach.
Pozdrawiam
Maciej
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
9 kwietnia 2004, 09:26
przez kuba20vt
Mi warszawski dealer polecił Castrola TXT ale nie wiem czy to dobra oliwa.
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
9 kwietnia 2004, 10:09
przez Harry
Motul,Motul i jeszcze raz Motul.
Ew. Castrol TWS
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
9 kwietnia 2004, 13:09
przez krzew
Motul... a jaki rodzaj...?
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
9 kwietnia 2004, 13:27
przez PAWEL20VT4
ja leje Castrola RS. A tak Apropo, gdzie można kupic ten Motul ?
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
9 kwietnia 2004, 13:35
przez Gość
robimy tutaj ladny ruch dla motula
moze jakis rabacik wynegocjujemy od michala ?

Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
9 kwietnia 2004, 13:37
przez Tonny S
FunGous napisał(a):robimy tutaj ladny ruch dla motula
moze jakis rabacik wynegocjujemy od michala ?

Czas rozmowy chyba zacząć
Paweł
www.motul.auto.pl tu się popytaj bo może w Poznaniu też dostaniesz.
Pozdro
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
9 kwietnia 2004, 15:41
przez MW
właśńie może jakis rabacik bo może też zaleję ten olejek to mojego "potwora"
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
9 kwietnia 2004, 15:43
przez kuba20vt
w Poznaniu chyba w Prince na Dąbrowskiego jest motul
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
9 kwietnia 2004, 15:53
przez krzew
Rabat by byl mile widziany
W Prince..

hmmm trzeba to sprawdzic... ciekawe jakie maja ceny...
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
9 kwietnia 2004, 16:28
przez olin
Skoro mowicie ze sa takie dobre te oleje to powiedzcie ktory najlepszy by byl do mojego 1.6 v8 i za ile bo akurat jestem przed przegladem moze jeszcze jakis dodatek do tego czyszczacy silnik w srodku jesli warto

Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
9 kwietnia 2004, 17:08
przez krzew
Jaki rodzaj MOTUL`a polecacie do 1.8T?
Na stronie jest dosyc sporo tego ale poleccie cos konkretnego.
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
9 kwietnia 2004, 20:13
przez MOTUL MOTOR OIL
w Poznaniu MOTULa mozna dostac w firmie PRINCE na ul. Dabrowskiego w chwili obecnej nie pamietam dokladnie numeru ulicy i reszty danych adresowych.
Wiec co do oleju do silnika 1.8T to mysle ze z powodzeniem mozna stosowac dwa oleje:
MOTUL 8100 ESTER E-TECH 0W-40 i MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 o roznicach w obu juz pisalem. Motul podaje ze mozna stosowac takze oleje polsyntetyczne klasy lepkosci 10w-40 lub 15w-50 np. MOTUL 4100 TURBOLIGHT 10W-40 lub MOTUL 4100 POWER 15W-50. Sadze jednak, ze X-CESS to bardzo dobre rozwiazanie cenowo i jakosciowo. Posiada zdecydowanie lepsze wlasciwosci.
Oczywiscie do silnikow benzynowych (DIESLA takze) z powodzeniem mozna stosowac oleje z flagowej serii MOTULa 300V MOTORSPORT np.: MOTUL 300V POWER 5W-40, lub MOTUL 300V COMPETITION 15W-50. Najbardziej znany produkt MOTULa czyli MOTUL 300V Le Mans 15W-60 jest wg mnie raczej naprawde do zastosowan sportowych i do silnikow po mocnych przerobkach, do wyscigow dlugodystansowych na torze, zreszta harry'emu juz o tym pisalem. Ale tez nie ma jakis wielkch przeciwskazan co do stosowania tego oleju w silniku.
Nalezy jednak pamietac, ze oleje z serii 300V MOTORSPORT nie posiadaja oficjalnych aprobat producentow samochodow a jedynie referencje roznych zespolow wyscigowych. I z tego powodu stosowanie ich w samochodach na gwarancji jest niewskazane ze wzgledu na mozliwosc utraty jej. Oleje te zostaly stworzone w zupelnie innych celach i nie potrzebuja aprobat producentow. Podobnie na chwile obecna ich oznaczenie to SG, SH. Ale znow wychodzi tu ich specyficzne przeznaczenie przede wszystkim do sportu wiec to jaka maja specyfikacje API lub ACEA jest mniej istotne. Oleje z serii 300V powinno sie takze wymieniac czesciej niz to co podaje producent samochodu. Coz w sporcie olej jest wymieniany bardzo czesto i nie ma potrzeby by spelnial on wymogi trwalosci oleju jakich wymaga sie obecnie.
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
9 kwietnia 2004, 20:16
przez krzew
Dzikuje za wyczerpujaca odpowiedz.
Czuje ze po swietach odwiedze panow w Prince

Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
9 kwietnia 2004, 20:18
przez MOTUL MOTOR OIL
olin napisał(a):Skoro mowicie ze sa takie dobre te oleje to powiedzcie ktory najlepszy by byl do mojego 1.6 v8 i za ile bo akurat jestem przed przegladem moze jeszcze jakis dodatek do tego czyszczacy silnik w srodku jesli warto

do wyboru masz dwa oleje:
MOTUL 8100 ESTER E-TECH 0w-40 i MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 sadze ze ten drugi jest bardzo dobrym rozwiazaniem.
Co do srodkow czyszczacych:
MOTUL ENGINE CLEAN - jest to srodek do czyszczenia silnikow przed zmiana oleju. Dodaje sie go do cieplego oleju, pozostawia silnik na biegu jalowym na 15 minut i w tym czasie srodek ten rozprowadzany jest wraz z oleje po silniku. Czysci silnik dokladnie, jest nieszkodliwy bo nie oparty na alkoholu czy innych agresywnych srodkach.
[ Add: Pią 09 Kwi, 2004 ]krzew napisał(a):Dzikuje za wyczerpujaca odpowiedz.
Czuje ze po swietach odwiedze panow w Prince

nie ma sprawy po to tu jestem

... nie wiem na czym jezdziles wczesniej moze sprobuj tez MOTUL ENGINE CLEAN do przeczyszczenia silnika przed wymiana. (wiem, wiem to moze byc odebrana jak nachalna reklama;-))
jesli jeszcze sa jakies pytania to zapraszam...
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
9 kwietnia 2004, 20:26
przez krzew
Aktualnie mam zalanego Shela Helix Ultra - tak mowia w ASO. Ale po 3000km che wymienic olej na cos czego bede pewien.
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
9 kwietnia 2004, 21:03
przez olin
do wyboru masz dwa oleje:
MOTUL 8100 ESTER E-TECH 0w-40 i MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 sadze ze ten drugi jest bardzo dobrym rozwiazaniem.
Ok w takim razie ostatnie pytanie ile mniejwiecej kosztuje 4L tego drugiego coda?

Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
10 kwietnia 2004, 08:58
przez Tonny S
Niech panowie w ASO zmienia tego Schella bo to syff badziewie i takie tam @#$ skowronki hahahn Olin

? a po co ci 4 litry?? ahahha tam raczej wchodzi 4,5 litra haha baniaczki pakowae po 5l cena ok 250 zl nie jest tanio ale ic codobre nie jest tanie - polecam Motula bo warto zwlaszcza w TDIIIIIIIIIIIIIIII raz zalejesz innego nie bedziesz juz chcial

Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
10 kwietnia 2004, 14:23
przez Staszek20VT
A co powiecie o Mobil 1? Czytałem kiedyś o nim dość niepochlebne opinie, ale może to tylko chodzi o to gdzie jest rozlewany? Mam dostęp do cholernie taniego Mobila i Castrola więc się zastanawiem... A w serwisie leją mi Valvolina. Dobrze to czy źle?
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
10 kwietnia 2004, 19:33
przez olin
Tonny S napisał(a):Niech panowie w ASO zmienia tego Schella bo to syff badziewie i takie tam @#$ skowronki hahahn Olin

? a po co ci 4 litry?? ahahha tam raczej wchodzi 4,5 litra haha baniaczki pakowae po 5l cena ok 250 zl nie jest tanio ale ic codobre nie jest tanie

Opps.. ja na litry nia patrze tylko fakturki place

ale jeszcze w tym temacie koles w picasso wlal Totala jakis topowy syntetyk i czuc ze mu mniej pali auto ok 10% nie wiem czy to olej ale tez tak chce

chyba ze po Motul'u te same wrazenia

szukam dobrego sposobu bo 10l w miescie to jakos sporo sie wydaje bez "deptania"
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
10 kwietnia 2004, 19:35
przez saszi
Olin rzeczywiscie duzo moj nie pali tyle w zime przy jezdzie mieszanej czyli spokojnej i mniej spokojnej

a jezdze na serii Sheela...
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
13 kwietnia 2004, 06:29
przez MOTUL MOTOR OIL
Tonny S napisał(a):ahahha tam raczej wchodzi 4,5 litra haha baniaczki pakowae po 5l cena ok 250 zl nie jest tanio ale ic codobre nie jest tanie - polecam Motula bo warto zwlaszcza w TDIIIIIIIIIIIIIIII raz zalejesz innego nie bedziesz juz chcial

Witam,
Hm... Cena 250 zlotych za 5 litrow nie jest cena wygorowana jak sadze. Na pewno jest to troche wiecej niz w przypadku odpowiednikow innych firm ale nie jest to roznica zabojcza i uderzajaca po kieszeni nie wiadomo jak bardzo...Na pewno moze byc drozej jesli porownamy z cena za litr oleju z beczki, ale jesli mowa o konfekcji to ceny MOTULa nie odbiegaja potwornie od konkurencji. Sprawdzalismy to...
[ Add: Wto 13 Kwi, 2004 ]olin napisał(a):Opps.. ja na litry nia patrze tylko fakturki place

ale jeszcze w tym temacie koles w picasso wlal Totala jakis topowy syntetyk i czuc ze mu mniej pali auto ok 10% nie wiem czy to olej ale tez tak chce

chyba ze po Motul'u te same wrazenia

szukam dobrego sposobu bo 10l w miescie to jakos sporo sie wydaje bez "deptania"
Co do oleju oszczedzajacego paliwo bo jak rozumiem o to chodzi w twoim poscie to mowa tu o olejach o klasie lepkosci 0W-30 i 5W-30 bo w tej chwili to takie oleje sa reklamowane jako oleje zmniejszajace zuzycie paliwa. Bardziej skierowane jest to do silnikow benzynowych a nie Diesla. Poza tym zuzycie paliwa zalezy od wielu rzeczy a przede wszystkim od sposobu jazdy. Jesli caly czas sie wciska pedla gazu to nawet super olej nie pomoze. Sadze ze oszczednosc na spalaniu na pewno nie siega 10%. Wszystko zalezy od sposobu jazdy, paliwa, stany technicznego samochodu, temperatury zewnetrznej i mnostwa innych czynnikow.
Podobnie jest ze sprawa zwiekszenia mocy silnika po zastosowaniu odpowiedniego oleju. Byly takie reklamy w TV pewnej firmy gdzie tlumaczono ze ze wzgledu na niska klase lepkosci, rzadszy olej, ktory sprawia mniej oporow mozna zaobserwowac przyrost mocy o kilka procent. Owszem silnik dzieki dobremu olejowi bedzie pracowal rowniej, ciszej, lepiej, bedzie czystszy, wolniej sie zuzywal w wyniku tarcia, nawet latwiej wkrecal sie na obroty ale mocy w konikach mu nie przybedzie. Podobnie jest ze zmniejszeniem zuzycia paliwa.
Oleje ktore moga wplywac na zmniejszenie zuzycia paliwa to oleje o niskiej lepkosci HTHS (High Temperature High Shear), a takie do Leonow nie sa wlasciwe.
Wszystko na temat olejów !!!

Napisane:
18 sierpnia 2004, 21:14
przez marti
Witam
i odrazu sorki za ten powrót do tematu
A mianowicie chciał bym poruszyć ważną kwestię związaną z normą dla śilników z VAG TDI
a używanym przez was olelem MOTUL 8100 X-CESS 5W-40, ten olej nie spełnia normy VAG
cytat "Z wyjątkiem silników VW z pompami wtryskowymi wymagającymi oleju MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40" ze strony Motula
trochę mnie to zaintrygowało bo normą dla VAG jest właśnie 505.01 i tu był bu lepszy MOTUL SPECIFIC VW 505.01 5W-40
może sie mylę i już sam niewiem dla śilników VAG TDI jaka jest norma 505.01 czy jak dla MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 502.00
proszę o spostrzeżenia na ten temat gdyż przymieżam sie do zmiany oleju na Motul w moim Leonidasie TDI i w związku z tą normą nie wiem którego Motula Zalać 8100 X-CESS czy MOTUL SPECIFIC
pozdrawiam
Marti
Re: niestety temat oliwy powraca :)

Napisane:
18 sierpnia 2004, 23:54
przez PatTDI
marti napisał(a):Witam
i odrazu sorki za ten powrót do tematu
A mianowicie chciał bym poruszyć ważną kwestię związaną z normą dla śilników z VAG TDI
a używanym przez was olelem MOTUL 8100 X-CESS 5W-40, ten olej nie spełnia normy VAG
cytat "Z wyjątkiem silników VW z pompami wtryskowymi wymagającymi oleju MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40" ze strony Motula

trochę mnie to zaintrygowało bo normą dla VAG jest właśnie 505.01 i tu był bu lepszy MOTUL SPECIFIC VW 505.01 5W-40
może sie mylę i już sam niewiem dla śilników VAG TDI jaka jest norma 505.01 czy jak dla MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 502.00
proszę o spostrzeżenia na ten temat gdyż przymieżam sie do zmiany oleju na Motul w moim Leonidasie TDI i w związku z tą normą nie wiem którego Motula Zalać 8100 X-CESS czy MOTUL SPECIFIC

pozdrawiam
Marti
a jaki masz dokaldnie silnik?? jakie zasilanie paliwa VP czy PD
Re: niestety temat oliwy powraca :)

Napisane:
19 sierpnia 2004, 06:54
przez MOTUL MOTOR OIL
marti napisał(a):
trochę mnie to zaintrygowało bo normą dla VAG jest właśnie 505.01 i tu był bu lepszy MOTUL SPECIFIC VW 505.01 5W-40
pozdrawiam
Marti
Witam,
Otoz Volkswagen ma mnostwo norm, w zaleznosci od typu silnika. Do silnikow TDI z pompowtryskiwaczami wymagany przez Volskwagena jest olej silnikowy spelniajacy norme 505.01 i jesli silnik w twoim samochodzie to TDI z pompowtryskiwaczami to nalezy stosowac wlasnie olej 505.01 czyli w tym przypadku MOTUL SPECIFIC 505.01 5W-40.
Jesli twoj samochod to "zwykly" TDI bez pompowtryskiwaczy to polecany jest MOTUL 8100 X-CESS 5W-40, ktory spelnia dwie normy VW 505.00 i 502.00. Czyli normy dla silnikow benzynowych i Diesla bez pompowtryskiwaczy.
Olej MOTUL SPECIFIC 505.01 mozna stosowac w silnikach TDI bez pompowtryskiwaczy, mozna go takze stosowac w silnikach benzynowych gdyz oprocz normy 505.01 spelnia normy 505.00 i 500.00 ale oleju MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 [b]nie mozna stosowac w silnikach z pompowtryskiwaczami.
I mysle ze to by bylo na tyle w tym temacie.
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
19 sierpnia 2004, 07:04
przez Barth
Z tego co wynika w innym temacie
marti, ma 1.9 TDi 90 Km AGR
czyli problem rozwiazany , mozesz zalac jedno i drugie
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
19 sierpnia 2004, 07:11
przez MOTUL MOTOR OIL
Barth napisał(a):Z tego co wynika w innym temacie
marti, ma 1.9 TDi 90 Km AGR
czyli problem rozwiazany , mozesz zalac jedno i drugie
przy czym ja bym polecal MOTUL 8100 X-CESS 5W-40, w zwyklych TDI lepiej sie spisuje i MOTUL tez zaleca do takich 8100 X-CESSa niz 505.01, ale tu juz decyzja nalezy do uzytkownika.
pozdrawiam
Michal Jaskolski
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
19 sierpnia 2004, 07:52
przez oczkolek
Jeżeli ktoś nie chce Motula to może nabyc jeszcze coś takiego spełniającego warunki 505.01
http://www.ekonaft.com.pl/mobil_last/samochodowe-mobil/n06_silnikowe_do_sam_osobowych/full-mobil_synt_s_specialv_5w-40.htm
Lecz niestety do nabycia w Polsce chyba tylko w butelkach 1L.
Tam też jest opis innych produktów Mobila.
To nie jest reklama. Nie pracuję tam, ani w Mobilu.
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
19 sierpnia 2004, 17:11
przez marti
Dziękuje wszystkim za radę i pozdrawiam
Marti
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
12 stycznia 2005, 23:00
przez WojtekTDi
no w instrukcji napisali ze 505.01 sie stosuje...i zaznaczyli ze koniecznie trzeba go do pd uzywac a do vp wnioskuje tez moga byc...jakies wielkie zamieszanie z tymi olejami :/
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
13 stycznia 2005, 00:23
przez Barth
WojtekTDi, pewnie ze moze byc , lepszy olej prawie zawsze mozna zastosowac
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
13 stycznia 2005, 01:28
przez WojtekTDi
bo to mozna siwych wlosow dostac od tych olei :/ czytam i czytam i juz nic nie wiem...ale co do tego 505.01 i PD to przeczytalem jakis post na forum tdituning. chodzilo o to ze PD sa bardziej narazone na dzialanie duzych naciskow obciazen itp...wiec ten temat zalatwiony...
druga sprawa to taka ze jak zaczalem sobie radosnie szukac tych wszystkich olei spelniajacych norme 505.01 to maly zonk

nie ma ich tak duzo...a jesli wliczyc do tego syntetyki to jakos mniej sie ich robi...wiec pojawia sie kolejne pytanko...czy np moze byc polsyntetyk? przy zalozeniu spelniania normy 505.01.
aha no i rozumiem ze 506.00 jest lepsza niz 505.00 i 01? i tym samym tokiem rozumowania 506.01 jest od nich wszystkich lepsza? mysle ze po tym jak pojawia sie odpowiedzi na te pytania to wszystko w tym temacie bedzie jasne...
pozdrawiam
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
13 stycznia 2005, 07:49
przez Tonny S
WojtekTDi napisał(a):druga sprawa to taka ze jak zaczalem sobie radosnie szukac tych wszystkich olei spelniajacych norme 505.01 to maly zonk

nie ma ich tak duzo...a jesli wliczyc do tego syntetyki to jakos mniej sie ich robi...wiec pojawia sie kolejne pytanko...czy np moze byc polsyntetyk? przy zalozeniu spelniania normy 505.01.
Nie ma dużo bo tylko VW stosuje ta norme w swoich klekotach wiec wybór jest ograniczony, może być połsyntetyk chyba nawet takiego ma Motul
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
13 stycznia 2005, 08:37
przez MOTUL MOTOR OIL
WojtekTDi napisał(a):bo to mozna siwych wlosow dostac od tych olei :/ czytam i czytam i juz nic nie wiem...ale co do tego 505.01 i PD to przeczytalem jakis post na forum tdituning. chodzilo o to ze PD sa bardziej narazone na dzialanie duzych naciskow obciazen itp...wiec ten temat zalatwiony...
druga sprawa to taka ze jak zaczalem sobie radosnie szukac tych wszystkich olei spelniajacych norme 505.01 to maly zonk

nie ma ich tak duzo...a jesli wliczyc do tego syntetyki to jakos mniej sie ich robi...wiec pojawia sie kolejne pytanko...czy np moze byc polsyntetyk? przy zalozeniu spelniania normy 505.01.
aha no i rozumiem ze 506.00 jest lepsza niz 505.00 i 01? i tym samym tokiem rozumowania 506.01 jest od nich wszystkich lepsza? mysle ze po tym jak pojawia sie odpowiedzi na te pytania to wszystko w tym temacie bedzie jasne...
pozdrawiam
Tonny mnie prosil wiec odpowiem ale mam wrazenie ze powtarzam .
Jesli masz silnik wymagajacy oleju o normie 505.01 to nalezy stosowac taki olej. Rzeczywiscie pompowtryskiwacze pracuja w warunkach bardzo duzych obciazen i cisnien i z tego powodu silniki te wymagaja specjalnego oleju.
Czy olej 506.00/506.01/503.00 jest lepszy? Mozna tak powiedziec, ale nie jest lepszy do kazdego samochodu. Nie nalezy go stosowac do silnikow, ktore wymagaja normy 505.01. Olej 506.00/506.01/503.00 jest olejem do innego typu silnikow, tez Diesla, ale przystosowanymi do tzw. zmiennego okresu serwisowania i dluzszych przebiegow miedzy wymianami (Long Distance). Do najnowszych silnikow VW. Pozwala to na zmiane oleju teoretycznie co 30.000 km nawet lub wiecej. W tych silnikach mozna natomiast uzywac oleju 505.01 ale nalezy go wymieniac co te 15.000 km.
Olej 505.01 mozna stosowac rowniez w zwyklych Dieslach, rowniez w silnikach benzynowych. Spelnia on kilka norm:505.00, 500.00, FORD WSS M2C 917A (chodzi o samochody Ford Galaxy z silnikiem VW z pompowtryskiwaczami).
Olejow spelniajacych norme 505.01 i normy 506.01/506.00/503.00 jest niewiele bo tylko kilka firm ma mozliwosci techniczne do produkcji takiego oleju. Podobnie jest z olejami do BMW, MERCEDESA czy FORDA, tylko kilka firm jest w stanie wyprodukowac oleje specjalnie do tych marek i MOTUL jest jedna z nich.
Nie wiem co jeszcze mozna dodac do tematu. Chyba wyjasnilem wszystko...
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
13 stycznia 2005, 09:18
przez WojtekTDi
MOTUL MOTOR OIL, no spoko normy sa zalatwione....a jesli sie powtarzasz to tylko dlatego ze zawsze pojawialo sie jakies ale i nic do konca nie bylo jasne....
a moze by tak walnac przyklejony temat o olejach zeby juz zawsze wszystko bylo wiadomo?
MOTUL MOTOR OIL, ale jest jeszcze problem polsyntetykow...
Tonny S, bez urazy ale zapytamy tez fachmana

. wiec jak to jest z polsyntetykami?
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
13 stycznia 2005, 09:32
przez Tonny S
WojtekTDi napisał(a):MOTUL MOTOR OIL, ale jest jeszcze problem polsyntetykow...
Tonny S, bez urazy ale zapytamy tez fachmana

. wiec jak to jest z polsyntetykami?
Jasne przecież po to zaprosiłem do dyskusji Michała z "Motul Polska" by rozwiązać wszystkie niejasności.
oliwa do TDi - c.d.

Napisane:
13 stycznia 2005, 10:34
przez qxp
Nie pracuje dla Motula, ale moze oni uzupełnia moją informację.
Polisyntetyki zwane poprawnie polialfaolefinami sa bazami olejowymi otrzymywanymi nie bezposrednio jak bazy mineralne z destylacji tylko mówiac najprosciej z innych zwiazków chemicznych w sposób "sztuczny".
Zalety polialfaolefin alias polisyntetyków to wyższa odpornośc na trudne warunki pracy silnika, wyższa odporność na starzenie się, etc.
Wada: bardzo, bardzo ... drogie.
To one powoduja duży wzrost ceny oleju, dlatego większość firm olejowych przechodzi na bazy hydrokrakowane - coś pomiedzy bazami mineralnymi a polialfaolefinami co daje mozliwośc produkowania najwyższej jakości olejów przy obniżeniu ceny finalnego produktu. W Polsce polialfaolefin sie nie produkuje, do produkcji olejów produkt ten jest importowany.
Może teraz jest jasniej.
Pozdrawiam
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
13 stycznia 2005, 11:41
przez MOTUL MOTOR OIL
Hmmm... Mowa miala byc o polsyntetykach, ale niech bedzie.
QXP ma racje piszac o polialfaolefinach. Bardziej zaawansowana technologia jest juz technologia baz estrowych, ktora tez jest bardzo droga.
W tej technologii produkowany jest miedzy innymi MOTUL 8100 X-CESS 5W-40. Nie ma co ukrywac, ze jest troche drozszy od podobnego innych producentow, ale MOTUL zdecydowal sie na polialfaolefiny zamiast na bardziej tradycyjna i tansza technologie produkcji olejow, co wynika przede wszystkim z tego, ze firma stawia na jakosc, parametry, wlasciwosci, a to zawsze kosztuje. Czy oleje wyprodukowane w tej technologii sa bardzo bardzo drogie? Mysle ze to rzecz wzgledna.
Nie wiem co mam napisac o polsyntetykach bo pytanie bylo dosc ogolne. Np. na oleje MOTUL SPECIFIC 505.01 5W-40 i olej MOTUL SPECIFIC FORD 913B 5W-30 Motul uzywa okreslenia TECHNOSYNTHESE ® . Oznacza to, ze nie sa to oleje w 100% syntetyczne, ale nie sa tez typowymi polsyntetykami, gdzie stosunek baz syntetycznych i mineralnych to mniej wiecej pol na pol. W Motulu baza syntetyczna jest zdecydowanie dominujaca.
Z "polsyntetycznych" olejow uniwersalnych nie dedykowanych do konkretnej marki samochodu w gamie MOTULa sa dwa oleje 4100 POWER 15W-50, i 4100 TURBOLIGHT 10W-40. Przeznaczone sa do samochodow starszych, uzywanych, z wiekszym przebiegiem, oczywiscie do takich gdzie nie jest wymagany olej specjalny typu 505.01. Oba maja normy VW i nadaja sie doskonale do starszych silnikow tej marki. To sa takze oleje okreslane jako TECHNOSYNTHESE ® gdyz sa bardziej syntetyczne. Olej 4100 POWER 15W-50 posiada wlasciwosci, ktore zmniejszaja "branie" oleju, co czesto sie zdarza w autach starszych. Oczywiscie mozna je stosowac w starszych autach z turbo, w Dieslach, benzynowych i w autach, ktorym wyrzadzono krzywde i je zagazowano;-). MOTUL nie robi specjalnych olejow okreslanych jako oleje do samochodow z gazem.
Nie wiem co tu jeszcze dopisac, wiec prosze o pytania.
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
13 stycznia 2005, 16:26
przez WojtekTDi
no dobra...np valvoline ma polsyntetyk durablend 5w-40 spelniajacy norme 505.01...czy to ze jest pol znaczy ze jest gorszy od full syntetyka?
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
13 stycznia 2005, 16:55
przez MOTUL MOTOR OIL
Generalnie oczywiscie, ze oleje w pelni syntetyczne sa lepsze od polsyntetykow. Maja zdolnosc do wytrzymywania trudniejszych warunkow panujacych w silniku, sa odporniejsze na wysokie temperatury, starzenie, maja lepsze wlasciwosci czyszczace. Oleje syntetyczne maja bardziej wytrzymaly film olejowy, trudniej zrywalny, czy w przypadku olejow na bazie estrow film olejowy jest praktycznie niezrywalny wykorzystujac polaryzacje czastek i przylega do scianek cylindra nawet gdy silnik nie pracuje. Po prostu dzieki polaryzacji utrzymuje sie na powierzchni cylindra. Dzieki temu silnik jest smarowany juz w chwili uruchomienia silnika, a nie po tej drobnej chwili gdy dopiero zadziala pompa oleju i olej zostanie rozprowadzony po silniku.
Ale (zawsze jest jakies ale) czasem producenci samochodow maja inne spojrzenie na ta kwestie i wymagaja olejow np. polsyntetycznych. Do silnikow VW z pompowtryskiwaczami nalezy stosowac polsyntetyczny olej z norma 505.01 5W-40, taki jest wymog producenta. Do takich silnikow nie mozna lac MOTUL 8100 X-CESS 5W-40, ktory ma troche lepsze parametry i wlasciwosci co 505.01, ale dodatki ktore zawiera i inne wlasciwosci nie pozwalaja na jego stosowanie w silnikach z pompowtryskiwaczami.
Olej MOTUL 300V POWER 5W-40 w 100% syntetyczny, estrowy olej do zastosowan w sporcie i do samochodow z przerobkami ma parametry lepsze niz 505.01 5W-40. Ale nie mozna go wlac do silnika z pompowtryskiwaczami i jezdzic bo mozesz uszkodzic silnik pomimo, ze klasa lepkosci odpowiada, a olej ma naprawde doskonale parametry. Ten wlasnie olej stosuje SUBARU WORLD RALLY TEAM w mistrzostwach swiata w rajdach.
Mysle ze te rozwazania przypominaja troche dyskusje o wyzszosci swiat Bozego Narodzenia nad Wielkanocnymi. A trzeba po prostu przyznac, ze sa to ROZNE SWIETA. I tak nie mozna mowic o wyzszosci MOTUL 300V POWER 5W-40 100% SYNTHESE ESTER BASED nad MOTUL SPECIFIC 505.01 5W-40 TECHNOSYNTHESE® bo to po prostu rozne produkty do roznych zastosowan.
A zeby zagmatwac troche sprawe to powiem, ze w silnikach z pompowtryskiwaczami mozna stosowac inne oleje np. MOTUL 300V COMPETITION 15W-50 ale pod jednym warunkiem. Auto przyjezdza na wyscig na lawecie, i wraca na lawecie, a uzytkowane jest tylko w czasie wyscigu, przez krotki moment. Nie mozna tym olejem zalac normalnego ulicznego silnika z pompowtryskiwaczami, nawet z inna turbina, chipami, intercoolerem itp i z moca duzo wieksza niz seryjna. W normalnym silniku Diesla mozna stosowac z powodzeniem sportowy olej np. 300V COMPETITION 15W-50, czy 300V POWER 5W-40 bo ma mimo wszystko inna konstrukcje.
VW zaleca do niektorych silnikow olej z norma 505.01 i taki nalezy stosowac do codziennej, nawet ostrej ale nie sportowej jazdy. I czy jest on syntetyczny czy polsyntetyczny ma znaczenie drugorzedne, choc sa oleje na pewno lepsze. Ale nie sa one lepsze do tego typu silnikow.
Niestety takie komplikacje beda sie powtarzac, bo coraz wiecej producentow wymaga specjalnego oleju, bo konstrukcje silnikow sa coraz inne. Wprowadzilismy juz do oferty specjalne oleje do Forda, Mercedesa, przymierzamy sie do wprowadzenia do Polski specjalnego oleju do samochodow BMW.
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
13 stycznia 2005, 19:38
przez WojtekTDi
no dzieki teraz to mysle ze juz nie bedzie zadnych problemow:)
olej - drobne sprostowanie

Napisane:
14 stycznia 2005, 08:55
przez qxp
Przepraszam kolegów,
Źle odczytałem mail'a
W swojej wypowiedzi nie pisałem o PÓŁSYNTETYKACH (olejach półsyntetycznych), ale o tzw polisytnetykach, spotkałem sie z takim wyrażeniem w slangu technologów.
Dlatego nie dziwie się, że pan Michał z Motula zdziwił się treścią mojego maila w kontekście zadanego wyżej pytania.
Nic więcej w sprawie zastosowania olejów nie mogę dodać do naszej dyskusji.
Najważniejsze przesłanie to, że nie zawsze najlepszy olej w danej klasie nadaje sie do naszego samochodu, wszystko zależy od sposobu jazdy.
Pozdrawiam
Re: olej - drobne sprostowanie

Napisane:
14 stycznia 2005, 09:15
przez MOTUL MOTOR OIL
qxp napisał(a):Przepraszam kolegów,
Źle odczytałem mail'a
W swojej wypowiedzi nie pisałem o PÓŁSYNTETYKACH (olejach półsyntetycznych), ale o tzw polisytnetykach, spotkałem sie z takim wyrażeniem w slangu technologów.
Dlatego nie dziwie się, że pan Michał z Motula zdziwił się treścią mojego maila w kontekście zadanego wyżej pytania.
Nic więcej w sprawie zastosowania olejów nie mogę dodać do naszej dyskusji.
Najważniejsze przesłanie to, że nie zawsze najlepszy olej w danej klasie nadaje sie do naszego samochodu, wszystko zależy od sposobu jazdy.
Pozdrawiam
Chyba nikt nie ma do Ciebie pretensji. Przy okazji wyjasnilo sie kilka kwestii.
A oprocz tego ze wszystko zalezy od sposobu jazdy i od tego do czego auto jest uzywane, takze wiele zalezy od tego co producent auta sobie "ubzdural" odnosnie oleju. Nadal to jest podstawowa wytyczna.
smutna prawda

Napisane:
14 stycznia 2005, 09:37
przez qxp
Niestety, wypisujemy informacje o bazach olejowych, produkcji oleju, zastosowaniu konkretnego oleju w silnikach w zależności od sposobu jazdy,
ale jak się to ma w przypadku gdy w serwisie spotykasz się nie z mechanikiem a rzeźnikiem (albo hydraulikiem) samochodowym, który wiedzę o olejach czerpie z informacji od szefa, który nakazał mu lać olej z beczki 220 l kupionej od firmy, z którą ma układ.
A jak nie, to tracisz gwarancję.
To jest skutek braku konkurencji, braku wiedzy (może szkoleń), oszczędności w serwisach zatrudniających za grosze wiecznie zmieniajace sie załogi etc. Moim zdaniem to krótkowzroczne patrzenie na rozwój własnych firm. Nikt rozsądny nie pojedzie do firmy ze swoim samochodem z inna usterką lub potrzebą usługi (przegląd) jeżeli tak jak w przypadku wymieionym przez Gaspara firma zatrudnia ......... bedzie delikatnie: niedouczonego pracownika.
Tu jest chyba pole do popisu dla firm olejowych. Bo na braku wiedzy traca wszyscy:
konsumenci, którzy decyduja włąsna kasa i nawet konkurenci na tym rynku.
Pozdrawiam
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
19 stycznia 2005, 13:56
przez Asgaard
Z tego wynika, że po mieście powinienem jeździć na Specific 505.01, a jak jade na zawody to laweta i 300V Competition :/ Skoro Motul jest firmą o charakterze sportowym to powinien być chyba w sprzedaży 505.01 do wysilonych jednostek

Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
19 stycznia 2005, 14:36
przez MOTUL MOTOR OIL
Asgaard napisał(a):Z tego wynika, że po mieście powinienem jeździć na Specific 505.01, a jak jade na zawody to laweta i 300V Competition :/ Skoro Motul jest firmą o charakterze sportowym to powinien być chyba w sprzedaży 505.01 do wysilonych jednostek

Hm... chyba nie zostalem dokladnie zrozumiany.
Olej MOTUL SPECIFIC 505.01 sprawdza sie takze w wysilonych jednostkach. Po prostu uzytkujac auto w normalnym ruchu uliczym, nawet poprzerabiane i wysilone silnik nie jest wystawiony na tak ekstremalne warunki jak podczas jazdy na wyscigu. Przy czym mam tu na mysli raczej wyscig tradycyjny na torze, nie na 1/4 mili.
Olej MOTUL 505.01 radzi sobie doskonale z silnikami przerobionymi wysilonymi, natomiast jesli chcesz w czasie wyscigu miec olej o duzo lepszych parametrach i to mozesz zastosowac sportowy olej 300V COMPETITION.
A w moich postach chodzilo mi generalnie o to zeby zwrocic uwage, na to, ze jesli producent zaleca do danego typu silnika olej o okreslonych parametrach to nalezy sie do tego stosowac. Co innego gdy auto jest przygotowane pod zawody, uzywane tylko na zawodach, wtedy mozna kombinowac.
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
19 stycznia 2005, 15:01
przez Monika
O jezu...
Ten temat mnie przeraża... Muszę zmienić olej w swoim Leonie...
I cały czas myślałam, że jak kupię Shela albo Castrol to będzie wszystko o.k., a im dłużej to czytam, tym bardziej dochodzę do wniosku że "Wiem, że nic nie wiem"

Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
19 stycznia 2005, 15:22
przez MOTUL MOTOR OIL
Monika napisał(a):O jezu...
Ten temat mnie przeraża... Muszę zmienić olej w swoim Leonie...
I cały czas myślałam, że jak kupię Shela albo Castrol to będzie wszystko o.k., a im dłużej to czytam, tym bardziej dochodzę do wniosku że "Wiem, że nic nie wiem"

Temat sie rozwinal niepostrzezenie i mnostwo jest watkow pobocznych.
Przede wszystkim nalezy dobrac olej pod wzgledem parametrow i norm jakie zaleca producent do silnika w twoim samochodzie.
W instrukcji kazdego auta podane jest jaki olej jest zalecany,
A potem szukaj oleju o takich parametrach i wybierz marke, ktora ci odpowiada, np. MOTULa....
Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
19 stycznia 2005, 15:26
przez Monika
MOTUL MOTOR OIL napisał(a):W instrukcji kazdego auta podane jest jaki olej jest zalecany,
Ja NIE MAM instrukcji do mojego samochodu!!!
To co wtedy

Re: Wszystko na temat olejów silnikowych !!!

Napisane:
19 stycznia 2005, 15:48
przez Pośpiech
Monika, to wtedy czytaj forum
