Strona 1 z 1
podkladka pod sruba spustu oleju

Napisane:
18 lipca 2007, 09:06
przez fufcik
Witam,
Ja z takim dziwnym pytaniem czy pod śruba spustu oleju w 1,9 TDI ma być taka miedziana podkladka jak to często bywa w innych autach??Bo coś widzę ze sie tam sączy, a wydaje mi się ze u mnie nie ma. No i ewentualnie jaka średnica tej podkładki!!!
Pozdrawiam
Re: podkladka pod sruba spustu oleju

Napisane:
18 lipca 2007, 09:23
przez AdamTower
fufcik napisał(a):Ja z takim dziwnym pytaniem czy pod śruba spustu oleju w 1,9 TDI ma być taka miedziana podkladka jak to często bywa w innych autach??
tak, powinna być, kupowałem nowy "korek" - śróbę w ASO bo też mi nie trzymała i miała właśnie tą podkładkę
na marginesie dodam, że i tak musiałem dać miskę do nagwintowania, bo miałem zerwany gwint w misce, a nie w korku
Re: podkladka pod sruba spustu oleju

Napisane:
18 lipca 2007, 10:02
przez Tonny S
AdamTower napisał(a):tak, powinna być
Potwierdzam - wymieniana co wymiane oleju.
Re: podkladka pod sruba spustu oleju

Napisane:
18 lipca 2007, 10:32
przez fufcik
Tonny S napisał(a):AdamTower napisał(a):tak, powinna być
Potwierdzam - wymieniana co wymiane oleju.
Ok, czyli rozumiem ze ma być miedziana, a nie wiecie jaka średnica???
Re: podkladka pod sruba spustu oleju

Napisane:
18 lipca 2007, 10:37
przez Kerad
ja ost kupowalem do ibizy 6L korek spustu oleju to fabrycznie byla zintegrowana podkladka tyle ze stalowa. Wlasnie lepiej ja wyciac i dac miedziana albo aluminiowa, gdyz ta stalowa sie tak nie poddaje przy dokrecaniu i mozna zerwac gwint w misce!
A wymiary aluminiowej ktora bardzo slicznie sie ulozyla to fi wewnetrzne 14mm, fi zewnetrzne 20mm.
Mysle ze leon ma taki sam korek spustu jak Ibiza czyli M14*1,5*22
Re: podkladka pod sruba spustu oleju

Napisane:
30 września 2007, 09:12
przez bono
AdamTower napisał(a):i tak musiałem dać miskę do nagwintowania, bo miałem zerwany gwint w misce, a nie w korku
u mnie jest to samo, i tez musze dac miske do przegwintowania.
AdamTower, czy po przegwintowaniu problem znikl

Z tego co wiem to otwor w misce rozwiercaja na szerszy , gwintuja i wkrecaja szerszy korek. Jak bylo u ciebie

Re: podkladka pod sruba spustu oleju

Napisane:
30 września 2007, 09:22
przez Michał_TDi
bono, jezeli gwint w misce jest ruszony, pozostaje jedynie przegwintowanie i dorobienie nowego korka. Ja tak właśnie miałem, ori jest 14x1,5 jezeli jest mocno zjechany nie nalezy rozwiercac, ale odrazu przegwintować gwintownikiem 16x1,5, ja nie wyjmowałem miski, a odessałem reszte oleju z michy i przy gwintowaniu wspomagałem sie odkurzaczem

przy odsysaniu opiłków, potem tokarz zrobił mi nowy koreczek i jest cacy.
Re: podkladka pod sruba spustu oleju

Napisane:
12 lipca 2012, 21:58
przez PiterEL
Moze ktos podac pewny wymiar podkładki miedzianej do korka spustu w silniku ASV ?
Jak szukam to sa korki i z podkladka chyba nie miedziana i niby oryginal VW... Jak to jest?
Re: podkladka pod sruba spustu oleju

Napisane:
12 lipca 2012, 22:03
przez ColdMan
Dane Katalogowe korka
Gwint zewnętrzny [mm]:
M 14 x 1,5
Rozmiar klucza:
19
Materiał:
stal
Powierzchnia:
dacrometisiert
Długość [mm]:
22
Ciężar [kg]:
0,04
Długość [mm]:
29,5
No i uszczelki korka która jest miedziana
Średnica wewnętrzna [mm]:
14
średnica zewnętrzna [mm]:
20
Grubość [mm]:
1,5
Materiał:
miedz
DIN / ISO:
7603
alternatywny zestaw naprawczy:
017.736
alternatywny zestaw naprawczy:
505.55
Idziesz do sklepu podajesz jeden z tych indeksów i dostaniesz to co trzeba :
Sama uszczelka : EL115100 koszt około 3zł
korek z uszczelką dwie różne firmy :
FE15374 cena ~ 10 zł
EL567640 cena ~ 20 zł
Re: podkladka pod sruba spustu oleju

Napisane:
12 lipca 2012, 22:06
przez PiterEL
I to moge kupic dowolna podkladke miedziana o takich wymiarach jak podales ? O srednicy 14 wejdzie napewno na korek na jego gwint...? Jak kupie w sklepie metalowym to bedzie ok ?
Aha i moj korek chyba ma na stale podkladke i zastanawiam sie jak ja zdjac lub rozciac aby korka nie uszkodzic i gwintu nam? Bo na oryginalnym chyba uszczelki sa na stale ze wymienia sie xalosc...
Re: podkladka pod sruba spustu oleju

Napisane:
12 lipca 2012, 22:14
przez ColdMan
Sorka za późno post zedytowałem idź do motoryzacyjnego i podaj te indeks uszczelki EL115100 w 100% będzie pasować
ale lepiej kupić korek EL567640 cena ~ 20 zł i masz z głowy
Idziesz do sklepu podajesz jeden z tych indeksów i dostaniesz to co trzeba :
Sama uszczelka : EL115100 koszt około 3zł
korek z uszczelką dwie różne firmy :
FE15374 cena ~ 10 zł
EL567640 cena ~ 20 zł
Re: podkladka pod sruba spustu oleju

Napisane:
12 lipca 2012, 22:14
przez PiterEL
Tylko czy stara z korka zdejme czy nie jest na stale czasem...?
Re: podkladka pod sruba spustu oleju

Napisane:
12 lipca 2012, 22:17
przez ColdMan
Tego Ci dokładnie nie powiem bo dokładnie nie wiem ale chyba uszczelkę można normalnie nakręcić jak nakrętkę mam korek w garażu ale nie chce mi się teraz iść już
Re: podkladka pod sruba spustu oleju

Napisane:
14 lipca 2012, 00:51
przez Axee
PiterEL napisał(a):Moze ktos podac pewny wymiar podkładki miedzianej do korka spustu w silniku ASV ?
Jak szukam to sa korki i z podkladka chyba nie miedziana i niby oryginal VW... Jak to jest?
Oryginalny korek VW ma nr N 90813202, ma stalowa podkladke, kosztuje ok. 6pln, kupisz go w kazdym ASO. Taki wlasnie korek zastosuj, bez kombinacji z podkladkami. Nie ma sensu kupowac rowniez zamiennikow po 20pln.
Miedziana podkladka i aluminiowa miska nie za bardzo sie lubia.
Re: podkladka pod sruba spustu oleju

Napisane:
14 lipca 2012, 08:46
przez ColdMan
W serwisie dostaniesz korek Erlinga czyli ten EL567640 i jest to korek ze stalową podkładką cena w sklepie i w serwisie będzie podobna ja kupowałem go za 15zł chyba chyba w sklepie gdzieś
Re: podkladka pod sruba spustu oleju

Napisane:
14 lipca 2012, 14:53
przez PiterEL
A jak mialem 10 tys km temu wymieniony to trzeba wymieniac teraz znow ?
Re: podkladka pod sruba spustu oleju

Napisane:
14 lipca 2012, 15:02
przez ColdMan
Raczej nie 10tyś to jedna zmiana oleju tylko więc korek powinien spokojnie wytrzymać . Oceń stan podkładki i jeśli nie kapie ani się nie skrapla to wszystko jest ok.