Strona 1 z 1

Leon Cupra, face lifting, moce, różnice wyposażeniowe...

PostNapisane: 16 września 2007, 11:27
przez owoc666
Witam!


Przymierzam się do Leona Cupra poprzedniej generacji i nęka mnie kilka wątpliwości.

Mianowicie:

1. Kiedy był face lifting (roczniki)? Wtedy nastąpiła zmiana mocy z 209 na 225 KM?
2. Zaciski brembo - w których modelach były? I czy występowały tylko w komplecie z 18-calowymi felgamim?
3. Fotele Recaro - kiedy były seryjne, a kiedy opcją?
4. Czy, poza wyglądem, były jakieś różnice między autem przed, a autem po face-liftingu?


Z góry dzięki, pozdrawiam :).

Re: Leon Cupra, face lifting, moce, różnice wyposażeniowe...

PostNapisane: 16 września 2007, 11:50
przez dave
owoc666 napisał(a):1. Kiedy był face lifting (roczniki)? Wtedy nastąpiła zmiana mocy z 209 na 225 KM?
nie bylo czegos takiego jak facelifting od 2004 roku bodajrze wszedl silnik 225 km i roznil sie jedynie kompem.
owoc666 napisał(a):2. Zaciski brembo - w których modelach były? I czy występowały tylko w komplecie z 18-calowymi felgamim?
w jednym jak i w drugim i zawsze jak bylo brembo byly 18 calowe kola
owoc666 napisał(a):3. Fotele Recaro - kiedy były seryjne, a kiedy opcją?
z tego co wiem to recaro byly zawsze
owoc666 napisał(a):4. Czy, poza wyglądem, były jakieś różnice między autem przed, a autem po face-liftingu?

nie bylo roznic w wygladzie

Re: Leon Cupra, face lifting, moce, różnice wyposażeniowe...

PostNapisane: 16 września 2007, 12:02
przez owoc666
dave napisał(a):nie bylo czegos takiego jak facelifting od 2004 roku bodajrze wszedl silnik 225 km i roznil sie jedynie kompem.



Mhm... No, bo sporo ogłoszeń z autami z 2002-2003 roku - ma wpisaną moc 225 KM. W czym rzecz? Niewiedza sprzedającego? Czy tuning?

dave napisał(a):w jednym jak i w drugim i zawsze jak bylo brembo byly 18 calowe kola



I zawsze była to opcja, tak?

dave napisał(a):z tego co wiem to recaro byly zawsze


Hmm.. Chyba nie, bo jednak widziałem też auta bez takich... :whoeva:



Dzięki za odpowiedź, pozdr.

Re: Leon Cupra, face lifting, moce, różnice wyposażeniowe...

PostNapisane: 16 września 2007, 12:02
przez nixu
Roznica byla jeszcze kierownica na poczatku byla montowana podobna (jak nie identyczna) do tej z Top Sporta dopiero pozniej wsadzili z wycieciami na palce i czerwonym elementem u gory.

Re: Leon Cupra, face lifting, moce, różnice wyposażeniowe...

PostNapisane: 16 września 2007, 12:25
przez Grisza
dave napisał(a):
owoc666 napisał(a):3. Fotele Recaro - kiedy były seryjne, a kiedy opcją?
z tego co wiem to recaro byly zawsze

Cupra R - opconalnie zawsze występowały jak i z silnikiem 210 i 225 KM
Cupra 4 - seria
dave napisał(a):
owoc666 napisał(a):4. Czy, poza wyglądem, były jakieś różnice między autem przed, a autem po face-liftingu?

nie bylo roznic w wygladzie

może jedynie lusterka "łezki" ;)
nixu napisał(a):Roznica byla jeszcze kierownica na poczatku byla montowana podobna (jak nie identyczna) do tej z Top Sporta dopiero pozniej wsadzili z wycieciami na palce i czerwonym elementem u gory.

a mieszek zmiany biegów nie był też inny ?

Re: Leon Cupra, face lifting, moce, różnice wyposażeniowe...

PostNapisane: 16 września 2007, 13:00
przez nixu
Grisza'Men napisał(a):
nixu napisał(a):Roznica byla jeszcze kierownica na poczatku byla montowana podobna (jak nie identyczna) do tej z Top Sporta dopiero pozniej wsadzili z wycieciami na palce i czerwonym elementem u gory.

a mieszek zmiany biegów nie był też inny ?


Taki sam jak po lifcie - czarny z czerwona nicia ;)

Re: Leon Cupra, face lifting, moce, różnice wyposażeniowe...

PostNapisane: 16 września 2007, 13:45
przez owoc666
Grisza'Men napisał(a):Cupra R - opconalnie zawsze występowały jak i z silnikiem 210 i 225 KM
Cupra 4 - seria




A czym się różnią te dwa modele? Cupra 4 to były diesle?

Coś jeszcze - na co zwrócić uwagę przy takim aucie?

Jeszcze jedno - czy zacisk brembo wchodzi pod 17'kę? Albo czy można jakoś upgrade'ować seryjne hamulce do brembo? :)

Re: Leon Cupra, face lifting, moce, różnice wyposażeniowe...

PostNapisane: 16 września 2007, 13:59
przez nixu
owoc666, Cupra 4 miala na 4 x 4 na haldexie, zderzaki z TS-a i Alcantaroskóre.

Na zacisk brembo wchodzi ori 18" lub 17" z odpowiednim ET ew. z dystansem, ale ramiona musza byc proste. O stalowkach zapomnij. Jezeli chcesz kupic R-ke i zmienic na zwykle hamulce to kup sobie zwykle 1.8T.. Cupra R to przede wszystkim hamulce..!

Re: Leon Cupra, face lifting, moce, różnice wyposażeniowe...

PostNapisane: 16 września 2007, 14:11
przez owoc666
nixu napisał(a):Na zacisk brembo wchodzi ori 18" lub 17" z odpowiednim ET ew. z dystansem, ale ramiona musza byc proste. O stalowkach zapomnij. Jezeli chcesz kupic R-ke i zmienic na zwykle hamulce to kup sobie zwykle 1.8T.. Cupra R to przede wszystkim hamulce..!



Czytaj dokładniej :nonono: , żadne downgrade'y mnie nie interesują :), tylko poprawa hamowania. Wg mnie hamulce są ważniejsze od przyspieszenia. Kolejność tuningu:
1. Kierowca
2. Hamulce/Zawieszenie
3. Moc.

I stalówki do Cupry? Eee, no nie... Wstyd ;). Czyli ATS DTM Competition 17" powinien wejść :).


Kolejne pytanie - czy ESP jest w pełni wyłączalne? Wystarczy wypiąć bezpiecznik i go wyrzucić za siebie? Czy są potrzebne większe kombinacje?

A w tym Leonia Cupra 4 - to jakie silniki siedzą?
No i nie mam przekonania do tych elektronicznych wynalazków 4x4 typu Haldex. Jeździłem sporo takim autami, zarówno z Haldexem I-ej generacji (dramat), i nowszym (S3 '07, TT'05). Te auta są średnio przewidywalne, dlatego szukam Cupry R/ Hondy CTR.

Re: Leon Cupra, face lifting, moce, różnice wyposażeniowe...

PostNapisane: 16 września 2007, 15:33
przez nixu
Cupra 4: 2.8 V6, TDI 150, 1.8T (tylko slyszalem nigdy nie wiedzialem i tego nie jestem pewny).

ESP wylacza sie przyciskiem, jezeli wyjmiesz bezpiecznik to bedzie pelno kontrolek mrugac itd..

Re: Leon Cupra, face lifting, moce, różnice wyposażeniowe...

PostNapisane: 16 września 2007, 16:00
przez owoc666
nixu napisał(a):ESP wylacza sie przyciskiem, jezeli wyjmiesz bezpiecznik to bedzie pelno kontrolek mrugac itd..



To mi nie przeszkadza, przy wypięciu bezpiecznika od ABSu jest dokładnie tak samo :D.


Ale nie przechodzi w żaden tryb awaryjny, lub nie włącza się po którymś poślizgu?

Jeszcze jedno - czy naciśnięcie pedału hamulca odcina gaz?

Re: Leon Cupra, face lifting, moce, różnice wyposażeniowe...

PostNapisane: 16 września 2007, 16:15
przez usher
dave napisał(a):z tego co wiem to recaro byly zawsze

Recaro byly opcja - normalnie sa takie jak w TSie tylko cale czarne z czerwona nicia i znaczkiem "R", a te Recaro to takie jak w Cuprze4 tylko tez material i cale czarne ;)
owoc666 napisał(a):Czyli ATS DTM Competition 17" powinien wejść :) .

Hmm...najlepiej byloby przymierzyc, bo nie kazda 18" wchodzi ;)

Re: Leon Cupra, face lifting, moce, różnice wyposażeniowe...

PostNapisane: 16 września 2007, 16:17
przez owoc666
Ooo, nowe fakty 8).

Re: Leon Cupra, face lifting, moce, różnice wyposażeniowe...

PostNapisane: 16 września 2007, 16:23
przez Asgaard
jest jeden bezpiecznik, od abs'u właśnie, jak go wywalisz przestaje działać abs, esp, korekcja siły hamowania tyłu (nie ma korektora na belce z tyłu) , no i w końcu można lewej nogi używać bo normalnie jest odcinka po dotknięciu hamulca...

Re: Leon Cupra, face lifting, moce, różnice wyposażeniowe...

PostNapisane: 16 września 2007, 16:28
przez owoc666
Asgaard napisał(a):bo normalnie jest odcinka po dotknięciu hamulca...



Ech :(.


BTW - czy to są fotele Recaro:

Obrazek

Ewentualnie - jeśli nie - to czy ktoś ma zdjęcia?

Re: Leon Cupra, face lifting, moce, różnice wyposażeniowe...

PostNapisane: 16 września 2007, 16:31
przez Asgaard
to nie jest racaro...

tak wygląda recaro:
Obrazek

Co wyróżnia Leona Cupra R

PostNapisane: 12 grudnia 2007, 16:51
przez Caper
Witam, dowiedzialem sie ostatnio od mechanika z seata ktory podobno byl na szkoleniu i powiedzial ze Cupra R ma kute elementy w silniku.
Czy to prawda?

Cos jeszcze wypadalo by wiedziec ciekawego co ma to auto - ukrytego?

Re: Leon Cupra, face lifting, moce, różnice wyposażeniowe...

PostNapisane: 12 grudnia 2007, 17:39
przez nixu
Caper, Tak, prawda elementy sa kute :)

Re: Leon Cupra, face lifting, moce, różnice wyposażeniowe...

PostNapisane: 13 grudnia 2007, 16:18
przez Grześ
1.8t wystepowal w wersji z haldexem ale tyko do 2002 roku

co do elementow kutych to takie pogloski chodza ale 100%pewnsci nie ma tak czy siak nr vw roznia sie z tymi od tych np ze 180M

podobno roznica jest tak ze w stopniu sprezania ale to tez nic potwierdzonego na 100% 180KM maja 9,3:1 tak samo jest w wersjach 209KM ale podobno wersje 225KM sa delikatnie odprezone do 8,9:1

roznic jest wiele mniej lub bardziej istotnych

cupra r posiada 2 ic a nie jak w reszcie 1 ktory nie daje rady , ma taze wieksze tarcze z tyu 256X22 , cale wnetrze czerne lacznie z podsufitka seryjny ESP, inne wahacze , za to komp cupry r jest bardziej wrazliwy , cupra r posiada seryjne EGT , dodatkowa pompe wody ktora dzial po wylaczeniu i przetacza plyn przez turbo , nie wspominam juz o k04 i calym osprzecie i wiekszej przeplywce i jeszcze by sie znalazo

cupraR jest znacznie lepsza baza nic wersje 180KM

http://www.Seat-Napinator.pl/zdjecianaforum/CupraR.pdf tu link do prospetu cupra R

1.8T to Pancerna jednostka i bez kucia spokojnie wytrzymac 300KM :yes: na zagranicznych forach podaja 350KM jako granica wytrzymaosci

Re: Leon Cupra, face lifting, moce, różnice wyposażeniowe...

PostNapisane: 17 grudnia 2007, 22:26
przez bono
Dla tych co maja watpliwosci jak wyglada Leona Cupra R :arrow: :D

ObrazekObrazekObrazek

ObrazekObrazekObrazek

ObrazekObrazekObrazek

ObrazekObrazekObrazek

Re: Leon Cupra, face lifting, moce, różnice wyposażeniowe...

PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 14:50
przez mysiek
[quote="Grześ"]1
http://www.Seat-Napinator.pl/zdjecianaforum/CupraR.pdf tu link do prospetu cupra R


Jest coś podobnego do leonka FR 1M?