Strona 1 z 1

dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 14 listopada 2007, 19:08
przez Kozmin
kola 205/55/R16 z narazie nieustalonych przyczyn auto nie trzyma kierunku na wprost, - lekko sciaga w lewo, co gorsza przy skrecie kol, (gleboki skret) slychac trudny do okreslenia halas (cichy i co wiecej tylko przy skrecie w jedna strone - lewa...)

kto wie co to moze byc?!

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 14 listopada 2007, 20:29
przez ADIC
albo zła zbieżność, albo sypie sie przegub :(

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 14 listopada 2007, 20:34
przez krzysiek290785
Przyczyn moze byc wiele; od krzywej felgi, przestawiaoną zbieżności, po auto po dzwonie. A jeśli chodzi o halas to sprawdź łożysko ewentualnie przegub. Ja tak miałem: a mianowićie przy większej prędkosci od ok 80 km/h i skręcie wystepował halas ( wycie).Po wymianie łozyska problem znikł.Pozdrawiam

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 14 listopada 2007, 20:34
przez Grisza
Jechać w pierwszej kolejności na profi geometrie

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 14 listopada 2007, 21:12
przez Kozmin
Halas slychac przy malych predkosciach, jak skrecam na skrzyzowaniu (o 90 stopni) lub na przyklad przy manewrach na parkingu.

Auto dopiero odebralem od dilera, nie ma mowy o dzwonie, dlatego kaze im zrobic geometrie/zbieznosc.

Ale co z tym halasem, przegub? Jaki koszt?

Jak dzis jeszcze przeanalizowalem, to halas nie zawsze jest slyszalny i co wiecej czasami pojawia sie bez wzgledu na to w ktora strone sie skreca.

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 14 listopada 2007, 22:11
przez tarki
Sprawdz ilosc plynu wspomagania kierownicy :)

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 15 listopada 2007, 10:28
przez oczkolek
Kozmin,
1. sprawdź poziom plynu do wspomagania, jeżeli będzie dobry to
2. sprawdź gumy od stabilizatora, a nalepiej wymień je. Jest to groszowa sprawa, ale wbrew pozorom to stan tych gum ma wpływ na ten dźwięk.

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 15 listopada 2007, 11:35
przez Marcin_TDI
sforzen jeszcze moze byc ale to powinien nawalac na dolach przy skrecie. gumki stabilizatora owszem...
moglbys przyblizyc co za halas, to szumi, wyje, trze, strzela, przeskakuje, co robi ?

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 15 listopada 2007, 12:09
przez oczkolek
Marcin_TDI, podejrzewam że to co było u mnie. Najpierw padły podjerzenia na płyn od wspomagania (było oki), a potem na gumy od stabilizatora. Wymiana gum usunęła problem.

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 15 listopada 2007, 17:59
przez Kozmin
halas podobny jakby opony wpadaly w rezonans (buczenie).

lamerskie pytanie, gdzie i jak sprawdzic ilosc plynu od wspomagania?!

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 15 listopada 2007, 18:29
przez jurkos
Kozmin, plyn w toledo/ leon powinien byc w czarnej kwadratowej bańce - zbiorniku po tej samej stronie co plyn do spryskiwaczy czy plyn do chłodzenia

najczesciej ma Zielona nakretke.

jezeli Ci stuka na równym i słyszysz rownomiene buczenie a płyn jest na odpowiednim stanie ( pomiedzy MAX a MIN na takim bagneciku - jak odkrecisz korek to zobaczysz )

to ja bym sprawdził pompe wspomagania. Czasem takie buczenie a nie stukanie
( piszac stukanie mam na mysli udezanie dwóch metalowych elementów o siebie ) pochodzi z pompy wspomagania - jest to objaw zbyt niskiego poziomu płynu lub nieszczelnosci wewnatrz pompy

PS
ile auto ma przebiegu ?

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 15 listopada 2007, 20:33
przez bono
Dodam, ze poziom plynu sprawdza sie sie na zapalonym silniku ;)

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 15 listopada 2007, 21:27
przez Kozmin
dzieki za podpowiedzi, sprawdze i dam znac!

auto ma 100 000km przebiegu (wszystko pewne, kupione od dilera z roczna gwarancja seata)

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 16 listopada 2007, 09:40
przez oczkolek
Kozmin napisał(a):dzieki za podpowiedzi, sprawdze i dam znac!

auto ma 100 000km przebiegu (wszystko pewne, kupione od dilera z roczna gwarancja seata)


To ja Ci napisze tak. Płynu od wpsomagania będziesz miał prawdopodobnie wystarczająco i będa to gumy od stabilizatora.

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 27 listopada 2007, 16:57
przez wzp
Siema

Sorry, że wyciągam temat, ale mam taką samą akcję. Skręcam w lewo i buczy. Stwierdziłem, że to łożysko, mechanik też, powiedział, że jest razem z piastą i kosztuje 600 zeta.

Pierwsza lepsza strona http://www.amigos.pl/szukaj.html łożyska piasty Seat, Audi itp. Nie jest napisane, że jest razem z piastą, a może w TDI jest z piastą, a w benzynowych nie? Nie wiem, czy ktoś może mi powiedzieć, czy łożysko w Leonie TDI jest z piastą i czy ta cena jest normalna? Wymiana 70zeta.

Dzięki za pomoc
Pozdrawiam

Łukasz

EDIT:

Muahaha już wszystko wiem, dzwoniłem do ASO Maran. Łożysko i piasta jest oddzielnie, idzie na wyciskarkę, piasta zostaje, łożysko na śmietnik. Koszt w ASO to 230zeta łożysko, 250 robocizna razem geometrią.

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 27 listopada 2007, 22:46
przez marnik
Spokojnie.
Przerabiałem temat w tym roku. Jeżeli chodzi o to samo buczenie, to u mnie wystąpiło po zmianie felg na alu. Jak sie okazało tak pracuje mechanizm różnicowy. Jest jakoś po prostu bardziej obciążony ale nie wpływa to w żadnym stopniu na trwałość i sprawność.
Opis: skręt w lewo, ruszasz - buczy, wysprzęglasz-cisza nawet jak sie auto toczy.
Po zmianie na zimówki z powrotem nastała cisza.
Temat uzgodniony z fachowcem z ASO Skoda. Nic w tej kwestii nie robie.

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 28 listopada 2007, 02:37
przez wzp
Ja zmieniłem na zimówki, ale też są alu z tym, że 15 cali, lato 16. Właściwie to nie wiem od kiedy to buczenie jest. Wydawało mi się, że mniej więcej od czasu, gdy bym się rozp... bo mi kolo przy tesco zajechał drogę, a ja gnałem 130, jakoś skręciłem w bok, ale leciałem na słup, więc rura w gaz i sam nie wiem jak mi się udało. Na drugi dzień tam pojechałem to krechy ze 4 metry po hamowaniu, ale ja nie wiem, czy to buczenie było spowodowane tą sytuacją- wątpię. Stawiam na łożysko bo identyczne miałem we wcześniejszym samochodzie, z tym, że buczenie występowało od czasu do czasu, aż stało się nie do zniesienia i buczało cały czas. Jeszcze się nie umawiałem na wizytę, ale zapewne to zrobię bo ten dzwięk mi przeszkadza :) Już wolę słuchać trajkotania swojej panny, że znowu pijany wróciłem ;)

EDIT:
Mały OT: Co do tej akcji to naprawdę wielki plus dla Leonka za zawieszenie i hebel. Nie wiem do ilu zdążyłem wyhamować, ale pewnie nie niżej niż 90km ze 130. Szybki manewr prawo-lewo, a tu zero pisku, zero bujnięcia, jak po torze. Gdybym jechał jakimś Lanosem z zawieszeniem rodem z konika na biegunach to bym pewnie wąchał kwiatki :)

EDIT: hamować mi się zachciało przez "CH" :]

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 28 listopada 2007, 12:27
przez Streat
wzp napisał(a):bo mi kolo przy tesco zajechał drogę, a ja gnałem 130, jakoś skręciłem w bok, ale leciałem na słup, więc rura w gaz i sam nie wiem jak mi się udało.

Nie wiem co Ty chciałeś w ten sposób opisać - ja nic nie kapuje z tego :whoeva:
Chyba w nic nie przywaliłeś ale coś musiało się stać, że o tym "czymś" piszesz. Panowie sprawdźcie łożyska bo to one są głównie odpowiedzialne za "buczenie" ;)

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 28 listopada 2007, 13:35
przez red8
marnik napisał(a):Spokojnie.
Przerabiałem temat w tym roku. Jeżeli chodzi o to samo buczenie, to u mnie wystąpiło po zmianie felg na alu. Jak sie okazało tak pracuje mechanizm różnicowy. Jest jakoś po prostu bardziej obciążony ale nie wpływa to w żadnym stopniu na trwałość i sprawność.
Opis: skręt w lewo, ruszasz - buczy, wysprzęglasz-cisza nawet jak sie auto toczy.
Po zmianie na zimówki z powrotem nastała cisza.
Temat uzgodniony z fachowcem z ASO Skoda. Nic w tej kwestii nie robie.


Mam identyczny objaw od nowosci, na alu buczy w lewo na sprzegle, na luzie cisza, po zmianie na zimowki cisza caly czas. Moj mechanik powiedzial tak samo ze to pracuje mechanizm roznicowy i nie ma sie co przejmowac.
wzp sprawdz czy na luzie tez masz ten objaw

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 28 listopada 2007, 14:03
przez wzp
Streat, głośno myślę.... po śladach hamowania było widać, że przy sporej prędkości hamowałem na skręconych kołach. Wydaje mi się, że to mniej więcej od tego czasu buczy, ale nie mam pewności, pomyślałem, że może jakieś przeciążenie to uaktywniło :P Nie ważne, nic mi ani bryczce się nie stało.

red8 napisał(a):Moj mechanik powiedzial tak samo ze to pracuje mechanizm roznicowy i nie ma sie co przejmowac.

Za cholerę nie mogę się z tym zgodzić. Wcześniej tego nie było, więc jak może to być normalne? No chyba, że mechanizm różnicowy w Leonach jest wyjęty z tylnego mostu poloneza :) Ten dzwięk jest uciążliwy i bez radia nie da rady jeździć. To łożysko bo co w zawieszeniu może buczeć? Wahacz? Sprężyny? może amortyzator buczy? :P

pzdr.

ps. wieczorem sprawdzę, czy na luzie też tak jest......

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 28 listopada 2007, 14:11
przez red8
To łożysko bo co w zawieszeniu może buczeć? Wahacz? Sprężyny? może amortyzator buczy? :P

pzdr.

ps. wieczorem sprawdzę, czy na luzie też tak jest......


wspomaganie tez moze wydawac dzwieki jesli nie zauwazyles

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 28 listopada 2007, 19:38
przez marnik
Według mnie zupełnie inne są objawy huczenia walniętego łożyska i tego buczenia przy skręcie. W skrócie: Jak huczy przy większej prędkości na prostej i przy odpowiednio lekkim skręcie huczenie cichnie tzn ze łożysko a jak buczy przy manewrach na parkingu to wybaczcie ale łożysko nie da z siebie takiego dźwięku, no chyba że zatarło się na amen.
I wtedy to mechanizm różnicowy.

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 29 listopada 2007, 17:56
przez OMFG
wzp napisał(a):Siema

Sorry, że wyciągam temat, ale mam taką samą akcję. Skręcam w lewo i buczy. Stwierdziłem, że to łożysko, mechanik też, powiedział, że jest razem z piastą i kosztuje 600 zeta.

Pierwsza lepsza strona http://www.amigos.pl/szukaj.html łożyska piasty Seat, Audi itp. Nie jest napisane, że jest razem z piastą, a może w TDI jest z piastą, a w benzynowych nie? Nie wiem, czy ktoś może mi powiedzieć, czy łożysko w Leonie TDI jest z piastą i czy ta cena jest normalna? Wymiana 70zeta.

Dzięki za pomoc
Pozdrawiam

Łukasz

EDIT:

Muahaha już wszystko wiem, dzwoniłem do ASO Maran. Łożysko i piasta jest oddzielnie, idzie na wyciskarkę, piasta zostaje, łożysko na śmietnik. Koszt w ASO to 230zeta łożysko, 250 robocizna razem geometrią.



W leo mk1 jest osobno łożyska i piasta tak jak we wszystkich autach na płycie golfa mk4 w golfie mk5 (i cała reszta) jest jeden element piasta z łożyskiem taki zestawik siedzi na czterech śrubach w zwrotnicy taki idioto odporny patent choć dość drogi.

Co do stwierdzenia zjechanego łożyska wystarczy podnieść auto lub nie i ciągnąć koło raz do siebie raz od i bez problemu można wyczuć czy jest luz czy nie.

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 1 grudnia 2007, 00:49
przez Feliks
marnik napisał(a):Opis: skręt w lewo, ruszasz - buczy, wysprzęglasz-cisza nawet jak sie auto toczy.
Po zmianie na zimówki z powrotem nastała cisza.


Całkowicie potwierdzam. Mam identyczny przypadek i dopiero zmiana na stalowe fele usunęła buczenie.

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 1 grudnia 2007, 11:48
przez Toledziak
Witam, wczoraj jak sobie z pracy wracałem zakopianką usłyszałem buczenie z prawej strony. Zmniejsza sie ono gdy skręcam w prawo (odciążam prawe przednie koło tym samym - fizyka :) ) a nasila jak w lewo.Zapewne łożysko odmawia współpracy.U mnie w ASO taki zabieg to 241 zł za łożysko i 170 wymiana.Tyle tylko że zastanawiam się czy nie zmienić po obu stronach :/ auto ma 160 tysiów. Co radzicie??

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 1 grudnia 2007, 17:03
przez Kozmin
dzieki wszysztkim za odpowiedzi i podpowiedzi.

podsumowujac, buczenie po wysprzegleniu ustaje i rozumiem ze ten typ tak ma - sprawa zalatwiona.

wlasnie mi sprawdzono zbieznosc, wszystko w normie, nic nie trzeba zmieniac. w zwiazku z tym musze sie przyzwyczaic do specyfiki seata, czyli ze auto jest dosc nerwowe przy jezdzie na wprost.

pozdrawiam wszystkich i zycze bezawaryjnej jazdy (na marginesie srednio udalo mi sie na pierwszym baku przejechac 900km, co uznaje za dobry wynik, oby tak dalej)

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 1 grudnia 2007, 17:14
przez red8
Kozmin, jezeli Ci sciaga przy dodawaniu gazu to raczej normalne, ale na luzie nie powinno sciagac wcale, nie ma mowy o nerwowosci, sprobuj jeszcze na koniec zamienic kola czesto pomaga

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 1 grudnia 2007, 17:22
przez Kozmin
red8 napisał(a):Kozmin, jezeli Ci sciaga przy dodawaniu gazu to raczej normalne, ale na luzie nie powinno sciagac wcale, nie ma mowy o nerwowosci, sprobuj jeszcze na koniec zamienic kola czesto pomaga


na razie nie bede juz wiecej kombinowac. mowia mi ze to kwestia nachylenia drogi, ze auto ma prawo troche sciagac w lewo (UK). opony sa nowe, wszystko juz zostalo sprawdzone a auto jest bezwypadkowe, niemniej jak jade na prostej i puszcze zupelnie kierownice to auto ma tendencje do lekkiego skrecania w lewo... na razie niech tak zostanie, chyba ze ktos ma jeszcze jakis pomysl.

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 3 grudnia 2007, 18:31
przez oczkolek
Ludzie przyjrzyjcie się gumom od stabilizatora na początek. Najlepiej je wymieńcie a następnie sprawdzcie czy buczy dalej. Jeżeli tak to szukajcie wtedy w łożyskach lub przegubie.

Było o tym na forum.

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 3 grudnia 2007, 20:48
przez red8
To buczenie o ktorym ja pisalem z nic tymi gumami nie ma wspolnego, sprawdzalem wszystko co sie da swego czasu, a buczenie mam od chwili kiedy wyjechalem nowym samochodem z salonu.

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 6 listopada 2008, 20:09
przez stefdeath
Odgrzeje kotleta. Przeczytałem cały ten temat ale u mnie jest inaczej troche. Podobieństwa to to że u mnie coś buczy albo rzęźi jak jadę powyżej 20km/h i mam mocno skręcone koła. W prawą stronę bardziej buczy w lewą mniej. Byłem dziś w autobarcelonie i jeździliśmy w kółko i okazało się, że buczy tylko na gazie- dodajesz gazu-mocniej.Przy wysprzęglaniu cisza. Przy jeździe na wprost, przy jeżdzie z duzymi prędkościami z nie tak dużym wychyłem kiery też cisza. Kolo z barcelony powiedział, że łożysko by buczało na luzie więc to pewnie mechanizm różnicowy. Problem tylko w tym, że piszecie, że przy wymianie na stalówki problem zniknął a u mnie na odwrót. Miałem 8/18 cali i było cicho założyłem stalaki 16'' i kurde słyszę buczenie. Co jest grane i u kumpla w leonie niezależnie od kółek cisza więc trochę zonk. Taki mechanizm różnicowy jest w ogóle wymienny? czy razem ze skrzynią? :(

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 7 listopada 2008, 08:55
przez cebulka
hmm... a może to jednak problem opon ??

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 7 listopada 2008, 10:56
przez stefdeath
cebulka napisał(a):hmm... a może to jednak problem opon ??


opony odpadaja bo przecież jak sie wrzuca luz to jest cisza, gume przeguba wymieniałem w maju wiec gumy to też nie są. Dzwięk jest podobny do takiego jak się najedzie na karbowane pasy na drodze tylko nic nie drży. Zastanawia mnie tylko to,ze mechanizm różnicowy pracuje non stop jak auto jedzie w skręcie więc dlaczego by wył tylko jak jest dołączony napęd?

[ Dodano: Sob 08 Lis, 2008 ]
Właśnie wróciłem a aso Maran. Koleś po jedzie próbnej powiedział, że owszem to odgłos dyfra ale, że mieli kilka rozwalonych dyfrów w 1.6 i całkiem inaczej to brzmi. Powiedział, że w 1.9 pdkach często zdarza się taka praca, że nawet on w swojej 105tce tdi tak ma i wymiana różnicówki na nowy raczej nie pomoże. Generalnie nie ma się czym martwić ewentualnie można spróbować wyciszyć wlewając motor-life do skrzyni. Więc życie- radyjko trochę głośniej i mam nadzieję, że po zmianie na letnie alumy wszystko wróci do normy:)

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 19 stycznia 2009, 20:32
przez Sebek
Podlacze sie rowniez do tematu, u mnie nie buczy nie szumi,nie sciaga podczas jazdy ale czasami przy maksymalnym skrecie kol i wolnej jezdzie przod lub tyl cos strasznie trze metal o metal na poczatku myslalem ze to klocki sprawdzilem ale sa ok wszystko wyglada w miare ok, te tarcie przy wiekszych predkosciach nie wystepuje i pojawia sie sporadycznie czyli pierwszy raz pojawilo sie jakies 3 miechy temu ale przejechalem kawalek i od razu zniklo no teraz wyjechalem w trase wszysko bylo ok zrobilem sobie jakas przerwe na odpoczynek cofam z parkingu i slysze znowu to tarcie ale tak strasznie trze ze az ludzie na parkingu sie patrzyli co jest grane, oczywiscie na wprost nic jedzie bez zadnych zgrzytow, na nastepny dzien problem zniknal nie mam pojecia co to moze byc , ( przegub )??.

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 20 stycznia 2009, 13:19
przez oczkolek
Powtorzę jeszcze raz:

Ludzie przyjrzyjcie się gumom od stabilizatora na początek. Najlepiej je wymieńcie a następnie sprawdzcie czy buczy dalej. Jeżeli tak to szukajcie wtedy w łożyskach lub przegubie.

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna strone)

PostNapisane: 12 lipca 2010, 07:09
przez flisiu
witam, prosilbym o pomoc bo juz mi rece opadaja... mianowicie "cos" mi zgrzyta przy skrecie w lewo. mozna nazwac to chrobotaniem i zawsze jest przy skrecie w lewo jak dodaje gazu lub przy lukach na drodze w lewa strone. dodam ze odglos dochodzi z przedniej czesci samochodu- wydaje mi sie ze w lewym kole ale moge sie mylic. wymienialem juz tarcze hamulcowe i przegub w lewym kole i dalej to samo. wydalem na to sporo kasy a to ciagle napieprza a moj mechanik rozklada rece i nie wie co zrobic. nie chce juz wymieniac w ciemno bo serio nie mam juz na to kasy i czasu. ma ktos moze jakis pomysl albo zna miejsce na slasku gdzie moglbym to zdiagnozowac?? pozdro!

[ Dodano: Wto 20 Lip, 2010 ]
problem rozwiazany, moze komu sie przyda. mianowicie zgrzytanie dochodzilo z ukladu wydechowego. po przyspawaniu mocowania rury do podlogi wszytsko ucichlo. koszt 20 zloty a tak sie wczesniej nameczylem... szkoda straconej kasy i czasu :whoeva:

Re: dziwny halas przy skreconych kolach (tylko w jedna stron

PostNapisane: 18 maja 2012, 11:24
przez irasek
flisiu napisał(a):[ Dodano: Wto 20 Lip, 2010 ]
problem rozwiazany, moze komu sie przyda. mianowicie zgrzytanie dochodzilo z ukladu wydechowego. po przyspawaniu mocowania rury do podlogi wszytsko ucichlo. koszt 20 zloty a tak sie wczesniej nameczylem... szkoda straconej kasy i czasu :whoeva:


A możesz mi powiedzieć które mocowanie miałeś urwane te z przodu koło plecinki, czy te drógie w połowie auta?