Odgrzebuję wątek. Nie wiem czy nie przesadzam. Niedawno kupiłem Leona, prawie nówka, rocznik 2020, eXcellence ST 1.5
I jeździ mi się super poza jednym mankamentem. Na autostradzie jest bardzo głośno. Sprawdzałem i przy 130km/h jest już 69-71 dB a 160km/h to murowane 73 dB wyżej nawet nie lubię kręcić bo jest za głośno.
I trochę jestem załamany, specjalnie brałem kombi bo chciałem bez bagażnika dachowego jeździć na wakacje właśnie te 150-160 km/h nie będąc przy tym wymęczony jak pies po trasie.
Nie wiem czy to moje wrażenie czy Wy też tak macie?
Opony, silnik - to jest ok, nie przeszkadza mi, ale odgłos wiatru, ten huk dookoła auta - to mnie załamuje.
Myślałem nad wymianą szyby przedniej na nieoryginalną ale akustyczną ale boję się utraty gwarancji

Nie wiem czy można wygłuszać w jakimś serwisie (bo wiadomo że w ASO nie) bez utraty gwarancji.
Dwie ciekawostki które znalazłem w necie:
https://m.youtube.com/watch?v=KyU8As2pdkg(aż zrobię test z tą taśmą tylko nie wiem jakiej użyć by nie zniszczyć lakieru

)
Oraz tutaj trochę przyznają się, że generacji 3ciej przyoszczędzili na wyciszeniu:
https://www.seat.ma/decouvrez-seat/news ... cally.htmlThanks to the use of isolating materials, the all-new SEAT Leon’s global interior noise is 1-2 dB(A) lower than the previous generation, while rolling noise at lower frequencies is 2-4dB quieter. Vibrations too have been reduced by increasing vehicle stiffness by 15%.
Noice reduction was achieved by incorporating a number of improvements to the trim and other areas. There’s additional absorption felts in the A-pillar trims, on the rear bumper in front of the vents, on the tailgate trim and beside the air vents. That isn’t all that’s been updated.
A new firewall damping concept has been introduced with heavy layers of different thickness depending on the application zones, wheel arches use polyurethane foam covers which offer better acoustic performance, this material has also been used in the rear side panels. A third acoustic layer has been added to the trunk side trims, and there’s double sealing on the doors to reduce wind noice, finally, on diesel variants, an acoustic windshield has been added.