Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Zaklocenia na Cb ....;/??

Podforum związane tylko i wyłącznie z nagłosnieniem w naszych samochodach

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Zaklocenia na Cb ....;/??

Postprzez adii100 » 6 maja 2010, 12:06

Witam mam taka przykra sprawe.Wrzucilem nie orginalne radyjko wszystko bylo w porzadku z Cb.Jak tylko wrzucilem wzmacniacz z subem,wowczas gdy radio zalaczy wzmacniacz wystepuja ciagle zaklocenia na Cb.Bylem u gosci co sie niby tym zajmuja wrzucili mi filtr przed Cb ale zero rezultatu...Moze jest ktos w stanie pomoc mi jak to zmienic?
Zobacz Profil
adii100
Sport
Sport
 
Posty: 375
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 18:00
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8T & R6

Reklama

Re: Zaklocenia na Cb ....;/??

Postprzez kornat » 6 maja 2010, 12:08

adii100, a kabelki od CB i od wzmacniacza nie leżą koło siebie?
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Zaklocenia na Cb ....;/??

Postprzez adii100 » 6 maja 2010, 12:15

kabel do anteny idzie razem z zasilaniem wzmacniacza a chicze ida z drugiej strony...
Zobacz Profil
adii100
Sport
Sport
 
Posty: 375
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 18:00
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8T & R6

Re: Zaklocenia na Cb ....;/??

Postprzez roosman » 6 maja 2010, 12:17

CB pod akumulator a nie pod zapalniczkę i ustanie.
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: Zaklocenia na Cb ....;/??

Postprzez kornat » 6 maja 2010, 12:18

To kabel zasilający wzmacniacz jak idzie z kablem antenowym (od CB do anteny) to przez to mogą być zakłócenia.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Zaklocenia na Cb ....;/??

Postprzez adii100 » 6 maja 2010, 12:20

wyrzucalem kabel antenowy na dwor dla sprawdzenia i niestety nic to nie zmienialo;/

[ Dodano: Czw 06 Maj, 2010 ]
roosman napisał(a):CB pod akumulator a nie pod zapalniczkę i ustanie.


tak wlasnie jest zrobione ;/
Zobacz Profil
adii100
Sport
Sport
 
Posty: 375
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 18:00
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8T & R6

zakłocenia

Postprzez offca » 18 lutego 2012, 23:44

Panowie a może któryś z Was korzysta z xenonów i z radia CB? Otóż posiadam HID-y w swoim Leonie i wczoraj założyłem radio CB i mam zakłócenia przez przetwornice, spec który mi montował radio powiedział mi od razu że mam kiepskiej jakości przetwornice które będą robiły zakłócenia. Możecie polecić jakiś zestaw przetwornic z filtrami (które działają) i nie robią zakłóceń na radyjku?
Moc jest Bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a turbo podstawą... :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
offca
Stella +
Stella +
 
Posty: 64
Dołączył(a): 4 lipca 2011, 18:39
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

zakłocenia

Postprzez Andi » 21 lutego 2012, 10:21

offca napisał(a):Panowie a może któryś z Was korzysta z xenonów i z radia CB? Otóż posiadam HID-y w swoim Leonie i wczoraj założyłem radio CB i mam zakłócenia przez przetwornice, spec który mi montował radio powiedział mi od razu że mam kiepskiej jakości przetwornice które będą robiły zakłócenia. Możecie polecić jakiś zestaw przetwornic z filtrami (które działają) i nie robią zakłóceń na radyjku?


Jest to możliwe by przetwornice ci siały po CB, ale rzadko spotykane. Równie dobrze może być to wina, instalacji antenowej CB, lub też samego radia CB. Ciekaw jestem jakie masz radio? Jeżeli instalował ci CB spec, to na pewno zestroił Ci antenę, więc wykluczamy instalację antenową.
A jeżeli chodzi o przetwornice, wszystkie są chińskie, ale z różnych fabryk. Najlepiej znajdź w miejscu zamieszkania sprzedawcę HID-ów, podjedź, na miejscu podłącz nowe ( 1 strona, drugą odłącz) i zobacz czy zakłócenia znikły. Jeżeli nie znikły, sprawdź inny model przetwornicy. Jak po sprawdzeniu kilku sytuacja nie ulegnie poprawie, to winowajcą będzie same radio CB.
Jak zsiadam z motocykla i wsiadam do auta to, bez względu na moc nasuwa mi się jedno stwierdzenie mojego kolegi: "Zapier.... samochodem jest po prostu żenujące " ;) ale bywają wyjątki i ich szukam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andi
Signo
Signo
 
Posty: 129
Dołączył(a): 15 listopada 2011, 00:48
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon Cupra 4

Re: xenony - ogóle zagadnienia, problemy i pytania

Postprzez DanielFM » 21 lutego 2012, 11:50

Niestety ale często się zdarza, że HIDy powodują zakłócenia.. Sam mam śmigam na 6000k i nawet jak włączę xenony to tuner w radiu szumi, nie mówiąc o CB...
Factory Power
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DanielFM
Signo
Signo
 
Posty: 149
Dołączył(a): 29 stycznia 2012, 12:28
Region: lubelskie
Auto: Audi A3 8V Limo
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: xenony - ogóle zagadnienia, problemy i pytania

Postprzez offca » 21 lutego 2012, 16:55

Radio CD gra mi idealnie bez żadnych zakłóceń, wydaje mi się że mam jakieś najtańsze przetwornice i to one robią zakłócenia. Antenę mam zestrojoną z radiem (radio Uniden pro520xl - antena wilson little will) będę musiał chyba zrobić tak jak pisał Andi sprawdzić inne przetwornice ale to za jakiś miesiąc dopiero, na razie skręciłem trochę RF Gain i zakłóceń brak tylko że zasięg mniejszy....coś za coś
Moc jest Bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a turbo podstawą... :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
offca
Stella +
Stella +
 
Posty: 64
Dołączył(a): 4 lipca 2011, 18:39
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: xenony - ogóle zagadnienia, problemy i pytania

Postprzez Andi » 21 lutego 2012, 20:14

offca napisał(a):Radio CD gra mi idealnie bez żadnych zakłóceń, wydaje mi się że mam jakieś najtańsze przetwornice i to one robią zakłócenia. Antenę mam zestrojoną z radiem (radio Uniden pro520xl - antena wilson little will) będę musiał chyba zrobić tak jak pisał Andi sprawdzić inne przetwornice ale to za jakiś miesiąc dopiero, na razie skręciłem trochę RF Gain i zakłóceń brak tylko że zasięg mniejszy....coś za coś


Radio, które kupiłeś, ma niestety słabe filtry (to nie jest to samo radio co Uniden 10 -15 lat temu), nie wspomnę o tragicznym nadajniku, co sieje dookoła, przez co cofnięto mu homologację w 2006 roku i jest zakazane na terenie kraju jak i UE. Jeżeli jest to świeży nabytek, oddaj, a sprzedawca musi przyjąć, bo nie miał prawa ci go sprzedać, grożą za to wysokie sankcje. Zmiana radia powinna załatwić temat, pod warunkiem zakupu trochę lepszego. Jeżeli chcesz coś w niskim budżecie a zdecydowanie lepsze, to za 200-240 PLN bedzie M-Tech Legend II, ma homologację i jest "nocną" produkcją Harry II classic. Oglądałem to radio od środka i zostałem bardzo mile zaskoczony, wszystkie użyte podzespoły są identyczne z Harrym II classic, nie wiem jedynie jak potencjometry, ale płyta główna ta sama, jak również końcówki mocy i ich separacja. Radyjko tańsze nawet od unidena, a o klasę lepsze i ma homologację, oraz rok gwarancji.

Obrazek

A to artykuł do pokazania sprzedawcom Unidena:
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... ia,1352295
Jak zsiadam z motocykla i wsiadam do auta to, bez względu na moc nasuwa mi się jedno stwierdzenie mojego kolegi: "Zapier.... samochodem jest po prostu żenujące " ;) ale bywają wyjątki i ich szukam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andi
Signo
Signo
 
Posty: 129
Dołączył(a): 15 listopada 2011, 00:48
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon Cupra 4

Re: xenony - ogóle zagadnienia, problemy i pytania

Postprzez offca » 21 lutego 2012, 20:57

Andi kupując te radio wiedziałem o tym że nie ma homologacji, wybrałem je ze względu właśnie na renomę firmy jednak zdaje sobie sprawę że to nie są te same radia co kilka lat temu, odkąd Uniden stracił homologację jest produkowany w Chinach. Radio nie jest złe jako anty misiek sprawdza się znakomicie i prędzej zmienię przetwornice niż radio, oczywiście wcześniej sprawdzę podłączając do samochodu. A co do radia zasięg mam ok 6-7km ustawione tak żeby nie było żadnych szumów, trzasków. A z wyłączonymi światłami ok 8km także różnica nie jest aż tak wielka...
Moc jest Bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a turbo podstawą... :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
offca
Stella +
Stella +
 
Posty: 64
Dołączył(a): 4 lipca 2011, 18:39
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: xenony - ogóle zagadnienia, problemy i pytania

Postprzez Andi » 21 lutego 2012, 22:39

Nie no ok jeżeli twoje oczekiwania zasięgowe to 6-7 km. Taki zasięg uzyskujemy na najsłabszych radiach i antenach za 30-40 pln. Według mnie zasięg CB, na trasie powinien być na ok 10-20 km, jeżeli ma być skutecznym antymiśkiem. Ale kto jak lubi.
Niestety dzisiejsze unideny 520 się sprzedają tylko ze względu na renomę z dawnych lat, gdyby zmienić napis na obudowie, ciężko by było go za 120 pln sprzedawać. Sprzedawcy widzę że wciskają z pod lady jak się da, bo chinach koszt zakupu poniżej 10 $, tylko trzeba go przemycić do UE.

W Twoim przypadku jeżeli chcesz zostać przy radiu, to wymiana przetwornic zostaje.
Jak zsiadam z motocykla i wsiadam do auta to, bez względu na moc nasuwa mi się jedno stwierdzenie mojego kolegi: "Zapier.... samochodem jest po prostu żenujące " ;) ale bywają wyjątki i ich szukam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andi
Signo
Signo
 
Posty: 129
Dołączył(a): 15 listopada 2011, 00:48
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon Cupra 4

Re: xenony - ogóle zagadnienia, problemy i pytania

Postprzez leoTDI » 22 lutego 2012, 08:57

offca napisał(a):Andi kupując te radio wiedziałem o tym że nie ma homologacji, wybrałem je ze względu właśnie na renomę firmy jednak zdaje sobie sprawę że to nie są te same radia co kilka lat temu, odkąd Uniden stracił homologację jest produkowany w Chinach. Radio nie jest złe jako anty misiek sprawdza się znakomicie i prędzej zmienię przetwornice niż radio, oczywiście wcześniej sprawdzę podłączając do samochodu. A co do radia zasięg mam ok 6-7km ustawione tak żeby nie było żadnych szumów, trzasków. A z wyłączonymi światłami ok 8km także różnica nie jest aż tak wielka...


dobrze piszesz - mam taki sam zestaw (radio + antena). CB + antena były strojone. Z tego co pamiętam spec rozebrał radio i stroił poszczególne filtry + ustawił końcówkę mocy. Na koniec przyciął antene po zestrojeniu. Słusznie piszesz, że prędzej wymienisz przetwornice. To b.dobre radio, tyle że chiński środek (niestety) wymaga zestrojenia (ps. niektóre filtry nie są właściwie 'umasione ' i wymagają poprawy (poprawy lutów).
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Zaklocenia na Cb ....;/??

Postprzez oczkolek » 22 lutego 2012, 12:56

:idea:
Andi napisał(a):Radio, które kupiłeś, ma niestety słabe filtry (to nie jest to samo radio co Uniden 10 -15 lat temu), nie wspomnę o tragicznym nadajniku, co sieje dookoła, przez co cofnięto mu homologację w 2006 roku


Chłopie skąd Ty takie herezje wytrzasnąłeś.

Tylko obecnie sprowadzane i sprzedawane "na czarno" Unideny wymagają przestrojenia ponieważ są przeznaczone na inne rynki (jeżeli dobrze pamiętam to chodzi tutaj o rynki amerykańskie, ale mogę się mylić - gdzieś to dawno czytałem) gdzie wykorzystywane są inne parametry (poszukaj dokładnie w necie), tak jak to pisze leoTDI.

Ciekawe że radia sprzedawane krótko przed datą zabrania homologacji spełniały warunki przyznania homologacji a nagle przestały spełniać.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9297
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Zaklocenia na Cb ....;/??

Postprzez Andi » 22 lutego 2012, 14:06

oczkolek napisał(a):Chłopie skąd Ty takie herezje wytrzasnąłeś.

Poczytaj w temacie wyżej, zanim rozpędzisz się do nabijania postów.

leoTDI napisał(a):dobrze piszesz - mam taki sam zestaw (radio + antena). CB + antena były strojone. Z tego co pamiętam spec rozebrał radio i stroił poszczególne filtry + ustawił końcówkę mocy. Na koniec przyciął antene po zestrojeniu. Słusznie piszesz, że prędzej wymienisz przetwornice. To b.dobre radio, tyle że chiński środek (niestety) wymaga zestrojenia (ps. niektóre filtry nie są właściwie 'umasione ' i wymagają poprawy (poprawy lutów).

No właśnie sam piszesz że to dobre radio, ale jedynie należy radio rozebrać, na nowo zestroić, pokręcić tu tam, no i trochę polutować. :D

A ja poznałem prześlicznej urody laskę, jedynie należy jej cycyki wstawić, odessać tłuszcz tu i tam, no i twarz podać tuningowi w specjalistycznej klinice chirurgicznej. Angelina wypisz wymaluj. :D :mrgreen: :D

oczkolek napisał(a):Tylko obecnie sprowadzane i sprzedawane "na czarno" Unideny wymagają przestrojenia ponieważ są przeznaczone na inne rynki (jeżeli dobrze pamiętam to chodzi tutaj o rynki amerykańskie, ale mogę się mylić - gdzieś to dawno czytałem) gdzie wykorzystywane są inne parametry (poszukaj dokładnie w necie), tak jak to pisze leoTDI.

Jednak widzę, że kolega zdecydował się posty nabijać, to odpowiem w temacie:
Kolega pisze nie o przestrojeniu radia, tylko o jego zestrojeniu, co oznacza, że radio fabrycznie nowe jest rozstrojone.
Te inne parametry o których piszesz, to tylko nic innego jak właśnie przestrojenie z "5" na "0" (chodzi o końcówkę w częstotliwości kanałów), bo praktycznie cały świat chodzi w "5", a my w Polsce w "0", tak to kiedyś ktoś za komuny wydumał i tak zostało.
Sprzedawane u nas unideny są produkowane na rynek amerykański i kanadyjski, gdzie CB radia używają praktycznie tylko TIRy, a biorąc pod uwagę gęstość zaludnienia, to że sieją harmoniczną, jest mniej upierdliwe, a amerykańskie normy mniej rygorystyczne od europejskich.

oczkolek napisał(a):Ciekawe że radia sprzedawane krótko przed datą zabrania homologacji spełniały warunki przyznania homologacji a nagle przestały spełniać.

No to jest bardzo ciekawe, wręcz intrygujące i śmierdzi na pewno łapówką i wałkiem. :brawo:
Tak się składa, że radia przyjeżdżające do Polski, są badane przy pierwszej dostawie (kilka losowo wybranych egzemplarzy) i wtedy jest wydawana homologacja, lub nie. Następne dostawy nie są badane, a jedynie raz na jakiś czas (może być raz na rok albo na 5 lat) UKE, może wysłać na badania ponownie kilka sprowadzonych egzemplarzy, no i jeżeli nie spełniają wymogów cofa homologację na wszystkie danego modelu.
To mniej więcej tak jak z oponami, jak byś jeździł na łysych, przecież kiedyś były dobre bo nowe, jeździć będziesz legalnie, dopóki przypadkowa kontrola Policji, tego nie przyuważy i wyśle na powtórne badania, zatrzymując dowód przy okazji.

i tak na koniec wszystkim miłośnikom unidena 520 xl, polecam:
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... cb,1339869
Dla pełnej jasności Uniden 520xl i 510 xl, znajdują sie na lisie wyrobów zakazanych UKE.
Jak zsiadam z motocykla i wsiadam do auta to, bez względu na moc nasuwa mi się jedno stwierdzenie mojego kolegi: "Zapier.... samochodem jest po prostu żenujące " ;) ale bywają wyjątki i ich szukam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andi
Signo
Signo
 
Posty: 129
Dołączył(a): 15 listopada 2011, 00:48
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon Cupra 4

Re: Zaklocenia na Cb ....;/??

Postprzez oczkolek » 23 lutego 2012, 09:02

Andi napisał(a):
oczkolek napisał(a):Chłopie skąd Ty takie herezje wytrzasnąłeś.

Poczytaj w temacie wyżej, zanim rozpędzisz się do nabijania postów.

leoTDI napisał(a):dobrze piszesz - mam taki sam zestaw (radio + antena). CB + antena były strojone. Z tego co pamiętam spec rozebrał radio i stroił poszczególne filtry + ustawił końcówkę mocy. Na koniec przyciął antene po zestrojeniu. Słusznie piszesz, że prędzej wymienisz przetwornice. To b.dobre radio, tyle że chiński środek (niestety) wymaga zestrojenia (ps. niektóre filtry nie są właściwie 'umasione ' i wymagają poprawy (poprawy lutów).

No właśnie sam piszesz że to dobre radio, ale jedynie należy radio rozebrać, na nowo zestroić, pokręcić tu tam, no i trochę polutować. :D

A ja poznałem prześlicznej urody laskę, jedynie należy jej cycyki wstawić, odessać tłuszcz tu i tam, no i twarz podać tuningowi w specjalistycznej klinice chirurgicznej. Angelina wypisz wymaluj. :D :mrgreen: :D

oczkolek napisał(a):Tylko obecnie sprowadzane i sprzedawane "na czarno" Unideny wymagają przestrojenia ponieważ są przeznaczone na inne rynki (jeżeli dobrze pamiętam to chodzi tutaj o rynki amerykańskie, ale mogę się mylić - gdzieś to dawno czytałem) gdzie wykorzystywane są inne parametry (poszukaj dokładnie w necie), tak jak to pisze leoTDI.

Jednak widzę, że kolega zdecydował się posty nabijać, to odpowiem w temacie:
Kolega pisze nie o przestrojeniu radia, tylko o jego zestrojeniu, co oznacza, że radio fabrycznie nowe jest rozstrojone.
Te inne parametry o których piszesz, to tylko nic innego jak właśnie przestrojenie z "5" na "0" (chodzi o końcówkę w częstotliwości kanałów), bo praktycznie cały świat chodzi w "5", a my w Polsce w "0", tak to kiedyś ktoś za komuny wydumał i tak zostało.
Sprzedawane u nas unideny są produkowane na rynek amerykański i kanadyjski, gdzie CB radia używają praktycznie tylko TIRy, a biorąc pod uwagę gęstość zaludnienia, to że sieją harmoniczną, jest mniej upierdliwe, a amerykańskie normy mniej rygorystyczne od europejskich.

oczkolek napisał(a):Ciekawe że radia sprzedawane krótko przed datą zabrania homologacji spełniały warunki przyznania homologacji a nagle przestały spełniać.

No to jest bardzo ciekawe, wręcz intrygujące i śmierdzi na pewno łapówką i wałkiem. :brawo:
Tak się składa, że radia przyjeżdżające do Polski, są badane przy pierwszej dostawie (kilka losowo wybranych egzemplarzy) i wtedy jest wydawana homologacja, lub nie. Następne dostawy nie są badane, a jedynie raz na jakiś czas (może być raz na rok albo na 5 lat) UKE, może wysłać na badania ponownie kilka sprowadzonych egzemplarzy, no i jeżeli nie spełniają wymogów cofa homologację na wszystkie danego modelu.
To mniej więcej tak jak z oponami, jak byś jeździł na łysych, przecież kiedyś były dobre bo nowe, jeździć będziesz legalnie, dopóki przypadkowa kontrola Policji, tego nie przyuważy i wyśle na powtórne badania, zatrzymując dowód przy okazji.

i tak na koniec wszystkim miłośnikom unidena 520 xl, polecam:
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... cb,1339869
Dla pełnej jasności Uniden 520xl i 510 xl, znajdują sie na lisie wyrobów zakazanych UKE.


Powaliłeś mnie na kolana swoim wywodem, zwłaszcza dotyczącym nabijania postów.
Odpisze Ci krótko.

Andi napisał(a):Te inne parametry o których piszesz, to tylko nic innego jak właśnie przestrojenie z "5" na "0" (chodzi o końcówkę w częstotliwości kanałów), bo praktycznie cały świat chodzi w "5", a my w Polsce w "0", tak to kiedyś ktoś za komuny wydumał i tak zostało.
Sprzedawane u nas unideny są produkowane na rynek amerykański i kanadyjski, gdzie CB radia używają praktycznie tylko TIRy, a biorąc pod uwagę gęstość zaludnienia, to że sieją harmoniczną, jest mniej upierdliwe, a amerykańskie normy mniej rygorystyczne od europejskich.


I to jest sens twojej wypowiedzi który przekreśla wszystko co napisałeś wcześniej. A bajkę o pływających harmonicznych możesz wcisnąć do kosza.
Jestem ciekaw co powiesz użytkownikom Unidenów którzy kupili je w legalnej sieci sprzedaży gdy radia te miały aktualną homologację. O ile się nie mylę to u nasz w naszym wspaniałym kraju Prawo nie działa wstecz.
CB radio nie jest standardowym wyposażeniem samochodu tak samo jak nie fabryczna nawigacja. I tych urządzeń Policja nie ma prawa tykać bez nakazu prokuratora, tak samo jak twój telefon komórkowy który trzymasz w kieszeni.
Temat jest stary jak świat i nie jeden z prawników obalił już teorie głoszone przez Ciebie i pobożne życzenia Policji, która chciałaby zabierać wszystko co masz w aucie.
Życzę sukcesów.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9297
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Zaklocenia na Cb ....;/??

Postprzez Andi » 23 lutego 2012, 10:12

oczkolek napisał(a):Powaliłeś mnie na kolana swoim wywodem, zwłaszcza dotyczącym nabijania postów.

Miałem na myśli, abyś wpierw liznął trochę wiedzy o CB radio, zanim przejdziesz do pisania, abyś wiedział nie tylko, że w którymś kościele dzwoni, ale wiedział w którym. Wyznaję osobiście zasadę, że jeżeli czegoś nie wiem, to staram się najpierw dokształcić by dyskutować w temacie, a jeżeli nie mam czasu na zdobycie wiedzy w temacie, nie udzielam się by się nie ośmieszać i to radziłem koledze. Ale kolega wybrał inną ścieżkę.
oczkolek napisał(a):I to jest sens twojej wypowiedzi który przekreśla wszystko co napisałeś wcześniej. A bajkę o pływających harmonicznych możesz wcisnąć do kosza.

Jeżeli kolega nie rozumie różnicy, między przestrojeniem radia (zmiana częstotliwości nadawania i odbioru o 5 khz), strojeniem polegającym na zmianie wielu parametrów, które to producent zaniedbał w okresie kontroli po produkcyjnej, to ja nic nie poradzę.
Bajkę o "pływających harmonicznych" to kolega stworzył, bo ja nigdzie nie pisałem o "pływających harmonicznych" a jedynie o tym że "harmoniczną sieje" (dla uzupełnienia: po sąsiednich kanałach), co potwierdzają badania UKE i na tej podstawie radio została wprowadzone, na "listę towarów zakazanych".
oczkolek napisał(a):Jestem ciekaw co powiesz użytkownikom Unidenów którzy kupili je w legalnej sieci sprzedaży gdy radia te miały aktualną homologację. O ile się nie mylę to u nasz w naszym wspaniałym kraju Prawo nie działa wstecz.


Już zaspokajam twoją ciekawość:
1. Jeżeli ktoś kupił radio np 10 lat temu, najprawdopodobniej ma dużo lepsze raio niż to dostępne dziś na "czarnym rynku"
2. Jeżeli ktoś kupił radio przed 2006 (datą wpisania na listę przez UKE), nie ma się czego obawiać, a jedynie powinien mieć przy sobie dowód zakupu, dodatkowo najlepiej również starą homologację, a używane przez niego radio będzie legalne. Jeżeli to radio natomiast odsprzeda, to sytuacja może ulec zmianie.

oczkolek napisał(a):CB radio nie jest standardowym wyposażeniem samochodu tak samo jak nie fabryczna nawigacja. I tych urządzeń Policja nie ma prawa tykać bez nakazu prokuratora, tak samo jak twój telefon komórkowy który trzymasz w kieszeni.


To czy radio jest wyposażeniem standardowym czy nie nie ma znaczenia żadnego w kwestii zatrzymania CB. Na pewno z tego powodu nie zatrzymają ci dowodu rejestracyjnego, ale samo radio mogą "tyknąć", a dokładniej zatrzymać do wyjaśnienia, jeżeli mają podejrzenie, że radio to nie posiada homologacji. A w przypadku 520, aby nabrać takich podejrzeń, wystarczy zerknąć na obudowę z napisem "Uniden Pro 520xl". Oczywiście jeżeli w późniejszym terminie dowieziesz dowód zakupu i ksero homologacji, powinni oddać, lub wysłać radio do ekspertyzy. No ale jeżeli radio jest np produkcji 2010, to ekspertyzy nie przejdzie pomyślnie. Zostaje wtedy tylko wskazanie sprzedawcy i domagania się od niego zwrotu pieniędzy, a jemu grozi grzywna do 100 000 PLN.
Co do nawigacji, jeżeli masz pirackie oprogramowanie w niej, to również policja może zatrzymać do wyjaśnienia, jedynie dużo trudnością jest stwierdzenie tego na ulicy, gdyż nie umieją i nie wiedzą jak to sprawdzić, ale przy CB, wystarczy zerknąć na obudowę. A to dość znaczna różnica.
oczkolek napisał(a):Temat jest stary jak świat i nie jeden z prawników obalił już teorie głoszone przez Ciebie i pobożne życzenia Policji, która chciałaby zabierać wszystko co masz w aucie.

Prawnicy na drodze nie kontrolują pojazdów, a Policja z sekcji drogowej. A tak się składa, że ostatnio interesowałem się tematem i wiedzę zaczerpnąłem u źródła. a jeżeli zatrzymają Ci CB o wartości 200 pln, to nie sądzę byś płacił prawnikowi, za poprowadzenie sprawy, bo wartość jednej porady przekracza dość znacznie wartość sprzętu.
Prośba moja: Jeżeli mamy prowadzić dyskusję, pisz bardziej szczegółowo i o faktach, a nie ogólnikowo.
Pozdrawiam
Jak zsiadam z motocykla i wsiadam do auta to, bez względu na moc nasuwa mi się jedno stwierdzenie mojego kolegi: "Zapier.... samochodem jest po prostu żenujące " ;) ale bywają wyjątki i ich szukam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andi
Signo
Signo
 
Posty: 129
Dołączył(a): 15 listopada 2011, 00:48
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon Cupra 4


Powrót do Car Audio, CB, Nawigacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości