Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Separator Antenowy a fabryczny wzmacniacz anteny SEAT

Podforum związane tylko i wyłącznie z nagłosnieniem w naszych samochodach

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Separator Antenowy a fabryczny wzmacniacz anteny SEAT

Postprzez PiterEL » 15 listopada 2010, 11:22

Witam
Mam nieoryginalne radio w swoim SEACIE LEONIE 1M. Zastanawia mnie sprawa separatora i wzmacniacza anteny oryginalnie montowanego w SEACIE. Po co stosuje się separator ? Czy nie można np podać z radia kabelka sterowania anteną automatyczną do kostki w aucie na PIN gdzie jest właśnie zasilanie wzmacniacza ? Tam zdaję się że też fabryczne radio podaje zasilanie. Z każdego teraz radia zamiennego( czytaj Nie oryginalnego) wychodzi kabelek koloru NIEBIESKIEgo do sterowania anteną automatyczną(wzmacniaczem). Czy w takim razie jak podłącze ten kabelek do PINU numer 5 w kostce fabrycznej to czy wtedy zacznie działać wzmacniacz antenowy fabryczny i nie muszę stosować już separatora ? Wytłumaczy mi ktoś to zagadnienie... będe wdzięczny.

KOSTKA ISO SEAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Separator Antenowy a fabryczny wzmacniacz anteny SEAT

Postprzez Pawcio3city » 15 listopada 2010, 19:29

Odpowiem tak na około. Taki separator kosztuje niecałe 10 zł. Po co kombinować jak wiadomo, że to bedzie na 100% banglać?
Zobacz Profil
Pawcio3city
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 2 listopada 2010, 09:22
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Toledo 1M '99

Re: Separator Antenowy a fabryczny wzmacniacz anteny SEAT

Postprzez PiterEL » 28 listopada 2010, 16:44

Czy jak mam podłączony separator antenowy i pod niebieski kabelek podpiąłem separator to czy na kablu antenowym np sprawdzając w miejscu pod podsufitką gdzie łączy sie on ze stopka anteny musi byc rowne 12V ?? Bo sprawdzałem kontrolką (nie miałem miernika pod ręką ) i kontrolka wyraznie słabiej świeciła niż np podpięta pod sterowanie wzmacniaczem który też jest sterowany tym niebieskim kabelkiem. Wychodzi na to że na wzmacniacz anteny nie idzie mi pełne 12V tylko słabsze napięcie co widać po jasności świecenia kontrolki. Antene mam wykluczoną bo mam nowke oryginał(stopka+bat). Co innego może być przyczyna mniejszego napięcia ? Separator może tak powodować ? Może ktoś sprawdzić jak u niego jest z zasilaniem na wyjściu z separatora ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Separator Antenowy a fabryczny wzmacniacz anteny SEAT

Postprzez neostar » 28 listopada 2010, 21:52

Równie dobrze może być 5V, jeżeli miało by być 12V to tak jak mówisz, separator nie miał by sensu.
a Twój kot jak reaguje po zobaczeniu blasku Twojego auta?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
neostar
Sport
Sport
 
Posty: 250
Dołączył(a): 6 czerwca 2010, 13:35
Lokalizacja: Okolice Płocka
Auto: Toledo II

Re: Separator Antenowy a fabryczny wzmacniacz anteny SEAT

Postprzez PiterEL » 28 listopada 2010, 22:13

no więc ile ma być ??

[ Dodano: 29 Listopad 2010, 07:42 ]
Tylko zadanie separatora jest takie ze poprostu wprowadza na kabel antenowy napiecie wlasnie chyba 12 V wiec nie wiem dlaczego piszesz ze 5V?

[ Dodano: 29 Listopad 2010, 07:43 ]
a wzmacniacz zazwyczaj jest zasilany 12V napieciem. Tak zrewsza zamienniki tez maja wic wydaje mi sie ze ma byc 12V, ktos na forum pisal ze mial na kablu 11,5V. Tylko nie wiem w takim razie czemu ja mam mniej ? Czy wina separatora ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Separator Antenowy a fabryczny wzmacniacz anteny SEAT

Postprzez neostar » 29 listopada 2010, 16:12

Nie napisałem, że ma być 5V tylko, że może być. A zadanie separatora jest takie żeby do anteny poszło napięcie zasilające wzmacniacz i żeby na gniazdo antenowe radia to napięcie już nie trafiło.
a Twój kot jak reaguje po zobaczeniu blasku Twojego auta?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
neostar
Sport
Sport
 
Posty: 250
Dołączył(a): 6 czerwca 2010, 13:35
Lokalizacja: Okolice Płocka
Auto: Toledo II

Re: Separator Antenowy a fabryczny wzmacniacz anteny SEAT

Postprzez PiterEL » 29 listopada 2010, 16:45

no dokładnie. Wiec na wyjsciu z separatora powinno być napięcie 12V tak ? Bo na kablu niebieskim z radia jest napiecie 12V

[ Dodano: 27 Luty 2011, 22:09 ]
Mam pytanie mam nie fabryczne radio i mam założony separator antenowy aby działał wzmacniacz w stopce anteny. Chciałem zapytać czy moge przed separatorem dodać jeszcze taki wzmacniacz bo radio ma chyba słaby TUNER i czasem mi trzeszczy i może by coś pomogło

http://moto.allegro.pl/samochodowy-wzma ... 28844.html

Tylko czy jak dodam go przed separatorem(czyli miedzy radiem i separatorem) to nie będzie jakoś kolidować ze wzmacniaczem w stopce anteny i separatorem ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Separator Antenowy a fabryczny wzmacniacz anteny SEAT

Postprzez kornat » 31 marca 2011, 21:19

W fabrycznej kostce jest pin 5 zajęty, czy podpinając separator można ten z fabrycznej kostki wyciągnąć i wpiąć ten z separatora? czy trzeba je razem połączyć?
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Separator Antenowy a fabryczny wzmacniacz anteny SEAT

Postprzez PiterEL » 1 kwietnia 2011, 07:05

kornat napisał(a):W fabrycznej kostce jest pin 5 zajęty, czy podpinając separator można ten z fabrycznej kostki wyciągnąć i wpiąć ten z separatora? czy trzeba je razem połączyć?


Własnie nie wiem po co jest ten 5 pin gdyz po przekręceniu stacyjki nie pojawia sie na nim napięcie. Natomista gdyby było tak że radio fabryczne daje napięcie to chyba coś nie tak bo u mnie antena zasilana jest kablem antenowym a nie oddzielnym kablem z kostki więc po co jest wkońcu ten pin 5? W kostce jest na forum opisane ze zasilanie wzmacniacza ale to nie to. Chyba że kabelek z pinem jest seryjnie włożony a jak antena jest zasilana kablem to on poprostu jest nie wykorzystany... ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Separator Antenowy a fabryczny wzmacniacz anteny SEAT

Postprzez Tracer2 » 1 kwietnia 2011, 07:40

PiterEL napisał(a):Czy jak mam podłączony separator antenowy i pod niebieski kabelek podpiąłem separator to czy na kablu antenowym np sprawdzając w miejscu pod podsufitką gdzie łączy sie on ze stopka anteny musi byc rowne 12V ?? Bo sprawdzałem kontrolką (nie miałem miernika pod ręką ) i kontrolka wyraznie słabiej świeciła niż np podpięta pod sterowanie wzmacniaczem który też jest sterowany tym niebieskim kabelkiem. Wychodzi na to że na wzmacniacz anteny nie idzie mi pełne 12V tylko słabsze napięcie co widać po jasności świecenia kontrolki. Antene mam wykluczoną bo mam nowke oryginał(stopka+bat). Co innego może być przyczyna mniejszego napięcia ? Separator może tak powodować ? Może ktoś sprawdzić jak u niego jest z zasilaniem na wyjściu z separatora ?

Wzmacniacz pobiera dużo mniej prądu niż zarówka.
Zapewnie jest zabezpieczenie, opornik, przed zwarciem i dlatego żarówka słabo świeciła,
bo robiła zwarcie :yes:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Separator Antenowy a fabryczny wzmacniacz anteny SEAT

Postprzez kornat » 1 kwietnia 2011, 11:59

Pin 5 daje +12V po włączeniu radia.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Separator Antenowy a fabryczny wzmacniacz anteny SEAT

Postprzez PiterEL » 1 kwietnia 2011, 12:14

Ale tylko przy fabrycznym radiu, czyli jednym slowem z radia fabrycznego idzie na 5 pin +12V i dalej w instalacje auta. Bo gdy sprawdzalem po odpieciu kostek radia i przekreceniu zaplonu to nie ma tam zadnego napięcia...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Separator Antenowy a fabryczny wzmacniacz anteny SEAT

Postprzez kornat » 1 kwietnia 2011, 12:56

PiterEL napisał(a):Ale tylko przy fabrycznym radiu, czyli jednym slowem z radia fabrycznego idzie na 5 pin +12V i dalej w instalacje auta. Bo gdy sprawdzalem po odpieciu kostek radia i przekreceniu zaplonu to nie ma tam zadnego napięcia...

Radio daje +12V a nie kostka samochodu. Wypnij ten pin z kostki i zobaczysz, że radio daje napięcie po włączeniu radia.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Separator Antenowy a fabryczny wzmacniacz anteny SEAT

Postprzez macko85 » 4 grudnia 2011, 17:31

Od siebie do tego postu dodam tyle. Zrobiłem sobie taki separator, i efekt jest taki, że bez separatora mój Alpine na automatycznym wyszukiwaniu znalazł 9 stacji, a gdy podłączyłem swój separator radio zobaczyło 39 stacji!! Próbę powtarzałem trzykrotnie, bo nie mogłem w to sam uwierzyć, za każdym razem ten sam efekt: bez separatora stacji 9 a z nim stacji pojawia się 39:) Osobiście polecam efekt każdy zauważy. Co do budowy samego separatora ja zaopatrzyłem go w dławik filtrujący, aby nie siało mi na instalację w samochodzie. Nie wiem jak się ma rzecz z separatorami z Allegro czy one taką filtrację również mają.
Zobacz Profil
macko85
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 30 listopada 2011, 22:34
Auto: Seat Leon

Re: Separator Antenowy a fabryczny wzmacniacz anteny SEAT

Postprzez misior » 27 lipca 2012, 15:07

to ja mam takie troche inne pytanie. w instalacji samochodu na tutaj opisywanym 5 pinie jakiego koloru jest kabelek. bo mam kabel koloru szaro/ bialego wypięty z kostki i nie wiem gdzie go podłączyć. a mam same szumy jak ustawiam stacje radiowe
Zobacz Profil
misior
Sport
Sport
 
Posty: 247
Dołączył(a): 29 kwietnia 2012, 19:11
Lokalizacja: Czechówka
Auto: VB GSI+GTI+E30 325

Re: Separator Antenowy a fabryczny wzmacniacz anteny SEAT

Postprzez napoleon81 » 25 grudnia 2013, 17:54

Panowie mam pytanie,
czy lepiej podłączyć niebieski kabel od separatora do niebieskiego z iso czy do kabla z radia oznaczonego jako remont control.
I czy jak skręce niebieski i czerwony kabel z zasilania to będe miał pamięc w radiu nie fabrycznym.
Pozdr

-- 25 grudnia 2013, 17:54 --

dzięki,już sobie poradziłem.
Jakby ktoś miał problem jak ja to: do pamięci wystarczy zamienić czerwony z żółtym kabelkiem w kostce prądowej ,a separator: niebieski kabelek do pinu 5,u mnie połączenie separatora z kabelkiem remont contr od radia nic nie dało
pozdr
Zobacz Profil
napoleon81
Sport
Sport
 
Posty: 289
Dołączył(a): 5 czerwca 2013, 20:57
Lokalizacja: łódź
Auto: seat
Silnik: ARL 1.9


Powrót do Car Audio, CB, Nawigacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości