Strona 1 z 1
Gwizd turbiny w głośnikach

Napisane:
17 maja 2017, 20:36
przez Arczii
Tak jak w temacie po zmianie wzmacniacza z mniejszego który tylko zasilał tube na większy który zasila zestaw odseparowany na przodzie, plus tył tuba wemacniacz ma podpięty plus i minus z akusia... podczas jazdy i normalnego słuchania muzyki słychać gwizd turbiny .....

jest to bardzo uciążliwe na dłuższa metę .... miał ktoś taki problem

Wie ktoś jak i co z czym to się je ?
Help me !
Re: Problem... Gwizd turbiny w głośnikach Help

Napisane:
17 maja 2017, 22:00
przez [gypsymh]
To nie gwizd turbiny, lecz zakłócenia z alternatora. Trzeba dołożyć kondensator prawdopodobnie.
Re: Problem... Gwizd turbiny w głośnikach Help

Napisane:
17 maja 2017, 22:03
przez Arczii
[gypsymh] napisał(a):To nie gwizd turbiny, lecz zakłócenia z alternatora. Trzeba dołożyć kondensator prawdopodobnie.
A mogą być jakieś inne przyczyny

CZy to pewne ze wymagany jest kondensator
Re: Problem... Gwizd turbiny w głośnikach Help

Napisane:
17 maja 2017, 22:51
przez MrSiara
przyczyn niestety moze byc sporo od alternatora poprzez zlej jakosci kable zle rozlozenie kabli az nawet po to ze ktorys z elementow jest uszkodzony
Re: Problem... Gwizd turbiny w głośnikach Help

Napisane:
18 maja 2017, 05:35
przez Tracer2
To od alternatora na 100% . Pomaga filtr zasilania radia do kupienia w internecie.
Re: Problem... Gwizd turbiny w głośnikach Help

Napisane:
18 maja 2017, 07:19
przez Arczii
Plus minus leci od akusia lewa strona i jeden kabel głośnikowy , wszystkie 3 rca lecą prawa strona i kabel głośnikowy, wszystkie kable sa nowe nic nigdzie nie potrzebnie dotyka
Re: Problem... Gwizd turbiny w głośnikach Help

Napisane:
18 maja 2017, 15:09
przez czaszunia1
Najprostrza metoda to pusc drugie rca luzno po samochodzie od radia do wzmacniacza i zobaczysz co i jak. Zaden kondensator nie pomoze.
Re: Problem... Gwizd turbiny w głośnikach Help

Napisane:
18 maja 2017, 16:28
przez MrSiara
Tracer2, i tu sie z Tobą nie zgodze bo jest wiele czynnikow przez ktore moze byc taki objaw jak swist. Jesli chcesz wykluczyc alternator poprostu trzbea go odpiac i odpalic auto jesli beda swisty to trzeba szukac cos innego jak swist sie uspokoil tzn ze altek jest problemem
Re: Problem... Gwizd turbiny w głośnikach Help

Napisane:
18 maja 2017, 19:10
przez Tracer2
Może i kilka % , ale od czego ? Indukcja na wejście m.cz. WM ? Regulator pracuje ze zmienną częstotliwością i zasilanie buja się np. 0,1 V +/- od napięcia np 13,5. No chyba ze masy są słabe i zamykają się zamiast po nadwoziu to właśnie po kablach m.cz. A moze to altek Valeo ?
W mojej opinii one są bardziej awaryjne niz Boscha. Tak czy siak tropy wiodą do alternatora lub.... akumulatora, który oprócz tego ze jest w instalacji rezerwuarem energii, ale tez tłumi zakłócenie i przepięćia. Nie każdy wie , że przy odpieciu aku na pracującym silniku przepięcia mogą sięgać kilkuset Voltów.
Re: Problem... Gwizd turbiny w głośnikach Help

Napisane:
18 maja 2017, 20:09
przez czaszunia1
Panowie przestancie wrozyc z niczego. Sa tylko 2 opcje, albo rca sieja i zbieraja zaklucenia albo uwalila sie masa rca w radiu bo i to tez skutkuje piskiem. Rozwiazania sa proste, puscic rca na sztuke luzno i sprawdzic. Jesli zadziala to jest rozwiazanie. Jesli nie pomoze to zostaje sprawdzenie masy rca w radyjku.