Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[1P] Wymiana radia w 1P i problemy.

Podforum związane tylko i wyłącznie z nagłosnieniem w naszych samochodach

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[1P] Wymiana radia w 1P i problemy.

Postprzez hro92 » 28 czerwca 2019, 11:40

Witam.
Mam malutki problem z zmiana radia.
Na początek wymiana kostki facro na iso, jakoś poradziłem sobie. Popierwszym podłączeniu radio działało, muzyka gra można powiedzieć wszystko jest dobrze. Tu już zaczynają się schody nie mogłem radia wyłączyć, jedyna opcja było odliecie klemy.
Poprawiłem okablowanie, odpalam radio gra wszystko jest oklecz na pierwszy rzut oka, nie zapamiętał stacji + daty itp. Ponowne złożenie kostki i już nie mam sił.
A sprawa wygląda tak zapłon radio odpala silnik chodzi radio działa, silnik off radio gaśnie stacje data itp jest.
W czym jest problem?
Brak dźwięku.
Czerwony kabel pod stacyjke żółty do baterii , pozostałe kable bez zmian.
Zobacz Profil
hro92
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 24 lutego 2018, 14:17
Auto: leon2
Silnik: benzyna 1.6 8V

Reklama

Re: Wymiana radia i problemy.

Postprzez Tracer2 » 28 czerwca 2019, 15:58

Ja w końcu nie ma dzwięku to albo przerwa , albo zwarcie w kablach do głośnika..... a jak nie ma zabezpieczenia to można uwalić końcówke mocy radia..... :?
No chyba ,ze radio ma jeszcze wyjście na wyciszenie do komórki.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Wymiana radia i problemy.

Postprzez marwisn » 29 czerwca 2019, 06:15

Miernik do ręki i sprawdź kostkę głośnikową czy nie ma zwarcia na poszczególnych kanałach.

Tu nie ma żadnej filozofi.
- na żółtym ma być +12V cały czas
- na czerwonym ma być +12V po przekręceniu kluczyka

Głośnikowe sprawdź pod kątem zwarcia. Najlepiej miernikiem, ale musiałbyś odpiąć głośniki i wtedy sprawdzić poszczególne linie.

Na szybko to odpinać poszczególne głośniki od kostki radia i sprawdzać czy radio gra. Jak po odpięciu konkretnego głośnika dzwięk sie pojawi to masz znelezione z którym kanałem jest problem. I wtedy wiązka do kontroli z znalezienia gdzie jest zwarcie na tej linii (przetarty przewód zwiera do masy).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marwisn
Sport
Sport
 
Posty: 252
Dołączył(a): 2 lutego 2018, 14:17
Auto: Leon 5F EX
Silnik: benzyna 1.4

Re: Wymiana radia i problemy.

Postprzez hro92 » 29 czerwca 2019, 11:20

Problem rozwiązany.
Dziękuję za informację i pomoc.
Zobacz Profil
hro92
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 24 lutego 2018, 14:17
Auto: leon2
Silnik: benzyna 1.6 8V

Re: Wymiana radia i problemy.

Postprzez marwisn » 29 czerwca 2019, 12:02

hro92 napisał(a):Problem rozwiązany.
Dziękuję za informację i pomoc.


To może napisz co zrobiłeś ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marwisn
Sport
Sport
 
Posty: 252
Dołączył(a): 2 lutego 2018, 14:17
Auto: Leon 5F EX
Silnik: benzyna 1.4

Re: Wymiana radia w 1P i problemy.

Postprzez Silek » 7 listopada 2019, 21:21

Podłącze się ze swoim problemem, żeby nie tworzyć nowego wątku.

Zamontowałem koło 20 września radio Isudar do swojego Leona 1P

https://pl.aliexpress.com/item/32804769 ... 5c0fYeeWY9

Wszystko działa jak należy tj. przekręcam kluczyk - radio się uruchamia, wszystko gra i buczy, gasze silnik - działa dalej, wyciągam kluczyk - usypia się na czas zdefiniowany przez użytkownika - 30 minut. Po tym czasie wyłącza się i trzeba je uruchomić od nowa. Jak ustawie na 15 sekund to też się wyłączy i drenaż występuje, także to nie wina uśpienia przez godziny. Zresztą taki czas nie jest w stanie zabrać za wiele prądu.

Problem wystąpił po około miesiącu. Wsiadam do auta, przekręcam kluczyk i dostaję choinkę lampek na desce :/ Akumulator wyczerpany. Auta nie odpale. Kable, drugie auto i pojeździłem. Zrobiłem 200 km na autostradzie, dwa dni później odpalił (czuć było, że ciężej niż zwykle, lecz bez jakiś wielkich problemów) i w drogę - 80km po mieście i na wylocie. Auto na trzy dni do garażu, wsiadam i nie mogę odpalić auta. Akumulator totalnie wydrenowany tak, że nawet godzina i trip się wyzerowały :/ Podładowanie i 200km po autostradzie. Do garażu i już nie zamykałem auta, żeby alarm nie zżerał dodatkowej energii. Po czterech dniach przygotowany z kablami do trzeciego ładowania auto odpaliło. Ciężko, ale jeszcze dało radę. Od razu wyruszyłem do elektryka, który montował mi to radio i stwierdził, że on to już przerabiał i że lepiej, żebym to reklamował bo nic z tym nie zrobię. Pytam się go czy nie idzie inaczej tego podpiąć albo czy to kwestia może Canbusa, może trzeba wymienić dekoder przy tym radio, to powiedział, że nie, bo tego radia nie idzie inaczej podpiąć. Że to wszystko cyfrowo idzie i że nie ma szans. No tak - pomyślałem. Prąd też pewnie cyfrowo leci :x Żadnych pomiarów aku, umawiania się na jakiś dzień na sprawdzenie. Diagnoza od razu, że to trzeba reklamować, bo z chińczykami to tak jest, mało które działa. I wcale go to nie dziwi, że tak się dzieje, bo nie niejeden przyjeżdzał do niego z chinolem i zawsze coś było. I że to wina radia na pewno.

Co z tym fantem dalej robić ? Miał ktoś już taki problem ?

Nie idzie tego podpiąć tak, żeby chociaż zrezygnować z tej wygody włączania się ze stacyjką tylko normalnie na guzik, ale za to żeby nie drenowało mi akumulatora ? Oczywiście najlepiej jakby szło zostawić tak jak jest tzn. uruchamianie radia ze stacyjką i usypianie po wyciągnięciu kluczyka to już w ogóle byłby miód, ale jak trzeba będzie z tego zrezygnować to trudno. Aku ważniejsze.

Wiecie dlaczego tak się dzieje i jak temu zaradzić ? Będę dozgonnie wdzięczny za wszelką pomoc.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego zanim odejdziesz, to kupiłeś sobie zły samochód"
Zobacz Profil
Silek
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 25 listopada 2015, 20:00
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Wymiana radia w 1P i problemy.

Postprzez Tracer2 » 8 listopada 2019, 07:32

Na początek to bym zrobił reset do ustawień fabrycznych.
Radio ma opisane przewody. Od plusa są 2.
Jeden od podtrzymania pamięci i zasilający.
a drugi od sterowania stacyjką.
Kluczowe jest, po którym prąd ucieka.
Warto by w nie wpiąć amperomierz i obserwować.
Jak po tym pierwszym to trudno będzie odciąć na stałe bo radio może tracić ustawienia np stacji radiowych.
Tylko radio było wymienione czy jeszcze coś ? Kamera z tyłu może dołożona ?
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Wymiana radia w 1P i problemy.

Postprzez Silek » 22 marca 2020, 22:56

Tak zrobię jak mówisz. Będę zaglądał po każdym kablu i będę widzieć czy tam gdzieś prąd nie ucieka. Jak dobrze kojarzę to żółty jest od pamięci ? Z radiem była dołożona antena DAB i nic więcej. A właśnie. Tak z ciekawości zapytam - jak wrzucam wsteczny to wygasza mi się ekran i pokazuje żółty trójkąt z wykrzyknikiem. Logiczne, nie ma kamery to nic nie pokazuje. Ale nie idzie tego jakoś wyłączyć tak, żeby ekran był cały czas włączony nawet przy cofaniu ? Irytuje to trochę. Może przeciąć jakiś kabelek ? Tak tylko pytam ;) Bo w opcjach chyba już wszystko przełączałem a on i tak się pluje o brak łączności z kamerą.

-- 22 marca 2020, 22:54 --

Temat rozwiązałem i chociaż podzielę się finałem. No i kolejnym problemem, który wyskoczył 2-3 tygodnie później po zrobieniu tego u innego elektryka.

Nie nudząc. Inny elektryk pomierzył akumulator, zamykaliśmy centralny z chinolem jak i oryginalnym radiem i okazało się, że (teraz nie powtórzę słowo w słowo), auto komunikuje się z oryginalnym radiem i system audio rozłącza się gdy dostanie poprawny sygnał z radia. Jeśli my mu podepniemy chinola to nasłuchiwanie wchodzi w pętlę i robi to non stop nie dostawszy poprawnego sygnału, którego chinol nie mógł mu dać przez co drenował akumulator. Tutaj wyszła kwestia przeprogramowania modułu tak by chinol mógł te oryginalne radio udawać. Od tamtej pory dogadują się i problem zniknął. Zostawiam to info w razie czego gdyby ktoś miał też taki problem jak ja.

Ale. Właśnie jedno ale. Mam kolejny problem, ale to już nie z radiem. Nie chce zakładać nowego tematu, więc napiszę tutaj. Może akurat ktoś pomoże.

Radio działa elegancko pięknie. Początek grudnia. Odpalam auto - błąd żarówki. Wychodzę z auta. Przód działa. Tył światła CARDNA, które mam już ze 3 lata - nie działają. Ale tylko w klapie. W błotniku bangla. Wchodzę do auta, gasze. Włączam ponownie zapłon i błąd znika. LEDy świecą. Podczas jazdy nigdy nie wypluło błędem. Pomyślałem pogoda się pogorszyła, może wilgoci dostały i się coś knoci na złączach. I w sumie jest losowo jakby od pogody zależny ten błąd tj. raz się pojawia a raz nie. Czasem jak wyskoczy ten problem to ze 2-3 razy muszę włączyć i wyłączyć zapłon przed wyruszeniem w trasę, żeby problem zniknął. A raz nawet się zdarzyło, że akumulator padł po kilku dniach postoju w garażu. Nowy. W listopadzie wymieniany. Teraz w marcu byłem u swojego elektryka i powiedziałem w czym tkwi błąd, że może się coś pokopało w module jak adaptował radio w listopadzie. To mi tylko powiedział, że sprawdzi. Odbierałem auto to powiedział, że wyłączył detekcję i dodał, że "chińczyki tak mają i żebym się nie dziwił, że te lampy będą reagowały na zmiany pogody". Pięknie pomyślałem. Ciekawe czy na forum też mają problemy z tymi lampami. Pojechałem do domu. Na dzień następny wylądowałem w pracy na dyżurze 24h. Jechałem do pracy w deszczu i 5 stopni na plusie. Zostawiłem auto. Po ośmiu godzinach wbijam, żeby sprawdzić. Nic, wszystko bangla. Skończyłem pracę i -2 temperatury. Odpalam auto - błąd żarówki. Nosz k**a mać. I to ma być to wyłączenie detekcji ? Lampy nie działają. Przekręciłem drugi raz zapłon - problemu nie ma.

I co teraz ? Ma/miał ktoś takie problemy z lampami CARDNA ? Serio są takie kapryśne ? Czy może elektryk się uparł (tak jak poprzedni, że jak chińskie radia to do śmietnika się nadają) i twierdzi, że to musi być kapryśne i może to być nie do zrobienia ? A może coś pomieszało się w module i wali błędami ? O co tutaj chodzi ? Dlaczego te lampy tak reagują na temperaturę ? 3 lata nic i dopiero teraz akurat jak wymieniłem radio. Może to tylko nieszczęśliwy zbieg czy też coś innego ? Za wszelką pomoc/sugestie byłbym naprawdę wdzięczny.

Pozdrawiam

EDIT 2 : Jeśli trzeba będzie to założę nowy temat w odpowiednim dziale. Wystarczy napisać.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego zanim odejdziesz, to kupiłeś sobie zły samochód"
Zobacz Profil
Silek
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 25 listopada 2015, 20:00
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: BKD 2.0


Powrót do Car Audio, CB, Nawigacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron