m4niac napisał(a):albo łożysko od sprzęgła klimy
ciekawa teoria, gdyby nie to ze w 1p ( i innych na golfie 5/6) sa sprezarki bez sprzegla
sprezarka sterowana jest zaworem elektromagnetycznym (elektrozawor)
jak pisano juz na tym forum wielokrotnie, w 1p sprezarka pracuje caly czas, nawet wtedy jesli uklad chlodzenia jest wylaczony, dlatego tak wazna jest obecnosc czynnika w ukladzie ktory ja smaruje, bez czynnika sprezarka w bardzo krotkim czasie nadaje sie tylko do wymiany.
wymiana sprezarki to koniecznosc czyszczenia calego ukladu i wymiany np parownika, wktorym zostana opilki i inny syf
w przypadku wymiany samego elektozaworu wszystko zalezy od modelu zastosowanej sprezarki, czy jest to np denso, sanden, zyxel
sanden pozwala na wymiane elektrozaworu bez koniecznosci oprozniania ukladu, denso - trzeba robic wszystko
kondycje, to czy sie sprezarka w ogole wlacza, "ile daje" mozna sprawdzic np w blokach silnika
kanal 50, 57
na kanale 57 bardzo ladnie widac obciazenie sprezarki w Nm
sam elektorzawor tez mozna sprawdzic, sprawdzajac opornosc cewki elektrozaworu
niestety sprezarki stosowane w grupie VAG, glownie Denso nie sa zywotne, czesto padaja wlasnie elektrozawory, a zakup nowego to wydatek taki jak za uzywana cala sprezarke
no i kazda nieszczelnosc, brak czynnika to smierc dla sprezarki, stad potem zacieranie i te buu
pelny uklad w 8p to 520-550 wiec nie potrzeba duzo, zeby gazu bylo za malo..
Jesli ktos ma zamiar kupowac uzywke z niepewnego zrodla za 400-500zl to radze sie 3 razy zastanowic czy nie kupic nowej z gwarancja za 700-800zl
z diagnoza ukladu i wymiana sprezarki nie nalezy zwlekac, tak jak pisalem wyzej
jeszcze pracujaca sprezarka, ale jest olej, kolor ladny, zielony, wymieniamy, dobijamy, wszystko dziala
zwlekanie, zatarcie sie sprezarki, to oproznianie calego ukladu, czyszczenie
wymiana parownika to potrzeba "zwalenia" zderzaka i chlodnic, nikt tego wtedy za 100zl nie zrobi