Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Szarpanie przy hamowaniu silnikiem i lekkim obciążeniu.

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Szarpanie przy hamowaniu silnikiem i lekkim obciążeniu.

Postprzez ppgg1 » 9 maja 2015, 09:42

Witam wszystkich, z diagnozą problemu walczę od kilku miesięcy. Samochód 1.4 16V BXW 2010 z niskim przebiegiem 60 tys. niestety z przeszłością wypadkową (dzwon centralnie w przód kilka lat temu, podłużnice nie ruszane). Samochód kupiłem od znajomego dwa lata temu z dolegliwością opisaną poniżej. Z biegiem czasu obserwuję jej nasilanie.

Problem wygląda tak:
- auto często (nie zawsze) szarpie na 2, 3, 4 biegu w przedziale obrotów 1800 - 2300 przy lekkim obciążeniu lub hamowaniu silnikiem,
- przy mocniejszym dociśnięciu gazu szarpanie się zmniejsza, samochód nie szarpie przy ruszaniu, sprzęgło działa idealnie,
- szarpanie ma podobny charakter jak w przypadku wybrzuszonej opony (felgi z oponami podmienione i sprawdzone),
- elektrykę samochodu raczej można wykluczyć, robiłem test hamowania silnikiem z wyłączonym zapłonem (bez zmian),
- poduszka silnika mocowana od spodu do sanek (tzw lizak) oraz prawa górna mocowana do błotnika wizualnie w stanie idealnym,
- poduszka skrzyni lewa (pod akumulatorem) nie sprawdzana z powodu trudnego dostępu.

Zdesperowany ostatnio wpadłem na pomysł aby użyć aparatu fotograficznego do przyglądnięcia się poduszce pod akumulatorem. Jakimś cudem udało mi się zrobić parę zdjęć na których zauważyłem dziwną rzecz. Pytanie zasadnicze, czy widoczna na zdjęciu (chyba poszarpana guma) może świadczyć o jej uszkodzeniu?

Link do zdjęcia: http://zapodaj.net/b5c7c13c7223c.jpg.html

-- 9 maja 2015, 10:39 --

Zdesperowany ostatnio wpadłem na pomysł aby użyć aparatu fotograficznego do przyglądnięcia się poduszce pod akumulatorem. Jakimś cudem udało mi się zrobić parę zdjęć na których zauważyłem dziwną rzecz. Pytanie zasadnicze, czy widoczna na zdjęciu (chyba poszarpana guma) może świadczyć o jej uszkodzeniu?

Link do zdjęcia: http://zapodaj.net/b5c7c13c7223c.jpg.html


Wymontowałem akumulator, poduszka jest OK, wróciłem do punktu wyjścia. Mechanik na przeglądzie zasugerował że może to być DWUMASA o ile w tej wersji występuje. Oriętuje się ktoś może czy rzeczywiście w tych wersjach było montowane to ustrojstwo?

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz która może być jakąś wskazówką, po założeniu dwóch zimówek, koła z felgami stalowymi na próbę (wysoki bieżnik prawie nowe opony, letnie pochodzą z 2004 roku i maja niewielki bieżnik), problemu nie ma lub jest praktycznie nie wyczuwalny (testowano wczoraj przez godzinę). Pytanie czy wysoki bieżnik tylko amortyzuje szarpanie czy rzeczywiście problem leży po stronie opon/felg letnich. Opony letnie z kołami były wyważane i oglądane przez wulkanizatora który nie stwierdził problemu, przekładka tyłu na przód też nic nie zmienia.
Zobacz Profil
ppgg1
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 5 maja 2015, 13:08
Auto: Leon
Silnik: BXW 1.4

Reklama

Re: Szarpanie przy hamowaniu silnikiem i lekkim obciążeniu.

Postprzez ggregorii » 25 maja 2015, 21:38

Sprawdź dobrze te poduchy. Na zgaszonym wrzuć jeden i bujaj do przodu i tyłu i zobaczysz jak jest sporo luzu to będzie cały silnik się ruszał do przodu i tyłu. Z resztą jak jest spory to jak złapiesz ręką silnik i będziesz szarpał to też się będzie ruszać. Lizak lizakiem jest jeszcze tuleja w sankach która amortyzuje działanie silnika i skrzyni .


Sprawdź sobie to w sankach pod autem.

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ggregorii
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 25 kwietnia 2013, 10:51
Region: lubelskie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4


Powrót do Leon 2 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość