Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Nierówne zużycie klocków

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Nierówne zużycie klocków

Postprzez maniek23 » 8 września 2015, 09:33

Witam,

Wczoraj pojawił mi się taki problem.
Podczas hamowania i ruszania słychać było tarcie (coś jak blacha/ blacha) z tylniej części auta. Okazało się, że w tylnim prawym kole na zewnętrznej stronie nie ma okładziny na klocku hamulcowym i już blacha trze o tarczę.
Nie było by w tym nic dziwnego, poza faktem, że z lewej strony jest jeszcze ok 0,8 cm okładziny na klocku.
Nadmienie również, że klocki były wymieniane w styczniu tego roku (przejachały jakieś 12 ty km) wraz z regeneracją zacików (ponieważ poprzednie klocki stary się przez zapieczone cylinderki w tłoczkach).

Jaka może być przyczyna nierównego starcia się klocków hamulcowych?
Zaciski chwilowo wykluczam, bo były regenerowane, ale może coś jeszcze być przyczyną? (łożysko, piasta)

Z góry dzięki za pomoc
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maniek23
Signo
Signo
 
Posty: 103
Dołączył(a): 19 marca 2013, 16:03
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Reklama

Re: Nierówne zużycie klocków

Postprzez Kamciek » 9 września 2015, 20:36

Przy ESP klocki zużywają sie nierównomiernie ale nie aż tak. Moze poprostu odkleiła sie okleina klocka od blachy? Sprawdź jeszcze hamulec ręczny
Zobacz Profil
Kamciek
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 8 września 2015, 21:54
Auto: Leon 5F XP
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Nierówne zużycie klocków

Postprzez maniek23 » 11 września 2015, 10:57

Hamulec ręczny ok (przynajmniej nie zjeżdża z górki jak jest zaciągnięty na luzie, ale to może drugie koło trzymać).
Może i tak, ale jak by się odkleiła to może jakieś slady by zostały na tarczy albo feldz, ale tam nic nie widać.

Dziś mają przjść mi klocki i jutro auto pójdzie do mechanika, zobaczymy co znajdzie.

-- 11 września 2015, 10:57 --

Hamulce naprawione.
Okazało się, że jednak zapiek się zacisk (założony nowy zestaw naprawczy), ale mechanik powiedział, że nie wyglada, aby coś tam było wcześniej robione. Czyli widać, że ASO przy ich zdaniem "regeneracji zacisków" zdjeli je tylko (bo sam przy tym byłem) i założyli stare elementy do zacisku, a nie nowe (za które mnie policzyli). Masakra :-( (omijajcie z daleka SEAT-a w Ociążu)

Jednak własny zaufany mechanik to podstawa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maniek23
Signo
Signo
 
Posty: 103
Dołączył(a): 19 marca 2013, 16:03
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: BKD 2.0


Powrót do Leon 2 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość