Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Zawieszenie gwintowane

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Zawieszenie gwintowane

Postprzez facet03 » 26 października 2016, 17:05

Zastanawiam sie nad zakupem gwintu do mojego Leona. Na lato mam felgi 18stki z fr , zima to niestety stalowe 15stki - z takimi kupiłem auto, a wole kasę pakować w inne mody niż nowe felgi i opony na zimę. Moje pytanie brzmią :
1. czy po zmianie standardowego zawiasu na gwint trzeba ustawiać geometrię ? W internecie panują rożne teorie
2. Czy na zimę podnosicie zawieszenie , jeśli tak to jakie sa powody tego ? Bardzo ale to naprawdę bardzo bardzo rzadko parkuje na chodnikach..
3. Czy po każdej zmianie wysokości trzeba ustawiać geometrię ?
4. Jak ustawianie wysokość jak mierzycie jak zrobić nakrętki aby było równo na osi ? Laikowe pytanie , ale w tym temacie jestem zielony
5. Czy samemu jest w stanie zmieniać wysokość ?

Zależy mi aby wypowiedziały sie osoby które maja lub miały gwint , a nie przeczytały cos w necie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zobacz Profil
facet03
Cupra
Cupra
 
Posty: 2314
Dołączył(a): 28 listopada 2015, 00:00
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Zawieszenie gwintowane

Postprzez ksl » 26 października 2016, 17:15

1 tak
2 zalezne od Ciebie, ja nie podnosilem bo za duzo roboty
3 teoretycznie tak
4 temat rzeka jak ustawiac gwint, nie mowie tutaj o Stęsowych ziomalach gdzie zawsze musi byc na max glebie bez helperow itd;) profesjonalnie robi sie to na maszynie gdzie sprawdzasz wysokosc + nacisk na kazde kolo
5 teoretycznie tak
Obrazek
CupraR333 1P MY12 TRACK TOY
CupraR 4drive 5F ST Family car

Obrazek

http://www.youtube.com/user/MultiKsl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ksl
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1248
Dołączył(a): 6 października 2007, 10:19
Lokalizacja: WK/TST
Region: mazowieckie
Auto: LCR++
Silnik: CDLA 2.0

Re: Zawieszenie gwintowane

Postprzez Kaspoll1988 » 23 listopada 2016, 10:42

Każda zmiana wysokości podniesienie czy obniżenie wiąże się z ponownym ustawianiem geometrii kół
Zobacz Profil
Kaspoll1988
Stella +
Stella +
 
Posty: 67
Dołączył(a): 29 września 2015, 14:00
Auto: Seat Loen 1P FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Zawieszenie gwintowane

Postprzez facet03 » 23 listopada 2016, 11:00

Jeśli chodzi o geometrię to każdy twierdzi cos innego wiec temat gorący widze :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zobacz Profil
facet03
Cupra
Cupra
 
Posty: 2314
Dołączył(a): 28 listopada 2015, 00:00
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Zawieszenie gwintowane

Postprzez Kaspoll1988 » 24 listopada 2016, 11:38

Wiem ruszałem nie raz i cieło opony ustawiłem a potem zszedłem jeszcze 1cm i widać było że je przycina. Ja bym pomyślał nad zestawem. Gwint ustawiasz raz i tak siedzi. Daje to ino możliwość ustawienia najbardziej optymalnie dla użytkownika.
Zobacz Profil
Kaspoll1988
Stella +
Stella +
 
Posty: 67
Dołączył(a): 29 września 2015, 14:00
Auto: Seat Loen 1P FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Zawieszenie gwintowane

Postprzez piotrassenior » 27 listopada 2016, 10:05

Jak chodzi o geometrię przy kręceniu gwintem nie ma opcji...musi się ona zmieniać czyli po każdym ustawieniu niestety musi być korekta.
Najlepiej pokombinować z ustawieniem, znaleźć "najlepsze możliwe dla siebie" i wtedy podjechać ustawić geometrię.

Kaspoll1988 napisał(a):Gwint ustawiasz raz i tak siedzi. Daje to ino możliwość ustawienia najbardziej optymalnie dla użytkownika.

otóż to :ok:
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny


Powrót do Leon 2 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość