Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....
Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
przez tomison » 8 maja 2021, 20:23
Cześć.
Pytanko jak w temacie. Jakim momentem dokręcić śrubę piasty przód. Info, które można znaleźć w internecie to od 80 do 200 Nm. Nie rozumiem dlaczego jest taka różnica. Może ktoś z Was dysponuje jakąś serwisówką i mógłby zerknąć. Leon 1,9 TDi 2007 rok
Pozdrawiam
-
Zobacz Profil
tomison
- Stella +

-
- Posty: 85
- Dołączył(a): 15 marca 2009, 17:36
- Lokalizacja: Grudziądz
- Region: kujawsko-pomorskie
- Auto: leon 3
- Silnik: benzyna 1.4
przez wesol » 9 maja 2021, 07:47
Nie ma to aż tak dużego znaczenia. Dokręcić trzeba poprostu mocniej jak koło orzykrecasz bo gwint raz że jest drobny to dwa dużo większej średnicy. Dokrecisz te 200 Nmni będzie okej. One nie mają tendencji do odkręcania bo są na wielowpuscie w piaście.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
-
Zobacz Profil

wesol
- TopSport

-
- Posty: 1482
- Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
- Auto: Bmw
- Silnik: CJXA 2.0
przez tomison » 10 maja 2021, 19:23
OK. Czyli kropelki kleju na gwint nie trzeba dawać
-
Zobacz Profil
tomison
- Stella +

-
- Posty: 85
- Dołączył(a): 15 marca 2009, 17:36
- Lokalizacja: Grudziądz
- Region: kujawsko-pomorskie
- Auto: leon 3
- Silnik: benzyna 1.4
przez wesol » 11 maja 2021, 05:59
Nie. Ten element nie jest narażony na samoodkrecanie się. To się tylko tak dokręca w miarę mocno by w piaście łożysko składające się z dwóch połówek się zeszło i zniwelowało luz.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
-
Zobacz Profil

wesol
- TopSport

-
- Posty: 1482
- Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
- Auto: Bmw
- Silnik: CJXA 2.0
Powrót do Leon 2 - Techniczne Ogólne
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość