Strona 1 z 2

zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 4 listopada 2008, 16:15
przez brochas
Witam
mam u siebie zwykle swiatla, i chce zamontowac bixenon skretny, czy "skrecanie" bedzie dzialac jak wwszystko podlaczo ? ( gotowe lampy kupione na allegro )

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 4 listopada 2008, 17:08
przez Kozak
brochas napisał(a):czy "skrecanie" bedzie dzialac jak wwszystko podlaczo ?

tak po prostu nie będzie działać , trzeba przede wszystkim doprowadzić kabelek do czujnika skrętu / położenia kierownicy , o resztę dokładnie musisz dopytać MenIB

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 4 listopada 2008, 18:05
przez Smaler
Podepnę się pod temat ;)
Znajdę jakiś warsztat/serwis w Polsce który właśnie zamontuje mi profesjonale bixenon skrętny w 1P ?

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 4 listopada 2008, 18:12
przez Piotrek_tdi
Ze skrętnym jest problem,musisz mieć 2 moduły skrętu+moduł (taśme) pod kierownice itp itd generalnie jest sie lepiej skupić na bi-xenonie zwykłym(nie skrętnym) jest łatwiejszy do ogarnięcia a wrazenia prawie takie same....

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 4 listopada 2008, 18:17
przez AdamTower
Temat jest IMO bardziej skomplikowany. Aby wszystko działało chyba powinny być zamontowane czujniki w przednich kołach oraz tylniej belce od samopoziomowania,
U mnie podczas odpalenia świateł testują się w pionie i w poziomie;
no i nie wiem czy czujnik skrętu nie jest w taśmie airbag więc to też pewnie jest zmiana.
No i radze poczytać (poszukać) na forum nt podłączenia xenonu do 1P/OII/GolfaV bo nie jest to takie proste. Trzeba oszukać elektronikę (więcej na forum OCP chyba)

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 4 listopada 2008, 18:18
przez AdamTower
Piotrek_tdi napisał(a):a wrazenia prawie takie same....

Piotrek_tdi, "prawie" robi sporą rożnice... ;) ;]

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 4 listopada 2008, 18:48
przez Piotrek_tdi
Wiem że skrętny jest lepszy itp ale jest 2x więcej zabawy z tym,co to przeprogramowania kompa mam w Warszawie człowieka który to zrobi za 300 zł ....

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 4 listopada 2008, 19:02
przez Kozak
moja wypowiedz dotyczy , zamiany xenonu na bixenon skrętny , bo takiego moda planowałem zrobić i konsultowałem to z MenIB i niema z tym większego problemu .
jeżeli chodzi o montaż xenonu od podstaw to już jest inna bajka , dochodzi do tego jeszcze np auto poziomowanie ( co da się obejść bo można podłączyć zwykłe silniczki do regulacji reflektorów i regulacja jest wówczas jak w zwykłych lampach ) .
Piotrek_tdi napisał(a):(taśme) pod kierownice

jeżeli auto ma ESP to tego juz nie trzeba dokładać bo jest

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 4 listopada 2008, 21:54
przez mm.max
O ile można oszukać układ samopoziomowania, to aby xenony były skrętne potrzebny jest właśnie sterownik odpowiadający za doświetlanie zakrętów nr 5M0 907 357 i z kolei rodzi się pytanie czy ten sterownik nie będzie potrzebował również sygnału z układu samopoziomowania.

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 5 listopada 2008, 13:59
przez Piotrek_tdi
Więc koło się zamyka jeżeli chodzi obi-xenon skrętny,ja mam zwykły bi-xenon dołozony i tez jestem zadowolony bo spełnia swoją funkcję w 100%

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 5 listopada 2008, 14:15
przez Matejko69
a byl zwykly czy to poprostu skretne bez skrecania, czy moze przerobione zwykle lampy tzn dolozona soczewka? bo przejzalem allegro a tam wszystko skretne :nauka:

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 5 listopada 2008, 15:46
przez AdamTower
Matejko69, był fabrycznie zwykły bixenon (w soczewce - czarna ramka) poraz bixenon skrętny (chromowana ramka)
tu masz ładnie pokazane
http://moto.allegro.pl/item468553474_re ... xenon.html

po lewej bixenon zwykły, po prawej skrętny

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 5 listopada 2008, 15:49
przez Piotrek_tdi
To jest bi-xenon skrętny :

http://www.allegro.pl/item460116691_sea ... xenon.html

tutaj normalny ori bi-xenon :(taki jak ja mam)

http://www.allegro.pl/item464098988_sea ... xenon.html


były jeszcze przejscówki bi-xenon (nie skrętny) tez z chromowaną ramką ale przez bardzo któtki okres czasu


:)

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 5 listopada 2008, 16:24
przez brochas
tak, tylko ze ja mam zwykly lampy nie xenonowe nawet i chcialbym wrzucic bixenon

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 6 listopada 2008, 10:42
przez mm.max
brochas napisał(a):tak, tylko ze ja mam zwykly lampy nie xenonowe nawet i chcialbym wrzucic bixenon


brochas, dlatego najłatwiej dorzycić zwykły bixenon (nie skrętny)

Skrętny dużo łatwiej dorzycić do lamp gdzie juz występuje xenon fabrycznie (choć i tak troche roboty jest).
Choć wszystko jest do zrobienia i ze zwykłych lamp można przejść na bixenon skrętny tylko podejrzwam to jest kwestia kosztów x2 w stosunku do zwykłego bixenonu bo i mądrego człowieka pokroju MenIB który by ten temat ogarnął.
Dla mnie gra nie warta świeczki - zmieniaj zwykłe lampy na zwykły bixenon

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 6 listopada 2008, 12:05
przez brochas
wlasnie sie teraz zastanawiam
bo mam mozliwosc kupna nowych bixenonow zwyklych i skretnych w tej samej cenie

czy nie lepiej kupic bixenon skretny i uzywac ich jako zwykly ?

zawsze pozniej mozna dorobic zeby byl "skretny" ;-)

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 6 listopada 2008, 12:25
przez Piotrek_tdi
Pytanie czy istnieje możliwość,,zablokowania" jakoś soczewki zeby nie latała na boki jak będzie chciała..... [/i]

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 7 listopada 2008, 20:10
przez brochas
w sumie juz teraz nie wiem

czy ktos moze mi powiedziec ;-)
czy jezeli kupie kompletne lampy bixenonowe ( zwykly, nie skretne ) z przetwornicami i zarowkami, to czy bez zadnych problemow bede mogl zamontowac je zamiast zwyklych lamp i czy wszystko bedzie dzialalo ? czy oprocz podlaczenia bede musial cos wykonac ?

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 8 listopada 2008, 00:12
przez Kozak
brochas, skontaktuj sie z MenIB i na pewno ci kompetentnie odpowie co i jak w tym temacie

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 9 listopada 2008, 19:47
przez Piotrek_tdi
brochas napisał(a):w sumie juz teraz nie wiem

czy ktos moze mi powiedziec ;-)
czy jezeli kupie kompletne lampy bixenonowe ( zwykly, nie skretne ) z przetwornicami i zarowkami, to czy bez zadnych problemow bede mogl zamontowac je zamiast zwyklych lamp i czy wszystko bedzie dzialalo ? czy oprocz podlaczenia bede musial cos wykonac ?


,,Przeprogramować" komputer-inaczej xenony będą migać,z montażem nie będzie problemu,będzie natomiast trochę sztukaterii z kabelkami (kosta od h7) i podłączeniem bi-xenonu

pozdrawiam

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 9 listopada 2008, 21:11
przez brochas
Piotrek_tdi napisał(a):
będzie natomiast trochę sztukaterii z kabelkami (kosta od h7) i podłączeniem bi-xenonu



moge prosic o wiecej info

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 10 listopada 2008, 16:39
przez Piotrek_tdi
wejście od h7 będzie trzeba obciąć i doboić lub też obciąć i przulutować na stałe te kable do przetwornicy.Ja mam całą wiązkę przełożoną ze starych lamp i wszystko działa,zarówno przesłona od bi-xenonu jak i regulacja wysokości....

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 18 listopada 2008, 13:36
przez Przemura
Witam,
mam możliwość kupna bi-xenonu skrętnego, wraz z przetwornicami i żarówkami, po dobrej cenie. Czy będą duże problemy z zamontowaniem tego do leo2 1.6 z normalnymi lampami? Czy na przykład w Auto Maran w Warszawie sobie poradzą?, bo z tego co czytam to problemy są.
Pozdrawiam

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 18 listopada 2008, 13:50
przez AdamTower
Przemura, a przeczytałeś posty powyżej? :olaboga:

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 17 grudnia 2008, 23:18
przez leonik88
witam.jak mozna oszukac komputer i gdzie mozna to zrobic w okolicach wroclawia?

[ Dodano: Wto 23 Gru, 2008 ]
hmm chyba tu nikt nie zaglada ;(

[ Dodano: Sob 03 Sty, 2009 ]
no to chyba nie mam co liczyc na pomoc

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 26 stycznia 2009, 22:22
przez Ircyn
Witam wszystkich. czytam ten wątek i pogubiłem się, albo jestem niedoinformowany.
czytałem że światła xenonowe to światła z lampami xenonowymi, a światła bixenonowe to xenony skrętne. Czytając ten wątek pogubiłem się. jadąc w zakręcie moje xenony skręcają, ale jak jadę wolno np. na skrzyżowaniu to świecą na wprost. to co ja mam?
bixenony (czyli co?), xenony skrętne? Xenony bez doświetlenia?( widziałem Jak doświetlenie w innych samochodach jest realizowane poprzez zapalenie światła przeciwmgielnego). proszę o jasne wytłumaczenie , jeśli można!

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 26 stycznia 2009, 22:26
przez brochas
jest xenon zwykly, nie skretny
bixenon wystepuje w 2 wersjach skretnej i nie

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 26 stycznia 2009, 22:50
przez taktiken
xenon - ma swiatla mijania xenonowe, dlugie - ma zwykle
biksenon - zarowka xenonowa jest zarowno do długich jak i mijania (jest tam przesłona)

lampy skretne - niezaleznie czy sa to xenony, bi czy zwykle - jak sama nazwa wskazuje skrecaja sie w nastepstwie ruchu kierownica. W Leonie 2 sa montowane tylko do bi-xenonow, mechanizm skretu zalezny jest od predkosci auta.

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 27 stycznia 2009, 10:55
przez cypreess
Ircyn, tak zwane "oswietlenie adaptyacyjne" realizowane jest w dwojaki sposob: albo skreca sie w srodku reflektor, albo dolacza sie lampa przeciwmgilena zalezna od kierunku skretu (rozni producenci stosują rozne patenty). W leonie II reflektor biksenonwy jest skretny (czyli xenon w srodku sie skreca) i jak ktos tu madrze napisal jest zalezny od predkosci, tzn ze na postoju nie sprawdzisz czy ci sie skreca czy nie bo dziala dopiero od 30km/h wzwyż.

Jesli nie wiesz jakie masz lampy jest prosty sposob aby sie o tym przekonac. Kazdy Xenon zaraz po uruchomieniu silnika przeprowadza test systemu samopoziomujcego. Zwykly xenon wykona dwa ruchy swiatlami w górę i w dół a potem ustali swoją standardową wysokość. Xenon skretny robi dodatkowy check w prawo- w lewo. Więc podjedź wieczorem do ściany. I zaobserwuj po włączeniu silnika jaki robi się auto-check xenonów. Góra-Dół czy Góra-Dół-Lewo-Prawo

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 27 stycznia 2009, 18:12
przez Ircyn
cypreess dzięki za wyjaśnienie. Już wiem co mam. Bixenon skrętny bo jak pisałeś robi też test na boki. A czy możecie poradzić coś na parujące reflektory? Wiem że były klejone. Sam nawet jeden rozebrałem i skleiłem, nadal paruje.

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 27 stycznia 2009, 21:06
przez taktiken
Ircyn napisał(a):nadal paruje
jeżeli napisze "ten typ tak ma" to mi uwieżysz?

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 27 stycznia 2009, 21:20
przez cypreess
Rozmawialem wczoraj notabene w ASO o tym problemie. Owszem - wymieniali reflektory masowo, aż iberia wydała oświadczenie, ze obecnie nie ma rozwiazania tego problemu konstrukcyjnego i nie respektuje wymiany reflektorow (po raz ponowny Iberia robia takie jaja w strone klientow, jak czegos nie umia naprawic to po prostu odmawiaja naprawy na gwarancji jako siec - to samo dokladnie jest z drgajacymi lusterkami wpadajacymi w rezonans z silnikiem - moj problem). Obecnie wiec zadne normalne ASO nie wymieni ci reflektorow na nowe, poza tym nic to nie zmieni bo nowe tez beda parowac. Mi tam paruja ciutke i niewiele wiec totalnie olewam ten temat, ale wiem ze sa ludzie ktorym sie normalnie zbierala woda w reflektorze. Jeszcze mozna poprosic w ASO aby sprwadzili sposob ulozenia uszczelki, zdazaja sie fabryczne egzemplarze ktore maja jakos krzywo osadzona przyszczypana uszczelke.

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 2 lutego 2009, 15:58
przez klauspolo
Panowie ilu pinowe wtyczki sa przy lampach bixenonowych skrętnych???

[ Dodano: Sro 04 Lut, 2009 ]
Już wiem, dla potomnych są 14 pinowe.

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 18:00
przez johnny
Witam wszystkich:)

dołącze się do tematu,

poczytałem na forum i widzę, że się da zamontować ksenony, a co ze spryskiwaczami?

wiem że trzeba zmienić zbiorniczek płynu, kupić spryskiwacze, ale co wiecej trzeba? Trzeba coś grzebać w kompie? czy też działa to plug&play? Samopoziomowania to chyba poza fabryką nie da sie zrobić? Dzięki za odpowiedzi

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 19:47
przez Kozak
johnny napisał(a):ale co wiecej trzeba?

trzeba jeszcze zamontować jakiś tam przekaźnik do tego ,
johnny napisał(a):Samopoziomowania to chyba poza fabryką nie da sie zrobić?

co się nie da , da się i są przykłady tego na forum

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 20:24
przez johnny
a ktoś montował spryskiwacze do leona? jakie są tego koszty? dużo z tym roboty jest?

co do samopoziomowania to poszukam na formu

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 22:52
przez Kozak
johnny napisał(a):co do samopoziomowania to poszukam na formu
szukaj w modyfikacjach Dudekv i MenIB

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 14 stycznia 2010, 23:40
przez kierownik
witam mam rozwaloną cupre w przód seryjnie nie miał xenonu a chciałbym dołożyć bi-xenon skrętny plus zderzak ze spryskami czy ktoś może mi powiedzieć co muszę kupić żeby wszystko działało jak z serwisu ???

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 21 listopada 2010, 15:50
przez exb
Panowie żeby nie zakładać nowego tematu odgrzeje kotleta ;). Mam u siebie bi-xenon i jak sie okazało skrętny (jest moduł AFS 5M0907357A) ale doświetlanie zakrętów nie jest załączone. Stąd moje pytanie: jak zakodować bordnetz? Chodzi mi o to czy w bajcie 23 bit 2 (Internal Turn Light Control Algorithm active) musi być "zahaczony" (1) czy nie(0)? Wiem o tym że bity 3 i 4 muszą ale chodzi właśnie o wspomniany bit 2. No i jeszcze przy okazji zapytam od jakiej prędkości doświetlanie jest aktywne?

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 21 listopada 2010, 20:09
przez niq
exb napisał(a):Panowie żeby nie zakładać nowego tematu odgrzeje kotleta ;). Mam u siebie bi-xenon i jak sie okazało skrętny (jest moduł AFS 5M0907357A) ale doświetlanie zakrętów nie jest załączone. Stąd moje pytanie: jak zakodować bordnetz? Chodzi mi o to czy w bajcie 23 bit 2 (Internal Turn Light Control Algorithm active) musi być "zahaczony" (1) czy nie(0)?


1


witam mam rozwaloną cupre w przód seryjnie nie miał xenonu a chciałbym dołożyć bi-xenon skrętny plus zderzak ze spryskami czy ktoś może mi powiedzieć co muszę kupić żeby wszystko działało jak z serwisu ?


Na złom, a nie :x Tak poważnie to jest kupe zabawy, więc jak nie jesteś w temacie to odradzam. Począwszy od reflektorów, osprzęt, moduły, wiązki, czujniki itd. Kiedyś z ciekawości dzwoniłem do serwisu to wywalił 8000zł :hahaha:

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 21 listopada 2010, 20:09
przez niq
exb napisał(a):Panowie żeby nie zakładać nowego tematu odgrzeje kotleta ;). Mam u siebie bi-xenon i jak sie okazało skrętny (jest moduł AFS 5M0907357A) ale doświetlanie zakrętów nie jest załączone. Stąd moje pytanie: jak zakodować bordnetz? Chodzi mi o to czy w bajcie 23 bit 2 (Internal Turn Light Control Algorithm active) musi być "zahaczony" (1) czy nie(0)?


1


witam mam rozwaloną cupre w przód seryjnie nie miał xenonu a chciałbym dołożyć bi-xenon skrętny plus zderzak ze spryskami czy ktoś może mi powiedzieć co muszę kupić żeby wszystko działało jak z serwisu ?


Na złom, a nie :x Tak poważnie to jest kupe zabawy, więc jak nie jesteś w temacie to odradzam. Począwszy od reflektorów, osprzęt, moduły, wiązki, czujniki itd. Kiedyś z ciekawości dzwoniłem do serwisu to wywalił 8000zł :hahaha: [/code]

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 21 listopada 2010, 20:44
przez wgi
niq napisał(a):Kiedyś z ciekawości dzwoniłem do serwisu to wywalił 8000zł

ot: ostatnio jak zadzwoniłem do aso spytać o cenę moich felg to mi powiedzieli 2700 za sztukę :PPP
Wszystko da się taniej zrobić tylko oczywiście nie na nówkach funkiel nieśmiganych częściach z aso.

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 21 listopada 2010, 22:40
przez exb
no i tego się obawiałem bo zaznaczyłem 1 i jest zonk... nie widzę żeby się soczewy skręcały tak jak tu

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 21 listopada 2010, 23:53
przez macko
u mnie 23 bajt 2 bit odpowiada za doświetlanie ale poprzez halogeny, tylko po włączeniu tej opcji z tego co pamiętam i zauważyłem przestają "skręcac" xenony, ale żeby doświetlały halogeny trzeba zaznaczyc jeszcze 3 czy 4 bit w tym bajcie

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 21 listopada 2010, 23:58
przez exb
no i pięknie :) ta odpowiedź mnie pocieszyła. Jutro między zajęciami na uczelni przekoduje, a jak będę wracał to przetestuje i dam znać czy wszystko gra. Doświetlanie halogenami lub "długimi" działa ale nie działało mi doświetlanie bi-xenonem i dlatego pytałem. Możesz jeszcze dodać przy jakich prędkościach skręcają xsenony?

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 22 listopada 2010, 00:16
przez macko
zaczynają skręcac od 20km/h

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 22 listopada 2010, 23:33
przez exb
albo ja jestem jakiś ślepy albo te xenony nie skręcają... w 23bajcie mam zaznaczone tylko bity 3i4 a nie widzę żeby te światła skręcały...

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 24 listopada 2010, 21:55
przez macko
dopiero dzisiaj miałem czas podpiąć vaga, ale w 23bajcie nie mam nic zaznaczone, wiec po odznaczaj wszystko i sprawdź czy xenon skręca

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 24 listopada 2010, 22:37
przez exb
dziękować :) już zabieram sie do garażu :ok:

Re: zwykle swiatla a bixenon skretny

PostNapisane: 25 listopada 2010, 01:23
przez gur1
wybaczcie ze sie wtrace ale sie troche gubie a jestem ciekawy czy moj samochod nie kryje jakichs ukrytych mozliwosci :).
mam bixenon skretny, ale o doswietlaniu halogenami (w moim leonie) pierwsze slysze :O