Strona 1 z 2
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
13 stycznia 2010, 10:36
przez pkonrad
kamil_n, BWJ miał fabrycznie 300nm a nie 320 jak napisałeś.
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
13 stycznia 2010, 10:48
przez kamil_n
pkonrad, dziękuję, masz rację. Już poprawione. W źródle, z którego korzystałem, był błąd. Jeśli ktoś zauważy jakieś błędy w tabeli - czy tu, czy w 1M - to proszę o PW. Pozdrawiam!
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
13 stycznia 2010, 10:57
przez pkonrad
kamil_n, nie ma sprawy. Prawda jest taka że na hamowni BWJ w Cuprach 1P wychodził przeważnie ok. 320nm

Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
13 stycznia 2010, 11:10
przez zwirek75
No i BWJ to jest TFSI a nie TSI (wg przyjetej nomenklatury)
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
13 stycznia 2010, 11:26
przez kamil_n
Dobra, bo ja do końca tego nie rozumiem, a internet niestety wiarygodnym źródłem nie jest. W przypadku silnika 2.0 Turbo, które z wariantów 185KM, 200KM, 209KM, 241KM, 265KM mają oznaczenie (wg. nomenklatury) TSI, a które TFSI?
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
13 stycznia 2010, 11:46
przez zwirek75
TSI - rozrząd na łancuchu to silniki:
CAXC
BZB, CDAA
CAWB
CCZB
CDLA
TFSI - rozrząd na pasku - "stare" silniki 2.0:
BWA
BWJ
Była chyba jeszcze wersja 180 KM silnika 2.0 na pasku
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
13 stycznia 2010, 16:24
przez Seba
zwirek75 napisał(a):Była chyba jeszcze wersja 180 KM silnika 2.0 na pasku
Była, była to pierwsza wersja produkcyjna wersji FR.

Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
13 stycznia 2010, 17:01
przez Axee
... jest jeszcze jeden
CHGA 1.6 75kW 102KM 1595 cm3 LEON GAS/LPG 12/09-
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
13 stycznia 2010, 17:30
przez noktoto
zwirek75 napisał(a):Była chyba jeszcze wersja 180 KM silnika 2.0 na pasku
Sebalenk napisał(a):Była, była to pierwsza wersja produkcyjna wersji FR.
Nie 180KM tylko 185KM jak
kamil_n napisał, ten silnik montowany był w modelu Sport do momentu pokazania się wersji FR.
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
13 stycznia 2010, 17:42
przez kamil_n
Axee napisał(a):... jest jeszcze jeden

CHGA 1.6 75kW 102KM 1595 cm3 LEON GAS/LPG 12/09-
To chyba jako ciekawostka

Generalnie jest to "podtruta" gazem ośmiozaworówka 1.6 z Leona, która już wcześniej była oferowana - również z instalacją gazową - w Octavii I.
Nie wrzucałem też do zestawienia limitowanych wersji z silnikiem 2.0 Turbo - Copa Edition i Cupra Limited 310. Miały one swoje osobne oznaczenia?
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
13 stycznia 2010, 21:43
przez noktoto
kamil_n napisał(a):Nie wrzucałem też do zestawienia limitowanych wersji z silnikiem 2.0 Turbo - Copa Edition i Cupra Limited 310. Miały one swoje osobne oznaczenia?
To chyba były modyfikacje niezależnych tunerów przeprowadzone w uzgodnieniu z SEATem.
zwirek75 napisał(a):TSI - rozrząd na łancuchu to silniki:
CAXC
BZB, CDAA
CAWB
CCZB
CDLA
TFSI - rozrząd na pasku - "stare" silniki 2.0:
BWA
BWJ
Czy CDLA na pewno jest na łańcuchu? Wydawało mi się, że jest to silnik będący rozwinięciem BWA/BWJ.
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
14 stycznia 2010, 02:07
przez Axee
noktoto, zwirek75,
silniki na lancuchu rozrzadu
BZB CAWB CAXC CCZB CDAA
na pasku rozrzadu
AZV BKD BKC BLS BLR BLY BMM BMN BSE BSF BVY BVZ BWJ BWA BXE BXF BXW CAYC CBDB CCSA CDLA CDLD CEGA CHGA
co ciekawe nie widze silnika CAWB w dokumentacji Leona 1P, a w tabelce brakuje
BLY 110 150 2.0 FSI 07/05-11/05
BVZ 110 150 2.0 FSI 11/05-
CDLD 177 241 2.0 TFSI 05/09- zastepuje BWJ
CHGA 75 102 1.6 GAS 12/09-
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
14 stycznia 2010, 09:08
przez zwirek75
noktoto napisał(a):Czy CDLA na pewno jest na łańcuchu? Wydawało mi się, że jest to silnik będący rozwinięciem BWA/BWJ.
Axee napisał(a):na pasku rozrzadu
... CDLA ...
To było moje "wishful thinking"

- w tym silniku jest chyba mocniejsze turbo i tak sobie myslalem ze moze pewnego dnia ... znajdzie sie w moim silniku (+ remap

)
Czy mi się wydaje czy w grupie VAG jest wersja 265 KM na łancuchu ?
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
14 stycznia 2010, 20:18
przez noktoto
zwirek75 napisał(a):Czy mi się wydaje czy w grupie VAG jest wersja 265 KM na łancuchu?
Chyba (jeszcze) nie.
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
16 stycznia 2010, 17:44
przez kamil_n
Dobra, dzięki pomocy
Axee chyba udało mi się ogarnąć całe zestawienie i w tabeli na początku tematu nie brakuje już żadnego silnika. Dodatkowo zamieszczam podział silników w Leonie 1P, ze względu na rodzaj rozrządu, który znaleźć można również na początku tego tematu:
EDIT: Dyskusję wydzieliłem, w tym temacie znajduje się zestawienie:
viewtopic.php?t=20109
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
16 stycznia 2010, 20:09
przez olus
sluchajcie, poniewaz temat o silnikach aktualnie walkowany to mam prosbe. kiedys widzialem artykul (po polsku) na temat TFSI i TSI bylo tam dokladnie opisane czym sie roznia generacje tych silnikow. do tego pamietam ze podawali masy silnikow (chyba 1.8 tsi) jak by ktos mial link do tego artykulu to bylbym wdzieczny. napewno nie byl to zaden onet.
pamieta ze artykul byl dosc "mocno techniczny."
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
17 stycznia 2010, 15:49
przez chisel
A czym się konkretnie różnią BWA, BWJ, CDLA i CDLD między sobą ? Które z nich to 200 a które 240 ps ?
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
17 stycznia 2010, 16:09
przez Seba
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
17 stycznia 2010, 16:41
przez chisel
Sebalenk napisał(a):http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=20109
I wszystko jasne! thx
A czym różnią się silniki BWJ i CDLD ?
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
17 stycznia 2010, 22:13
przez noktoto
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
18 stycznia 2010, 08:46
przez olus
tak, dzieki bardzo!
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
20 stycznia 2010, 19:33
przez hubcio
Mam leona 2.0TFSI fabrycznie 185km. Nie mam pojęcia jakie ma modyfikacje. Ale cupra zostaje na długość auta w tyle
Film z przyspieszenia:
http://www.sendspace.pl/file/170af6410c4452e08c0f90c
(na samym dole klik)
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
20 stycznia 2010, 22:31
przez Sammael
chopie... jak startujesz to wyłączaj te tcs/esp...
hubcio napisał(a):Ale cupra zostaje na długość auta w tyle

po tym filmie to raczej nie ma bata, żeby tak było - ale też wyraźnie słychać, że esp obcina moc...
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
21 stycznia 2010, 19:40
przez hubcio
Mówię jak jest, kuzyn ma fabryczną cupre. Ale i tak wole latem na Yamaszke wsiąść i poczuć 3sekundy do setki

Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
21 stycznia 2010, 20:28
przez Seba
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
21 stycznia 2010, 20:41
przez noktoto
Sebalenk, jedna z edycji specjalnych na bazie Cupry, cała modyfikacja silnika to po prostu program zrobiony przez ABT.
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
28 stycznia 2010, 20:05
przez TomAbr
piękny ten street copa, mam zamiar na wiosnę zakupic Leona 1P, albo słabo szukam albo na forum nie ma zdjęc silnika 2,0 Tdi w wersji 8V i 16V...
Chciałbym właśnie 2,0 8V tdi żeby uniknąc kłopotów z pękającą głowicą.
Czy posiada ktoś zdjęcia tych dwóch silników, oraz po czym można rozpoznac na oko czy to 8V czy 16V??? Z góry dzięki za odpowiedź...
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
28 stycznia 2010, 20:20
przez bubolak
TomAbr, podobno głowica w BKD, BMM i BMN jest taka sama, więc jak chcesz uniknąć kłopotów kup BXE i zrób wirusa.
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
28 stycznia 2010, 20:30
przez TomAbr
bubolak napisał(a):podobno głowica w BKD, BMM i BMN jest taka sama
tak też słyszałem, utwierdziłeś mnie w tym, ale wydaje mi się że gdzieś na jakimś forum przeczytałem, że 2,0 8V jest wolne od tej usterki. W każdym bądź razie lepiej dmuchac na zimne.
Jeszcze jedno laiczne pytanie, w 1P nie było montowanego innego 1,9 tdi niż BXE???
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
28 stycznia 2010, 20:30
przez Kozak
bubolak napisał(a):BKD, BMM i BMN jest taka sama
co Ty gadasz

BKD i BMN są 16 zaworowe a BMM 8 zaworowa to jakim sposobem mogą być takie same

TomAbr napisał(a):2,0 8V jest wolne od tej usterki.
dokładnie , bo ma inną konstrukcję
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
28 stycznia 2010, 20:41
przez TomAbr
Czyli jednak, wiem że łatwo rozpoznac czy głowica ma 1 czy 2 wałki, ale czy mimo wszystko ktoś mógłby zapodac zdj silnika z 8 zaworową głowicą???
Niestety we wszystkich ogłoszeniach podają 2,o tdi 140KM, a taka informacja niewiele mówi

Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
28 stycznia 2010, 20:44
przez bubolak
Gdzieś na forum to znalazłem i bezmyślnie przepisuje... sory

To BKD i BMN mają takie same głowice?
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
28 stycznia 2010, 20:44
przez Kozak
Gajdar i Adamtower mają BMM napisz do nich to może zrobią fotkę silnika , ja jak będę w garażu to zrobię fotkę BKD
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
28 stycznia 2010, 20:47
przez Kozak
bubolak napisał(a):To BKD i BMN mają takie same głowice?
wg. nr ETKi są inne ale czy pasują z jednego silnika do drugiego tego dokładnie nie wiem , w każdym razie BMN też pękały
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
28 stycznia 2010, 20:53
przez TomAbr
Dzięki, nie jestem takim laikiem w sprawach silnikowych, ale poprostu dla mnie nie warto jechac przez pół Polski żeby zobaczyc 2,0 tdi, a na miejscu okaże się że to właśnie 16V.
Niektórzy w ogłoszeniach pokazują zdjęcia silnika więc foto 8V dużo by mi pomogło
Jeszcze raz dzięki i czekam na foto.
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
28 stycznia 2010, 21:12
przez antoś
TomAbr, wystarczy, że zadzwonisz do sprzedającego i poprosisz by podał Ci symbol silnika, który jest we wlepce w książce serwisowej.
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
28 stycznia 2010, 21:19
przez TomAbr
antoś napisał(a):wystarczy, że zadzwonisz do sprzedającego i poprosisz by podał Ci symbol silnika, który jest we wlepce w książce serwisowej.
Tak właśnie zrobiłem wczoraj, Pan powiedział, że musiałby sprawdzic a to kłopot bo musi poszukac gdzie wsadził dokumenty, a cytuję: przecież chyba lepiej dla Pana jeżeli to 16V bo jest szybszy niż 8V
Dla tego właśnie wolę byc 100% pewny co do danego egzemplarza...
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
28 stycznia 2010, 21:34
przez antoś
TomAbr, to musisz go przekonać, że to jest w jego interesie.

Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
28 stycznia 2010, 22:58
przez gajdar
TomAbr, niech CI poda VIN a my juz go rozszyfrujemy

Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
28 stycznia 2010, 23:02
przez noktoto
TomAbr napisał(a):cytuje: przecież chyba lepiej dla Pana jeżeli to 16V bo jest szybszy niż 8V
Cytaty "ze sprzedających" powinny mieć swoją stałą rubrykę na tym forum

Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
29 stycznia 2010, 05:10
przez olus
kurde bylem przekonany ze bmm to bkd z dpfem czyli 16v
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
29 stycznia 2010, 09:09
przez Kozak
olus, BMM to 2.0 8V z DPF
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
15 lutego 2010, 13:55
przez AdamTower
Trochę odgrzeje kotleta.
Tak wygląda BMM ( czyli 2.0 8V z DPF )
Pokrywa wygląda identycznie jak 1.9 BLS, ale od BKD różnie się znacznie więc idzie coś tam wywnioskować po zdjęciu. Najważniejsza różnica między 16V to w innym miejscu wlew oleju.
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
24 lutego 2011, 08:43
przez Gość
Odgrzeję bardzo starego kotleta
Dostałem papiery do mojej Cupry i silnik ma
oznaczenie CDL nie CDLA czy CDLD
nie kumam czy to jest inny silnik ?
Szukałem w necie i jedynie znalazłem taką tabelkę
http://www.pkaudi.pl/index.php?option=c ... 1&Itemid=7
ale ja mam 177kw/240 KM
Myślę że panowie w salonie też nie będą wiedzieć
Rozumiem że jest to TFSI nie TSI silnik na pasku nie łańcuchu.
Czy jest taki sam jak w Cuprze R tylko z innymi wtryskami ?
Czy ktoś wie jaki to ja mam ten silnik

Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
24 lutego 2011, 08:58
przez zwirek75
Psiko, masz tsi na łancuchu. Silniki CDL (A i inne) to następcy BWJ
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
24 lutego 2011, 11:20
przez Piotrek_tdi
Dokladnie,moze ktos potwierdzić jakie oznaczenia wystepują w cupra/cupra r ? Czy są to motory takie jak w s3 na pasku itp czy coś nowszego ?
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
24 lutego 2011, 11:44
przez pkonrad
Może ktoś kto dobrze ogrnia temat silników pokusiłby się o aktualizację tabeli w tym temacie:
viewtopic.php?t=20109
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
24 lutego 2011, 12:35
przez noktoto
Psiko napisał(a):Czy ktoś wie jaki to ja mam ten silnik
Wszystko jest na pierwszej stronie tematu:
Axee napisał(a):CDLD 177 241 2.0 TFSI 05/09- zastepuje BWJ
zwirek75 napisał(a):Psiko, masz tsi na łancuchu. Silniki CDL (A i inne) to następcy BWJ
Na pasku. Też jest na pierwszej stronie tematu, nawet w tym samym poście
Axee. Nie ma K04 na łańcuchu, przynajmniej na razie.
Piotrek_tdi napisał(a):]Dokladnie,moze ktos potwierdzić jakie oznaczenia wystepują w cupra/cupra r ? Czy są to motory takie jak w s3 na pasku itp czy coś nowszego ?
W eRce jest CDLA.
Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
24 lutego 2011, 13:06
przez Piotrek_tdi
I to jest odpowiedź,dzięki

Re: Silniki w 1P - wydzielona dyskusja

Napisane:
24 lutego 2011, 13:10
przez Gość
Jakoś nie czuję tematu
Skoro mam w papierach CDL to czemu jest to CDLD ?
Jak miałem BXE to nie było BX ?