Strona 1 z 1

G 12 ucieka

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 12:54
przez bubolak
Witam, pacjent: 1P BKD (seria) '07.
Przy 52k km zauważyłem, że jest mało G12 (przez 10-15k km wciągnął połowę zbiorniczka), więc dolałem prawie do maksa.
Teraz (56k km) Leo znowu wciągnął połowę zbiorniczka. Wszyscy mówią, że pewnie głowica, ale oprócz zdjęcia i zobaczenia nie ma wiarygodnego testu, żeby to sprawdzić. Poza tym gdyby to była głowica, to wydaje mi się, że szybciej by ubywało płynu. Z mocą nie mam problemu, chyba, że ubyło 10KM to nie zauważyłem.
Co myślicie?

Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam, Karol.

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 13:18
przez wgi
Myślę, żebyś pojechał do kogoś kto Ci to sprawdzi bo szklana kula za dużo mi dziś nie mówi.

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 13:35
przez stefdeath
Jakieś inne objawy typu: majonez pod korkiem wlewu oleju, olej w płynie chłodniczym, biały dym z rury, twarde spuchnięte przewody ukł. chłodzenia?

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 13:36
przez Marcin_TDI
tylko sprawdzić to odpowiednimi przyrządami...
spalin nie powinno byc w płynie g12
tak to można wróżyć z fusów. może ucieka Ci po kropelce (pojeździj ostro i zobacz czy ubywa i pojeździj ten sam odcinek bardzo powoli i spokojnie i zobacz czy ten sam efekt jest)
który rok to bkd ?

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 13:47
przez aroslaw75
W silniku BKD często pękały głowice i nie wiem czy tu nie nalezało by szukać przyczyn.

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 14:07
przez bubolak
Majonezu nie ma, biały dym z rury był rano, ale jeszcze jak było ciepło. Tzn to była cała zasłona dymna, jakieś 20 sek i telepało autem, teraz jak jest zimno już się nie zdarza. Przewody miękkie. Spalin nie ma w zbiorniczku G12 (test z takim cylindrem wstawianym w miejsce korka?) BKD z '07. W audi chyba już te głowice poprawili. Popałuje go trochę i zobaczymy czy szybciej ucieka. Dużo ubyło w trasie Gda-Kr-praga-berlin i gda-amsterdam, więc na autobanach gdzie ciągle ~140km/h. Co to oznacza, że przy ostrej jeździe ubywa, a przy spokojnej mniej? Jeden mechanik powiedział, że sadzomioty nie są do ostrej jazdy :D

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 14:18
przez Marcin_TDI
bubolak napisał(a):Jeden mechanik powiedział, że sadzomioty nie są do ostrej jazdy

:peace: :peace: jasne :)

jak go pałujesz to płyn ma większe ciśnienie i może gdzieś ulatuje podczas jazdy, jak spokojnie to analogicznie płyn nie powinien szybko uciekać.

kupiłes go bezwypadkowego ?
ja tak miałem i okazało się że przewód zaczął się przecierać powolutku i to była przyczyna bo jak pałowałem to szybko uciekało, w korku prawie wogóle

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 14:24
przez olus
stefdeath napisał(a):Jakieś inne objawy typu: majonez pod korkiem wlewu oleju, olej w płynie chłodniczym, biały dym z rury, twarde spuchnięte przewody ukł. chłodzenia?


nie mialem zadnego objawu z wymienionych. tylko mi g12 uciekal i glowica do wymiany.

mi tez poczatkowo uciekal powolutku. od max do min przez 15 tys. potem juz coraz szybciej.

po zdjeciu glowicy, diagnoza byla jedna :) 2 mikropekniecia

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 14:37
przez bubolak
olus, mam nadzieje, że jednak Marcin_TDI, ma racje i to jakiś przewód. Nie da się naprawić głowicy, trzeba wymieniać? Koszty pewnie >2k zł? i nie ma gwarancji, że i ta nie pęknie. Leonem puknąłem w przedstawiciela handlowego, który skręcał w prawo z lewego paska :killer: ale przy prędkości ~10km/h. Lampa lewa się wyłamała z mocowań, ale nic pod zderzakiem się nie stało. Leon jest bezwypadkowy na 70%, bo pewności nigdy nie ma, z naszymi zdolnymi mechanikami :D

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 14:47
przez Marcin_TDI
bubolak napisał(a):Nie da się naprawić głowicy, trzeba wymieniać?

jak ma pęknięcie to trzeba pospawać, chciałbyś jeździć z pospawaną ? :)

ogólnie jest to jakieś wyjście ale ja bym wolał wymienić a przed kupnem sprawdzić na stole traserskim u gościa co robi głowice.

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 17:07
przez Andre
zdejmij oslone od spodu popatrz na kanalem czy gdzies nie leci

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 17:36
przez bubolak
Przy takiej pogodzie to tam jest potop, trzeba poczekać aż będzie trochę sucho, a w 3mieście to dopiero będzie w... lipcu.

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 17:53
przez johnny
u mnie były takie same objawy jak u Ciebie... i była głowica niestety, przewody były ok, w płynie chłodniczym też nic nie było, a po zdjęciu okazało sie ze jednak to głowica wiec moim zdaniem na 99% to głowica. Niestety niezależnie od roku produkcji w tych bkd głowice sie sypią. Co do tego czy ponownie sie głowica padnie to słyszałem ze już po wymianie takie wypadki sie nie trafiają...

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 18:06
przez olus
tip: g12 po wyschnieciu zostawia bialy nalot

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 18:23
przez bubolak
olus, trochę szkoda, że nie różowy ten nalot, bo sól też jest biała, a teraz jest jej na drodze mnóstwo. Ale dzięki i sory, że się czepiam :D Domyślam się, że powinienem to od razu sprawdzić. Czy nieszczelna głowica może spowodować większe zniszczenia? Tzn czy mogę z tym jeździć aż Leo straci moc i będzie wciągał cały zbiorniczek G12 na śniadanie? I dopiero wymienić głowicę?

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 19:33
przez zubu
bubolak napisał(a):olus, trochę szkoda, że nie różowy ten nalot, bo sól też jest biała, a teraz jest jej na drodze mnóstwo. Ale dzięki i sory, że się czepiam :D Domyślam się, że powinienem to od razu sprawdzić. Czy nieszczelna głowica może spowodować większe zniszczenia? Tzn czy mogę z tym jeździć aż Leo straci moc i będzie wciągał cały zbiorniczek G12 na śniadanie? I dopiero wymienić głowicę?


Powiem Ci tak - też mam BKD i odkąd mam ten samochód to ubywa płynu czyli od jakiś 30kkm. W lato dolewałem wody destylowanej może ze 100ml na 5-10kkm, a przed zimą gdzieś w listopadzie dolałem też 100ml ale G12 i od tamtej pory czyli jakieś 10kkm cały czas max. Sam nie wiem o co tu chodzi? Wcześniej miałem Vectre 2.2 DTI zrobiłem nią ponad 50kkm i też dolewałem płynu co jakiś czas bo ubywało.
Pytanko do tych co wymieniali głowicę - czy teraz wam nic nie ubywa? kompletnie nic? czy może troszkę...

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 20:16
przez bubolak
No to mnie trochę pocieszyłeś. Zaczekam do wiosny i zobaczę co się dzieje, bo wolałbym nie robić wirusa na pękniętej głowicy...

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 21:21
przez johnny
u mnie po wymianie głowicy nic nie ubywa a już ponad 8 kkm zrobiłem

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 21:55
przez Kozak
ja w poprzednim BKD jeździłem kilka miesięcy z pękniętą głowicą i nie było problemów , co ok 10 tys km dolewałem płyn

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 22:54
przez bubolak
To luz, zakleję taśmą izolacyjną i będę śmigał, aż się rozpadnie na 2 części :D a tak serio jak najlepiej to zrobić? Bez gwarancji niestety. Jakaś hurtowniatanichgłowicdobkd.pl? Czy zostawić wszystko łącznie z zakupami mechanikowi?

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 20 stycznia 2010, 00:11
przez Orełek
bubolak napisał(a):No to mnie trochę pocieszyłeś. Zaczekam do wiosny i zobaczę co się dzieje, bo wolałbym nie robić wirusa na pękniętej głowicy...


Ja cie pocieszę. Miałem podobne objawy z ubywaniem płynu. Pojechałem do Norauto, kupiłem środek do uszczelniania układu chłodzącego, wlałem i problem zniknął. Koszt chyba z 10zł. Nie wiem czy to była głowica, uszczelka, czy nieszczelność w chłodnicy. Dziura się zakleiła i wszystko bangla - od tego czasu zrobiłem chyba z 5kkm i nie ubyło ani kropli płynu.

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 20 stycznia 2010, 14:05
przez bubolak
10 zł i 30 sek, czy 2000zł i 2 tyg... hmm trudny wybór. Jeszcze nie wiem na co się zdecyduje :D
Dzięki Orełek

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 20 stycznia 2010, 14:22
przez Marcin_TDI
pamiętaj, że ten shit co się wlewa czy wsypuje zrobić to zgodnie z instrukcją. polecałbym bardziej do uszczelnienia chłodnicy ale ogólnie to nie jest dobre rozwiązanie, pompa wody nie wiem jak na to zareaguje.

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 20 stycznia 2010, 14:22
przez johnny
ale raczej przy pękniętej głowicy nic z mocą pokombinować nie możesz

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 20 stycznia 2010, 14:59
przez bubolak
Taki uszczelniacz to raczej półśrodek. Problemu nie rozwiąże, ale trochę ograniczy do czasu aż zajrzę pod pokrywkę. johnny, móc mogę, ale efekt za ciekawy nie będzie. Poza tym zima to nie jest sezon na wirusy, tylko na jazdę ciągle powoli z ciągle zimnym silnikiem. ;/

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 20 stycznia 2010, 17:21
przez SlawekGD
Ja bym odradzał uszczelniacze. Mój znajomy wlał w Volvo bo mu chłodnica lekko przeciekała a że za pierwszym razem nie pomogło to wlał kolejne dwa opakowania w końcu przestało ciec.
Niestety po około 2tys km strzelił pasek rozrządu. Przyczyna - zatarła się pompa wody.

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 20 stycznia 2010, 20:51
przez zubu
Kozak napisał(a):ja w poprzednim BKD jeździłem kilka miesięcy z pękniętą głowicą i nie było problemów , co ok 10 tys km dolewałem płyn


Skoro nie było problemów to po co cokolwiek ruszałeś?

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 20 stycznia 2010, 21:12
przez Orełek
Marcin_TDI napisał(a):pamiętaj, że ten shit co się wlewa czy wsypuje zrobić to zgodnie z instrukcją. polecałbym bardziej do uszczelnienia chłodnicy ale ogólnie to nie jest dobre rozwiązanie, pompa wody nie wiem jak na to zareaguje.


Skoro każde auto ma pompę wody, to zapewne ktoś o tym pomyślał gdy taki płyn komponował. Zgadzam się, że lepszym rozwiązaniem jest wymiana głowicy. Ale różnica kosztów jest kolosalna w tym przypadku.

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 20 stycznia 2010, 21:36
przez mm.max
W BKD problem pękających głowic wynika z wady konstrukcyjno-materiałowej ,a nie pałowanie lub nie.

Głowice pękają najczęściej w sezonie jesienno-zimowym, gdy różnice w temperaturzach między wystudzoną (a czasami zmrożoną) głowicą, a temperaturą pracy silnika są największe. Wtedy też dochodzi do uszkodzenia kanału płaszcza wodnego (mikropęknięcia) w okolicy między 3 a 4 cylindrem. Niektórzy technicy związani z grupą VAG twierdzą, iż przyczyną może być również zmrożone w zimie paliwo dostarczane do głowicy i krążąc w kanałach głowicy prowadzi do zwiększenia efektu różnicy temperatur pracy.
Symptomem uszkodzonej głowicy jest ubywający płyn chłodniczy G12, który sączy się do komory spalania gdzie zostaje spalany. W zbiorniczku wyrównawczym nie widać zazwyczj oleju, bąbelków ze spalin oraz innych symptomów świadczących o tym że ciśnienie z komory spalania dostaje sie do układu chłodzenia. Charakterystycznym objawem jest także tłusty nalot na tylnym zderzaku pochodzący ze spalania płynu chłodniczego.
Spalanie płynu G12 odbywa się w tempie ok. 1L na 15 tys. km w początkowej fazie do ok. 2L na 1000km w późniejszych fazach, które prowadzą docelowo do całowitego rozszczelnienia pękniętej głowicy i jej dezintegracji.

Osobiście odradzałbym stosowanie wszelkiego rodzaju uszczelniaczy ze względu na fakt, iż uszkodzona głowica "pracując" termicznie nie jest w stanie całowicie sie uszczelnić. Docelowo można zaburzyć prawidłowy przepływ płynu chłodniczego w płaszczu wodnym gdzie nastąpiło uszkodzenie oraz uszkodzić pompę wody.

Zalecam wymianę głowicy na taką na którą otrzymamy gwarancję gdyż znam przypadki samochodów z silnikami BKD w których wymieniono kilkukrotnie głowice. Ponadto w samochodach z silnikami BKD po roku produkcji 2007 problem nie został wyeliminowany tylko zminimalizowany w stosunku do silników produkowanych w latach 2005-2007.

Polecam odwiedzić również serwis Seata (o ile auto było serwisowane) i wyrwać od nich dobrą cenę na taką wymianę - kilku moich znajomych tak zrobiło. Mimo skończonej gwarancji ze względu na to ze autko było serwisowane i miało przebiegi poniżej 150 tys. km dostali bardzo dobrą cenę na wymianę głowicy w ramach tak zwanej polityki dobrej woli.

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 20 stycznia 2010, 22:36
przez Kozak
zubu napisał(a):Skoro nie było problemów to po co cokolwiek ruszałeś?

nie ruszałem , dom mi wyskoczył na skrzyżowanie i wyeliminował problem głowicy :hahaha:

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 8 czerwca 2010, 07:06
przez M a t e o
jaki jest koszt wymiany takiej głowicy ? całkowity?

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 8 czerwca 2010, 09:33
przez pkonrad
M a t e o napisał(a):jaki jest koszt wymiany takiej głowicy ? całkowity?

Zadzwoń do ASO i zapytaj, ewentualnie do innego warsztatu zajmującego się mechaniką pojazdów.

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 8 czerwca 2010, 10:29
przez bubolak
M a t e o, nie panikuj. Ja też tak miałem, spanikowałem i już chciałem wymieniać a przez zimę w ogóle nie ubyło G12. Poczekaj, obserwuj i nie stresuj się. Koszty wymiany w aso to jakieś 4k za głowice i pewnie 1k za wymianę, więc całkiem sporo. W warsztacie to pewnie 1,5 - 2k, pod warunkiem ze zrobią to dobrze. Można sprawdzić szczelność głowicy za jakieś 600zł, ale według mnie wystarczy obserwować auto.

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 8 czerwca 2010, 10:46
przez M a t e o
no obserwuje... mam nadzieje, że ubytku już nie będzie a jeśli będzie to bardzo mały... a jak nie to będę myślał...

Re: G 12 ucieka

PostNapisane: 6 grudnia 2013, 12:22
przez Brony777
ja zostawiłem swojego leona u mechanika żeby mi sprawdził którędy ucieka płyn chłodniczy dzwoniłem do niego i powiedział że możliwe że kompresorem ucieka czy to możliwe klima mi nie działa od sierpnia nie miałem klimy a płyn mi ucieka po ostrej jeździe oleju nie przybywa brak masła na korkach macie jakieś pomysły?