Strona 1 z 1
Podskakujacy przod

Napisane:
19 marca 2010, 08:17
przez olus
Sluchajcie, mam nastepujacy problem.
podczas mocniejszego przyspieszania auto nie mieli mi kolami, a zaczyna podskakiwac, a dokladniej przod zaczyna podskakiwac. Jak tylko odzyskuje trakcje problem znika. Co mozna na to poradzic?
Co zmienic w zawieszeniu zeby zniwelowac problem?
Re: Podskakujacy przod

Napisane:
19 marca 2010, 08:20
przez JanuszSz
olus napisał(a):Co zmienic w zawieszeniu zeby zniwelowac problem?
Amortyzatory.
Re: Podskakujacy przod

Napisane:
19 marca 2010, 09:12
przez noktoto
Piszesz o wheel hop (nie wiem czy jest polskie określenie na to). Normalne w wielu samochodach, pomaga wymiana gumowych elementów zawieszenia silnika/skrzyni na sztywniejsze. Tyle że w dieslu to bardzo komfort podróżowania obniży (wibracje, hałas).
Re: Podskakujacy przod

Napisane:
19 marca 2010, 09:56
przez krz_p
podobno pomaga na to WALK i usztywnienie poduszki pod silnikiem
też to mam i nie wiem jak się tego pozbyć
Re: Podskakujacy przod

Napisane:
19 marca 2010, 10:03
przez noktoto
Re: Podskakujacy przod

Napisane:
19 marca 2010, 11:58
przez AdamTower
u mnie podobnie, tylko u mnie było jeszcze mocne uderzenie przy tej okazji, ale okazało się, że lekko poluźniły się śruby na mocowaniu wózka i pomogło mocne dokręcenie. Ale "wheel hop" pojawia się niestety dalej, tym bardziej, że TDI jest dość miękko zawieszone.
Re: Podskakujacy przod

Napisane:
4 czerwca 2010, 17:48
przez krz_p
no więc pozbyłem się problemu, prawie, z wheel hop
zamontowałem w aucie aluminiowe wahacze z S3 wraz z tulejami
nie testowałem za bardzo ale pierwsze wrażenia są pozytywne
podskakiwanie na 1 biegu zmniejszyło się o ok. 80%, na 2 biegu jest prawie niewyczuwalne
w końcu mogę ruszyć wykorzystując w pełni moc auta
no i podsterowność jest mniejsza
chyba najlepszy mod w aucie
nie trzeba wymieniać całych wahaczy, wystarczy założyć tuleje z S3
Re: Podskakujacy przod

Napisane:
4 czerwca 2010, 19:05
przez olus
krz_p, nr czesci plz
wachacze sa p&p czy cos jeszcze trzeba zmienic?
mi takze udalo sie zniwelowac problem. zalozylem lepsze opony
Re: Podskakujacy przod

Napisane:
5 czerwca 2010, 09:28
przez krz_p
wahacze z S3 występują w komplecie z tulejami (przednią i tylną)
nr części 1K0407151AK - lewy i 1K0407152 - prawy
pasują plug&play, wymieniłem też śruby mocujące tylną tuleję
nr śrub N91039802 - 2 szt., N10579702 - 4 szt., N10141003 - 2 szt.
wydaje mi się, że nie ma potrzeby wymiany wahaczy, wystarczy wymienić tylne tuleje, mają one nr 1K0199231N i 1K0199232N (te tuleje są w komplecie jeśli kupisz wahacze, nie trzeba ich wtedy oddzielnie zamawiać)
wymiana wahaczy niesie ze sobą spore koszty, wahacze to koszt ok. 900zł, same tuleje kosztują ok. 400zł, wieczorem wkleję zdjęcia, będzie można porównać tuleje jak i same wahacze
Re: Podskakujacy przod

Napisane:
5 czerwca 2010, 09:39
przez noktoto
krz_p napisał(a):wydaje mi się, że nie ma potrzeby wymiany wahaczy, wystarczy wymienić tylne tuleje
To nie lepiej od razu WALK założyć?
Re: Podskakujacy przod

Napisane:
5 czerwca 2010, 13:26
przez krz_p
tylko tuleje z S3 możesz w każdym ASO kupić, z WALK jest trudniej dostępny
no i jest to tańsze rozwiązanie niż WALK, a efekt podobny
[ Dodano: Sob 05 Cze, 2010 ]porównanie tulei
standardowa tuleja
i tuleja z S3
dodatkowo porównanie wahaczy, standardowy wahacz - odlew stalowy, są jeszcze wahacze wykonane z blachy, zapewne występują w najsłabszych wersjach silnikowych
i wahacz aluminiowy z S3

Re: Podskakujacy przod

Napisane:
5 czerwca 2010, 21:34
przez Andre
a wazyles moze wahacze? tak juz z czystej ciekawosci pytam...
Re: Podskakujacy przod

Napisane:
6 czerwca 2010, 00:21
przez noktoto
Wg cennika na seat.pl tuleje kosztują po niecałe 210 PLN, lewy wahacz trochę ponad 560 PLN, natomiast w numerze prawego wahacza brakuje końcówki - zależnie od niej ceny wahają się od ~300 (pewnie ten blaszany) do ~650 PLN.
Czy nie będzie problemu z założeniem tulei z S3 na zwykły wahacz?
Co do WALK to jednak to ciut więcej niż tylko sztywniejsze tuleje, ale faktycznie cena sporo wyższa, szczególnie po ostatnich zmianach kursów.
Czy w S3 aluminiowe nie są również zwrotnice?
Re: Podskakujacy przod

Napisane:
6 czerwca 2010, 07:45
przez krz_p
noktoto napisał(a):Wg cennika na seat.pl tuleje kosztują po niecałe 210 PLN, lewy wahacz trochę ponad 560 PLN, natomiast w numerze prawego wahacza brakuje końcówki - zależnie od niej ceny wahają się od ~300 (pewnie ten blaszany) do ~650 PLN.
Czy nie będzie problemu z założeniem tulei z S3 na zwykły wahacz?
Czy w S3 aluminiowe nie są również zwrotnice?
pełny numer prawego wahacza 1K0407152AK, w ASO VW dostałem lepsze ceny niż te w seacie
wg zdjęć jakie widziałem na golf5gti.com bez problemu można założyć tuleje z S3, przynajmniej jeśli wahacz jest odlewem stalowym
S3 ma też aluminiowe zwrotnice, ale koszt ich wstawienia jest już bardzo duży, bo 1 szt. kosztuje ok. 1000 zł
jak tylko zważę standardowy wahacz, bo alu już ważyłem to podam jaka jest różnica w wadze
Re: Podskakujacy przod

Napisane:
6 czerwca 2010, 14:48
przez igorpl
a w cuprze jaka jest tuleja? 1K0199231K czy 1K0199231H (H jest w etos, K w etce)
nie ma mozliwosci wymiany samej gumy? trzeba cala tuleje (widze ze nie ma samej gumy w czesciach)? (kiedys widzialem w polo chyba przekladke samej gumy z ibizy cupra)
Re: Podskakujacy przod

Napisane:
6 czerwca 2010, 15:41
przez draco33
Ja miałem luz na zawieszeniu ale to obrobił się wahacz, po nadspawaniu i przeszlifowaniu tej sześciokątnej ścianki tulejja siedzi super. To norma podbobno w tych wahaczach.
Re: Podskakujacy przod

Napisane:
7 czerwca 2010, 02:57
przez olus
krz_p napisał(a):jak tylko zważę standardowy wahacz, bo alu już ważyłem to podam jaka jest różnica w wadze
czekam na info
[ Dodano: Pon 07 Cze, 2010 ]igorpl, 1k0199231 N, tak jak napisal
krz_p
Re: Podskakujacy przod

Napisane:
7 czerwca 2010, 18:27
przez krz_p
różnica w wadze pomiędy alu wahaczem, a odlewanym stalowym to ok. 1,9kg
info wg niemieckiego forum
dzisiaj testowałem na mokrym i przód nadal podskakuje, nie tak mocno jak przed wymianą wahaczy ale nadla zjawisko występuje
na suchym różnica na + jest większa
no i z zalet albo minusów (zależy od punktu widzenia) to bardziej czuć koleiny i nierówności na kierownicy
Re: Podskakujacy przod

Napisane:
7 czerwca 2010, 19:13
przez noktoto
Ja zamówiłem wkład usztywniający zawieszeni silnika firmy POWERFLEX (to ten najtańszy
tutaj), po założeniu w TDI PD może być masakra, ale koszt niewielki więc zaryzykować można, najwyżej to zdemontuje.
Re: Podskakujacy przod

Napisane:
25 czerwca 2010, 13:10
przez olus
problem rozwiazany, tuleje z s3 robia robote
krz_p masz u mnie piwo

Re: Podskakujacy przod

Napisane:
19 września 2010, 14:22
przez noktoto
Jak myślicie, warto bawić się w używane alu wahacze z Cupry? Da się w jakiś prosty sposób sprawdzić czy nie są pogięte?