Strona 1 z 1
Świecące co jakiś czas kontolki TCS, SET i wspomagania

Napisane:
6 grudnia 2010, 19:48
przez kyzior
Witam, od jakiegoś tygodnia podczas jazdy do pracy (50km) zapalają mi się kontrolki ESP, zmiany ciśnienia w oponach oraz kontrolka wspomagania. Zaczęło się tak dziać podczas ostatnich mrozów i zmianie opon na zimowe. Po zmianie przeprowadziłem ponowną adaptację przyciskiem SET. Dodam jeszcze że na letnich oponach tego nie było. Kontrolki po przejechaniu kilku km gasną samoczynnie, żeby po następnych kilku km znowu się zapalić. Pierwsza zawsze gaśnie ta od kierownicy następnie dwie pozostałe. Naciskanie przycisków nic nie daje. Proszę o pomoc co może być przyczyną takiego zachowania i czy da się to w jakiś łatwy sposób wyeliminować??? Dziękuje za odpowiedź, pozdrawiam.
Re: TCS, SET, kontrolka wspomagania. Proszę o pomoc.

Napisane:
6 grudnia 2010, 20:08
przez Misiek
VAG Ci prawdę powie. Szklana kula przymarzła, takie mrozy...

Re: TCS, SET, kontrolka wspomagania. Proszę o pomoc.

Napisane:
8 grudnia 2010, 15:42
przez F@bian
Tez tak mialem ale jak odpiolem bezpieczniki w komorze silnika ta czarna puszke plastikową przy akumulatorze ale po przejechaniu kilku metrow zgasly wez ja moze odkrec i zobacz czy czasem nic sie nie probouje wypinac. Pozdrawiam
Re: TCS, SET, kontrolka wspomagania. Proszę o pomoc.

Napisane:
9 grudnia 2010, 08:51
przez pablito
Ja się też podłącze z sugestią podpięcia sie pod KOMP.
Odrazu będziesz wiedział czy i co wywala na błędach.
Ciśnienie i ESP jak dla mnie wiążą się w tym temacie bo czujniki ciśnienia chyba są powiązane z czujnikiem ESP przy kole (wiem, że ciśnienie w kołach sygnalizowane jest przez zmianę ruchu obrotowego koła przez czujnik ABS ale ESP też jest powiązane z ciśnieniem)
Co do wspomagania to już nie wiem. Występuje jeszcze system DSR, który też jest na czujnikach ABS i powiązany jest z układem kierowniczym (sam lekko ruszy kierownicą).
Poniżej info ze strony seat'a. Tymczasem najlepiej podpiąć kabelek.
Funkcja DSR (Dynamiczny System Reagowania układu kierowniczego) jest nowatorskim rozwiązaniem mającym niebagatelny wpływ na bezpieczeństwo czynne pasażerów. Funkcja ta przeznaczona jest do eliminacji nadsterowności pojazdu podczas pokonywania zakrętów. Sterownik układu ABS w którym wspomniana funkcja jest umieszczona może wykryć tendencję do nadsterowności na podstawie sygnałów z różnych czujników. W przypadku wykrycia niebezpiecznej sytuacji sterownik układu ABS przesyła sygnał przy pomocy szybkiej magistrali CAN do sterownika układu kierowniczego w celu umożliwienia mu takiego ustawienia kół, aby wyprowadzić samochód z groźnej sytuacji. Funkcja DSR uruchamia się przy wykrytej nadsterowności pozwalając na utrzymanie odpowiedniego toru jazdy. W sytuacjach kiedy na drodze panują szczególnie niekorzystne warunki, funkcja DSR może nie dać spodziewanych rezultatów, ale wtedy wraz nią aktywuje się ESP. Współdziałając, obie funkcje razem są znacznie bardziej skuteczne niż którakolwiek osobno. Tak zaprojektowane połączenie różnych systemów daje niespotykany dotąd poziom bezpieczeństwa podkreślając wagę tego aspektu dla SEAT-a.
Re: TCS, SET, kontrolka wspomagania. Proszę o pomoc.

Napisane:
9 grudnia 2010, 16:46
przez kyzior
Tak właśnie zrobię. Jutro wybieram się do kolegi który ma VAG, problem w tym czy nie będzie za stary, bo słyszałem że są z tym problemy. Sprawdziłem bezpieczniki jak radził kolega, ale niestety nic nie było poluzowane. Pozdrawiam i czekam na dalsze sugestie:)
Re: TCS, SET, kontrolka wspomagania. Proszę o pomoc.

Napisane:
9 grudnia 2010, 20:12
przez kubasek11
Mały off-topic
kyzior, masz obok przycisku SET przycisk TCS czy ESP? Bo jeśli TCS to nie masz ESP tylko kontrolę trakcji (tzw. ASR)
Re: TCS, SET, kontrolka wspomagania. Proszę o pomoc.

Napisane:
10 grudnia 2010, 05:58
przez kyzior
Obok przycisku SET jest przycisk ESP.
[ Dodano: 10 Grudzień 2010, 16:33 ]I po skanowaniu VAG-iem. Wszystko przeszukałem i znalazłem błąd w ABS
00778, oraz w module wskaźników błąd
01314. Oba błędy udało się skasować, ale kolega nie umiał powiedzieć co to może być. Więc tutaj pytanie do Was co może być przyczyną tych błędów??? Dzięki za odpowiedzi pozdr.
[ Dodano: 12 Grudzień 2010, 15:59 ]No i niestety wykasowanie błędów nie pomogło.Dzisiaj ponownie kontrolki się zapaliły. Czy macie może jakieś propozycje jak ten problem można by rozwiązać??? Pozdrawiam.
Re: TCS, SET, kontrolka wspomagania. Proszę o pomoc.

Napisane:
14 grudnia 2010, 15:45
przez ZnanyFachowiec
Sprawdź kable przy kołach i ewentualnie upewnij się czy masz taki sam rozmiar opon jak letnie. Odpisz, będziemy szukać głębiej jak to nie pomoże
Re: TCS, SET, kontrolka wspomagania. Proszę o pomoc.

Napisane:
14 grudnia 2010, 20:23
przez kyzior
Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem... Co do kabli to sprawdzę jutro, a odnośnie kół to na pewno są inne. Letnie na ori alufelgach 16" 205x50, a zimowe na felgach stalowych 15" 185x65. Czy miało by to jakiś związek (adaptacje przyciskiem SET przeprowadziłem po zmianie opon)??? Pozdrawiam.
Re: TCS, SET, kontrolka wspomagania. Proszę o pomoc.

Napisane:
14 grudnia 2010, 22:59
przez Misiek
znalazłem błąd w ABS 00778
00778-Czujnik kąta sterowania(skrętu) – G85 (uszkodzony/lub złe położenie taśmy kier.)
w module wskaźników błąd 01314
Wytyczne serwisiwe błędu 01314
Komputer sterujący silnikiem
- brak komunikacji.
Błąd ze sterownika silnika może być spowodowany błędem z czujnika kąta skrętu, więc chyba tam trzeba zacząć szukać przyczyny. Trzeba zacząć od tego czy auto masz od nowości czy może już ktoś coś kopał w instalacji. Jeśli problemy zaczęły się wraz z mrozami możliwe że masz zawilgocone kostki/kable.
Zmiana opon jest aż śmieszną diagnozą. Przecież 3/4 ludzi ma inne opony/koła na lato i inne na zimę i sądząc po zainteresowaniu tym tematem nie mają problemów.
Re: TCS, SET, kontrolka wspomagania. Proszę o pomoc.

Napisane:
15 grudnia 2010, 19:06
przez Jaaaaa
u mnie po 10 minutach jazdy też zapala się kontrolka ESP, i pali się cały czas, jak naciskam przycisk na kontroli środkowej to nic się nie dzieje, wie ktoś o co chodzi?

Re: TCS, SET, kontrolka wspomagania. Proszę o pomoc.

Napisane:
15 grudnia 2010, 23:44
przez Kozak
kyzior, jeżeli chodzi o błąd 01314 to tu masz sporo wyjaśnione
viewtopic.php?t=22844 ,
ZnanyFachowiec, już daj spokój z tymi oponami , powiedz mi jaki trzeba by założyć rozmiar aby było przekłamanie w odczytach czujników , a chyba nikt o zdrowych zmysłach nie zakłada z jednej strony innego rozmiaru opon niż z drugiej
Re: TCS, SET, kontrolka wspomagania. Proszę o pomoc.

Napisane:
8 stycznia 2011, 18:18
przez kyzior
Witam ponownie po sporej przerwie, problem mam nadal ale jestem bliski rozwiązaniu. Próbowałem zamieniać koła między osiami ale to nie pomogło, posprawdzałem czujniki przy każdym kole i również bez efektu. Dopiero po podłączeniu Vaga i odczytaniu kąta skrętu kierownicy wyszło że jest 4,5stopnia przy jeździe na wprost, i wydaje mi się że tu jest pies pogrzebany, jak zrobi się troszkę cieplej to wybiorę się na zbieżność (prostowanie kierownicy) i zobaczymy czy to załatwi sprawę.
Re: TCS, SET, kontrolka wspomagania. Proszę o pomoc.

Napisane:
8 stycznia 2011, 20:24
przez krz_p
a nie przestawiałeś czasem kierownicy na wieloklinie?
Re: TCS, SET, kontrolka wspomagania. Proszę o pomoc.

Napisane:
10 stycznia 2011, 17:04
przez kyzior
Ja nie, może poprzedni właściciel coś kombinował... ale wydaje mi się że wówczas kąt na vagu byłby nie równy zeru jeżeli kierownica jest idealnie. Jeżeli ustawię kierownicę na wprost to auto delikatnie ucieka na prawo, a Vag pokazuje 0 stopni, natomiast jak jadę prosto to kierownica jest delikatnie przekrzywiona o 4.5 stopinia.
Re: TCS, SET, kontrolka wspomagania. Proszę o pomoc.

Napisane:
28 listopada 2020, 20:59
przez platinet
Cześć, widzę temat o kłach to się troszkę wcisnę z pytaniem, Czy koła stalowe 16 cali wejdą na zaciski z tarczami 188 mm i dane felg stalowych podaje : 5X112 16 ET42 6,5J czy takie felgi będą odpowiednie do altei fr 170 ps ?
Re: TCS, SET, kontrolka wspomagania. Proszę o pomoc.

Napisane:
28 listopada 2020, 23:26
przez weuek
platinet napisał(a):Czy koła stalowe 16 cali wejdą na zaciski z tarczami 188 mm
Bez problemu. Tylko skąd takie mikrotarcze wytrzasnąłeś? Toż one od bębnów są mniejsze...
No i dlaczego "Pferde Starke", a nie "konie mechaniczne"? Ktoś nas znów germani?
Re: TCS, SET, kontrolka wspomagania. Proszę o pomoc.

Napisane:
29 listopada 2020, 11:53
przez platinet
Czyli będą tragicznie wyglądały? Tak myślałem, dzięki, a ps, jakoś tak bez powodu ważne że 170

Re: TCS, SET, kontrolka wspomagania. Proszę o pomoc.

Napisane:
29 listopada 2020, 15:21
przez miroA3
platinet napisał(a):Cześć, widzę temat o kłach to się troszkę wcisnę z pytaniem, Czy koła stalowe 16 cali wejdą na zaciski z tarczami 188 mm i dane felg stalowych podaje : 5X112 16 ET42 6,5J czy takie felgi będą odpowiednie do altei fr 170 ps ?
coś ci się pokićkało
nie wiem jak altea, być może ma jak słabsze pq35 przód 288 ( nigdy 188 )
leon FR 2.0tdi 170 czy 2.0tfsi mają przód 312
nie zmienia to faktu, że 16 stalówka o tych parametrach wchodzi, to co podałeś to a6 c6/c7 , jedyne co, że to małe ET, dość dużo wychodzi ku zewnątrz, więc ochlapane boki auta
Re: TCS, SET, kontrolka wspomagania. Proszę o pomoc.

Napisane:
29 listopada 2020, 15:34
przez platinet
miroA3 napisał(a):platinet napisał(a):Cześć, widzę temat o kłach to się troszkę wcisnę z pytaniem, Czy koła stalowe 16 cali wejdą na zaciski z tarczami 188 mm i dane felg stalowych podaje : 5X112 16 ET42 6,5J czy takie felgi będą odpowiednie do altei fr 170 ps ?
coś ci się pokićkało
nie wiem jak altea, być może ma jak słabsze pq35 przód 288 ( nigdy 188 )
leon FR 2.0tdi 170 czy 2.0tfsi mają przód 312
nie zmienia to faktu, że 16 stalówka o tych parametrach wchodzi, to co podałeś to a6 c6/c7 , jedyne co, że to małe ET, dość dużo wychodzi ku zewnątrz, więc ochlapane boki auta
No tak, sorry, 288 mm
Re: TCS, SET, kontrolka wspomagania. Proszę o pomoc.

Napisane:
1 grudnia 2020, 09:29
przez miroA3
na 288 to nawet 15 wchodzi
-- 1 gru 2020, o 10:29 --
patrzyłem teraz z ciekawości w ETKA, to altea FR też ma fabrycznie przód 312 tarcze.