Strona 1 z 3

[ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 27 czerwca 2011, 18:53
przez Lahmed
Drodzy Forumowicze,

gorąca prośba o opinie i szybką pomoc !!

Jak już pisałem w powitaniu oczekuje na odbiór mojej LCR Speed Blue. Zaliczka poszła bo samochód był na stocku i właściwie nie trzeba było czekać. Od razu zaznaczyłem przy podpisaniu zamówienia, że przed zapłaceniem reszty będę chciał sprawdzić grubość powłoki lakierniczej na samochodzie, jak już będzie u dilera (takie moje paranoje, trochę się nasłuchałem co się wyprawia). Dziś po sprawdzeniu okazało się, że na całym aucie jest prawie podwójna grubość lakieru. Norma grubości wynosi ok 120 - 150, a całe auto (dach, maska, drzwi, błotniki) ma grubość 230 - 290 czyli prawie podwójnie. ;[

Poprosiłem o sprawdzenie po VIN jaka była historia auto w fabryce, czy był podwójnie malowany (np dodatkowa warstwa bezbarwnego). Co w takie sytuacji robić?
1. Można żądać innego?
2. Czy to się uznaje za wadę? (przy sprzedaży za jakiś czas raczej mało kto kupi historię o podwójnym malowaniu w fabryce)
3. Bralibyście taki czy nie?


W temacie znalazłem ten wątek ale nie do końca odpowiada na moje pytanie.

viewtopic.php?t=16052&highlight=grubo%B6%E6+lakieru

Z góry dziękuję,
Lahmed

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 27 czerwca 2011, 18:58
przez pampi
Sprawdz inne samochody w salonie i jak będzie tak samo to można chyba wziąść...ale jeśli będzie do 200 a Ty w LCR masz ok.250 to ja bym żądał innego auta.
Może miernik źle skalibrowany...porównaj z innymi, albo zmierz innym.
Z drugiej strony jeśli jest wszędzie tak samo to może byc dobrze. W końcu tylko fabryka by malowała całość (chyba).

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 27 czerwca 2011, 19:52
przez Klikoś
jeżeli całe auto tak ma, to widocznie tak powinno być, choć na Twoim miejscu, tak jak wspomniał pampi sprawdziłbym inne auta w salonie... a co na to wszystko dealer?? :whoeva:

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 27 czerwca 2011, 20:03
przez Piotrek_tdi
Ja mam u siebie od 120 do max 150 mikronów na wszystkich elementach,więc coś musiało być robione,albo tutaj już u nas w PL albo w fabryce ....Niech dadzą rabat na takie auto jak przyjechało i tyle...

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 27 czerwca 2011, 20:21
przez Lahmed
pampi napisał(a):Sprawdz inne samochody w salonie i jak będzie tak samo to można chyba wziąść...


Inne Leony oczywiście sprawdzałem na placu i w salonie. Wszystkie trzymają 120-160. Nawet stał na placu ten zielony dziennikarski LCR na tablicach importera (WPR...). Tam tez wszędzie 120 - 160... oprócz maski bo już była walnięta przodem i maska ma 300 mikro.

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 27 czerwca 2011, 20:23
przez Piotrek_tdi
To chyba wiem gdzi to auto stoi.... ;) Niebieska R jak się nie mylę u dealera po prawej stronie WWA ;)

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 27 czerwca 2011, 20:26
przez pampi
Ratunkiem może być jak napisał Piotrek_tdi, wymuś na nich zniżkę i dodatkowo ja bym wział od nich jakiś papier z pieczątkami odpowiednimi i podpisami, że była malowana 2 razy w fabryce.
Jak CI coś takiego dadzą to bierz ;D Jak nie to chciej inny samochód ... łachy nie robią ;D

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 27 czerwca 2011, 20:30
przez Lahmed
Klikoś napisał(a):... a co na to wszystko dealer?? :whoeva:

Tu dealer zaliczył skuchę IHMO. Prosiłem o sprawdzenie w moim imieniu i oczywiście "...wszystko OK, proszę pana". To ja jeszcze wezmę ten wasz czujnik i sprawdzę po swojemu i się pytam o co chodzi. Oni oczywiście nic nie wiedzą, że to pewnie tak w fabryce i dobrze, że wszędzie równo. Mają wysłać zapytanie do importera / producenta czy dla tego numeru VIN nie ma żadnych wpisów odnośnie lakierowania.

Pytanie czy to się uznaje za wadę fabryczną? Przecież to jest nie do sprawdzenia czy ma jeszcze jedną warstwę bezbarwnego czy ma taką grubość bo się z lawety mu spadło :zly:

[ Dodano: 27 Czerwiec 2011, 21:40 ]
Piotrek_tdi napisał(a):To chyba wiem gdzi to auto stoi.... ;) Niebieska R jak się nie mylę u dealera po prawej stronie WWA ;)

Po prawej stronie Wawy patrząc się na południe, samoloty tam lądują hehe ;)

Piotrek, a widziałeś gdzieś jeszcze innego LCR na stanie? Jak ok 3 tygodnie temu sprawdzałem to na stocku mieli tylko tę jedna Speed Blue i dwie Cupry (biała i czarna)

W sumie to już dobrze urwałem (wg mnie). Ile wg Was w % od katalogowej można gadać (w tej jest popularny pakiet techniczny)?

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 27 czerwca 2011, 21:00
przez jackold
Lahmed napisał(a):Pytanie czy to się uznaje za wadę fabryczną?
towar niezgodny z zamowieniem.

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 27 czerwca 2011, 21:09
przez Piotrek_tdi
Jedna stała w piątek w Komecie - też speed blue także będzie ich kilka na mieście ( niestety ;) )

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 27 czerwca 2011, 21:26
przez Lahmed
Piotrek_tdi napisał(a):Jedna stała w piątek w Komecie - też speed blue także będzie ich kilka na mieście ( niestety ;) )

Ciekawy jestem czy już na tablicach była czy jeszcze na placu dealera. Może jak nie sprzedana to tamtą bym wziął z Komety....

Ciekawe ile można by urwać na takie podwójne lakierowanie...

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 27 czerwca 2011, 21:37
przez tatian
Piotrek_tdi napisał(a):Ciekawe ile można by urwać na takie podwójne lakierowanie...
1500 trzy dziewińcet. A skąd my mamy to wiedzieć? Urwać to możemy sobie co najwyżej już nie powiem co.
Takie rzeczy to omawiaj z dilerem a nie będziemy tutaj gdybać. Ja tam bym się cieszył z podwójnej powłoki lakierniczej będzie trwalsza :hahaha:
Skalibruj ten swój miernik, sprawdź ponownie auto i auto albo bierz, albo nie - proste. A nie pół forum się będzie do jutra zastanawiać czy zjeść schabowego czy mielonego i nabijać puste posty dalej.

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 28 czerwca 2011, 07:25
przez Lahmed
tatian napisał(a):
Piotrek_tdi napisał(a):Ciekawe ile można by urwać na takie podwójne lakierowanie...
1500 trzy dziewińcet. A skąd my mamy to wiedzieć?


tatian, trochę się Tobie źle zacytowało...
Jakbym chciał mieć podwójnie malowany to bym sobie "igiełkę" z Niemiec albo Szwajcarii ściągał co tą nią tylko w niedziele ktoś do kościała jeździł - stąd dyskusja. Co do rozmowy o zniżkach to może i faktycznie, że nie miejsce to rozmowy o tym.

Używanego byś pewnie takiego nie kupił bo miałbyś wątpliwości co do przeszłosci auta.

Pozdrawiam,
Lahmed

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 28 czerwca 2011, 08:46
przez Piotrek_tdi
Lahmed napisał(a):
Piotrek_tdi napisał(a):Jedna stała w piątek w Komecie - też speed blue także będzie ich kilka na mieście ( niestety ;) )

Ciekawy jestem czy już na tablicach była czy jeszcze na placu dealera. Może jak nie sprzedana to tamtą bym wziął z Komety....

Ciekawe ile można by urwać na takie podwójne lakierowanie...


Zamówiona pod klienta,takich aut praktycznie nie ma na miejscu u dealera,tylko na stoku lub pod zamówienie....

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 28 czerwca 2011, 08:53
przez Klikoś
ogólnie to już Twój wybór czy brać to auto i się targować z nimi czy czekać kolejne X czasu na następne auto... ja na pewno poczekałbym na wyjaśnienie ze strony fabryki o co chodzi z tą grubością powłoki...

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 28 czerwca 2011, 09:50
przez mm.max
Cieżki temat cię czeka Lahmed. Ja gdybym kupował nowe auto chyba postąpiłbym tak jak ty ale rozstrzygnięcie czy auto było malowane dodatkowo czy jest cieżkie

Według mnie:
1. Samochód powinien mieć do 150um (mikrometrów) na większości powierzchni samochodu, ale elementy mniej podatne na uszkodzenia mogą mieć mniejszą grubość.

2. Grubość powłoki lakierniczej zależy również od marki samochodu, jego koloru, oraz specyfiki bryły (ostre krawędzie gdzie lakier moze szybciej sie wytrzeć) - trudno wyczuć jaki standard jest w Seacie - niestety Iberia na takie zapytanie pewnie nie odpowie :/

3. Czujniki grubości lakieru mogą prezentować również rozbieżne wartości - dlatego warto jest aby sprawdzić jego kalibrację oraz sprawdzić (tak jak koledzy piszą) grubość powłoki lakierniczej innych samochodów Seata np. nowej Ibizy czy innego Leona

4. Po numerze VIN na tym etapie nie wiele sie dowiesz, gdyż numer VIN zaczyna "żyć" w momencie gdy samochód opuści fabrykę wtedy jest dokonany pierwszy wpis w systemie. Wszystkie poprawki, niedoróbki wykonywane w fabryce są skrzętnie skrywane i zanim samochód osiągnie pełną sprawność i odbiór techniczny i jakościowy te niedoróbki nie są nigdzie odnotowywane poza wewnętrzną dokumentacją fabryki która nie jest udestępniana.

5. Powtórne malowanie samochodów w fabryce zdarza się. Fakt ze niezwykle rzadko ale się zdarza. Przyczynami mogą być różne czynniki wpływające na to ze samochód nie przejdzie odbioru jakościowego powłoki lakierniczej. Przyznają sie do tego nawet najlepsze marki (dla wyjaśnienia i nie wiem tego z programów discovery itp ale kilkukrotnie byłem na linii produkcyjnej i w lakierni jednej z wiodących marek)

6. W twoim przypadku zdecydowanie przychyliłbym sie ku takiemu rozwiązaniu, aby zapłacić niezależnemu rzeczoznawcy z uprawnieniami biegłego sądowego, który dokona badania grubości lakieru w obecności Twojej i sprzedawcy. Jego opinia kosztuje niewiele ale gdy sie okaże że samochód jest malowany gdzieś tam u henia&stasia to sprawa pewnie skończy sie w sądzie i opinia rzeczoznawcy wtedy jest wiążąca w rozstrzygnięciu sporu.

Najgorszym jest to, ze zdarzają się samochody, które są uszkodzone podczas transportu, wyładunku itp itd, przechodzą lakierowanie i są sprzedawane jako igły bez uszkodzenia.

Sam znam przypadek z roku 2005 gdzie dość zamożny Pan zamówił sobie Seata Alteę dla żony z full full opcją (skóra, navi, ksenony - generalnie masakra cenowa wyszła), podczas transportu przy wyładunku samochód został dość poważnie uszkodzony - maska, zderzak, reflektor, błotnik, troche plastików itp. Na umówiony termin na który był umówiony odbiór Pan sie stawił z gotóweczką. Na salonie załatwiano formalności, przekazywano dokumenty itp itd, a w lakierni przy salonie kończono polerowanie lakierowanych elementów. Oczywiście klient niedowiedział sie o tym że samochód ma juz za sobą historię blacharsko-lakierniczą - dla mnie to s...syństwo jakich mało. BTW Żebyście nie zrozumieli mnie źle nie miałem powiązania ani z tym salonem ani z osobą kupującą ale poznałem tą historię od osoby kiedyś była związanej z tą firmą. :killer: :killer:

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 28 czerwca 2011, 10:15
przez Lahmed
mm.max Dzięki za wyczerpującą odpowiedź i poważne podejście do problemu.

Poczekam na odpowiedź dealera i wtedy podejmę decyzję.
Najbardziej martwi mnie to, że osobiście prosiłem o sprawdzenie powłoki lakierniczej i dostałem telefonicznie zapewnienie, że została sprawdzona i wszystko jest OK. Gdybym sam tego nie zrobił przy sprzedawcy to bym się o tym nie dowiedział.

Co do kalibracji to wg mnie nie ma to większego znaczenia bo tym samym czujnikiem (notabene czujnik był własnościa salonu, którym badają używane auta w przysalonowym komisie) zmierzyłem kilka innych nowych Leonów, Ibiz i Exeo i wszędzie grubość lakieru trzymała normę, o której piszecie (nawet ten sam kolor sprawdzałem).

Pozdrawiam,
Lahmed

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 28 czerwca 2011, 10:34
przez Piotrek_tdi
Jak był lakierowany to napewno w Fermacie na składzie fabrycznym pod Wawa,bo mają tam lakiernię....

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 28 czerwca 2011, 12:11
przez Klikoś
ale jakby się spitolił z lawety bo by pomalowali element a nie całe auto, jak dla mnie musiało coś być na linii produkcyjnej. Ja bym zrobił tak, wziął niezależnego rzeczoznawcę, który sporządziłby pismo, że auto ma oryginalnie taka powłokę i kazał się dealerowi pod tym podpisać. Miałbyś w ręku gwarancję, że to nie Ty malowałeś auto. Oczywiście ubiegałbym się o zniżkę z tytułu powstałych problemów. ;)

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 28 czerwca 2011, 13:11
przez chisel
Ja bym dodatkowo ocenił jak jest wykonana ta powłoka. Jeśli jest bez zarzutu, brak zacieków, odkurzy, hologramów, swirli, rys od polerki (halogen 500 W a nawet dobre nasłonecznienie obnaża wszystkie te mankamenty) - czyli wykonana w technologii fabrycznej w fabryce a nie wtórnie po jej opuszczeniu to ja bym negocjował zniżkę i wpis w książkę gwarancyjną z opisem grubości każdego elementu. Paradoksalnie w takiej sytuacji jest to zaleta a nie wada :) Jesli natomiast zachodzi inna, jakakolwiek ewentualność - odpuść ten egzemplarz!

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 28 czerwca 2011, 13:26
przez Lahmed
Klikoś napisał(a):...jak dla mnie musiało coś być na linii produkcyjnej...

Koleżka odpowiedzialny za jakość w jednym z zakładow WV twierdzi, że nie ma możliwości, aby samochód był jeszcze raz malowany w fabryce na linii produkcyjej. Nie ma podobno takich procedur. Mogą wymienić cały element, który ulegnie uszkodzeniu, ale nie malować wszystko. Jeśli tak jest to mógł to zrobic importer np. wystawiając gdzieś auto jako "show car".

Co jest dziwne i wskazuje na lakierowanie tu w Polsce to fakt, że grubość powłoki lakierniczej po otwarciu drzwi na progach, słupkach jest już w normie i taka sama jak w innych modelach.

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 28 czerwca 2011, 13:52
przez Klikoś
Lahmed napisał(a):Co jest dziwne i wskazuje na lakierowanie tu w Polsce to fakt, że grubość powłoki lakierniczej po otwarciu drzwi na progach, słupkach jest już w normie i taka sama jak w innych modelach.


dziwne... to znaczy że coś było kombinowane. przyciśnij dealera porządnie... skąd wziąłeś to auto? z placu z Barcelony? ile na nie czekałeś od momentu zamówienia?

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 28 czerwca 2011, 14:06
przez dave
wez jakiegos porzadnego lakiernika i niech dokladnie oceni jakosc tego alkierowania, gadaj na temat upustu i niech ci sporzadza protokul z wymienionymi elementami zewnetrznymi z gruboscia lakieru, nie bedzie problemu przy odsprzedazy..

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 28 czerwca 2011, 14:45
przez Lahmed
Klikoś napisał(a): ile na nie czekałeś od momentu zamówienia?


Auto było na stocku (czyli pewnie tam w Zegrzu na składzie celnym) bo jak dzwoniłem wcześniej przed zamówieniem po różnych dealerach to wszyscy widzieli ten model. Od zamówienia do ściągnięcia na plac do dealera w Warszawie minęło około tygodnia.
Jutro mam się zamiar tam przejechać i ustalić. Wg mnie są trzy opcje:
1. Zamawiają innego LCR w takiej samej specyfikacji (czekam co najmniej 3 miesiące i mogę się załapać na sierpień czyli wakacje w całej europie = wydłużenie terminu, ale teraz za to już będzie MY 2012 i tylne lampy LED)
2. Oddają zadatek i rozstajemy się
3. Biorę tego, ale z mega rabatem (tu dealer może się okazać za cienki bo to raczej problem importera).

Pozdrawiam,
Lahmed

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 28 czerwca 2011, 15:34
przez sat666
Klikoś napisał(a): 3. Biorę tego, ale z mega rabatem (tu dealer może się okazać za cienki bo to raczej problem importera).


Rabat moze dac importer.

Ogolnie, moze to jakis zart albo ukryta kamera? Chociaz, w sumie teraz rozumiem dlaczego juz w 2 roznych ASO bez pytania mierzyli mi cale auto czujnikiem, twierdzac ze nie moglem kupic nowego w Niemczech i cos napewno "bylo robione".

pozdrawiam,
s

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 28 czerwca 2011, 16:17
przez Piotrek_tdi
Lahmed napisał(a):3. Biorę tego, ale z mega rabatem (tu dealer może się okazać za cienki bo to raczej problem importera).


Importer nie da ci mega rabatu na to auto,tego bym się nie podziewał....

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 28 czerwca 2011, 18:55
przez d_adam
W Fordzie bez problemu idzie samochód wyrwać 10% taniej niż cena katalogowa.

Nie wiem jak w Seacie, ale biorąc pod uwagę taką okoliczność również nie powinno być problemu. A to już fajna kasa na mody :peace:

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 28 czerwca 2011, 19:54
przez Lahmed
sat666 napisał(a): Ogolnie, moze to jakis zart albo ukryta kamera?
To fakt, że to chora sytuacja, kiedy idziesz do salonu kupić nowe auto, prosisz sprzedawcę żeby sprawdził konkretnie grubość lakieru i musisz po nim się upewniać czy cię nie oszukał...

Jak tak sobie teraz myślę co Piotrek_tdi napisał
Piotrek_tdi napisał(a):Zamówiona pod klienta,takich aut praktycznie nie ma na miejscu u dealera,tylko na stoku lub pod zamówienie....
to zaczynam rozumieć dlaczego ten LCR stał na stocku i jakoś nikt go nie wziął jeszcze.
Jutro może VIN spiszę na wszelki wypadek.

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 28 czerwca 2011, 20:17
przez niq
Ja bym poczekał na nowego, serio :x Nie po to płacimy grubą kasę w salonie, żeby auto było nie idealne.

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 28 czerwca 2011, 20:25
przez pkonrad
Lahmed napisał(a):1. Zamawiają innego LCR w takiej samej specyfikacji (czekam co najmniej 3 miesiące i mogę się załapać na sierpień czyli wakacje w całej europie = wydłużenie terminu, ale teraz za to już będzie MY 2012 i tylne lampy LED)

Ja na Twoim miejscu wybrałbym tą opcję. W MY2012 masz ledowe lampy z tyłu, nową navi, czujniki parkowania z przodu.

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 28 czerwca 2011, 20:45
przez mm.max
Lahmed napisał(a):Koleżka odpowiedzialny za jakość w jednym z zakładow WV twierdzi, że nie ma możliwości, aby samochód był jeszcze raz malowany w fabryce na linii produkcyjej. Nie ma podobno takich procedur. Mogą wymienić cały element, który ulegnie uszkodzeniu, ale nie malować wszystko. Jeśli tak jest to mógł to zrobic importer np. wystawiając gdzieś auto jako "show car".

Nie zgodzę sie z tym bo jest zupełnie inaczej to ze kolega pracuje w VW nie znaczy ze jest odpowiedzialny za dział lakierowania.

Wyglada to w ten sposób że samochód wjeżdza do komory lakierniczej juz wstepnie złożony tj. maska, tylna klapa, drzwi. Malują oczywiście roboty - następnie samochód trafia przez cały szereg procedur związanych z malowaniem, wiec przygotowanie, malowanie podkładem którego kolor jest zależny od koloru lakieru bazowego, malowanie lakierem bazowym, malowanie lakierem bezbawnym.
I teraz najciekawsze po wyjściu z linii lakierniczej elementy zewnętrzne tj. drzwi, tylna klapa zostają zdemontowane i w tym czasie dokonywana jest ocena jakościowa powłoki lakierniczej, elementy zdemontowane oraz błotniki są w tym czasie zabezpieczane specjalną połoką foliową przed uszkodzeniami. Szkielet nadwozia żyje własnym życiem, poszczególne elementy własnym i spotykają sie znów pod koniec procesu montażu.

Jeżeli przy odbiorze technicznym okazałoby się że lakier nie przeszedł kontroli jakości (komputerowej - czujniki optyczne oraz tzw. ludzkiej), samochód cały bez demontażu elementów trafia ponownie na linię lakierniczą. Nie ma procedur malowania pojedynczych elementów po wyjechaniu z fabryki. Lakier musi być położony na samochodzie w tym samym czasie i na calym pojeździe - poza tym elementy typu dach tylne błotniki nie podlegają wymianie wiec nie mozna ich malowac "kawałkami"

Jeżeli twój kolega będzie upierał sie ze jest inaczej w VW to ja dziekuję bo w takim wypadku VW jest setkę lat za murzynami bo te procedury ćwiczy się już conajmniej od ok. 10 lat gdzie jest to standardem.

Ale wracając do twojego problemu:
Jeżeli sprzedawca będzie sie upierał ze zaliczki nie odda i będzie uważał że samochód jest super to wtedy tylko rzeczoznawca i papiery na to czy było coś malowane czy nie bo za parę miesięcy ktoś ci WMÓWI ze rozbiłeś w między czasie auto i domagasz się gwarancji np. za rdzewiejącą maskę

Ale najfajniej byloby brac MR2012.
Powodzenia :piwo:

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 28 czerwca 2011, 22:46
przez Lahmed
pkonrad napisał(a):nową navi,

Sorry za małe OT
Z tego co widzę w MY2012 będzie Media System 2.2. W stosunku do 2.1 będzie można sterować głosem bluetooth, zapisywać mapy na kartę SD i wyszukiwać po kodzie pocztowym. Wizualnie to się jakoś będzie różnić?

Te tylne lampy LED to ktoś widział?

Pozdrawiam,
Lahmed

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 29 czerwca 2011, 04:48
przez Klikoś
Lahmed napisał(a):Te tylne lampy LED to ktoś widział?


na żywo to raczej niemożliwe, bo jeszcze nie zjechały pierwsze MY12, ale na zdjęciach wyglądają zachęcająco ;-)

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 29 czerwca 2011, 08:38
przez willhaven
Nie chce być zlym prorokiem ale chyba rabatu większego niz dostales to Ci nie dadzą i beda sie upierac ,ze auto jest cacy.
Jesli bedzie inaczej to znak ,ze coś sie zmienia na lepsze...
(max rabat w salonie seata to ok.8% jesli ktos dostal wiecej to niech mi da info na priv ,moze za slabo negocjuję ;) )
Ja bym bral MY2012 ze wzgledu na nowsze (lepsze) wyposazenie (tam nawet glupie dywaniki sa w pakiecie technicznym plus :)) a z tego co wiem to navi wizualnie sie nie różni od starej wersji 2.1 (na stronie seata są zdjecia nowej FR MY12 można zobaczyć tam to navi)
W każdym razie trzymam kciuki za pozytywne rozwiązanie sprawy.

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 29 czerwca 2011, 08:45
przez wgi
Obrazek

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 29 czerwca 2011, 09:25
przez niq
te światła lepiej wyglądają i bym właśnie wziął z 2012

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 29 czerwca 2011, 10:08
przez Marcin_TDI
i ja tak czytam ta historię i bym nie brał tego auta, tak samo jak miałbym od Ciebie odkupić to auto i byś mi pokazał że jest podwójny lakier to bym podziękował i poszukał innego.

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 29 czerwca 2011, 10:12
przez Piotrek_tdi
Klikoś napisał(a):
Lahmed napisał(a):Te tylne lampy LED to ktoś widział?


na żywo to raczej niemożliwe, bo jeszcze nie zjechały pierwsze MY12, ale na zdjęciach wyglądają zachęcająco ;-)


Niedługo będą do zobaczenia na żywo :yes: ;)

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 29 czerwca 2011, 17:48
przez wgi
U nas gdzie wszyscy są podejrzliwi choćbyś miał milion zaświadczeń, że auto takie wyjechało z fabryki to i tak mało kto Ci uwierzy i będziesz miał przy odsprzedarzy auta problem.

Poza tym po to płacisz tyle kasy za nowe żeby było cacy a nie będziesz po nocach miał koszmary ;)

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 30 czerwca 2011, 07:50
przez kamil_n
wgi napisał(a):U nas gdzie wszyscy są podejrzliwi choćbyś miał milion zaświadczeń, że auto takie wyjechało z fabryki to i tak mało kto Ci uwierzy i będziesz miał przy odsprzedazy auta problem.

Też jestem takiego samego zdania. Co z tego, że dostaniesz ewentualny dodatkowy rabat, kiedy przy odsprzedaży kupujący będzie kręcił nosem i zbijał cenę, bo powłoka lakiernicza jest podejrzana. Zdecydowana większość ludzi, kiedy usłyszy o ponownym malowaniu całego auta omija je z daleka i zaświadczenie o takim fakcie tylko potwierdzi ich obawy.

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 30 czerwca 2011, 08:44
przez Piotrek_tdi
Tym bardziej,że to auto za ponad 100 k dla niektórych może to mało,dla mnie jest to dużo kasy i takiego ,,wybrakowanego" akurat bym nie chciał...

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 30 czerwca 2011, 09:36
przez kubasek11
Bardzo ciekawy temat, ciekawe jak to się skończy.

Ja bym podał ich do sądu o próbę oszustwa i pierdyknął wysokie odszkodowanie. Niech się dziady nauczą mówić prawdę i niech by to była przestroga dla następnych.

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 30 czerwca 2011, 09:58
przez Sober
Próba oszustwa to chyba lekka przesada. Na jakiej podstawie niby? Pewnie faktycznie auto było ponownie malowane w fabryce i pewnie spełnia to normy producenta. Generalnie wygląda na to że auto jest pełnowartościowe. To że może być ciężej odsprzedać to już inna bajka... dlatego ja bym się dogadał z nimi i poczekał na inny egzemplarz.

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 30 czerwca 2011, 10:26
przez Lahmed
Sober napisał(a):Próba oszustwa to chyba lekka przesada. Na jakiej podstawie niby? Pewnie faktycznie auto było ponownie malowane w fabryce i pewnie spełnia to normy producenta. Generalnie wygląda na to że auto jest pełnowartościowe. To że może być ciężej odsprzedać to już inna bajka... dlatego ja bym się dogadał z nimi i poczekał na inny egzemplarz.


Mały update. Jutro jadę do dealera na porozmawiać co dalej robimy i dam Wam znać.

Co oszustwa i norm to wg mnie samochód nie jest pełnowartościowy skoro normy mówią o 150 mikronach max. Jeśli jest 290 to wskazuje na ponowne lakierowanie. Z drugiej zaś strony napisano powyżej, że zdarza się w fabryce, że maluje się cały samochód raz jeszcze. Skoro tak to po co te normy do 150?

Co do oszustwa to powiem szczerze, że mam prawo się tak czuć bo ile osób takie rzeczy sprawdza przed zakupem. Ja o tym mówiłem od początku zakupu już przy podpisaniu zamówienia. Jeśli proszę sprzedawcę, żeby w moim imieniu sprawdził ten samochód kiedy będzie już na ich placu i potwierdza mi, że sprawdził osobiście i wszystko jest wg niego w porządku a jak podjeżdżam po fakturę i na wszelki wypadek sam jeszcze się upewniam i wtedy fakty wychodzą na jaw - tak jak to nazwać? :killer:

Powiem Wam więcej - po ostatniej rozmowie z dealerem powiedzieli mi, że wysłali przez importera zapytanie do Seata i czekają na odpowiedź. Mają jednak propozycję, ze wpiszą mi do książki, że to oryginalna tylko grubsza warstwa lakieru. To ja się teraz zastanawiam: na jakiej podstawie mogą to stwierdzić, skoro nie wiadomo jaka jest tego przyczyna! Pomijam już to, że jak odebrałbym ten samochód to pewnie w życiu już bym się tej odpowiedzi nie doczekał. Co lepsze mogłoby się później okazać, że Seat nic o tym nie wie i mogło się stać tak już poza fabryką.

Generalnie to ręce opadają, żeby samochód sprawdzać jak w komisie...

Tak BTW - ilu z Was kupując nowe auto sprawdzało grubość lakieru przed odbiorem jak ja? Może nie potrzebnie to robiłem, tak bym sobie spokojnie w nieświadomości pomykał.

Pozdrawiam,
Lahmed

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 30 czerwca 2011, 10:40
przez siemi1
Tak pomykałbys w nieswiadomosci a jak bys miał drobna stłuczke czy cos bo by sie okazało, ż esamochód już "naprawiany" bo grubsza warsta lakieru i zaraz ubezpieczyciel by Ci zanizył koszty na prawy na przykład taki kraj niestety nikomu nie mozna ufac i samemu trzeba sprawdzać a jak jeszcze jak chodzi o taka kase to w ogóle!

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 30 czerwca 2011, 12:08
przez willhaven
Lahmed napisał(a):
Tak BTW - ilu z Was kupując nowe auto sprawdzało grubość lakieru przed odbiorem jak ja? Może nie potrzebnie to robiłem, tak bym sobie spokojnie w nieświadomości pomykał.

Pozdrawiam,
Lahmed


Myślę,ze teraz wielu z nas to zrobi jeśli zajdzie taka okoliczność.

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 30 czerwca 2011, 13:50
przez Piotrek_tdi
Kolejna akcja AutoBarcelony,jest to przecież dealer właściciela Iberii więc nie spodziewałbym się cudów z ich strony - nie podpisuj protokołu odbioru auta i tyle( i patrz co podpisujesz,żeby nie było że nagle się zgadzasz na odbiór).Co z tego,że będzie wbita w książce,potencjalny kupujący auto od Ciebie będzie myślał ze już coś nie tak bylo z nim w dniu odbioru z salonu - -Nie płacisz 40 tyś za nową golą ibizę,tylko ponad 100 tyś a to jest już DUŻA KASA.Ja osobiście poczekałbym z bólami i wziąłbym już MY12 a tego niech sobie wezmą i sami sprzedają....

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 30 czerwca 2011, 15:53
przez kubasek11
Piotrek_tdi napisał(a):a tego niech sobie wezmą i sami sprzedają....


właśnie próbowali to zrobić :hahaha:

A co jeśli kupiłby nie sprawdzając lakieru i po roku lub 2 wylazła gdzieś rdza, przyjechałby do serwisu niekoniecznie tam gdzie kupił auto z reklamacją a tu zonk że gwarancji nie ma bo malowany.

Albo nie wiedzą rzeczywiście o historii tego auta albo udają, a może się uda sprzedać za wysoką cenę, a jeśli tak to oszukują kupującego.

Mały offtop
W moim poprzednim aucie czyli Octavii serwisowanej cały czas w ASO, którą miałem 7 lat nowy nabywca pojechał na kolejny przegląd do ASO i na gwarancji wymienili mu tylną klapę bo rdza zaczęła przy rejestracji wchodzić.

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 30 czerwca 2011, 16:12
przez Lahmed
Piotrek_tdi napisał(a):Kolejna akcja AutoBarcelony,jest to przecież dealer właściciela Iberii.
A tego to nie wiedziałem. To może wiele tłumaczyć, ale już raczej poza forum.

Piotrek_tdi napisał(a): Niedługo będą do zobaczenia na żywo :yes: ;)

Tak sobie zacząłem rozmawiać teraz z Kometą i okazuje się, że w najbliższą środę będzie u nich LCR MY12... :jezor: Więc jak ktoś chce obejrzeć... Mam nadzieję, że nikgo nie wygadałem hehe :))

Re: [ALL] Nowa Cupra R - grubość powłoki lakierniczej

PostNapisane: 30 czerwca 2011, 16:41
przez Piotrek_tdi
Ja jadę zobaczyć bo chce ogarnąć jak wyglądają te lampy na żywo ;)