Jachu, włoz zarowke z kabelkami zamiast trabki klaxonu pod zderzakiem, dojdziesz tam odkrecajac nadkola plastikowe, nacisnij klaxon na kierownicy i zobacz czy zarowka swieci... Moze uszkodzony jest sam element wydajacy dzwiek. Rowniez mozesz sprawdzic z pozycji przekaznika czy sa napiecia. Tu masz przykladowy przekaznik, sa na nim oznaczenia nozek i takie bede stosowal ponizej.

Wyciagnij przekaznik. Zaplon wlaczony, w gniezdzie przekaznika (odbicie lustrzane), probowka lub zarowka z dwoma kabelkami. Jeden kabelek do masy, drugi do 1 -zarowka powinna swiecic, jeden kabel do 1 drugi do 2 - zarowka powinna swiecic po nacisnieciu klaxonu na kierownicy, jeden kabelek do masy, drugi do 3 -zarowka powinna swiecic, jesli na 3 jest napiecie, to zwierajac 3 z 5 klaxon powinien trabic. Podajac na 5 staly plus klaxon powinien trabic. Majac miernik ustawiony na dzwieczenie, to pomiedzy 2 pinem wtyczki klaxonu a masa powinno byc przejscie, pomiedzy 1 pinem wtyczki klaxonu, a 5 pinem gniazda przekaznika powinno byc przejscie.
Od spryskow jest bezpiecznik nr 36 20A w desce po stronie kierowcy.
Rowniez zaplon wlaczony i mozesz zewrzec 3(32) i 5(52) w przekazniku spryskiwaczy pompka powinna chodzic.
Milej zabawy
