Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Wspomaganie kierownicy Leon 2

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Wspomaganie kierownicy Leon 2

Postprzez ggregorii » 26 kwietnia 2013, 23:04

Witam może to głupie pytanie ale na jakiej zasadzie działa wspomaganie. Nie widzę pompy. ???
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ggregorii
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 25 kwietnia 2013, 10:51
Region: lubelskie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Reklama

Re: Wspomaganie kierownicy Leon 2

Postprzez saddam » 26 kwietnia 2013, 23:19

O ile się nie mylę to wspomaganie jest elektryczne. Nie ma pompy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
saddam
Sport
Sport
 
Posty: 539
Dołączył(a): 26 grudnia 2012, 10:24
Auto: Altea

Re: Wspomaganie kierownicy Leon 2

Postprzez ggregorii » 26 kwietnia 2013, 23:32

No właśnie a na jakiej to zasadzie dział i które pod maską jest do tego ustrojstwo :) ????
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ggregorii
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 25 kwietnia 2013, 10:51
Region: lubelskie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Wspomaganie kierownicy Leon 2

Postprzez saddam » 26 kwietnia 2013, 23:39

Zobacz Profil
Avatar użytkownika
saddam
Sport
Sport
 
Posty: 539
Dołączył(a): 26 grudnia 2012, 10:24
Auto: Altea

Re: Wspomaganie kierownicy Leon 2

Postprzez szefu55 » 29 kwietnia 2013, 06:35

To prawda w Leonie wystepuje wspomaganie elektryczne, silnik wspomagania znajduje sie na maglownicy,sterowany jest z czyjnika kąta skretu G85 a kazdorazowe rozpiecie klemy akumulatora lub wtyczki z czterema pinami,idacej obok akumulatora i posiadajacej 2 cienkie pomaranczowe kable, koncay sie wpadniecia układu wspo agania w tryb awaryjny lub jego wyłaczenia i wymaga odpowiedniej adaptacji. Proceduty te sa w wielu watkach opisane wiec nie bede zasmiecał forum.Audi pozwala za pomoca VCDS'a regulowac sile wspomagania, podejzewam że Leon tez jest na to podatny, posiadam instrukcje ktora moge udostepnic. Wada takiego wspomagania jest to ze po awarii ładowania akumulatora przestaje ono działac, moje wyłaczyło sie na rondzie kiedy skrecajac w prawo auto pojechało prosto...winna była luźna wtyczka alternatora.

Sorry za pl znaki,pisze z telefonu podczas dziurawienia naszej planety :)
《♢==$==♢》

Obrazek
1) Daihatsu Charade Gtti 1.0 turbo - Było
2) Honda Prelude IV 2.2 V-tec - Była
3) Seat Leon Cupra R 1M- Był
4) Seat Leon Streetcopa 1P- Jest
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szefu55
Signo
Signo
 
Posty: 146
Dołączył(a): 20 listopada 2009, 00:47
Lokalizacja: Kłodzko
Auto: LEON CUPRA
Silnik: BWJ 2.0

Re: Wspomaganie kierownicy Leon 2

Postprzez jakobsjw1400 » 29 kwietnia 2013, 17:38

Ja jakiś rok temu odłączyłem akumulator i nic nie robiłem.
Zobacz Profil
jakobsjw1400
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 24 lipca 2007, 16:50
Lokalizacja: Wawa
Auto: LEON II STYLANCE

Re: Wspomaganie kierownicy Leon 2

Postprzez ggregorii » 29 kwietnia 2013, 20:35

Ok to jeśli możesz to kolego podaj tę instrukcje zawsze może się przydać na zaś. I jakie ustrojstwo potrzebne jest do adaptacji :?:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ggregorii
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 25 kwietnia 2013, 10:51
Region: lubelskie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Wspomaganie kierownicy Leon 2

Postprzez Axee » 30 kwietnia 2013, 08:33

ggregorii napisał(a):Witam może to głupie pytanie ale na jakiej zasadzie działa wspomaganie. Nie widzę pompy. ?

Tu masz dokladna odpowiedz na swoje pytanie:
Wspomaganie elektromechaniczne
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Wspomaganie kierownicy Leon 2

Postprzez miroA3 » 30 kwietnia 2013, 09:19

jakobsjw1400 napisał(a):Ja jakiś rok temu odłączyłem akumulator i nic nie robiłem.


ale co mialbys robic ?

po ponownym podpieciu aku bedzie swiecic ESP, ktore po kilkuset metrach gasnie

jesli nie zgasnie,to mamy problem, ale stale bledy "lapie" komputer i sterownik najczesciej przy probie "krecenia" auta na padajacym akumulatorze

w leonie tak samo jak w audi ( i reszcxie rodziny vag) mozna ustawic to oczym pisal szefu, sile wspomagania, tak samo jak hamulcow itd
procedury i sprzet, to adaptacja czujnikow i kabel vcds, nic innego (moze byc tez VAS oczywiscie)

oczywiscie jesli padnie maglownica to nie pomoze zadna adaptacja


adaptacje G85

1. wlaczamy silnik
2. wykonac kierownica obrot w prawo
3. wykonac kierownica obrot w lewo
4. przejechac krotki dystans w linii prostej z predkoscia nie wieksza niz 20km/h
5. w czasie jazdy kierownica ustawiona prosto
6. zatrzymac sie, nie wylaczac silnika

odpalamy VAG

wchodzimy do 03 - ABS Brakes
Login/Coding 11
-tu zapyta nas o haslo (kod) wpisujemy 40168
i ENTER

wchodzimy do BASIC SETTINGS 04
wchodzimy na grupe 060

tutaj zaleznie od VAG-a i innych, albo bedzie mozna nacisnac GO ,
albo na gorze najpierw Activate Basic Settings ON/OFF i potem GO

adaptacja wykonana

moze, ale nie musi (ja nie mialem ) pojaiwc sie napis "steer angle sender compension"

wychodzimy,
moze byc tak ze zaswieci nam sie czerwona "kierownica" i przestanie dzialac wspomaganie, trzeba sie przejechac kawalek i porobic "osemki" , pelne skrety, powinno zgasnac i wrocic wspomaganie.

w innym link do kalibracji calego ESP, ABS + wspomaganie :

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...ial_Procedures

po 4sek korzystania z wyszukiwarki "google"

Procedury adaptacyjne

Czujnik przyspieszeń bocznych (G200)


Wymagania:

Napięcie w aucie minimum 12,0 V

[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Sprawdź pole , wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 m/s2.
[Done, Go Back]
[Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
[Security Access - 16]
Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 063
[Go!]
Aktywuj Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
[Done, Go Back]
Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Sprawdź pole 2, wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 m/s2.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]



Czujnik ciśnienia hamulców 1 (G201)

Wymagania:

Napięcie w aucie minimum 12,0 V

[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Measuring Blocks - 08]
Group 005
[Go!]
Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -8.0 a +8.0 bar.
[Done, Go Back]
[Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
[Security Access - 16]
Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 066
[Go!]
Aktywuj Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
[Done, Go Back]
Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
[Measuring Blocks - 08]
Group 005
[Go!]
Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -3.8 a +3.8 bar.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]


Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)


Wymagania:

Uruchom silnik.
Obróć kierownicę 1 obrót w prawo a następnie 1 obrót w lewo.
Przejedź krótki dystans po linii prostej na równym podłożu nie szybciej niż 20 km/h (kilka metrów wystarczy).
W momencie jak masz kierownicę prosto zatrzymaj się nie zmieniając pozycji kierownicy (koła na wprost).
Pilnuj aby kierownica nie skręciła się.
Nie gaś silnika.
Napięcie w układzie minimum 12,0 V.

[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
[Security Access - 16]
Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
Aktywuj Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
[Done, Go Back]
Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 °.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

Adaptacja krańcowego położenia kierownicy

(Silnik cały czas w ruchu)

Trzymaj kierownicę do jazdy na wprost (±10°)przez minimum 5 sekund.
Obracaj kierownicą w lewo aż do oporu i przytrzymaj na końcu przez sekundę.
Obracaj kierownicą w prawo aż do oporu i przytrzymaj na końcu przez sekundę.
Wyprostuj i trzymaj kierownicę do jazdy na wprost (±10°).
Wyłącz silnik i zapłon.
Włącz zapłon.
Poczekaj 5 sekund.
Kontrolka wspomagania kierownicy powinna zgasnąć. Jeśli nie, wykonaj krótką jazdę próbną.

lub tez :

kalibracja wyglada tak:
- wyprostuj kola
- uruchom samochod
- skrec kiere 1 obrot w prawo, wyprostuj i skrec 1 obrot w lewo i wyprostuj
- przejedz sie kawalek po prostej nie jadac szybciej niz 20 km/h.
- zatrzymaj samochod z kolami na wprost
- nie ruszajac kierownica przeprowadz adaptacje VAG-COM:

[03 - Brake Electronics] lub [44 - Steering Assist]
[Coding-II - 11] lub [Security Access - 16]
kod 40168 [Do it!]

[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
jesli wszystko zrobiles dobrze powinno wyskoczyc OK w drugim polu
[Done, Go Back]

zeby sie upewnic ze wszystko ok:
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
w polu 1 wartosc powinna byc miedzy -1.5 and +1.5 °.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

w tym momencie powinien zgasnac blad ESP (jesli masz) ale wspomagania nadal brak. (moze sie roznic w zaleznosci od rocznika)

po tym trzeba jeszcze zaprogramowac polozenie krancowe kiery
- wysprostuj kola/kierownice i trzymaj prosto przez 5s
- skrec na maxa w lewo i przytrzymaj chwile w tej pozycji
- skrec na maxa w prawo i przytrzymaj chwile w tej pozycji
- wysprostuj kola/kierownice
- wylacz silnik / wyjmij kluczyk
- odpal silnik i odczekaj 5s
- jesli lampka wspomagania nie zgasnie to przejedz sie kawalek jezdzac w kolko (kiera na max w lewo a pozniej w prawo) - powinno pomoc
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Wspomaganie kierownicy Leon 2

Postprzez LunioPL » 18 lutego 2019, 19:48

Odświeżę trochę temat. Mam pytanie odnośnie lokalizacji przekaźnika wspomagania. Gdzie go szukać?
Oczywiście padło wspomaganie - brak napięcia na układzie. Miernik pokazuje że napięcie jest prawidłowe 12V na wyłączonym i ponad 14 na włączonym silniku. Natomiast komputer pokazuje kolejno 9V i 11V na przekaźniku. Kable, kostki przy maglownicy zostały sprawdzone. Wszystko jest w dobrym stanie, nie zaśniedziałe. Zostaje sprawdzenie przekaźnika i ewentualna wymiana - o ile go się namierzy :)
Zobacz Profil
LunioPL
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 11 października 2018, 19:14
Region: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: TDI pompowtryski PD


Powrót do Leon 2 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości