Dobra Panowie i Panie ... jakby to powiedziec mod dziala w praktyce ...

i mozna przyjac ze jest fabrycznym modem rodem z Audi czy VW.
Po kolei ... opisze dla TDI (zdjecia dodam pozniej, jak znajde chwile):
Do moda potrzebujemy ok. 60cm przewod zakonczony z jednej strony mala wtyczka zenska z uszczelnieniem, pasujaca do kostki np. takiej w czujniku klocka hamulcowego. Jesli ktos nie chce ciac oryginalnej instalacji potrzebna bedzie jeszcze mala wtyczka zenska szpilkowa bez uszczelnienia, ktora lutujemy na drugim koncu kabelka.
Dodatkowo potrzebne beda narzedzia:
klucz imbus 5 do odkrecenia filtra powietrza
kleszcze lamane lub inne do sciagniecia opaski przy przeplywce
klucz nasadowy 13 i 10 do odkrecenia akumulatora i jego podstawy
torx 20 do sciagniecia oslony nad nogami kierowcy (jesli ktos posiada oslone)
lutownica, kawalek twardego drutu, tasma izolacyjna.
1. Otwieramy maske, wyciagamy filtr powietrza caly z przeplywka i obudowa wlotowa.
2. Wyciagamy akumulator, jesli ktos ma oslone to rowniez nalezy ja zdemontowac.
3. Wyciagamy podstawe akumulatora.
4. Stojac przodem do silnika, w prawym rogu grodzi, na prawo od serwa hamulcowego lokalizujemy pomke sprzegla. W pompce sprzegla zainstalowany jest czujnik sprzegla, do ktorego dochodzi 5 pinowa kostka. Ta kostka jest w gestii naszego zainteresowania. Wypinamy wtyczke odginajac zawleczke i pociagajac za wtyczke, jest troche malo miejsca, ale sie da.
5. Do kostki dochodza 3 przewody na piny 1,2 i 5. Piny 3 i 4 sa zaslepione. Odblokowujemy rozowa blokade kostki przesuwajac ja w bok, wypychamy zaslepke pinu 4. W dziurke oznaczona cyfra 4 wpinamy pin z uszczelnieniem z naszego przewodu. Koniecznie musi byc z uszczelnieniem, aby nie skorodowaly w przyszlosci styki w czujniku sprzegla. Zakladamy rozowa blokade pinow. Wkladamy wtyczke na swoje miejsce.
6. Nieopodal pompki sprzegla wiazka glowna przechodzi przez gumowe uszczelnienie grodzi. Przebijamy sie naszym kablem do srodka, przez wystajacy cypel w uszczelnieniu. Do pomocy uzywany twardego drutu, do ktorego przywiazujemy tasma nasz kabelek w celu przeciagniecia do srodka, drut powinien byc dosteny od srodka nad podstopnica, nawet bez sciagania oslony.
7. Skladamy akumulator i elementy filtra, zamykamy maske.
8. W kabinie, pod kierownica demontujemy oslone nad nogami kierowcy, wyciagamy modul centralnej elektryki BCM.
9. Odnajdujemy 16 pinowa czarna kostke oznaczona litera E, przesuwamy czerwone zabezpieczenie (jesli jest) i wyciagamy kostke.
Dla tych ktorzy chca ciac, odcinamy brazowy kabelek i od strony kostki przylutowujemy nasz kabel przeciagniety przez grodz.
Dla tych ktorzy nie chca ciac, rozpolawiamy kostke (wysuwamy w bok czesc z 14 pinami), po czym wyciagamy pin nr 7 z brazowym kabelkiem (naciskamy w 2 polozeniach na zapadke pinu i ciagniemy za kabel). Wsuwamy w miejsce wyciagnietego pinu, nasz pin z konca kabelka przeciagnietego z grodzi, skladamy kostke.
10. Wkladamy kostke na swoje miejsce w module, przesuwamy czerwone zabezpieczenie, wkladamy modul na swoje miejsce i przykrecamy oslone nad nogami kierowcy.
Thats all folks, rozrusznik kreci tylko przy nacisnietym sprzegle.
MOD w skrocie:
Laczymy pin 4 czujnika pompki sprzegla z pinem 7 kostki E modulu centralnej elektryki, pin 7 kostki E jest polaczony fabrycznie do masy, ktora pierw odcinamy (lub przepinamy piny).
Fabrycznie:
G476 T5/4 - nie podłaczony, J519 E/7 - podlaczony do masy
Mod:
laczymy G476 T5/4<-------------->J519 E/7, nie podlaczamy do masy J519 E/7<----I I---->masaP.S.1. Jakby ktos potrzebowal gotowy kabelek na moda z dwoma odpowiednimi koncowkami (nic nie potrzeba lutowac) to
PW.
P.S.2. dla poliftow z modulem CECM na 3 duze wtyczki, zamiast E/7 podlaczamy sie do 30pinu brazowej wtyczki C czyli styk T52C/30.