Dziwne drżenie auta przy 2000 obr/min

Witam!!
Pacjent - Seat Leon 1P 1.9TDI BLS z dpf-em. przebieg 151 tyś.km.
Dolegliwość - jak w temacie. Przy obrotach w granicach 2000 auto zachowuje się tak jakby było na nie okrągłych kołach. Oczywiście te drgawki-podskoki są w minimalnym zakresie ale wyczuwalne na całej budzie. Dzieje się tak gdy silnik dochodzi do swojej temp. roboczej czyli ok. 90 st na zegarach. Przy mocniejszym rozpędzaniu auta jest to wyczuwalne najwyraźniej. Natomiast przy rozpędzaniu w stylu ,,na dziadka"
objawy delikatniejsze a po rozpędzeniu auta i wysprzęgleniu i zwalniania - drgawek można powiedzieć nie ma (to co czuję w aucie to raczej pochodzi wtedy z niedoskonałości naszych dróg).
Najciekawsze jest natomiast to - że po porannym odpaleniu i jeździe takie objawy nie występują oczywiście do nagrzania się motoru.A przynajmniej nie są wyczuwalne ani na kierownicy ani tym bardziej na budzie.
Co do tej pory zostało sprawdzone - przepatrzone i zrobione!!!
- opony/koła - czyli wszystko co można włącznie ze zmianą felg i opon oraz dokładnym doważeniu z tolerancją 5 gram. /tu jest OK/.
- sprawdzone całe zawieszenie (dwa razy u różnych mechaników oraz na szarpakach) i brak chociażby śladów zużycia czy to podzespołów
zawieszenia czy też luzów na półosiach czy ich przegubach (wszystko sztywne jak ch......
) /tu jest OK/.
- poduszki silnika i skrzyni sprawdzone - jedna od strony akumulatora wymieniona ale niejako profilaktycznie /tu jest OK/.
- leonsio ochoczo odpala z rana jak i przez cały czas - czy to zimny motor czy ciepły, praktycznie jak to mówią; ,,od śmigła" na obrót wału.
Wymieniłem filtr paliwa (na wszelki wypadek). Rozrząd robiony na wiosnę tego roku. Oliwa Mobil ESP Fomuła 5W30 do silników z DPF-em.
Nalot na obecnym oleju ok 9 tyś. kilometrów.
- przy hamowaniu nic się nie dzieje /tu jest OK/.
- koło dwumasowe nie daje żadnych sygnałów padaki - auto odpala i gaśnie bez żadnych szarpnięć. Nic w skrzyni nie stuka i nie puka.
- paliwo raczej dobre (jak na nasze) - profilaktycznie wlałem LIQUI MOLY DODATEK DIESEL SPULUNG 500ML aby ewentualnie coś przy
pompowtryskiwaczach poprawić? Zczytałem dane VCDS - choć silnik nie był nagrzany do końca i jak poniżej widać pracował na wolnych obrotach - /i tu może coś siedzi - nie wiem/:
Group 001
840 /min RPM
5.5 mg/str Inj. Quantity
8.2°KW Idle Stabilization
78.3°C Temperature
11:28:21 Group 013
0.61 mg/str Inj. Quantity
-0.21 mg/str Inj. Quantity
-0.33 mg/str Inj. Quantity
-0.05 mg/str Inj. Quantity
11:28:21 Group 023
-36.0 (no units)
-25.0 (no units)
-50.0 (no units)
-38.0 (no units)
_______________________________________
11:24:59 Group 001
840 /min RPM
4.9 mg/str Inj. Quantity
7.7°KW Idle Stabilization
69.3°C Temperature
11:24:59 Group 013
0.42 mg/str Inj. Quantity
-0.02 mg/str Inj. Quantity
-0.38 mg/str Inj. Quantity
0.00 mg/str Inj. Quantity
11:24:59 Group 023
-35.0 (no units)
-22.0 (no units)
-43.0 (no units)
-34.0 (no units)
Reasumując: Ktokolwiek miał taką lub podobną przypadłość niech wypowie się merytorycznie - może mamy na forum jakiegoś dobrego fachowca pojazdów z grupy VAG - miło było by usłyszeć jakąś trafną diagnozę.
Dziękuję za cierpliwość Forumowiczów i przeczytanie całego założonego przeze mnie tematu!!!!
Pacjent - Seat Leon 1P 1.9TDI BLS z dpf-em. przebieg 151 tyś.km.
Dolegliwość - jak w temacie. Przy obrotach w granicach 2000 auto zachowuje się tak jakby było na nie okrągłych kołach. Oczywiście te drgawki-podskoki są w minimalnym zakresie ale wyczuwalne na całej budzie. Dzieje się tak gdy silnik dochodzi do swojej temp. roboczej czyli ok. 90 st na zegarach. Przy mocniejszym rozpędzaniu auta jest to wyczuwalne najwyraźniej. Natomiast przy rozpędzaniu w stylu ,,na dziadka"
objawy delikatniejsze a po rozpędzeniu auta i wysprzęgleniu i zwalniania - drgawek można powiedzieć nie ma (to co czuję w aucie to raczej pochodzi wtedy z niedoskonałości naszych dróg).
Najciekawsze jest natomiast to - że po porannym odpaleniu i jeździe takie objawy nie występują oczywiście do nagrzania się motoru.A przynajmniej nie są wyczuwalne ani na kierownicy ani tym bardziej na budzie.
Co do tej pory zostało sprawdzone - przepatrzone i zrobione!!!
- opony/koła - czyli wszystko co można włącznie ze zmianą felg i opon oraz dokładnym doważeniu z tolerancją 5 gram. /tu jest OK/.
- sprawdzone całe zawieszenie (dwa razy u różnych mechaników oraz na szarpakach) i brak chociażby śladów zużycia czy to podzespołów
zawieszenia czy też luzów na półosiach czy ich przegubach (wszystko sztywne jak ch......

- poduszki silnika i skrzyni sprawdzone - jedna od strony akumulatora wymieniona ale niejako profilaktycznie /tu jest OK/.
- leonsio ochoczo odpala z rana jak i przez cały czas - czy to zimny motor czy ciepły, praktycznie jak to mówią; ,,od śmigła" na obrót wału.
Wymieniłem filtr paliwa (na wszelki wypadek). Rozrząd robiony na wiosnę tego roku. Oliwa Mobil ESP Fomuła 5W30 do silników z DPF-em.
Nalot na obecnym oleju ok 9 tyś. kilometrów.
- przy hamowaniu nic się nie dzieje /tu jest OK/.
- koło dwumasowe nie daje żadnych sygnałów padaki - auto odpala i gaśnie bez żadnych szarpnięć. Nic w skrzyni nie stuka i nie puka.
- paliwo raczej dobre (jak na nasze) - profilaktycznie wlałem LIQUI MOLY DODATEK DIESEL SPULUNG 500ML aby ewentualnie coś przy
pompowtryskiwaczach poprawić? Zczytałem dane VCDS - choć silnik nie był nagrzany do końca i jak poniżej widać pracował na wolnych obrotach - /i tu może coś siedzi - nie wiem/:
Group 001
840 /min RPM
5.5 mg/str Inj. Quantity
8.2°KW Idle Stabilization
78.3°C Temperature
11:28:21 Group 013
0.61 mg/str Inj. Quantity
-0.21 mg/str Inj. Quantity
-0.33 mg/str Inj. Quantity
-0.05 mg/str Inj. Quantity
11:28:21 Group 023
-36.0 (no units)
-25.0 (no units)
-50.0 (no units)
-38.0 (no units)
_______________________________________
11:24:59 Group 001
840 /min RPM
4.9 mg/str Inj. Quantity
7.7°KW Idle Stabilization
69.3°C Temperature
11:24:59 Group 013
0.42 mg/str Inj. Quantity
-0.02 mg/str Inj. Quantity
-0.38 mg/str Inj. Quantity
0.00 mg/str Inj. Quantity
11:24:59 Group 023
-35.0 (no units)
-22.0 (no units)
-43.0 (no units)
-34.0 (no units)
Reasumując: Ktokolwiek miał taką lub podobną przypadłość niech wypowie się merytorycznie - może mamy na forum jakiegoś dobrego fachowca pojazdów z grupy VAG - miło było by usłyszeć jakąś trafną diagnozę.
Dziękuję za cierpliwość Forumowiczów i przeczytanie całego założonego przeze mnie tematu!!!!