Strona 1 z 1

Swap tarcz tył 286->310

PostNapisane: 7 listopada 2013, 13:06
przez Michałek
Zakładał ktoś do Cupry, Cupry R tylne tarcze, klocki z S3 lub golfa R? Czy zacisk, jarzmo jest takie samo i wystarczy kupić większą tarczę?

Re: Swap tarcz tył 286->310

PostNapisane: 7 listopada 2013, 19:50
przez Ufo
jarzmo nie będzie takie same

Re: Swap tarcz tył 286->310

PostNapisane: 12 listopada 2013, 21:20
przez krz_p
zacisk, jarzmo, tarcze, klocki, blachy osłaniające
to wszystko musisz kupić

Re: Swap tarcz tył 286->310

PostNapisane: 6 lipca 2015, 13:14
przez winner4
Rozumiem, że taki komplet z Audi S3 np. pasuje P&P? Chciałbym u siebie założyć 310 na tył i chciałem się zorientować czy trzeba coś jeszcze przerobić pod ośkę.

-- 6 lipca 2015, 13:10 --

Dobra, obadałem temat, założyłem hebel więc opiszę dokładnie co i jak.

Swap na 310x22mm podchodzi praktycznie P&P z wszystkich mocniejszych wersji z napędem 4x4. Może to być zarówno mk5 R32, A3 3.2, S3 czy mk6 R.

Co jest potrzebne:
- zaciski (są bardzo podobne do tych z 286x12, ale średnica tłoczka wynosi 41mm,a to jest istotne)
- jarzma pod tarczę wentylowaną
- tarcze 310x22mm
- klocki
- osłony z w/w aut (i tutaj występuje jedyna różnica, bo jeden z otworów montażowych do zwrotnicy znajduje się w ciut innym miejscu, około centymetr różnicy ze względu na budowę tylnego zawieszenia w Quattro i pochodnych, ale nie ma on znaczenia, wystarczy przyciąć osłonę o jakieś 5cm, a 2 śruby trzymające ją w zupełności wystarczą, bo są całkiem solidne i nic nie trzeba więcej kombinować, ani też nic nie ociera - zdjęcia w moim temacie)
* przewody hamulcowe są takie same, ich nie trzeba zmieniać, tak samo śruby montażowe jarzm aczkolwiek sam zmieniłem seryjne śruby spline M14 na utwardzane sześciokąty zamontowane na kleju myśląc po prostu przyszłościowo, bo te seryjne dały mi mocno w kość przy rozkręcaniu układu

Tak więc jeśli ktoś się zastanawia nad swapem tylnego hebla to polecam, myślę, że to jeden z istotniejszych modów dla posiadaczy 345x30 na przodzie, bo te malutkie, lite, seryjne tarcze w Cuprze po prostu są zbyt biedne jeśli chce się mocniej poszaleć, ale pojemność cieplna układu hamulcowego na tylnej osi zwiększa się diametralnie, a co za tym idzie - wydajność poprawia się. Tył już tak nie myszkuje, zwłaszcza po kilku wirażach gdzie seryjna tarcza zaczyna kopcić.

[Cupra] Swap tylnych hamulców (tył) 282x12 -> 310x22

PostNapisane: 15 stycznia 2017, 17:40
przez arons666
Witam,
jestem tutaj od niedawna więc proszę o wyrozumiałość :roll:. Założyłem ten wątek ponieważ mam mnóstwo pytań i wątpliwości. Mam nadzieję, że mi pomożecie. Teoretycznie istnieje podobny wątek (http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=41195&p=606108#p507628), ale jak się przyglądniemy szczegółom to jednak jest inny.

Mój samochód to Seat Leon Cupra z silnikiem 2.0 TFSI BWJ. Jestem przed wymianą kompletu hamulców z tyłu i to jest świetna okazja, żeby coś pomodzić :-D. Sprawdzałem po VIN'ie i wychodzi że z przodu mam tarcze 345x30, a z tyłu 282x12. Tutaj właśnie jestem zdziwiony, bo gdzie nie przeczytam to w Cuprze powinienem mieć z tyłu 286x12. Mam pytanie czy moje aktualne zaciski pod tarcze 282x12 różnią się czymś od zacisków pod tarcze 286x12 ? Jeżeli nie dojdzie do wykonania swapu opisanego poniżej to będę mógł u mnie dać po prostu tarcze 286x12 mimo iż z fabryki wyjechał na 282x12 ?

Ogólnie to marzy mi się swap z tyłu taki jak przeprowadził winner4, tylko że to nie jest takie proste jak on to opisuje.

winner4 napisał(a):Dobra, obadałem temat, założyłem hebel więc opiszę dokładnie co i jak.

Swap na 310x22mm podchodzi praktycznie P&P z wszystkich mocniejszych wersji z napędem 4x4. Może to być zarówno mk5 R32, A3 3.2, S3 czy mk6 R.

Co jest potrzebne:
- zaciski (są bardzo podobne do tych z 286x12, ale średnica tłoczka wynosi 41mm,a to jest istotne)
- jarzma pod tarczę wentylowaną
- tarcze 310x22mm
- klocki
- osłony z w/w aut (i tutaj występuje jedyna różnica, bo jeden z otworów montażowych do zwrotnicy znajduje się w ciut innym miejscu, około centymetr różnicy ze względu na budowę tylnego zawieszenia w Quattro i pochodnych, ale nie ma on znaczenia, wystarczy przyciąć osłonę o jakieś 5cm, a 2 śruby trzymające ją w zupełności wystarczą, bo są całkiem solidne i nic nie trzeba więcej kombinować, ani też nic nie ociera - zdjęcia w moim temacie)
* przewody hamulcowe są takie same, ich nie trzeba zmieniać, tak samo śruby montażowe jarzm aczkolwiek sam zmieniłem seryjne śruby spline M14 na utwardzane sześciokąty zamontowane na kleju myśląc po prostu przyszłościowo, bo te seryjne dały mi mocno w kość przy rozkręcaniu układu

Tak więc jeśli ktoś się zastanawia nad swapem tylnego hebla to polecam, myślę, że to jeden z istotniejszych modów dla posiadaczy 345x30 na przodzie, bo te malutkie, lite, seryjne tarcze w Cuprze po prostu są zbyt biedne jeśli chce się mocniej poszaleć, ale pojemność cieplna układu hamulcowego na tylnej osi zwiększa się diametralnie, a co za tym idzie - wydajność poprawia się. Tył już tak nie myszkuje, zwłaszcza po kilku wirażach gdzie seryjna tarcza zaczyna kopcić.


winner4 zmienił zaciski i jarzma z 286x12, a ja mam 282x12. Czy mocowanie tych dwóch pozornie identycznych zacisków jest takie same ? Czy ja u siebie też zmieniając tylko jarzma i zaciski mogę zrobić takiego swapa, czy jednak mocowanie zacisków czyli zwrotnice też muszę wymieniać ?

Do takiego swapa potrzebuje zacisków i jarzm z mk5 R32, A3 3.2, S3 czy mk6 R. I to jest właśnie najtrudniejsze, tutaj potrzebuję waszej pomocy. Przy tak bardzo ubogich opisach sprzedających na allegro czy olx tych przedmiotów jak ja laik mam rozpoznać że to jest to co potrzebuje do tego swapa. Zazwyczaj sprzedający podają tylko model auta z którego pochodzi ta część. Jedyne co tylko sensownego znalazłem to http://allegro.pl/swap-big-brake-kit-tyl-310-330mm-a4-s4-golf-5-6-7-i6661457396.html. Ale w aukcji jest mowa o producencie Brembo, no i ta cena... czy to jest to ? Takich cen mam się spodziewać ?
Jest jeszcze coś takiego http://allegro.pl/audi-s2-80-v6-zaciski-hamulcowe-brembo-tyl-310x22-i6677022225.html#thumb/7 ale tutaj jest mowa o 2-tłoczkowe zacisku - ale to chyba jednak nie to. No i sami widzicie że nie jestem w stanie tego znaleźć :beksa:

Z tarczami i klockami to już nie będzie problemu, bo będę znał dokładny wymiar 310x22. Do tego dobiorę klocki i koniec.
skoro jest jeden temat nie zakładaj nowego tylko pisz w istniejącym

Re: [Cupra] Swap tylnych hamulców (tył) 282x12 -> 310x22

PostNapisane: 15 stycznia 2017, 17:47
przez dobry440
Odpowiem ci tylko co do ceny..... Nie spodziewaj się że znajdziesz coś taniej. Temat jak każdy do ogarnięcia tylko że za odpowiednią kwotę.

Re: Swap tarcz tył 286->310

PostNapisane: 16 stycznia 2017, 16:38
przez Wasylek
arons666 napisał(a):Mam pytanie czy moje aktualne zaciski pod tarcze 282x12 różnią się czymś od zacisków pod tarcze 286x12 ? Jeżeli nie dojdzie do wykonania swapu opisanego poniżej to będę mógł u mnie dać po prostu tarcze 286x12 mimo iż z fabryki wyjechał na 282x12 ?


Nie wiem czy mamy ten sam hebel z tyłu, ale raczej tak. Jestem świeżo po wymianie tarcz klocków, ori były 286x12, które są nie do dostania, bo jakiś czas temu zmieniono rozmiar z 286 na 282 i teraz niemal każdy producent robi 282, nawet TRW, które chyba szło na 1szy montaż (df 4558). Moim zdaniem może to wynikać z faktu, że tarcze 282 teoretycznie można założyć bez zdejmowania jarzma, a 286 nie, co przekłada się na koszty robocizny. Taka jest moja interpretacja i domysły po przekopaniu internetu i montażu, niczym niepotwierdzone. BTW, nie polecam ściągania tarcz na siłę bez odkręcania jarzma - pogiąłem jarzma. I nie wiem czy to kwestia lekko skrzywionych jarzm czy chłodzenia i pojemności tarcz, ale z reguły tył mam cieplejszy niż przód (312x25).

Re: Swap tarcz tył 286->310

PostNapisane: 16 stycznia 2017, 19:18
przez Misiek
etku mówi podobnie czyli że od 30.11.2012r. 286mm zmienia się w 282mm przy czym zaciski i jarzma pozostają takie same

Re: Swap tarcz tył 286->310

PostNapisane: 16 stycznia 2017, 19:43
przez arons666
winner4 pochwalisz się ile dałeś za zaciski i jażma pod tarcze 310x22 ? Ceny samych tarcz i klocków zostawiamy z boku.

Misiek napisał(a):etku mówi podobnie czyli że od 30.11.2012r. 286mm zmienia się w 282mm przy czym zaciski i jarzma pozostają takie same

ooo i to jest bardzo cenna informacja w momencie pozostania przy oryginale. A co jak dalej mi zależy na swap'ie ? Wciąż nie mam pojęcia jak odróżnić inne podobne zaciski/jażma. Wciąż nie wiem jakie konkretne pytania zadać ewentualnemu sprzedającemu żeby przed kupnem upewnić się co do przedmiotu z aukcji. :boje:

winner4 napisał(a):Swap na 310x22mm podchodzi praktycznie P&P z wszystkich mocniejszych wersji z napędem 4x4. Może to być zarówno mk5 R32, A3 3.2, S3 czy mk6 R

Ktoś coś widział na internecie/aukcjach z wyżej wymienionych podpowiedzi ?

Re: Swap tarcz tył 286->310

PostNapisane: 16 stycznia 2017, 20:15
przez winner4
Po pierwsze to czy 282 czy 286 (które swoją drogą i tak pasują wzajemnie) nie ma w tym wypadku większego znaczenia, bo i tak musisz zmienić jarzmo z zaciskiem przy konwersji na 310x22. Nie musisz nic kombinować ze zwrotnicami, wystarczy lekko przyciąć osłony i wszystko ładnie ma pasować.

Jako ciekawostkę podam, że klocki pod 310 pasują również z 282/286 (różnica jest tylko w grubości klocka i nowe klocki są po prostu cieńsze z racji wentylowanej tarczy, podobnie jest w przypadku 232>256 w starszej generacji Golfa itp.).

Jeśli chodzi o kompletny swap 310 to ceny wahają się w okolicy 800-1000zł i takie zestawy rozchodzą się raczej szybko, bo to bardzo chodliwy towar. Sama regeneracja jest tania więc to nie problem.

Jeśli chodzi o odróżnianie zacisków to po prostu popatrz na jedne i na drugie i na podstawie wyglądu rozróżniaj, może uda Ci się znaleźć gdzieś kogoś kto nie będzie wiedział ile to kosztuje i wyrwiesz tanio. To ile ja dałem nie ma żadnego znaczenia, bo nie będzie to ani trochę adekwatne do rzeczywistości ;)

Jeśli Ci się nie spieszy to możesz powoli rozglądać się za zaciskami pod 310, a ja w między czasie rozkminiam temat adapterów pod tarcze 335x22mm z Phaetona. Więcej info na pw.

Re: Swap tarcz tył 286->310

PostNapisane: 18 maja 2017, 06:12
przez maniek23
Nie chcę zakładać nowego tematu, wiec zapytam tutaj.
Czy orginalne tylne hamulce z Cupry (te 286) mają zaciski żeliwne?
Bo z tego co wiem to FR lub 2.0 TDI mają hamulce 256 i tam są aluminiowe zaciski.

Re: Swap tarcz tył 286->310

PostNapisane: 19 maja 2017, 18:23
przez Misiek
Ja kupiłem ori z golfa GTI i było pomalowane na czerwono, ale na 99% są żeliwne. Nigdy nie spotkałem się z aluminiowymi. Moje 256 też były żeliwne.

Re: Swap tarcz tył 286->310

PostNapisane: 20 maja 2017, 10:11
przez Tom-Tdi
tył 286mm jest "amelinium" tego nie pomalujesz :D

Re: Leon 2 - SWAP Hamulców 288mm > 312mm

PostNapisane: 23 sierpnia 2018, 17:17
przez barto128
Pytanie do tych co grzebali przy tylnych hamulcach ;) Jaki zacisk z większą niż ori 286 mm tarczą podchodzi na tył? Z czego ewentualnie szukać zacisków na swap i czy ktoś zna jakieś rozwiązania typu P&P? Wiem że michu ma u siebie 310 z S3, wystarczy tylko jarzmo czy ori zacisk 286 też muszę wymienić w takim przypadku? :? Będę wdzięczny za pomoc ;)

Re: Swap tarcz tył 286->310

PostNapisane: 23 sierpnia 2018, 18:03
przez adrusek
Jak wyżej napisane, trzeba wymienić komplet.

Re: Swap tarcz tył 286->310

PostNapisane: 24 sierpnia 2018, 04:26
przez barto128
Dziękuje Moderatorowi za przeniesienie do odpowiedniego wątku bo przeoczyłem go wcześniej :? Czyli już wiem wszystko jeśli chodzi o S3. A czy w którymś VAG-u występował z tyłu dwutłoczkowy Brembo :?: