Strona 1 z 1

Schemat elektryczny Leon 1P

PostNapisane: 16 lutego 2014, 23:31
przez Szcze_pi
Witam.
Mam pytanie czy ktoś nie posiada schematu elektrycznego do Leona 1P rocznik 2008? Najbardziej mi zależy w sumie na schemacie tylnej klapy.

Re: Schemat elektryczny Leon 1P

PostNapisane: 17 lutego 2014, 00:04
przez Misiek
posiada, co potrzeba dokładnie ?

Re: Schemat elektryczny Leon 1P

PostNapisane: 17 lutego 2014, 23:24
przez Szcze_pi
jaki jest kolor kabla do stałego napięcia tylnej wycieraczki

Re: Schemat elektryczny Leon 1P

PostNapisane: 18 lutego 2014, 11:05
przez Axee
Szcze_pi, czarno-zolty dochodzi do 5 pinu rozowej kostki w slupku C prawym, nastepnie do klapy bagaznika kabel czarno-brazowy dochodzi do 4 pinu rozowej kostki w klapie, nastepnie kabel czarno-brazowy dochodzi do 4 pinu kostki silnika wycieraczki. Napiecie stale, niemniej jednak poprzez przekaznik odciazajacy X, bezpiecznik nr 41. Jakbys szukal masy to zawsze kabel brazowy.

Re: Schemat elektryczny Leon 1P

PostNapisane: 18 lutego 2014, 23:09
przez Szcze_pi
Wielkie dzięki

Re: Schemat elektryczny Leon 1P

PostNapisane: 29 lutego 2016, 16:38
przez Fizyq
Witam, podepnę się pod temat.
Potrzebuję schematu elektrycznego do Leona 1P (1.9 TDI BKC, 2005) - zasilanie ECU, oraz tego co jest na tych samych liniach.
Zanim wymienię ECU, chcę wykluczyć problem z przekaźnikami - (problem to czasami wielokrotne losowe załączanie się pompy paliwa po przekręceniu zapłonu - gaśnie też wtedy EngineCheck, przerywanie kręcena rozruszikiem, sporadyczne szarpanie podczas jazdy) - objawy częste, ale nie permanentne, brak zalogowanych błedów w ECU.

Re: Schemat elektryczny Leon 1P

PostNapisane: 7 września 2016, 07:12
przez tgrabski
Podpinam sie pod temat, szukam schematu elektrycznego do mojego Leona 1P silinik BKD.

Głównie interesuje mnie schemat podlączenia przekaźników sterujących, mam problem z przekażnikiem 100.
Sam przekaźnik po podlączeniu do zasilania działa prawidłowo, działa prawidłowo również zasilany z gniazda ale po podpięciu samego zasilania, przy obciążeniu zaczyna pracować jak by dostawał prąd impulsowy o wysokiej czestotliwości czyli bardzo szybka praca przerywana.

Objawy takie że samochodu nie da się odpalić, VCDS nie widzi sterownika silnika, uspakaja sie po zdjęciu obciążenia poprzez wyjęcie bezpiecznika F10 lub F24 w komorze silnika. Przy wpiętym i zapłonie głupieje, wentylator chłodnicy wlącza się co chwila.

Po wyjęciu przekażnika i wsadzeniu zwory ECU dostaje najwyraźniej normalne (symulacja poprawnej pracy przekaźnika), samochód odpala. Odpowiada sterownik w VCDS. Bledy w VCDS w sterowniku silnika, modułu komfortu i centralnego zespołu elektrycznego pokazują niezrozumiełe sygnały przekaźnika i brak odpowiedzi sterownika silnika (zapisany błąd gdy przekaźnik jest w gnieździe i głupieje).

Sprawdziłem jeszcze zasilanie przekaźnika z gniazda - plus z gniazda i masa z akumulatora - przekaźnik pracuje prawidłowo pod obciążeniem
plus z akumulatora i masa z gniazda przekaźnika - przekaźnik głupieje.



Wnioskuje zatem że nie ma dobrej masy.

Teraz pytania:
- czy zasilanie w gnieździe przekaźnika powinno być na stałe? Chodzi oczywiście o punkt zasilania przekaźnika a nie punkt zasilania obciążenia. Czyli czy przekaźnik sterowany jest masą czy plusem
- czy wiadomo jest skąd idzie masa do sterowania przekaźnikiem

dlatego potrzebuję schemat... może inny przekaźnik steruje pracą tego przekaźnika 100, bo zasilanie na nim mam niezależnie od pozycji kluczyka w stacyjce.

Dodatkowo po wsadzeniu zwory zamiast przekaźnika samochód odpalił ale podczas jazdy mam zaniki reakcji na pedał przyspieszenia. Są momenty gdy obroty spadają - 2 sekundy nie ma reakcji na pedał przyspieszenia, na ogoł wtedy wciskam sprzegło, po chwili znów jest rekacja na pedał przyspieszenia i samochód jedzie normalnie.

Usterka wystąpiła nagle, bez wcześniejszych objawów, samochód odstawiony do garażu, po 2 dniach przy próbie odpalenia słychac brzeczenie przekaźnika i samochód nie chce odpalić. Prosze o pomoc.


Temat został rozwiązany! :-D

Tak jak pisałem po wsadzeniu zwory silnik pracowal aczkolwiek miał momenty "zawieszenia".
Podejrzenie padło na BORDNETZ, sprawdziłem wszystkie przekaźniki w niego wpięte, sam moduł też został odpięty, sprawdzone połączenia od stacyjnki - przekażnik oznaczony jako "100" w komorze silnika dalej głupiał

Kolejne podejrzenie to ECU, udało się zdobyć od kolegi mechanika schemtat z Autodaty (załączam)
Na schemacie 1 widać przedmiotowy przekaźnik "100" oznaczony jako K79 wedłuch opisu ze SCHEMATU 3 jest to Ignition main cirrcuts relay czyli by się zgadzało, przekaźnik odpowiada za podstawowe obwody i jak widac na schemacie pin 85 czyli gniazdo 2 w skrzynce przekaźnika jest poprzez bezpiecznik F10 podłączone do obwodu KL30 czyli + z akumulatora
pin 86 czyli gniazdo 1 jest podłączony bezpośrednio do ECU w złącze K pin 49

Wiem zatem że teraz trzeba sprawdzić do piszczy w ECU, po zdjeciu podszybia i wysunięciu ECU widać że złącza K i A trzymają się stabilnie i nie wskazują żadnych śladów uszkodzenia/zniszczenia. Odłączam zatem ECU i co.... Qxbcvx - przekaźnik dalej wariuje, teraz myslę UFFF w sumie dobrze że to nie ECU bo chip tuning mojego BKD byłby zagrożony, dodatkowo zgrywanie IMMO itp... No cóż wniosek jeden, odlączony Bordnetz, odlączone ECU a przekaźnik dalej wariuje zalączając przy tym co jakiś czas wentylator, dziwna praca daje też oznaki w mechanice klapy gaszacej przy EGR.

Dalej weryfikacja schematu i omomierz w rękę. Skąd sygnał na wentylator i klapę EGR a skad sygnał na przekaźnik skoro ECU odłączone.
Jak pisalem na poczatku odlączając bezpiecznik F24 przekaźnik się uspokajał no więc wymuję i jest OK. Sprawdzam zatem przejście miedzy gniazdem bezpiecznika a gniazdem przekaźnika - Huston mamy problem! - jest zwarcie miedzy pinem 86 a 85. Czyli tam gdzie przekaźnik powinien dostawac masę aby zadziałać, w chwili zadziałania dostaje dodatkowo sygnał z lini KL30 czyli + z akumulatora, co wylacza przekaźnik i ECU głupieje. No wiec teraz gdzie jest zwarcie?

Skrzynaka z przekaźnikiem i bezpiecznikami - hmm wszystko ładnie zamknięte i połaczenia z blaszek - mało realne. Oglądamy zatem wiązke ECU-skrzynka bezpiecznikowo-przekaźnikowa w komorze silnika czyli połaczenie od głupiejącego przekaźnika do sterującego go ECU.

Odkręcam akumulator aby było lepsze dojście do wiązki i przy odkecaniu zauważam że wiazka dotyka do akumulatora na jednym rogu i izolacja jest nieco przetarta. Po wyciągnięciu akumulatora i odizolowaniu większej części wiazki w tym podejrzanym miejscu wszystko staje się jasne - przetarty przewód od sterowania przekaźnika oraz obok nieco mniej przetarty przewód "plusowy" od obwodów. Tam dochodziło do zwarcia, utleniania itd itp. Po rozcięciu, oczyszczeniu, lutowaniu i porządnej izolacji wszystko wróciło do normy. :brawo:

Re: Schemat elektryczny Leon 1P

PostNapisane: 1 marca 2017, 10:29
przez paulus68
Odswieżę i podepnę się pod temat.
Potrzebuję schemat podłączenia regulacji świateł do silniczków.Tak to chyba muszę nazwać.Muszę to odtworzyć bo jakiś debil narobił bałaganu ale to długa historia i nie czas,nie miejsce......

Re: Schemat elektryczny Leon 1P

PostNapisane: 1 marca 2017, 18:37
przez Axee
paulus68,

Plus 12V z bezpiecznika w kabinie SC1 do lewej lampy T10i/1, do prawej lampy T10j/1 i do regulatora T7/4, kabel czarno-niebieski, plus po kluczyku.
Masa do lewej lampy T10i/3, do prawej lampy T10j/3 i do regulatora T7/5, kabel brazowy.
Sygnal z regulatora T7/3 do lewej lamy T10i/2 i do prawej lampy T10j/2, kabel czerwono-niebieski, regulowany plus 0-12V.

Zatem w lampach silniczki podlaczone sa do pinow 1,2,3 wtyczki, w regulatorze w kabinie we wtyczce piny 3,4,5 odpowiadaja za regulacje lamp.

Jeszcze nalezaloby sprawdzic podlaczenie samych silniczkow w lampie do pinów 1,2,3 wtyczki lampy. W podrobkach zdarzalo sie ze tam kable byly pomieszane.

Re: Schemat elektryczny Leon 1P

PostNapisane: 1 marca 2017, 23:09
przez paulus68
Axee dzięki bardzo.Jutro postaram się to ogarnąć.

Pozdrawiam
Paulus

Re: Schemat elektryczny Leon 1P

PostNapisane: 1 marca 2017, 23:32
przez Arczii
Podepnę się bo chciał bym się dowiedzieć jakie piny w kostce w drzwiach są odpowiedzialne za głośniki przód /tył ktoś coś ? Leon 2006

Re: Schemat elektryczny Leon 1P

PostNapisane: 2 marca 2017, 12:01
przez Axee
Arczii napisał(a):Podepnę się bo chciał bym się dowiedzieć jakie piny w kostce w drzwiach są odpowiedzialne za głośniki przód /tył ktoś coś ? Leon 2006
Leon 1P przedlift, kostki w slupkach, drzwi przednie lewe i prawe pin T20/9 (-), pin T20/10 (+), drzwi tylne lewe i prawe pin T20/9 (+), pin T20/10 (-).

Kolory od strony auta:
LP
brazowo-czarny -
czerwono-czarny +
PP
brazowo-bialy -
czerwono-bialy +
LT
brazowo-zielony -
czerwono-zielony +
PT
brazowo-niebieski -
czerwono-niebieski +

Re: Schemat elektryczny Leon 1P

PostNapisane: 2 marca 2017, 16:39
przez Arczii
Axee napisał(a):
Arczii napisał(a):Podepnę się bo chciał bym się dowiedzieć jakie piny w kostce w drzwiach są odpowiedzialne za głośniki przód /tył ktoś coś ? Leon 2006
Leon 1P przedlift, kostki w slupkach, drzwi przednie lewe i prawe pin T20/9 (-), pin T20/10 (+), drzwi tylne lewe i prawe pin T20/9 (+), pin T20/10 (-).

Kolory od strony auta:
LP
brazowo-czarny -
czerwono-czarny +
PP
brazowo-bialy -
czerwono-bialy +
LT
brazowo-zielony -
czerwono-zielony +
PT
brazowo-niebieski -
czerwono-niebieski +


Dzięki Axe jesteś wielki :brawo:

Re: Schemat elektryczny Leon 1P

PostNapisane: 29 września 2017, 05:52
przez zjawa2
Witam
Potrzebuję rozpisanych przewodów do podłączenia sterownika centralnego w tylnych drzwiach, jakie kolory od czego?
Z góry dziękuję

Re: Schemat elektryczny Leon 1P

PostNapisane: 7 maja 2018, 12:15
przez cr33d
Również się podepnę. Ktoś posiada schemat okablowania klimatyzacji do 1.9 BLS 2009 Ecomotive.

Pozdrawiam.