lukas4567 napisał(a):Panowie chciałbym zapytać dlaczego w Leonie z DPF-em przybywa oleju w silniku mimo że ten jeżdzi na długich trasach i nie stoi korkach?
Trasy są 40 km do pracy do małego miasta Czy to wina uszkodzonego DPF-u??
To, że przybywa oleju nie jest tylko zależne od tego ile razy i jak wypala się DPF.
Przy założeniu /jak piszesz/, że auto eksploatujesz dużo poza miastem a auto nie informuje /czytaj kontrolki/, że coś jest nie tak czy to z elektroniką silnika czy ze stanem aktualnego zapchania czy bardziej zapychania się filtra to należałoby :
-sprawdzić wkład filtra paliwa czy czasem nie jest czarny od oleju - może to świadczyć o tym, że puszcza uszczelka pod vacum/tandem pompą i albo puszcza olej do ON lub też puszcza ON do oleju i dlatego może go przybywać. Trzeba dokładnie obejrzeć miejsce pod vacum na "przylegni" do bloku silnika czy tam nie ma zacieków.
-sprawdzić np: VCDS w 01 ENGINE - 08 MEASURING BLOCKS -grupy bodajże pomiędzy 68 a 75 i sprawdzić/podać wartości procentowe związane z aktualną pracą DPF-u.
PS: Żebyś mógł spokojnie spać to zakup największej strzykawki w aptece + na jej końcówkę przewodzik gumowy tak 60-70 cm minimum i przez otwór po wyjętym bagnecie - odciągnij sobie ile tam uważasz za stosowne a najlepiej żeby stan był w 3/4 pomiędzy min a max. Lub też jeżeli dbasz o wałek pod pokrywą i dobre smarowanie /czytaj olejem silnikowym a nie ON/ to odciągnij tak ze 2 L i dolej świeżego - oczywiście po uprzednim rozwiązaniu problemu.
A tak w ogóle to się zastanawiam czy w silniku BXE masz DPF ?
Na wlepce w książce serwisowej lub w bagażniku masz symbol wyposażenia 7GG ?
Pozdrawiam.