Czy da się wymienic gumy stabilizatora przód?

Napisane:
17 maja 2015, 11:00
przez siwy1982
Witam wszystkich
Moze juz ktoś przerabial temat wymiany gum stabilizatora z przodu... czy wogóle da sie przeprowadzic taka operacje? Mój stabilizator 1K0411303BJ ma juz wyrobioną prawa gume i strasznie "puka" na nierównościach. Pytałem w ASO o gumy to stwierdzili, że trzeba wymienic cały stabilizator... cena 561,90 brutto
Da sie go jakos jeszcze uratowac czy tylko nowy?
Re: Czy da się wymienic gumy stabilizatora przód?

Napisane:
17 maja 2015, 14:16
przez -arti-
siwy1982 napisał(a):Witam wszystkich
Moze juz ktoś przerabial temat wymiany gum stabilizatora z przodu... czy wogóle da sie przeprowadzic taka operacje? Mój stabilizator 1K0411303BJ ma juz wyrobioną prawa gume i strasznie "puka" na nierównościach. Pytałem w ASO o gumy to stwierdzili, że trzeba wymienic cały stabilizator... cena 561,90 brutto
Da sie go jakos jeszcze uratowac czy tylko nowy?
Witaj. Obejmy na gumkach stabilizatora przedniego są zgrzane czyli są jako całość przykręcana do wewnętrznej strony sanek /lub trawersy jak kto woli/. Teoretycznie więc nie ma możliwości ich wymiany no ale...... .
Można dostać same gumy przedniego stabilizatora i już rolą fachowca jest aby je wymienić. Podobno da się ,,Polak potrafi,,.
Przyznam się szczerze, że nie widziałem na własne oczy technologii ich wymiany ale mogę sobie wyobrazić, że polega to na wyciągnięciu całego drążka chyba bez odkręcania sanek /da się/ następnie delikatnym rozpołowieniu tych metalowych obejm, wymianie wkładów (gum) złożeniu to do kupy i czy to znitowaniu czy zgrzaniu czy skręceniu oraz ponownym montażu na aucie.
Tak to sobie wyobrażam. Co do tego jak się takowa naprawa odbywa może niech się wypowie ktoś kto to robił a będzie dla potomnych i nas.
Pozdrawiam.
Re: Czy da się wymienic gumy stabilizatora przód?

Napisane:
17 maja 2015, 15:13
przez siwy1982
sama
obejma na pierwszy rzut oka nie wyglada zbyt skomplikowanie, pytanie czy da sie bez wiekszych szkód zdemontowac blaszke która ja spina i czy trzeba później to łączyć bo wydaje sie, że po skręceniu powinno byc ok
Re: Czy da się wymienic gumy stabilizatora przód?

Napisane:
17 maja 2015, 21:27
przez MISQ
No ja wymieniam obecnie sworznie gumy itp i te tez chce wymienić to dam znac jak to ogarnołłem bo mnie drażnia pukli-stuki na stabie

Re: Czy da się wymienic gumy stabilizatora przód?

Napisane:
18 maja 2015, 08:36
przez -arti-
siwy1982 napisał(a):sama
obejma na pierwszy rzut oka nie wyglada zbyt skomplikowanie, pytanie czy da sie bez wiekszych szkód zdemontowac blaszke która ja spina i czy trzeba później to łączyć bo wydaje sie, że po skręceniu powinno byc ok
No właśnie trzeba ją tak rozpołowić aby jej nie zniszczyć i aby jej nie pogiąć itd.itp. .....
MISQ napisał(a):No ja wymieniam obecnie sworznie gumy itp i te tez chce wymienić to dam znac jak to ogarnołłem bo mnie drażnia pukli-stuki na stabie

Koniecznie daj znać a najlepiej dość dokładnie opisz czy się udało i w jaki sposób da się to zrobić.

Re: Czy da się wymienic gumy stabilizatora przód?

Napisane:
6 sierpnia 2015, 08:29
przez siwy1982
MISQ, ogarnąłeś już temat gum na stabilizatorze?
-- 6 sierpnia 2015, 09:29 --
W temacie cisza, a w aucie wręcz przeciwnie
Jestem obecnie na etapie poszukiwania uzywanego stabilizatora. W Leonie były montowane z tego co wyczytałem o numerze 1K0411303BJ oraz 1K0411303AK bodajze do 2008r. Jest tez jeszcze stabilizator 1K0411303BK montowany chyba do Golfa VI, A3 8P i Octavii 2 - wygląda identycznie. Pytanie czy różni sie czymś od 1K0411303BJ pozatym, że pochodzi z rocznikowo młodszych aut? (co za tym idzie, większa szansa na zakup nie zużytego)
Re: Czy da się wymienic gumy stabilizatora przód?

Napisane:
6 sierpnia 2015, 12:34
przez miroA3
trochę namieszałeś..
każdy z nich różni się grubością
np.
BJ to 22,5x3,5 niebieski
BH to 21,7x3 pomarańcz
BK to 23,6 x 33,5 zielony
AK to 22,5x3,5
nie ma znaczenia z jakiego auta, jedna platforma golf5/6 i stosowanie od eos, przez leon, altea, octavia, a3,s3 8p itp
ale ma znaczenie wersja silnikowa/mocowa i zawieszenie auta. np golf 5/6GTI to takie jak leon FR 2.0TFSI/TSI , czy cupra takie jak golf e30 czy pirelli
inne są do aut z napędem 4x4
są stabilizatory rurka, są stabilizatory wykonane z pręta
dlatego kupuje się stricte pod swoje auto, po numerze VIN, lub kodach PR
można też przymodzić, wsadzają do GTI z sharana itd, ale to juz rzeźba, bo róznia się długością itd
OEM:
A3 Ambition/S-Line: 22,5 x 3,5 / 20,7 x 2,8
Golf V GTI: 23,6 x 3,5 / 21,7 x 3,0
Golf V R32: 22,0 massiv / 21,7 x 3,0 (4-motion)
Golf VI GTI: 23,6 x 3,5 / 21,7 x 3,0 PR-0BF oder 21,7 x 3,6 PR-0BM (DCC?)
Golf VI R: 22,0 massiv / 21,7 x 3,6 (4-motion)
Scirocco R: 23,6 x 3,5 / 21,7 x 3,6
Touran: 23,0 massiv / 21,7 x 3,0
Passat R36: 23,6 massiv / 21,7 x 3,6 (4-motion)
Sharan model 2011: 24.0 solid / 20.0 solid
tuning:
H&R 'normal': 26 / 22 mm
Eibach AntiRoll: 26 / 23 mm
KW clubsport: 26 / 23 mm
H&R 'extra-dick': 28 / 24 mm (there is a 28 mm rear at AWE)
H&R 4-motion: 25 / 25 mm
Whiteline: 24 / 24 mm
Neuspeed: 25 / 25 mm
APR/Hotchkis: 27 / 27 mm (tubular)
A niżej:
Some my be interested in the stiffer OEM bars (e.g. Sharan), but be aware that they're
only slightly harder than stock GTI bars. If You wanna feel a real difference buy the
more expensive ones with 25 to 28 mm.
The Sharan rear bar maybe an option when you just want to change the rear ARB because
it's relatively cheap and changing rear is easy.
Re: Czy da się wymienic gumy stabilizatora przód?

Napisane:
6 sierpnia 2015, 16:05
przez siwy1982
No moze troche namieszalem.... na szybko wyczytalem z forum golfaV ze szly AK a pozniej BJ. Z tego co podales to by sie zgadzało, a pytałem o BK bo nie daleko mnie jest do kupienia ale teraz juz wiem, ze ma inne wymiary. Dzieki za wyjasnienie i sorry za namieszanie

Wysłane z mojego GT-I9105P przy użyciu Tapatalka
Re: Czy da się wymienic gumy stabilizatora przód?

Napisane:
20 sierpnia 2015, 13:51
przez tomek-waw
Wymieniałem u siebie gumy stabilizatora od RacingFlex. Drążek trzeba wyjąć ( sanki trzeba opuścić bo drążek nie wyjdzie )
Później czysta mechanika, młotek i przecinak aby rozpołowić obejmy. Nowe gumy oczywiście trzeba przeciąć do montażu.
Później tylko skręcamy do auta. Przy okazji zrobiłem wymianę tulei gumowych wahaczy.
Obowiązkowo po tym zabiegu zbieżność.