Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

1P FR BMN Zawias tył, bujanie.

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

1P FR BMN Zawias tył, bujanie.

Postprzez Damian » 19 grudnia 2015, 15:34

Wita.
1P FR 2.0 TDI BMN
Przebieg 270tys
Naprawy przez ten czas oprócz eksploatacyjnych: pompowtryski przy 170tys (kampania), szumiące łożyska tył z piastami( razem bo to jedna część) ~120tys, główne największe tuleje przód ~220tys (stukały na dziurach bez pogorszenia właściwości jezdnych na dobrej drodze) i to tyle.

Po tej wymianie przez 3 miesiące było wszystko ok i po tym czasie zaczęły się problemy z bujającym tyłem... co nasilało się stopniowo (dodam, że auto przez ten okres przeszło 2 legalne przeglądy , raz na początku przypadłości , drugi raz ostatnio jak nie szło już jechać na prostej powyżej 140 szczególnie po puszczeniu gazu! - w szybkich lukach było ok... jak by siła odśrodkowa niwelowała luzy z których bujanie wynika) Objechałem z 3 różne zaprzyjaźnione warsztaty, u wszystkich diagnoza, wszystko ok, na co ja to chodź się przejedziemy, komentarz o kur... :) No dobra, no to jadę na geometrie... Trochę rozjechane autko było, przód ustawiony, tył zapieczony (śruby) W związku z tym postanowiłem wymienić śruby regulacyjne. Śruby w największej tulei tył nie szło wydostać (wymieniłem śruby z tymi tulejami), z "bananów" wyszły bez problemu, więc wymieniłem tylko śruby, oraz wymieniłem tuleje wahacza wzdłużnego, które najbardziej podejrzewaliśmy o przyczynę latania tyłu. Po tym geometria no i teraz ciekawe zjawisko... Na prostej mogę pojechać 200+ czy z gazem, czy bez jest ok, a na długich lukach przy 130 rzuca jak wcześniej na prostej! Wisząca laleczka voodoo która ze mną podróżuje buja się po 90stopni w prawo w lewo z częstotliwością 0.5 sek (to sobie wyobraźcie co się dzieje - wcześniej tak było na prostej)

Co robić?
Reszta tulej?
Amortyzatory? (choć na moje to nie ten efekt..., na kontroli 2 tyg temu przód 80/80 tył 64/64...)
Czy może luz gdzieś w tych piasto/łożyskach... choć nic nie szumi i mechanicy ruszając tylnymi kołami czy oceniając na szarpakach mówią, że ok. A mi osobiście jak ruszam tylnym kołem wydaje się że za luźno...
Od zwykłych uczestników ruchu nawet w jeździe turystycznej dzieli nas różnica skali, oni heblują na każdym zakręcie, my widząc fajna laskę idąca poboczem w oddali.

2007(08) 1P FR BMN Black
MY2016(15) 5F Cupra CJXE Nevada White 281KM 370Nm Vmax 270km/h
Zobacz Profil
Damian
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 25 maja 2007, 00:37
Lokalizacja: Rycerze Pomorza
Auto: Cupra 5F 5d CJXE
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: 1P FR BMN Zawias tył, bujanie.

Postprzez Tom-Tdi » 24 grudnia 2015, 21:41

Próbowałeś zmienić koła na letnie/zimowe?? Jeśli nie pomogło to może warto przyjrzeć się tylnemu stabilizatorowi (łączniki,gumy), jeśli jest wsio Ok to pozostają amory, które pokazały 64% ( taki wynik daje pomału do myślenia).
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo


Powrót do Leon 2 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość