Strona 1 z 1

nie wchodzi bieg 2 i 4

PostNapisane: 6 kwietnia 2016, 19:23
przez saint1001
Witam
Mam leona 2 z silnikiem 1,6 i skrzynią 5
Wczoraj jak jechałem przy redukcji z 5 na 4 myślałem, ze 4 weszła (lewarek był w dobrym miejscu), ale jak się okazało, nic z tego.
Lewarek się przesunął w ten sposób, że wrzucenie "dolnych" biegów czyli 2 i 4 blokowała konsola, w której osadzony jest lewarek. Natomiast biegi 1,3 i 5 były w miejscu w którym znajduje się luz. Dopiero przy użyciu siły, lewarek udało się przesunąć do przodu, w taki sposób że wszystkie biegi były na swoich miejscach. Do dzisiaj było ok, ale jak wracałem do domu, sytuacja się powtórzyła. Ja chce zmienić z 3 na 4 i lipa. Biegu nie ma. Dodam, że sprzęgło miałem niedawno wymieniane, przy czym nie ma przy zmianie biegów żadnych zgrzytów itp, co mogłoby świadczyć o problemie ze skrzynią czy sprzęgłem. Wydaje mi się że to jest inny problem. Może z tym mechanizmem zmiany biegów. Po zdjęciu mieszka widziałem, że ta kulka jest plastikowa. Nie wiem czy to mogło się "wyrobić"? Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam

-- 2 kwietnia 2016, 13:55 --

Dzisiaj wyregulowałem mechanizm zmiany biegów przy pomocy dwóch linek pod maską.
Niestety nic nie pomogło. Dalej jest problem. Przy bardzo wolnej, niemalże emeryckiej zmianie biegów jest ok (jak wcześniej zresztą), ale jak zmieniam bieg normalnie, nie jakoś szybko czy dynamicznie, 2 i 4 "gubią się". Pewnie jak by nie było konsoli dookoła lewarka, ten gdybym go położył na podłodze, wybrałby 4 albo 2.
Podejżewam, że problem jest w tym mechanizmie. Czy daje się go jakoś naprawiać? Z może jednak problem leży gdzie indziej? :roll: :roll:

-- 6 kwietnia 2016, 19:23 --

Na ,,postoju wszystkie biegi wchodzą normalnie. Problem jest tylko w trakcie jazdy. To chyba jednak skrzynia biegów. Tylko ciekawe co :roll:

Re: nie wchodzi bieg 2 i 4

PostNapisane: 7 kwietnia 2016, 19:56
przez Silek
Witam.

Jakiś czas temu miałem bardzo podobny problem do Twojego. Dolne biegi tj. 2,4 i 6 traciły się gdy chciałem wbić lewarek w normalny sposób. Lekko przyspieszone wbicie lewarka skutkowało miękkim zejściem lewarka w dół i brakiem biegu. Wystarczyło odczekać 5-7 sekund i nagle biegi wracały na swoje miejsce. I tak jak mówisz - emerycka, spokojna jazda i wszystko chodziło normalnie, gdzie nawet zdołałem przejechać całą Polskę dwa razy na spokojnie i problem nie wystąpił ani razu. Pojechałem do jednego znajomego mechanika i od razu powiedział mi, że może to być wina linek idących od skrzyni biegów do lewarka. Pokombinował, poustawiał, ale problem zdawał się wracać częściej niż zwykle. Drugi mechanik zarzekał się, że to absolutnie nie wina linek. "Panie, linki są tylko od zmiany biegów. To na pewno nie są linki". Nawet nie pozwoliłem mu otworzyć maski i od razu pojechałem do innego mechanika. Przejechałem się z nim, popatrzał jak się auto zachowuje, potem u siebie zaglądał na te linki, ustawiał, ale nic nie znalazł, więc umówiłem się z nim na któryś dzień, żeby ewentualnie sprawdził sprzęgło czy tam coś czasem nie jest uszkodzone. I co się okazało ? Jak już odstawiłem mu auto to coś go tknęło i znowu zaczął od sprawdzenia linek. I właśnie tu znalazł problem. Po ściągnięciu obudowy jednej z linek okazało się, że stalowe włókna na samym końcu są kompletnie postrzępione i to właśnie one powodowały, że linka po mocniejszym szarpnięciu nie mogła wrócić od razu w całości do pozycji wyjściowej. I co dalej ? Zamówienie linki w ASO, czekanie do dwóch tygodni. Koszt 240 zł. Na szczęście w nieszczęściu była do wymiany ta linka bo ta druga jest nawet do 3 razy droższa. Na końcu mogę tylko dodać czy też polecić, żeby Twój mechanik zdjął końcówkę obudowy z tych linek i dokładnie sprawdził w jakim są stanie. Jeśli moja rada okaże się strzałem w dziesiątkę, to po wymianie linki warto byłoby ustawić ją ponownie z mechanikiem tak aby lewarek chodził tak jak sobie tego życzysz :)

Pozdrawiam serdecznie :)

EDIT : Zapomniałem dodać jedną rzecz. Jak byłem u mechanika i chciałem osobiście mu pokazać na postoju w czym jest problem to nawet szarpiąc gwałtownie za lewarek ani razu nie udało mi się stracić biegów. Także Twój przypadek to wypisz-wymaluj moja historia :D

Re: nie wchodzi bieg 2 i 4

PostNapisane: 10 kwietnia 2016, 13:36
przez saint1001
ok dzięki wielkie. dam znać mechanikowi.
Pozdrawiam :-)

Re: nie wchodzi bieg 2 i 4

PostNapisane: 10 kwietnia 2016, 19:24
przez Axee
Prawdopodobnie linki, jak juz Silek napisal, sprawdz mocowania linek od strony skrzyni biegow. Sprawdz jeszcze poduszki silnika: dolna i boczne. Choc takie uszkodzenie poduszek bardziej szkodzi w przypadku ciegnowego mechanizmu, a nie linkowego.

Re: nie wchodzi bieg 2 i 4

PostNapisane: 12 kwietnia 2016, 13:45
przez saint1001
spoko, dzięki, jutro z rana dam wytyczne mechanikowi :-)

-- 12 kwietnia 2016, 13:45 --

Hej Silek
Dzięki wielkie. Twoja rada była trafiona :-)
Kupiłem na allegro cały wybierak i jutro/pojutrze wymienię go.
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki

Re: nie wchodzi bieg 2 i 4

PostNapisane: 14 kwietnia 2016, 23:22
przez Silek
Ciesze się, że mogłem pomóc :) Niech Ci Leonidas służy :)

Pozdrawiam

Re: nie wchodzi bieg 2 i 4

PostNapisane: 22 kwietnia 2016, 14:41
przez gacuś
też obstawiałbym linki, daj znac potem co i jak

Re: nie wchodzi bieg 2 i 4

PostNapisane: 13 lutego 2018, 20:17
przez WLoDaRrr
Ten sam problem. Biegi wchodzą po kilku sekundach. Dzisiaj wyjąłem wszystko co przeszkadzało w wyregulowaniu linek i zauważyłem to samo...
Postrzępione końcówki. Dzięki Silek ;) Nie wiecie może gdzie można jakoś zregenerować takie linki w okolicach Warszawy? albo jeżeli nie można to kupić i wzmocnić je?