nie wchodzi bieg 2 i 4

Witam
Mam leona 2 z silnikiem 1,6 i skrzynią 5
Wczoraj jak jechałem przy redukcji z 5 na 4 myślałem, ze 4 weszła (lewarek był w dobrym miejscu), ale jak się okazało, nic z tego.
Lewarek się przesunął w ten sposób, że wrzucenie "dolnych" biegów czyli 2 i 4 blokowała konsola, w której osadzony jest lewarek. Natomiast biegi 1,3 i 5 były w miejscu w którym znajduje się luz. Dopiero przy użyciu siły, lewarek udało się przesunąć do przodu, w taki sposób że wszystkie biegi były na swoich miejscach. Do dzisiaj było ok, ale jak wracałem do domu, sytuacja się powtórzyła. Ja chce zmienić z 3 na 4 i lipa. Biegu nie ma. Dodam, że sprzęgło miałem niedawno wymieniane, przy czym nie ma przy zmianie biegów żadnych zgrzytów itp, co mogłoby świadczyć o problemie ze skrzynią czy sprzęgłem. Wydaje mi się że to jest inny problem. Może z tym mechanizmem zmiany biegów. Po zdjęciu mieszka widziałem, że ta kulka jest plastikowa. Nie wiem czy to mogło się "wyrobić"? Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
-- 2 kwietnia 2016, 13:55 --
Dzisiaj wyregulowałem mechanizm zmiany biegów przy pomocy dwóch linek pod maską.
Niestety nic nie pomogło. Dalej jest problem. Przy bardzo wolnej, niemalże emeryckiej zmianie biegów jest ok (jak wcześniej zresztą), ale jak zmieniam bieg normalnie, nie jakoś szybko czy dynamicznie, 2 i 4 "gubią się". Pewnie jak by nie było konsoli dookoła lewarka, ten gdybym go położył na podłodze, wybrałby 4 albo 2.
Podejżewam, że problem jest w tym mechanizmie. Czy daje się go jakoś naprawiać? Z może jednak problem leży gdzie indziej?

-- 6 kwietnia 2016, 19:23 --
Na ,,postoju wszystkie biegi wchodzą normalnie. Problem jest tylko w trakcie jazdy. To chyba jednak skrzynia biegów. Tylko ciekawe co
Mam leona 2 z silnikiem 1,6 i skrzynią 5
Wczoraj jak jechałem przy redukcji z 5 na 4 myślałem, ze 4 weszła (lewarek był w dobrym miejscu), ale jak się okazało, nic z tego.
Lewarek się przesunął w ten sposób, że wrzucenie "dolnych" biegów czyli 2 i 4 blokowała konsola, w której osadzony jest lewarek. Natomiast biegi 1,3 i 5 były w miejscu w którym znajduje się luz. Dopiero przy użyciu siły, lewarek udało się przesunąć do przodu, w taki sposób że wszystkie biegi były na swoich miejscach. Do dzisiaj było ok, ale jak wracałem do domu, sytuacja się powtórzyła. Ja chce zmienić z 3 na 4 i lipa. Biegu nie ma. Dodam, że sprzęgło miałem niedawno wymieniane, przy czym nie ma przy zmianie biegów żadnych zgrzytów itp, co mogłoby świadczyć o problemie ze skrzynią czy sprzęgłem. Wydaje mi się że to jest inny problem. Może z tym mechanizmem zmiany biegów. Po zdjęciu mieszka widziałem, że ta kulka jest plastikowa. Nie wiem czy to mogło się "wyrobić"? Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
-- 2 kwietnia 2016, 13:55 --
Dzisiaj wyregulowałem mechanizm zmiany biegów przy pomocy dwóch linek pod maską.
Niestety nic nie pomogło. Dalej jest problem. Przy bardzo wolnej, niemalże emeryckiej zmianie biegów jest ok (jak wcześniej zresztą), ale jak zmieniam bieg normalnie, nie jakoś szybko czy dynamicznie, 2 i 4 "gubią się". Pewnie jak by nie było konsoli dookoła lewarka, ten gdybym go położył na podłodze, wybrałby 4 albo 2.
Podejżewam, że problem jest w tym mechanizmie. Czy daje się go jakoś naprawiać? Z może jednak problem leży gdzie indziej?


-- 6 kwietnia 2016, 19:23 --
Na ,,postoju wszystkie biegi wchodzą normalnie. Problem jest tylko w trakcie jazdy. To chyba jednak skrzynia biegów. Tylko ciekawe co
