Strona 1 z 1

Seat Leon 1p, FR 2.0 TDI BMN - 01314 , dyskoteka na liczniku

PostNapisane: 7 kwietnia 2016, 22:32
przez Mytlu
Witam.
Od paru dni walczę z dziwnym problemem.
Samochód normalnie jeździł, zero błędów. Któregoś dnia po 2 dniowym staniu leona na powietrzu pod chmurką zaczął się problem.
Pierwsze co zauważyłem to mrugająca na żółto kontrolka od wspomagania kierownicy ( wspomaganie działało ok ).
Po przejechaniu paru km. wyskoczyło ciśnienie opon ( opony ok, więc przytrzymanie żeby zakodował nowe ciśnienie - nic nie pomogło ). Kolejne parę km. - błąd ESP.
Podpiąłem pod kompa, wyskoczył błąd czujnika G85. Niestety adaptacja nie mogła być przeprowadzona bo nie wykrywał czujnika. Została wymieniona taśma na identyczną - nic nie dało ( aktualnie wróciłem do poprzedniej ). Kolejna usterka jaka wyskoczyła to działanie wspomagania na 50% ( podejrzewam że przez brak adaptacji G85 ). Następnie po wielu działaniach w VCDS'em odpuściłem temat na następny dzień.
Kolejny dzień - kolejne usterki. Podczas jazdy dyskoteka na szafie przy przyśpieszaniu - kontrolka która świeci na żółto od wspomagania na przemian zaczęła mrugać na czerwono, do tego ABS, ESP, AirBag ( mruga ), ciśnienie oleju + brak aktualnego spalania, temp. wody i obrotomierza :o
Podczas wszystkich tych usterek występuję masa błędów. Próbowałem zrobić logi ale niestety nie mogę przeprowadzić bo jak zaczyna się " dyskoteka " na szafie to gubi połączenie z VCDS'em. :/
Błędy które wyskakują cały czas : 01314 - Engine Control Module ( prawie w każdym sterowniku ), 02546 ( 44-Steering Assist ), 01309, 1299, 00778 - Steering Angle Sensor, 01309 - Power Steering Control Module ( 03-ABS Brakes ).
Wszystkie wtyczki przy alternatorze sprawdzone i wyczyszczone, bezpieczniki - ok, masa - ok, akumulator ma 3 miesiące - ładowanie jest ok. bo po odpaleniu 14,7 V na aku, sterownik komputera który znajduje się pod podszybiem - ok. Wtyczki czyste, śladów wody zero tylko kurz więc nie zalany wodą. Wiązka pod akumulatorem i filtrem powietrza ok + wszystkie kable gdzie widoczne są pod maską sprawdzone.
Aktualnie usterka wygląda tak, że po odpaleniu świeci się kontrolka ciśnienia opon + esp oraz żółty kolor wspomagania kierownicy. Obrotomierz oraz wszystko co związane licznikiem też działa. Po delikatnym muśnięciu gazu kontrolka która świeciu na żółto zapala się na czerwono. Po dodaniu więcej gazu ( powyżej 2 tyś obrotów ) zaczyna mrugać wszystko co tylko jest na liczniku ( chodzi o kontrolki ) oraz gubi sygnał obrotomierza ( skacze z 0 rmp na takie jakie w danym momencie ma ).
Z silnikiem jest wszystko OK, pracuje idealnie i nie odczuwa tych błędów.

Jakieś pomysły ?

Tu podrzucam filmik jak to wygląda - akurat w tym monecie obrotek już nie wskazywał ale jak bym podpiął vcds i skasował wszystkie błędy to znów by pokazywał. Dyskoteka dalej by była a po jakimś czasie znów by padł obrotek. Na licznikach wcześniej wspomniany błąd 01314 - Engine Control Module : https://www.youtube.com/watch?v=RW8bDfa56x8

Re: Seat Leon 1p, FR 2.0 TDI BMN - 01314 , dyskoteka na licz

PostNapisane: 8 kwietnia 2016, 01:33
przez Axee
Zegary do przelutowania goracym powietrzem i/lub modul pod kierownica byc moze tez ...

Re: Seat Leon 1p, FR 2.0 TDI BMN - 01314 , dyskoteka na licz

PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 11:03
przez Mytlu
Axee napisał(a):Zegary do przelutowania goracym powietrzem i/lub modul pod kierownica byc moze tez ...


Na początku też myślałem że to zimne luty, ale podczas użytkowania w zime nie było takich objawów.
Akcje z zimnymi lutami miałem już w poprzednim wozie - ibiza 6l fr i tam objawy były całkiem inne. A tu podczas jazdy licznik, ilość paliwa oraz podświetlania wskazują poprawie.
Dziś dla pewności przejrze całą płytkę licznika.
A o który moduł Ci chodzi ? O ten do którego jest podpięta taśma poduszki ?

-- 9 kwietnia 2016, 12:03 --

Licznik sprawdzony - ok
Moduł pod kierownicą - ok
Cała puszka od bezpieczników zdjęta, oczyszczona. Usterka dalej aktualna. Jedyny plus taki że wiadomo że coś z układem wspomagania, bo jak przednie koła w powietrzu to wszystko jest ok. Tylko co dalej ? Wszystkie wtyczki od wspomagania i wiązka wygląda że jest ok :/

Re: Seat Leon 1p, FR 2.0 TDI BMN - 01314 , dyskoteka na licz

PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 11:10
przez Axee
W takim razie pozostaje przekladka maglownicy, lub elektroniki sterownika wspomagania.

Re: Seat Leon 1p, FR 2.0 TDI BMN - 01314 , dyskoteka na licz

PostNapisane: 11 kwietnia 2016, 19:01
przez Mytlu
Prawdopodobnie padła " elektryczna pompa wspomagania ".
Czy zamiast 1k1 909 144 L jest opcja wrzucenia 1k2 909 144 F ?
Jest to jedyna sztuka u mnie w okolicy która jest sprawna i w normalnych $$$

Re: Seat Leon 1p, FR 2.0 TDI BMN - 01314 , dyskoteka na licz

PostNapisane: 12 kwietnia 2016, 03:02
przez Axee
Mytlu napisał(a):Prawdopodobnie padła " elektryczna pompa wspomagania ".
a co ja napisalem?
Axee napisał(a):W takim razie pozostaje przekladka maglownicy, lub elektroniki sterownika wspomagania.


Mytlu napisał(a):jest opcja wrzucenia 1k2 909 144 F
Do anglika owszem, do EU raczej sie nie nada ...
Mytlu napisał(a):1k1 909 144 L
Licz sie z kosztem 400-750pln za uzywke + koszt przelozenia i geometrii tez nie maly. Poza tym w zaleznosci od tego na jaka zaprogramowana charakterystyke trafisz, mozesz odczuwac ze wspomaganie dziala inaczej niz kiedys.

Re: Seat Leon 1p, FR 2.0 TDI BMN - 01314 , dyskoteka na licz

PostNapisane: 22 kwietnia 2016, 11:31
przez Mytlu
A orientuje sie ktoś może jakie numery mogą być zamiast 1k1 909 144 L ?
Bo wiem że czasem jest tak że się zmieniają na inne. Niestety według ETKI nie moge znalezc bo nie znajduje takiej czesci, wystepuje jako jeden element z maglownicą.

-- 19 kwietnia 2016, 14:07 --

maglownica oraz silnik maglownicy ( wspomagania ) wymieniony na dokładnie takie same numery - niestety nic nie pomogło.
Wszystkie błędy oraz dyskoteka jest taka jak była.
Jakies pomysly?

-- 22 kwietnia 2016, 12:31 --

Usterka naprawiona .
wszystkie zakłucenia na szyne can były spowodowane przetartą wiązką od układu ABS.
Po wymianie wadliwych kabli usterki ustały.

Re: Seat Leon 1p, FR 2.0 TDI BMN - 01314 , dyskoteka na licz

PostNapisane: 2 maja 2016, 17:20
przez siv
Możesz podać które to kable? Bo mam podobny problem tylko w momencie jazdy(nie zawsze), jak jadę potrafi włączyć mi na chwilę choinkę na desce i później wszystko wraca do normy. Najdłużej świeci wspomaganie na żółto ale po 5 sec gaśnie i wydaje się że wszystko jest ok. U mnie problem jest losowy i nie wiem czy generuje jakieś zwarcie czy może jakiś błąd z modułu.

Czy macie może jakieś sprawdzone rozwiązanie żeby podłączyć coś pod ODB2 i odczytywać błędy na telefonie ?