Strona 1 z 1

wycieraczki pozostają w trybie serwisowym

PostNapisane: 22 sierpnia 2018, 14:34
przez marekzielinski
Prośba o pomoc z poniższym problemem.
Wyciągnąłem ostatnio silniczek prawej wycieraczki i nasmarowałem trzpienie bo się niesamowicie zapiekły. Lewej wycieraczki nie demontowałem. Po zamontowaniu wszystkiego wycieraczki działają i ładnie pracują ale w stanie spoczynku pozostają cały czas w trybie serwisowym o powinny się schować w słupki. Już kombinowałem na wiele sposobów ale nadal się to dzieje. O dziwo, w trybie auto (bo jest czujnik deszczowy) wyciearczki stoją sobie w słupkach jak być powinno. Gdy manetkę wezmę na 0 wracają od razy na dół szyby. Czy macie pomysł na naprawę tego.
Pzdr MZ

-- 22 sierpnia 2018, 15:34 --

Witam
Serdeczna prośba o pomoc w powyższym. Znalazłem kilka podobnych problemów ale nigdzie praktycznie rozwiązania.
pzdr

Re: wycieraczki pozostają w trybie serwisowym

PostNapisane: 22 sierpnia 2018, 16:36
przez Sebool2006
Czy sprawdziłeś może czy nie występują błędy ? Próbowałeś odpinać akumulator na kilka minut by zresetować wszystkie ustawienia ?
Może być to bezpiecznik,przekaźnik.
Spróbuj tak:
1.Włóż kluczyk do stacyjki
2.Przekręć kluczyk na zapłon
3.Manetka od wycieraczek w dół
4.Wyłącz zapłon
5.Odpal samochód

Ps. Nie wiem czy czytałeś ten wątek viewtopic.php?f=38&p=556991

Re: wycieraczki pozostają w trybie serwisowym

PostNapisane: 24 sierpnia 2018, 07:50
przez marekzielinski
Cześć
Akumulator odpiąłem na 1 min. (nie pomogło), bezpiecznik raczej dobry bo wycieraczki działają
normalnie tylko jak odpoczywają to wchodzą w tryb serwisowy. Przekaźnika nie sprawdzałem. VCDS nic nie pokazuje.
Tak jak piszesz w punktach bardzo podobnie robiłem . kombinowałem i z trybem serwisowym i z odpalaniem samochodu.
Może jeszcze spróbuje z tym akumulatorem na kilka minut, może więcej czasu potrzeba na reset.
Ciekawe jest też to, że jak prawa jest odłączona to lewa pracuje i parkuje prawidłowo, a jak tylko podłączę prawą to wracają obie w tryb serwisowy.
Dzisiaj będę miał nowy (używany) prawy silniczek i zamontuje to wszystko. Może jakieś sterowanie padło (w układzie scalonym przy silniczku) i o ile silniczek mechanicznie jest sprawny to soft się pierdzieli. Gdzieś czytałem, że jest potzrebne kodowanie na nowo wycieraczek, ale w to nie bardzo wierzę.
pzdr Marek

-- 24 sierpnia 2018, 08:50 --

Problem rozwiązany (opiszę dla potomnych).
Jeśli Wam się zdarzy wymiana silniczka wycieraczki lub czyszczenie od niego trzpienia to należy zaadaptować silniczki na nowo w następujący sposób.
1. Po czyszczeniu czy też wymianie silniczka/czków podłączamy oba silniczki pod zasilanie (same silniczki, bez trzpieni - czyli bez tego całego mechanizmu, który wprawia w ruch ramię wycieraczki).
2. Włączamy manetką aby sobie chwilkę pochodziły i się zsynchronizowały.
3. Wyłączamy na 0.
4. Odłączamy i wyciągamy ponownie silniczki, a następnie montujemy cały mechanizm na silniczkach tak aby ramiona obu mechanizmów były zwrócone max na zewnątrz. Ważne aby nie przekręcić zębatek silniczków.
5. Ostrożnie montujemy w podszybiu.
6. Zakładamy wieloklin z wycieraczkami tak aby się znalazły w słupkach.
Powinno hulać. U mnie działa (inaczej jak podłączałem silniczki czyli wraz z całym mechanizmem to po wykonaniu ruchu wchodziły w stan serwisowy).
pozdrawiam Marek