Strona 1 z 1

Po wymianie tłoczków hamulec wpada do podłogi

PostNapisane: 8 grudnia 2018, 22:19
przez MilyOn22
Witam po wymianie tłoczków u mechanika,że tak można powiedzieć hamulec jest strasznie miękki.Tzn wpada do samej podłogi a przed wymianą był brzytwa,że aż wyrywało z fotela.Układ odpowietrzał 5 razy i poddał się bo nie wie co jest grane.. ja próbowałem na różne sposoby, vcdsem pompę itp i dalej to samo

czy wymieniając tylne tłoczki mógł coś zle zrobić i teraz jest miekki hamulec?

Re: leon II 1P po wymianie tłoczków hamulec wpada do podłog

PostNapisane: 9 grudnia 2018, 08:15
przez jendrek1975
Miałem to samo,mechanik wymieniał mi jeden tłoczek i odpowietrzał tylko tą jedną stronę :-) ,koniec końców musiałem sobie odpowietrzyć sam cały układ hamulcowy,u ciebie najprawdopodobniej układ jest zapowietrzony.

Re: leon II 1P po wymianie tłoczków hamulec wpada do podłog

PostNapisane: 9 grudnia 2018, 17:55
przez MilyOn22
Dzisiaj z kolegą sprawdziliśmy tylne tłoczki wszystko jest ok..odpowietrzany był układ kilka razy.Najpierw lewy przód,prawy przód,lewy tył,prawy tył z włączonym zapłonem,płynu na full.

Nic to nie dało.. hamulec jaki był taki jest tzn.Za pierwszym razem łapie od połowy i wtedy hamuje.Za drugim razem bierze z góry.Więc postanowiłem Vcds wejść w ustawienia ABS=POMPA.Po włączeniu testu komputer prosi o naciśnięcie hamulca i trzymanie go po czym uruchamia się pompa i pedał wibruje.Pompa wyłącza się komputer mówi by puścić hamulec i otworzyć odpowietrzniki przednie.Przód uniesiony,koła zdjęte.Dwa wężyki przezroczyste nałożone na odpowietrzniki a końce ich zanurzone w płynie DOT 4 po czym kilkamy dalej i przechodzi chyba do zakładki 002 coś się uruchamia pod maską po czym widac jak płyn w zbiorniczkach przybywa.Kolejno wyłącza się pewnie pompa.. i pisze 10 times czyli 10 razy naciskać pedał hamulca i tak robimy po czym kończymy robotę i teraz dla pewności wykonujemy tradycyjne odpowietrzanie jeszcze raz LP,PP,LT,PT

w przednich zaciskach nie ma bąbli.W tylnych trochę wylatuje.Zakręcamy,składamy i w drogę, 40km/h i pedał do końca by ABS zadziałał .. i dalej to samo.Hamulec minimalnie lepszy niż był.. to znów koła out i lecimy LP,PP,LT,PT w każdym zacisku za pierwszym razem gdy odkręci się odpowietrznik widać w naczyniu z płynem na dole jak bąbelki wylatują.. ale tylko za pierwszym razem.Potem mimo kolejnego pompowania i odkręcania nie ma już nic.Z tyłu to samo za pierwszym razem wylatuje sporo a za kolejnym razem już nic.Np pompuje kolega 5x i trzyma ja odkręcam są bąbelki.Potem powtarza to np 5x i od nowa odkręcam i nie ma już nic.Dla upewnienia jeszcze raz pompuje ja odkręcam nie ma nic i gitara.. wyjazd na ulicę to SAMO.. powrót jeszcze raz i od nowa za pierwszym razem z każdego zacisku wylatują bąbelki a za kolejnymi już nie..

Re: leon II 1P po wymianie tłoczków hamulec wpada do podłog

PostNapisane: 9 grudnia 2018, 18:14
przez Sebool2006
A czy przypadkiem nie powinno się zacząć odpowietrzyć od najdalszego koła ?
Może mechanik zle wymienił tłoczek ? Rozbierz zacisk w którym miałeś wymieniany tłoczek złóż na nowo i ponownie odpowietrz układ.

Re: leon II 1P po wymianie tłoczków hamulec wpada do podłog

PostNapisane: 9 grudnia 2018, 18:17
przez MilyOn22
odpowietrzałem od tylnego też :) tzn tył prawy/lewy/przód prawy/lewy i to samo

a co tam mogło by być zle złożone kolego? bo wkręcałem tłoczki i dobrze się wkręcały

Re: leon II 1P po wymianie tłoczków hamulec wpada do podłog

PostNapisane: 9 grudnia 2018, 18:30
przez Sebool2006
A czyli już rozbierałes tłoczek i składałeś na nowo. To jeszcze wyglada mi to na problemy z pompa

Re: leon II 1P po wymianie tłoczków hamulec wpada do podłog

PostNapisane: 9 grudnia 2018, 19:14
przez MilyOn22
a jak by zacząć odpowietrzanie przy pompie pod maską tzn wedle tego :

Pozbywamy się powietrza z pompy hamulcowej. Podkładamy chłonną szmatkę, odkręcamy o dwa/trzy obroty przewody hamulcowe na pompie i pozwalamy, aby zleciało trochę płynu. Potem pomocnik wciska pedał hamulca, wtedy dokręcamy przewody (można to powtórzyć kilka razy). Nie wolno puścić pedału przed dokręceniem przewodów.
2. Podkładamy szmatkę pod pompę abs. Luzujemy przewody na wyjściu z pompy abs, pomocnik wciska pedał, dokręcamy przewody (powtórzyć kilka razy). Tu także nie wolno puścić pedału przed dokręceniem przewodów.
3. Odpowietrzamy zaciski. Jedna osoba luzuje odpowietrznik na zacisku, wtedy druga wciska hamulec do podłogi. Teraz trzeba zakręcić odpowietrznik i dopiero wtedy można puścić hamulec. Powtarzamy, aż przestaną się pojawiać bąbelki powietrza. Zaczynamy od przodu auta.

Jeżeli wymieniamy tylko pompę hamulcową, to zwykle nie ma potrzeby odpowietrzania całego układu. Prawidłowo przeprowadzony punkt 1. pozwala uniknąć zapowietrzenia dalszych elementów. Nie należy wciskać pedału hamulca na dokręconych do pompy przewodach, dopóki pompa nie zostanie odpowietrzona (żeby nie wtłoczyć powietrza dalej).

Re: leon II 1P po wymianie tłoczków hamulec wpada do podłog

PostNapisane: 9 grudnia 2018, 20:26
przez TeddyBB
W pierwszej kolejności spróbowałbym wymienić płyn / odpowietrzyć zgodnie z instrukcją serwisową.
W więc z użyciem przyrządu który będzie robił ciśnienie na zbiorniku wyrównawczym. Instrukcja przestrzega przed przekroczeniem ciśnienia 1 bar gdyż:
Jeżeli ciśnienie napełniania przekracza 1 bar, sterowany hydraulicznie zawór przełączający układu EDS uniemożliwia całkowite odpowietrzenie przestrzeni EDS w jednostce hydraulicznej. Jeżeli to nastąpi, nie można zagwarantować całkowitego odpowietrzenia. W tym celu, ciśnienie płynu hamulcowego w urządzeniu do napełniania i odpowietrzania układu hamulcowego musi spaść do wartości 1 bar

Nie wiem co to jest EDS, ale ja trzymałem się tych instrukcji przy wymianie płynu i wszystko poszło gładko i sprawnie. Możliwe że przy pompowaniu nogą ciśnienie w układzie przekracza 1 bar i stąd brak możliwości jego całkowitego odpowietrzenia.

Re: Po wymianie tłoczków hamulec wpada do podłogi

PostNapisane: 13 grudnia 2018, 12:28
przez piotrek233

Re: Po wymianie tłoczków hamulec wpada do podłogi

PostNapisane: 13 grudnia 2018, 16:12
przez myszazwc
Dobra jest też pompka vakum,w paru samochodach wymieniałem przy jej użyciu i spisuje się rewelacyjnie