Strona 1 z 1

Podwójna próba ryglowania zamka drzwi kierowcy podczas jazdy

PostNapisane: 3 czerwca 2019, 07:30
przez coke
Cześć,

w ostatnim czasie w moim Leonie 1P pojawił się uciążliwy w mieście problem dotyczący podwójnego ryglowania drzwi kierowcy podczas jazdy.

Dotychczas centralny zamek działał następująco:
1. Po ruszeniu i przekroczeniu podczas jazdy granicy 15-20 km/h wszystkie drzwi ryglowały się automatycznie
2. Podczas jazdy, bez względu na prędkość - również po zmniejszeniu prędkości do mniej niż 15-20 km/h (np. podczas zatrzymywania się w korku lub na światłach) drzwi cały czas pozostawały zaryglowane.
3. Automatyczne odryglowanie następowało po zgaszeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki.

Obecnie:
Podczas jazdy, przy zmniejszeniu prędkości do mniej niż 15-20 km/h (np. korek) i ponownym przekroczeniu tej granicy ponownie chcą się zaryglować drzwi kierowcy - choć są już zaryglowane jak pozostałe. Słychać charakterystyczny "chrzęst" ryglowania - taki sam jak podczas drugiej próby ryglowania drzwi z pilota (wciśnięcie na pilocie zamkniętej kłódki w momencie, kiedy wszystkie drzwi są zaryglowane.

Chciałem zapytać, czy ktoś z was miał już taki problem i wie lub podejrzewa co może być problemem?

Pozdrawiam,
Michał

Re: Podwójna próba ryglowania zamka drzwi kierowcy podczas j

PostNapisane: 3 czerwca 2019, 17:44
przez doublepulsar
Miałem (w zasadzie mam) taki sam problem. Siada Ci zamek kierowcy, prawdopodobnie niedługo przestanie w ogóle otwierać - mój już siadł, a wcześniej dawał takie same objawy. Musisz naprawić (jest jakiś myk ze smarowaniem na forum) albo wymienić. Żeby pozbyć się irytującego ryglowania, po prostu wyłączyłem automatyczne zamykanie, a zamek czeka na naprawę :)

Re: Podwójna próba ryglowania zamka drzwi kierowcy podczas j

PostNapisane: 3 czerwca 2019, 20:45
przez coke
Dziękuję za podpowiedź, sprawdzę to!

O dziwo dzisiaj w drodze powrotnej z pracy nie zaobserwowałem już tego problemu, ale będę to nadal obserwował.

Za to dzisiaj zauważyłem, że przy opuszczaniu szyby drzwi kierowcy słychać dość głośne piszczenie - jakby tarcie gumy (?) o szybę (z różnym natężeniem podczas opuszczania szyby do końca). Czy to może mieć związek z problemem z ryglowaniem?