Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Mocne przyspieszanie - problem z obrotami

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Mocne przyspieszanie - problem z obrotami

Postprzez endrju » 18 października 2009, 18:18

Witam,
zauważyłem że w moim Seacie Altea 1,9 TDI 105KM (BJB) przy gwałtownym wciśnięciu gazu 'do dechy' na 4. biegu nagle obroty skaczą na 3000, po czym spadają do 2000 i dalej już auto normalnie przyspiesza i obroty również normalnie rosną. Co to może być? Dodam tylko, że auto ma od kilku dni - 80 000km 2005 rok(przebieg jest w 100% pewny).
Proszę Was o jakieś wskazówki co może być tego przyczyną?
Zobacz Profil
endrju
Signo
Signo
 
Posty: 165
Dołączył(a): 19 stycznia 2007, 14:56
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: ALTEA 1.9 TDI - BJB
Silnik: TDI pompowtryski PD

Reklama

Re: Mocne przyspieszanie - problem z obrotami

Postprzez Andre » 18 października 2009, 19:32

tylko na 4 biegu?moze sprzeglo puszcza...
leon 2 FR TDi + 200KM/405NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andre
Sport
Sport
 
Posty: 499
Dołączył(a): 11 sierpnia 2007, 22:05
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: leon II TDi FR+

Re: Mocne przyspieszanie - problem z obrotami

Postprzez olus » 18 października 2009, 20:51

wyglada jak slizgajace sie sprzeglo, zrobilo sie chlodniej to i pewnie wiekszy niuton.
have no fear BMN is here :D

Seat Napinator
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olus
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 31 stycznia 2007, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Auto: leo bmn

Re: Mocne przyspieszanie - problem z obrotami

Postprzez Kamil_lo » 21 października 2009, 11:20

To rozpedz troche to auto zanim 4 wrzucisz:) to sie moze bedzie troche mniej slizgać.
Zobacz Profil
Kamil_lo
 

Re: Mocne przyspieszanie - problem z obrotami

Postprzez endrju » 22 listopada 2009, 00:16

Wracam do tematu. Pisałem wyżej, że owe zachowanie dotyczy biegu 4. Otóż podobnie jest na biegu 3, 4, 5-tym.
Jest to dziwne zachowanie, bo jadąc z obrotami oscylującymi w granicach 2000, nagle wciskam gaz do dechy i właśnie wtedy obroty skaczą na 3000, po czym nagle spadaja na 2500 i auto dalej już równomiernie ładnie ciągnie. Na 4 i 5 biegu jest tak samo. Z kolei na 3. biegu obroty z 2000 po nagłym bucie w podłoge skacza na około 2800-3000 i dalej już normalnie równomiernie wzrastają do momentu odpuszczenia gazu.
Jeżeli nie wciskam gazu nagle w podłogę, ale przyspieszam równomiernie, to wszystko OK.
Wcześiej miałem Toledo II AHF bez ESP, TCS i jak wciskałem gaz do dechy, to zawsze obroty wzrastały równomiernie, a nie tak jak teraz nagły skok i albo sie utrzymują, albo spadają.
Może przy raptownym przyspieszaniu włącza sie jakiś system typu ESP, TCS? Wcześniej tego nie miałem, więc nie mam doświadczenia.
Co o tym sądzicie? A może tak ma być i jest to normalne zachowanie?
Zobacz Profil
endrju
Signo
Signo
 
Posty: 165
Dołączył(a): 19 stycznia 2007, 14:56
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: ALTEA 1.9 TDI - BJB
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Mocne przyspieszanie - problem z obrotami

Postprzez Sammael » 22 listopada 2009, 00:25

Co o tym sądzicie?
że sprzęgło się skończyło
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Mocne przyspieszanie - problem z obrotami

Postprzez bono » 22 listopada 2009, 09:24

endrju, zaciągnij ręczny, wrzuć trójkę i powoli puszczaj sprzęgło. Jak auto zgaśnie od razu to sprzęgło jest OK. Jednak jak obroty zaczną rosnąć i auto zgaśnie dopiero po jakimś czasie to znaczy, że
Sammael napisał(a):że sprzęgło się skończyło

Nie jest to może jakiś super miarodajny test, ale zawsze coś. Ja też obstawiam, że sprzęgło się ślizga.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Mocne przyspieszanie - problem z obrotami

Postprzez endrju » 22 listopada 2009, 18:55

Zrobiłem ten test. Wrzuciłem 3. bieg zaciągnąłem ręczny i powoli puszczałem sprzęgło. W połowie sprzęgła dopiero mi szarpnął i zgasł. Ciężko stwierdzić, czy jest ok, czy nie.
Zrobiłem jeszcze test drogowy. Rozpędziłem auto do 80km/h, 5. bieg i nagle gaz w podłogę. Obroty oczywiście wzrastały gwałtownie do 3000, później spadały - dokładnie tak jak opisałem to w postach wyżej. Ale za 3 razem obroty już wzrastały jak szalone (momentalnie 4000), prędkość praktycznie stała w miejscu, a silnik wył. Jak się zatrzymałem to smród był straszny. Czy od ślizgającego sie sprzegła w trakcie takiego testu mogło sie ono aż tak przypalić???
Tak czy inaczej sprzęgło już się kończy i jestem już tego pewny.
Zobacz Profil
endrju
Signo
Signo
 
Posty: 165
Dołączył(a): 19 stycznia 2007, 14:56
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: ALTEA 1.9 TDI - BJB
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Mocne przyspieszanie - problem z obrotami

Postprzez bono » 22 listopada 2009, 19:14

endrju napisał(a):Czy od ślizgającego sie sprzegła w trakcie takiego testu mogło sie ono aż tak przypalić???
Tak czy inaczej sprzęgło już się kończy i jestem już tego pewny.


Tak. Tan smród to od sprzęgła. Teraz jak najszybciej do warsztatu, bo długo tak nie pojeździsz.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Mocne przyspieszanie - problem z obrotami

Postprzez endrju » 23 listopada 2009, 09:56

Dobra, sprzęgło dokonało swego żywota. Teraz kwestia zakupu sprzęgła. Właśnie przeglądam sobie na stronach inter cars, allegro i mam mętlik. Czy średnica tarczy u mnie to 228, czy 230? Dodam tylko, że u mnie siedzi silnik z oznaczeniem BJB z 2005 roku.
Co polecacie? LUK, Sachs?
Zobacz Profil
endrju
Signo
Signo
 
Posty: 165
Dołączył(a): 19 stycznia 2007, 14:56
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: ALTEA 1.9 TDI - BJB
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Mocne przyspieszanie - problem z obrotami

Postprzez kamil-leon » 24 listopada 2009, 10:28

endrju napisał(a):Co polecacie? LUK, Sachs?

LUK :ok:
Sachs potrafi wkładać do swoich pudełek regenerowane części LUK'a, sam się ostatnio o tym przekonałem.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamil-leon
Sport
Sport
 
Posty: 864
Dołączył(a): 26 czerwca 2008, 14:14
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi A4 [B8]

Re: Mocne przyspieszanie - problem z obrotami

Postprzez endrju » 29 listopada 2009, 16:12

Wymieniono sprzęgło (SACHS) na nowe - problem rozwiązany. Dzięki wszystkim za pomoc.
Można zamknąć temat.
Zobacz Profil
endrju
Signo
Signo
 
Posty: 165
Dołączył(a): 19 stycznia 2007, 14:56
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: ALTEA 1.9 TDI - BJB
Silnik: TDI pompowtryski PD


Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości