Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

co to za bledy ? 2.0 TDI FR

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

Postprzez Kimsi_3 » 27 grudnia 2009, 10:15

i znów problemy z leniwcem...
po 9 tys km i 2 dniach jazdy po mieście-krótkich trasach zapalił się DPF... no to rozpoczełam cały ten proces przepalania. po pół godz stwierdziłam,że nie mam już na to czasu i miejsca... pojechałam zgasilam auto i po odpaleniu przestała się kontrolka świecić... ale po jakichs 5km zapaliła się kontrolka tzw. kranik - usterka ukadu wydechowego. po niej zaraz znowu DPF. znow pojechałam na pusta drpgę by rozpocząć proces przepalania... ale po godz jazdy ( gdzie zwykle 15min max i juz przepaliło się) zapaliła mi się kontrolka tzw. rurka i wyłączyło turbine.
wkurzona miałam kolejną ochotę owinąć to auto o drzewo. ale pomału wracałam do domu. po jakichś 10 min DPF przepalił się i turbina się znowu załączyła.
niestety kontrolka tzw. kranik pozostał... i teraz juz nie wiem czy za pierwszym razem niedokończony proces przepalania mógł coś uszkodzić?
dlatego teraz oddaje go do serwisu i najprawdopodobniej leniwiec idzie do sprzedaży bo juz mam dośc :(
Zobacz Profil
Kimsi_3
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, 10:22
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Seat Leon FR

Reklama

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

Postprzez sat666 » 27 grudnia 2009, 12:17

Kimsi_3 napisał(a):i znów problemy z leniwcem...
niestety kontrolka tzw. kranik pozostał... i teraz juz nie wiem czy za pierwszym razem niedokończony proces przepalania mógł coś uszkodzić?
dlatego teraz oddaje go do serwisu i najprawdopodobniej leniwiec idzie do sprzedaży bo juz mam dośc :(


A orientowalas sie jak wyglada sprawa usuniecia DPF-u? Sa gotowe rozwiazania softwarowe i sprzetowe. Jak pisalem wczesniej wydaje mi sie, ze masz uszkodzony DPF i trzeba go wymienic lub wywalic. Normalne wypalanie to pare minut, nie godzin.

No i kto kupi popsute auto?

pozdrawiam,
s
TDI+ Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sat666
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 7 kwietnia 2008, 16:01
Lokalizacja: Malopolskie
Auto: Seat Leon FR

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

Postprzez Orełek » 28 grudnia 2009, 00:47

sat666 napisał(a):
Kimsi_3 napisał(a):A orientowalas sie jak wyglada sprawa usuniecia DPF-u?


Ja mam DPF wyjęty fizycznie (leży na strychu) i odpowiednie zmiany w programie. Zrobiłem już jakieś 15-20kkm i absolutnie żadnych problemów z tego powodu (nie zapaliła się żadna kontrolka, nie włącza się tryb wypalania). Skontaktujcie się z Witkiem (Rogal) z MR-motors, to wam powie co, jak i za ile. Ja u siebie wywaliłem DPFa przy okazji zakładania większej turbiny i wydechu z kwasówki ale myślę, że można się ograniczyć do samego wyjęcia filtra.
Orełek
-------------------------------
F**k your six cyllinders...ups, now I own six cyllinders...
Zobacz Profil
Orełek
Signo
Signo
 
Posty: 121
Dołączył(a): 1 stycznia 2005, 23:42
Lokalizacja: Warszawa
Auto: AlteaBMN OctaviaASZ

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

Postprzez mm.max » 28 grudnia 2009, 08:39

Rozumiem że VAG nic nie pokazuje ??
Może zdarzyć się tak że procedura wypalania DPF jest nie efektywna w przypadku gdy wystąpuje jakiś inny bład lub problem z osprzętem samochodu w takim wypadku wypalanie wymuszone (programowe) jest nie możliwe a na wypalaniu biernym można go tylko bardziej zatkać. Miałem taki przypadek w BMN-ie kolegi gdzie siłownik podciśnieniowy w kolektorze dolotowym nie działał no filtr zawalił sie do blisko 70% i żeby skały sra....ły nie dało sie nic z tym zrobic a próba wypalania kończyła sie dodatkowymi % na +. Po usunięciu problemu z siłownikiem sterownik poprawnie przeprowadził procedurę wypalania - to jest tylko przykład tego ze jedno od drugiego może być uzależnione. Jeżeli natomiast auto jest "czyste" od błedów to faktycznie może dpf uwalony jest albo czujnik różnicy ciśnień pokazuje głupoty
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

Postprzez Kimsi_3 » 28 grudnia 2009, 23:08

Wiecie zwykle wypalanie dpfu trwalo od 3 min do max 15min. nie wiem dlaczego ostatnio tak się stało. a spokój miałam przez jakies 9 tys km.
ale -powiem Wam lepiej. odpalam auto świeci się kranik cos jakos nie zgrałam się z autem podczas podjeżdzania pod górkę i zgas mi. odpalam i kontrolka, tzw kranik zgasła i juz jest ok. po sylwestrze odstawiam go do serwisu VW i niech patrza jaka była przyczyna i czy nadal występuje i potem pomyśle nad wyrzuceniem dpfu lub ewentualnie nad zmianą auta. niestety dużo jeżdzę i to po mieście i w trasę. ale nie mogę sobie pozwolić na ciągłe zabawy z wypalanie. a 10tys km to ja robie w miesiac do 2 gdyz jest to auto do pracy.
Zobacz Profil
Kimsi_3
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, 10:22
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Seat Leon FR

Poprzednia strona

Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość