Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[BKD] Brak mocy przy <2.5k rpm

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[BKD] Brak mocy przy <2.5k rpm

Postprzez leoha » 1 lipca 2013, 08:26

Witam,

Mam taki problem w moim Leonie. Od kilku dni zauważyłem spadek mocy przy niskich obrotach. Powyżej 2500 rpm wszystko wygląda OK autko się zbiera, ale przy mniejszych mam problem na czwartym biegu wjechać pod lekka górkę w mieście (~1500 rpm). Żadna kontrolka się nie pali, nic nie stuka/puka, nie świszczy, nie kopci. Jedyne co zauważyłem (choć nie wiem czy nie jestem już przewrażliwiony) to dźwięk jakby powietrza spuszczanego z balona (podczas pracy silnika) oraz mam wrażenie, że silnik jest trochę cichszy niż był. Pooglądałem go podczas pracy (ale specem nie jestem) i nie znalazłem miejsca skąd ten dźwięk się wydobywa. Proszę o pomoc jak zdiagnozować usterkę. Ewentualnie polećcie jakiś dobry serwis w Krakowie lub forumowego speca w Krakowie, który potrafiłby to zdiagnozować.
BTW. Czy mając stary interface VAG KKL mogę odczytać błędy w komputerze czy muszę mieć z CAN (BKD z 05.2007)?
Dzieki.
Zobacz Profil
leoha
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 12 czerwca 2013, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Reklama

Re: Odp: [BKD] Brak mocy przy <2.5k rpm

Postprzez swierg » 1 lipca 2013, 08:58

Dźwięk spuszczenego powietrza i brak mocy mogą świadczyć o nieszczelkości w dolocie.

Wysłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: [BKD] Brak mocy przy <2.5k rpm

Postprzez leoha » 3 lipca 2013, 16:21

Odpowiem sam sobie :).
Moja wstępna diagnoza to uszkodzenie regulacji geometrii turbiny. Więc sprawdzę wszystkie wężyki zbiornika podciśnienia, gruszkę, N75 i zmienną geometrię w turbinie.
Niestety nie mam VAGa z CANem, żeby zebrać dynamicznie logi (jaki forumowicz z VAGiem do pomocy?).
Z ciekawostek, jak powietrze jest wilgotne to silnik tak jakby lepiej działa (większa moc na niższych obrotach).

Jeśli to nie nic nie da, to po czyszczeniu turbiny zostają jeszcze pompowtryski (chociaż cieżko uwierzyć, żeby coś było nie tak przy 63k przebiegu).
Wszelkie inne sugestie mile widziane.

-- 3 lipca 2013, 17:21 --

Doszedł jeszcze jeden objaw. Przy >3200 rpm włącza się tryb awaryjny. Teraz jestem już prawie pewien, że kierownice zapieczone, albo sterowanie kierownic leży gdzieś po drodze (podciśnienie...).
Jest w Krakowie jakis forumowicz z interfacem, ktory pomoglby mi zebrac logi dynamiczne?
Zobacz Profil
leoha
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 12 czerwca 2013, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0


Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość