Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

2.0 TDI PDF BMN obroty

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

2.0 TDI PDF BMN obroty

Postprzez imbrykus » 29 marca 2014, 19:23

Panowie mam pytanie, zauważyłem dziś po jeździe na trasie że gdy stanąłem do studzenia turbiny obroty silnika wynosily 1k, po ok 1 minucie spadły do normalnej wartosci. Czy to jest coś dziwnego? Auto mam 2 tydzień wiec nie wiem czy tak ma być, czy to DPF?

Powered LG G2 Taptalk
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
imbrykus
Stella +
Stella +
 
Posty: 55
Dołączył(a): 8 marca 2014, 08:48
Auto: Leon
Silnik: BMN 2.0

Reklama

Re: 2.0 TDI PDF BMN obroty

Postprzez Marcin_1p » 30 marca 2014, 00:39

Podczas wypalania DPF obroty nie skaczą (bynajmniej nie u mnie)...
Rośnie natomiast chwilowe spalanie, a z tlumika wydobywa sie basowy dzwiek...
Jest o tym temat, wiec proponuje poszukac...........
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: Odp: 2.0 TDI PDF BMN obroty

Postprzez CzykuCzyk » 30 marca 2014, 01:08

Zwiekszaja sie obroty silnika podczas wypalania DPF do 1k obrotow, jezeli 3 razy przerwiesz procedure jego wypalania, to pojawi sie kontrolka od DPF(kranik). Bodajze bedzie to sygnalizować zapchanie sie go w wiecej niz 45%. Procedura wypalania wlaczy sie tylko na rozgrzanym motorze, czasem przy jednostajnej jeździe przypuśćmy na 2,5tys w trasie, albo na postoju. Wiec jak juz widzisz, ze go wypala, to daj mi pochodzić spokojnie, bedzie Cie to kosztowac setke, albo dwie ropy, ale bedziesz mial spokoj z DPF.

Wysłano z Tapatalk
Był niebieski 1M 1,9 TDI ALH+
Był grafitowy 1P 1,9 TDI BLS+ by MastersTuning
Obrazek
Jest grafitowe BMW E60 530d 285hp/585nm by MastersTuning
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CzykuCzyk
Sport
Sport
 
Posty: 524
Dołączył(a): 5 stycznia 2012, 11:48
Lokalizacja: Siedlce
Auto: BMW 530d
Silnik: CJXA 2.0

Re: 2.0 TDI PDF BMN obroty

Postprzez kamil_ck » 2 kwietnia 2014, 17:56

Witam, miesiac temu kupilem leona, dzisiaj stojąc na swiatlach w samochodzie czuc bylo tak jakby rzucalo silnikiem,obroty wzrosly do 1k pozniej zapalila sie kontrolkA od dpf i kontrolka nie chce zgasnac, co sie dzieje????
Zobacz Profil
kamil_ck
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25 marca 2014, 23:38
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon
Silnik: BMN 2.0

Re: 2.0 TDI PDF BMN obroty

Postprzez Haker248 » 2 kwietnia 2014, 18:07

Spróbuj tak jak pisze w instrukcji od samochodu, jechać ze stałą prędkością ok 60 km/h przy jakichś 2 tys obrotów przez pewien czas może musi się dpf wypalić i tyle.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Haker248
Sport
Sport
 
Posty: 347
Dołączył(a): 6 lutego 2014, 21:53
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Seat Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: 2.0 TDI PDF BMN obroty

Postprzez imbrykus » 2 kwietnia 2014, 18:09

No stary jak to co problem z DPF, przegoniłeś autko?

Powered LG G2 Taptalk
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
imbrykus
Stella +
Stella +
 
Posty: 55
Dołączył(a): 8 marca 2014, 08:48
Auto: Leon
Silnik: BMN 2.0

Re: 2.0 TDI PDF BMN obroty

Postprzez kamil_ck » 2 kwietnia 2014, 19:13

no przegonilem trochę, dlugo tak trzeba jechac na tych 2 tys obrotow??
Zobacz Profil
kamil_ck
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25 marca 2014, 23:38
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon
Silnik: BMN 2.0

Re: 2.0 TDI PDF BMN obroty

Postprzez Haker248 » 2 kwietnia 2014, 19:43

Według instrukcji: "Jeżeli lampka się zapali, możecie Państwo samodzielnie pomóc w oczyszczeniu filtra jadąc w określony sposób.
Aby to zrobić należy jechać przez około 15 minut na 4. lub 5. biegu (automatyczna skrzynia przekładniowa: zakres S) z prędkością 60 km/h utrzymując prędkość obrotową silnika na poziomie około 2000 obrotów/min. W ten sposób można spalić sadzę nagromadzoną w filtrze. Kiedy czyszczenie okaże się skuteczne, lampka sygnalizacyjna zgaśnie." Możesz spróbować w ten sposób i dać znać czy pomogło :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Haker248
Sport
Sport
 
Posty: 347
Dołączył(a): 6 lutego 2014, 21:53
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Seat Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: 2.0 TDI PDF BMN obroty

Postprzez kamil_ck » 3 kwietnia 2014, 18:41

ok jutro sprobuje i dam znac :) dzieki :)

-- 3 kwietnia 2014, 18:41 --

no i zrobilem tak jak radziliscie 2 tys obrotow i jazda, w tym momencie pali sie kontrolka od dpf mrugaja swiece zarowe i jeszcze swieci zolta kontrolka chyba to jest check. Poradzcie co teraz ??
Zobacz Profil
kamil_ck
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25 marca 2014, 23:38
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon
Silnik: BMN 2.0

Re: Odp: 2.0 TDI PDF BMN obroty

Postprzez CzykuCzyk » 3 kwietnia 2014, 20:21

Pojechac do kogos, kto umie sie obchodzic z VAGiem i wymusic wypalanie przez komputer ;)

Wysłano z Tapatalk
Był niebieski 1M 1,9 TDI ALH+
Był grafitowy 1P 1,9 TDI BLS+ by MastersTuning
Obrazek
Jest grafitowe BMW E60 530d 285hp/585nm by MastersTuning
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CzykuCzyk
Sport
Sport
 
Posty: 524
Dołączył(a): 5 stycznia 2012, 11:48
Lokalizacja: Siedlce
Auto: BMW 530d
Silnik: CJXA 2.0

Re: 2.0 TDI PDF BMN obroty

Postprzez Axee » 3 kwietnia 2014, 20:28

kamil_ck, dokladnie tak, wypalanie dpf procedura serwisowa + kasowanie bledow. Jesli nie pomoze, to jest rowniez na to knif, ale tylko zaawansowani serwisanci go znaja :D i nie mowie tu o wycieciu dpfa...
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: 2.0 TDI PDF BMN obroty

Postprzez imbrykus » 3 kwietnia 2014, 20:35

U mnie była sprawa związana z wypalaniem PDF. Dziś było to samo.

Powered LG G2 Taptalk
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
imbrykus
Stella +
Stella +
 
Posty: 55
Dołączył(a): 8 marca 2014, 08:48
Auto: Leon
Silnik: BMN 2.0

Re: Odp: 2.0 TDI PDF BMN obroty

Postprzez imbrykus » 3 kwietnia 2014, 20:37

imbrykus napisał(a):U mnie była sprawa związana z wypalaniem DPF. Dziś było to samo.

Powered LG G2 Taptalk


Powered LG G2 Taptalk
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
imbrykus
Stella +
Stella +
 
Posty: 55
Dołączył(a): 8 marca 2014, 08:48
Auto: Leon
Silnik: BMN 2.0

Re: 2.0 TDI PDF BMN obroty

Postprzez kamil_ck » 4 kwietnia 2014, 15:15

wszystko fajnie na vag tylko ze siedze w niemczech a tu trzeba za wszystko slono placic.
Powiedzcie mi jeszcze czy mozna jezdzic w trybie awaryjnym?

-- 4 kwietnia 2014, 15:15 --

Byłem u mechanika dzisiaj, a nawet i u trzech. Podpieli pod kompa tylko zczytali blad ze od dpf i ze zapchany w 21,5 % jest, oni nie moga z tym nic tutaj robic bo prawo im zabrania tak tłumaczą, nie wiem co dalej robic mozna wracac do Polski samochodem?? Poradzcie cos....
Zobacz Profil
kamil_ck
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25 marca 2014, 23:38
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon
Silnik: BMN 2.0

Re: Odp: 2.0 TDI PDF BMN obroty

Postprzez CzykuCzyk » 4 kwietnia 2014, 20:50

To raczej niemozliwe, zeby byl zapchany w 21% i zeby wywalilo kontrolke. Bodajze kontrolka - kranik(od DPFu) zapala sie przy zapchaniu sie w wiecej niz 40%.

Wysłano z Tapatalk
Był niebieski 1M 1,9 TDI ALH+
Był grafitowy 1P 1,9 TDI BLS+ by MastersTuning
Obrazek
Jest grafitowe BMW E60 530d 285hp/585nm by MastersTuning
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CzykuCzyk
Sport
Sport
 
Posty: 524
Dołączył(a): 5 stycznia 2012, 11:48
Lokalizacja: Siedlce
Auto: BMW 530d
Silnik: CJXA 2.0

Re: 2.0 TDI PDF BMN obroty

Postprzez Gecon » 4 kwietnia 2014, 21:32

Panowie powiem wam mój przypadek z którym miałem styczność w Passacie B6.

Z DPFem jest tak:

Zapełnienie popiołem mierzy się w ml
Zapełnienie sadzą mierzy się w %

Dużo ludzi myli zapełnienie popiołem z zapełnieniem sadzą i tu tkwi problem.

Graniczna ilość zapełnienia popiołem to 175ml, po czym wywala kontrolki od DPF, niestety wypełniony filtr popiłem jest bardzo ciężko oczyścić, jeżeli się da to tylko chemikaliami mocząc filtr w nich.

Rzeczą jasną jest że popiół powstaje z wypalania sadzy.

Jeżeli masz zapchany filtr sadzą to nie jest to problem, można go wypalić VCDSem na postoju (pod warunkiem że twój silnik to CR), jeżeli masz PD to tylko podczas jazdy.

Powiedz kolego gdzie mieszkasz w tych Niemczech to może uda się Ci pomóc
Zobacz Profil
Gecon
Sport
Sport
 
Posty: 447
Dołączył(a): 5 marca 2014, 22:02
Auto: 5F DSG Style
Silnik: turbo diesel inny

Re: 2.0 TDI PDF BMN obroty

Postprzez CzykuCzyk » 4 kwietnia 2014, 22:33

RedBool napisał(a):Jeżeli masz zapchany filtr sadzą to nie jest to problem, można go wypalić VCDSem na postoju (pod warunkiem że twój silnik to CR), jeżeli masz PD to tylko podczas jazdy.

Cóż Ty najlepszego opowiadasz ? Znajomy wypalał mi VCDSem DPF na postoju właśnie w PD - 1,9 BLS.
Był niebieski 1M 1,9 TDI ALH+
Był grafitowy 1P 1,9 TDI BLS+ by MastersTuning
Obrazek
Jest grafitowe BMW E60 530d 285hp/585nm by MastersTuning
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CzykuCzyk
Sport
Sport
 
Posty: 524
Dołączył(a): 5 stycznia 2012, 11:48
Lokalizacja: Siedlce
Auto: BMW 530d
Silnik: CJXA 2.0

Re: 2.0 TDI PDF BMN obroty

Postprzez Gecon » 4 kwietnia 2014, 22:38

CzykuCzyk napisał(a):Cóż Ty najlepszego opowiadasz ? Znajomy wypalał mi VCDSem DPF na postoju właśnie w PD - 1,9 BLS.


Pokaż mi chociażby jedną instrukcję do wypalania DPF na postoju w PD.
Zobacz Profil
Gecon
Sport
Sport
 
Posty: 447
Dołączył(a): 5 marca 2014, 22:02
Auto: 5F DSG Style
Silnik: turbo diesel inny

Re: 2.0 TDI PDF BMN obroty

Postprzez kamil_ck » 6 kwietnia 2014, 18:54

Mieszkam w Oberhausen
Zobacz Profil
kamil_ck
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25 marca 2014, 23:38
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon
Silnik: BMN 2.0


Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość