Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Spore spalanie

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Spore spalanie

Postprzez rafalb180 » 10 września 2014, 16:32

Witam wszystkich :)
Mam mały problem a mianowicie chodzi mi o spalanie w samochodzie marki Seat Leon 2.0 TDI BKD. Posiadam dwa takie samochody o takich samych silnikach :
1 seat leon 2.0 BKD rok 2005, przebieg 150 tyś km. Spalanie na postoju 0,5l (kima 0,6L) w trasie 5.5l
2 seat leon 2.0 BKD rok 2007, przebieg 194 tyś km. Spalanie na postoju 0.9l (klima 1,1l) w trasie 6,5l (samochód niedawno kupiony )

Podłączając komputer błędów żadnych nie ma, wiec zacząłem szukać w parametrach. Sprawdziłem turbinę, korektę wtrysków, przepływomierz i kilka dupereli. Wszystko w jak najlepszym porządku, brak jakiegokolwiek zużycia. Pytanie do was czemu taka jest różnica i czym może być spowodowana ? wspomnę ze w pierwszym Seacie nic nie było kiedykolwiek rozkręcane przy silniku.
Zobacz Profil
rafalb180
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 10 września 2014, 16:00
Auto: Seat Leon
Silnik: BKD 2.0

Reklama

Re: Spore spalanie

Postprzez -arti- » 10 września 2014, 20:27

A przy drugim pewnie wymieniany był rozrząd - zgadłem?
A pewnie w Leonach zauważalne są inne zachowania silnika podczas przyśpieszania oraz np. głośność pracy na wolnych obrotach?

Do sprawdzenia kompem (VCDS-em) pompki w pierwszej kolejności czyli grupy 13 i 23 w bloku: ENGINE". Ale to podobno sprawdziłeś.

Jeżeli wszystko jest OK to trzeba się zająć ustawieniem synchronizacji wałka rozrządu z wałem. Jak podłączysz ,,kompa" to w ENGINE-blok 4 i 4 pozycja jest ,,Synchro Angle" i pewnie tutaj masz różnice a jakie to wyjdzie ci przy sprawdzaniu 1 i 2 Leona.
Dwa takie same silniki więc masz materiał porównawczy.

Generalnie jak synchro ustawione na - /minus/ tak od -1 do -2.5 a nawet do -3.5 - to wtedy odczucie lepszego ,,kopa" i ten przyśpieszony zapłon powoduje nie napełnianie się ,,pompek" do końca lub jak kto woli napełnianie się mniejszą ilością ON i wyniki zużycia paliwa czy też wskazań kompa pokładowego /FIS lub mały 1/2 FIS/ są takie a nie inne.
Generalizując każdy z typów silnika Diesla VAG pracują najlepiej na dość różnych od siebie ustawieniach ale generalizując ustawienia synchronizacji minusowe są i lepsze i zdrowsze i oszczędniejsze w zużyciu ON.

Podłącz - sprawdź - zapodaj w temacie i jakby coś to będziemy dalej myśleć.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Spore spalanie

Postprzez rafalb180 » 10 września 2014, 20:30

Zgadłeś zgadłeś rozrząd był zmieniany przez poprzedniego właściciela przy 120 tyś. Sprawdzenie tego rozrządu poprzez zastosowanie blokad i ponownego jego ustawienia wystarczy ? Bo mam inny komputer diagnostyczny i tej opcji w nim nie widziałem :< posiadam ( Gutman, Mega Macs 50)
Zobacz Profil
rafalb180
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 10 września 2014, 16:00
Auto: Seat Leon
Silnik: BKD 2.0

Re: Spore spalanie

Postprzez -arti- » 10 września 2014, 20:40

No i widzisz.... VCDS czy serwisowy do nie dawna VAS dają takie i jeszcze dużo innych możliwości aby czy to testować,sprawdzać czy też modyfikować ustawienia różnych rzeczy w autach z grupy VAG.

Zakładam, że ,,macher" zrobił wszystko książkowo ale zapomniał o jednej istotnej rzeczy. Nie sprawdził wymienionej synchronizacji przed zabraniem się za rozrząd lub też jak większość nie ma dostępu do oprogramowania bo warsztat albo w stodole albo znajomość oprogramowania dla rzeczonego jest na poziomie 0 i taka pewnie jest aktualna synchronizacja. :-D

Synchronizację robi się mechanicznie. Potrzebne 2 klucze 13 i 18 trochę smykałki manualno-technicznej i oczywiście VCDS /przynajmniej/ do podglądu bieżących ustawień ,,Synchro angle". Przestawianie wałka to ruch rzędu 1-2 mm w prawo lub lewo więc jakby spier.....ił robotę to chyba byś nie za bardzo pojeździł.

A dokładnie jak to zrobić to wujek Google poda tobie kilkadziesiąt podpowiedzi włącznie z manualami. Lub też podjedź do warsztatu z ogarniętym gościem bo to pracy na góra 30 min.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Spore spalanie

Postprzez rafalb180 » 10 września 2014, 20:43

Dzięki wielkie za info, dodam jeszcze ze samochód " 2 " który zakupiłem różni sie sporo mocą, jest zdecydowanie słabszy i słabiej reaguje na pedał gazu. Jutro rozkręcę i zobaczę, poszukam manualnej synchronizacji. Jutro dam znać co z tego wyszło, narazie dzięki
Pozdrawiam :D
Zobacz Profil
rafalb180
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 10 września 2014, 16:00
Auto: Seat Leon
Silnik: BKD 2.0

Re: Spore spalanie

Postprzez -arti- » 10 września 2014, 20:48

rafalb180 napisał(a):Dzięki wielkie za info, dodam jeszcze ze samochód " 2 " który zakupiłem różni sie sporo mocą, jest zdecydowanie słabszy i słabiej reaguje na pedał gazu. Jutro rozkręcę i zobaczę, poszukam manualnej synchronizacji. Jutro dam znać co z tego wyszło, narazie dzięki
Pozdrawiam :D


No sam to widzisz i odczuwasz. Niby spala więcej to tzw: ,,kop" powinien być lepszy a tu zonk :shock: Wpisz w wujka ,,Synchronizacja wałka z wałem TDI" a odpowiedzi do poczytania i obejrzenia się znajdą.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Spore spalanie

Postprzez peter85 » 11 września 2014, 07:29

Spalanie na postoju 0,5l (kima 0,6L


To jakieś niskie masz to spalanie mi przed wymianą rozrządu na postoju komputer pokazywał 0,8L po wymianie rozrządu wzrosło do 0,9L...
Zobacz Profil
peter85
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 22 stycznia 2011, 09:03
Lokalizacja: Łódź
Auto: leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Spore spalanie

Postprzez rafalb180 » 11 września 2014, 18:56

W internecie jest większość z silnikami jedno wałkowymi. Ja posiadam dwa wałki i jak regulować najpierw jeden sprawdzić, potem drugi i sprawdzić, czy jednocześnie obywa. Po sprawdzeniu synchronizacja u mnie wynosi -1,4 do -1,9. Cofnąłem lewym wałkiem delikatnie, spalanie spadło mi do wartości 0,5l czyli okej, ale synchronizacja sie nie zmieniła ;/
Zobacz Profil
rafalb180
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 10 września 2014, 16:00
Auto: Seat Leon
Silnik: BKD 2.0

Re: Spore spalanie

Postprzez -arti- » 12 września 2014, 06:48

Z tego co się orientuje to do poprawnego ustawienia synchronizacji przy silnikach z głowicą 2-wałkową powinieneś zaopatrzyć się w blokadę a przynajmniej w 2 szt. wierteł fi 6 bodajże. Ustawić trzeba oba. Jak to zrobić gdy chcesz się sam tym bawić znajdziesz w internecie.

O np. tutaj na zaprzyjaźnionych forach:
http://touranklub.pl/forum/viewtopic.ph ... 3&start=15

tutaj trochę:
viewtopic.php?f=39&t=35382

i tu:
http://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=16&t=3454

o i dla przykładu tutaj:
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -TDI/page5

Tematów jest dużo i trzeba trochę czasu poświęcić i próbować studiować i czasem coś z tego wychodzi.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Spore spalanie

Postprzez rafalb180 » 12 września 2014, 18:20

Mam jeszcze pytanko, rozrząd ustawiłem na blokady (wału i wałków) wałki zsynchronizowałem. Jaki będą skutki, może nawet korzystne jak np przestawię jeden wałek np ssący, aby mniej palił, ewentualnie np jeden w jedną a drugi w drugą stronę, czy jest to dopuszczalne takie ustawianie, czy niedozwolone. A może ustawiać oba jednocześnie ?
Zobacz Profil
rafalb180
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 10 września 2014, 16:00
Auto: Seat Leon
Silnik: BKD 2.0

Re: Spore spalanie

Postprzez rotor » 1 marca 2015, 17:29

rafalb180 napisał(a):Witam wszystkich :)
Mam mały problem a mianowicie chodzi mi o spalanie w samochodzie marki Seat Leon 2.0 TDI BKD. Posiadam dwa takie samochody o takich samych silnikach :
1 seat leon 2.0 BKD rok 2005, przebieg 150 tyś km. Spalanie na postoju 0,5l (kima 0,6L) w trasie 5.5l
2 seat leon 2.0 BKD rok 2007, przebieg 194 tyś km. Spalanie na postoju 0.9l (klima 1,1l) w trasie 6,5l (samochód niedawno kupiony )

Podłączając komputer błędów żadnych nie ma, wiec zacząłem szukać w parametrach. Sprawdziłem turbinę, korektę wtrysków, przepływomierz i kilka dupereli. Wszystko w jak najlepszym porządku, brak jakiegokolwiek zużycia. Pytanie do was czemu taka jest różnica i czym może być spowodowana ? wspomnę ze w pierwszym Seacie nic nie było kiedykolwiek rozkręcane przy silniku.



Witam !!
rafalb180 proszę opisz jak wyszło ci z synchronizacją w twoich silnikach, ja mam również BKD z 2007 r i jestem po wymianie głowicy staram sie dojść do ładu z synchro
Zobacz Profil
rotor
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 1 marca 2015, 17:20
Auto: Seat Altea
Silnik: BKD 2.0


Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość