Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Uszczelka, wiatrak, pompa a może jeszcze coś ?

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Uszczelka, wiatrak, pompa a może jeszcze coś ?

Postprzez Zakrzak3 » 25 lipca 2015, 15:32

Witam

Mam dość dziwny problem (bynajmniej dla mnie po usłyszeniu opinii kilku mechaników). Podczas jazdy z prędkością 140 i więcej km/h gotuje mi się płyn chłodniczy (kipi ze zbiornika). Pierwszy taki objaw miałem rok temu w wakacje rok temu po przejechaniu 700 km cały autostrada temp. na zew. ok. 33 stopnie. Wtedy nie zauważyłem żeby na wskaźniku wskazówka podniosła tylko usłyszałem sygnał dzwiękowy i kontrolke od wody w zbiorniku. Dolałem płynu i po ok 20 km znów kontrolka, znów dolałem i kolejne 700km bez problemu tyle że z mniejsza prędkościa. Podczas powrotu po około 2 miesiącach znów podobny problem tylko, że tym razem zauważyłem jak wskazówka od temp już wracała w dół z czerwonej strefy i po ok. minucie zapaliła się kontrolka. Szybka dolewka i mulenie z prędkością do 100km/h przez około 900 km (katorga jadąc niemieckimi autostradami !) Po powrocie wymieniłem termostat i płyn w chłodnicy lecz zauważyłem jeszcze, że płyn w zbiorniku raz jest na poziomie max, raz jest na poziomie min zawsze sprawdzając przed odpaleniem silnika, tak jakby czasem gdzieś sie chował. Całą zimę przejeździłem bez większych problemów no i w czerwcu czekała mnie trasa do Warszawy (A2 w obie strony). Jedną stronę przejechałem bez problemu lecz wracając po około 80-90km zapaliła się kontrolka (prędkość ok.130-140 km/h), dolałem wody, zwolniłem i po chwili znów kontrolka, kolejna dolewka i 80 km/h reszta trasy. Podjechałem do elektryka i ten pytał się mnie o wiatraki czy chodziły w trakcie zagotowania lecz tego nie zauważyłem to sprawdził je i przy 97*C załączyły się, ale mówi żeby wg niego w tym jest problem bo w dużym wiatraku jest moduł który często lubi się posypać i to w tym jest problem. Po tym wszystkim poczytałem trochę o tym problemie i wymieniłem korek od zbiornika wyrównawczego, po rozmowach z kilkoma innymi mechanikami jeden powiedział od razu, że to uszczelka pod głowicą inny, że chłodnica jest zamulona bo sprawidził ją dotykając ją ręką od strony wiatraków pod maską i mówi że ona jest letnia a po nagrzaniu silnika powinna być gorąca, kolejny mówi że mam wadliwą pompę wody (rozrząd robiony półtora roku temu). W zeszłym tygodniu jadąc do Wrocławia wyjechałem wcześniej i jechałem 80km/h ale wracając do Łodzi już o 6 rano przy temp. ok 12-13*C, prędkość 140-150km widzę, że podnosi się wskazówka od wody w chłodnicy, więc wrzuciłem na luz i prędkością chciałem wystudzić silnik ale wskazówka dalej w górę. Po zatrzymaniu się ze zbiornika już wylało się trochę płynu i widać było jak gotowała się w nim woda i o dziwo wiatraki też działały.
Ostatnio zauważyłem też pewnien problem, że gdy wsiadam do auta po dłuższym postoju nie załącza mi się od razu klima, tzn. nie czuje chłodu i nie działają wiatraki (nie mam ustawionego AUTO, wybioram strzałką w dół LO bez ECON). Dopiero po przejechaniu kilku 4-5 km i załączaniu i wyłączaniu klimy ta w końcu rusza. Mam też zrobiony program na 132 KM lecz nie sądzę, żeby w tym był problem. Korek od oleju czysty i nie przybywa oleju. Przed wymioną rozrzadu nie robiłem wiekszych tras więc nie wiem jak samochód zachowywał się na starej pompie.

Podsumowując:
-wymieniony korek, termostat i płyn w chłodnicy
-problem z klimą po dłuższym postoju (nie załącza się od razu po odpaleniu silnika)
-problem gotowania nie występuje podczas jazdy po mieście
-pierwsze zagotowanie wody nastąpiło co dziwne dopiero po około 700 km
-gotuje się tylko przy większych prędkościach
-dziwnie przybywa i ubywa płynu w chłodnicy
-korek od oleju bez "majonezu" i nie przybywa oleju

Sporo czytałem na ten temat a nie chcę niepotrzebnie rozbierać silnika i wywalać kasy na marne skoro, może problem jest w innej rzeczy, więc mam nadzieję, że nie odeślecie mnie do wyszukiwarki i do google bo tam nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.

Z góry dziękuję za każdą próbę rozwiązania problemu
Zobacz Profil
Zakrzak3
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 22 września 2013, 23:23
Auto: Leon 2
Silnik: BKC 1.9

Reklama

Re: Uszczelka, wiatrak, pompa a może jeszcze coś ?

Postprzez Tom-Tdi » 27 lipca 2015, 22:37

zostało Ci jedynie sprawdzenie pompy "wody", jeśli ta okaże się OK to zrzucaj głowicę, zanim całkiem silnik zajedziesz...
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Uszczelka, wiatrak, pompa a może jeszcze coś ?

Postprzez Zakrzak3 » 12 października 2015, 17:16

Tom-Tdi napisał(a):zostało Ci jedynie sprawdzenie pompy "wody", jeśli ta okaże się OK to zrzucaj głowicę, zanim całkiem silnik zajedziesz...


Jest jakiś sposób na jej sprawdzenie? Jeden z mechaników palpacyjnie wyczuwał czy działa poprzez dotykanie gumowych przewodów i powiedział, że ona albo działa albo nie działa. Nie ma tak, że działa ale nie do końca prawidłowo.

-- 12 października 2015, 18:16 --

Odświeże bo do dziś nie uporałem się z problem.

Doszedł kolejny problem. Od kiedy zrobiło się zimno zauważyłem, że czasami przestaje działać ogrzewanie. Gdy ogrzewanie przestaje działać, płynu w zbiorniku wyrównawczym znacznie przybywa. Gdy ogrzewanie zaczyna działać poziomu płynu stabilizuje się. Dziwne jest jeszcze, że gdy rano na zimnym silniku odkrecam korek od wody to widać bulgotanie i podnosi się jej poziom co jest dla mnie bardzo dziwne.


Moja teza to uszczelka pod głowicą i spaliny dostają się do płynu chłodzącego i zapowietrzają go przez co wypada ogrzewanie. Myślałem też, że może jakis syf zapycha układ i dlatego podnosi się poziom wody.

Proszę o szybką odp bo jutro mam jechać do mechanika, a żaden nie chce dać gwarancji, że po wymianie uszczelki problem się rozwiąże, więc nie chcę na marne ściągać głowicy skoro problem leży gdzie indziej.
Zobacz Profil
Zakrzak3
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 22 września 2013, 23:23
Auto: Leon 2
Silnik: BKC 1.9


Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości