Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
Bakoma4 napisał(a):Witam
Od razu przepraszam jeżeli był już ten temat ale wątpię bo nic nie znalazłem do tej pory a szukam po forum już tydzień.
Mam leona 1.9l BLS 105km 190 000 przejechane.
do rzeczy a więc , zrobiłem tak : nowe turbo (regenerowane) , czyszczenie EGR + nową elektronikę do niego.
kopcił mi przez to że wałek rozrządu się wytarł ze szklankami , turbo piszczało dość nawet głośno to zmieniłem, czujnik podciśnienia turbo też zrobione, prze pływkę podmieniałem i nic to nie dało.
Problem polega na tym że jak ruszam to jest taki muł do 2000 obrotów , po tym dostaje kopa puści bąka z rury i się zbiera dobrze ,
miałem wgrany oryginalny soft to to tragedia , teraz mam podniesiony na 140km i jest lepiej ale dalej tak ma .
wtryski sprawdzane tylko vagiem i wartości ma na wolnych obrotach ,1 ( 0.00), 2 (0,13,) 3 (-0,32), 4 (0,18).
już mi ręce opadają co mu dolega .
pomożecie...
Bakoma4 napisał(a):Dpf wciągnięty jakimś sposobem bez cięcia puszki. W sofcie wylaczony . Dam logi tylko się muszę nauczyć jak je robić bo świeżo mam program z kablem
-- 10 stycznia 2016, 14:09 --
Witam
wróciłem i problem po wgraniu programu się poprawił.
czyli sytuacja wygląda tak że teraz 1i2 przyśpiesza normalnie tylko problem mam na 3,4,5 biegu jak przyśpieszam , poszarpujeale przyśpiesza . tzn. jak przyśpieszam delikatnie to jest ok ale jak potrzebujesz tira wyprzedzić nie ważne ile obrotów masz , przykładowo 1700 to jak mu depnę na 4 biegu do fula to przerywa , taka jazda 2sek ciągnie później mół 2 sek i tak cały czas...
zrobiłem logi dynamiczne 001,002,003,011,013,023
proszę o pomoc.
http://vaglog.pl/log_246264.html 001, 002, 023
http://vaglog.pl/log_246265.html 013, 011, 003
odpinałem egr nic nie pomogło , przepływkę podmieniłem też nic .
jestem po wymianie wszystkich filtrów , olej ,nowe regenerowane turbo , wałek rozrządu nowy + szklanki. rozrząd ustawiony na -1.
już nie wiam co dalej...
Bakoma4 napisał(a):Aha czyli wrócić do oryginału i w tedy patrzeć co będzie?
EGR był czyszczony a elektronika która go steruje to podmieniana na nową i nic to nie dało.
a co mogę zrobić z turbo? zostawić czy reklamować? jeżeli są takie wachania, czy to przez program tak świruje?
dzięki wielkie za odpowiedzi
Bakoma4 napisał(a):Witam
Zrobiłem wszystkie logi narazie statyczne wszystkie. Jutro postaram się wrzucić dynamiczne. Zauważyłem że przerywa nawet na postoju takie delikatne szarpnięcia ma co jakiś czas. Na 72 kanale nic mi nie pokazało
http://vaglog.pl/log_246566.html 001, 003, 004
http://vaglog.pl/log_246567.html 010, 011, 013
http://vaglog.pl/log_246568.html 072, 073, 075
http://vaglog.pl/log_246569.html 018, 023, 068
http://vaglog.pl/log_246570.html 035
http://vaglog.pl/log_246571.html 003
http://vaglog.pl/log_246572.html 011
Bakoma4 napisał(a):DPF : został usunięty filtr przebity i wydłubany do końca ,puszka pusta jak w nią stuknę.
Bakoma4 napisał(a):Wiszę Ci bardzo duże piwo a do Radomia mam nie daleko. chyba że przyjade z piwem to mi to zrobisz
Bakoma4 napisał(a):pompę to od razu wywalę i kupie nową, tak będzie bezpieczniej bo jak wtryski są dobre to tylko pompa
Bakoma4 napisał(a):zauważyłem jeszcze że spalanie zaraz po odpaleniu mam 1.2 l/h a po rozgrzaniu jak zatrzymam się na światłach to tak 0,9l/h moim zdaniem to chyba dużo.
Bakoma4 napisał(a):Dzięki wielkie za poradyDzięki wielkie
Tutaj są logi dynamiczne nie miałem dostępu do normalnej drogi żeby dojść do 4500 ale chyba wystarczą...
http://vaglog.pl/log_246815.html 001, 003, 004
http://vaglog.pl/log_246817.html 011, 023, 003
http://vaglog.pl/log_246818.html 010, 011, 013
http://vaglog.pl/log_246819.html 072, 073, 075
http://vaglog.pl/log_246820.html 018, 023, 068
Bakoma4 napisał(a):a w grupie 23 jakie wartości powinny być? tak żebym się czymś sugerował...
Bakoma4 napisał(a):ciekawi mnie też wartość w bloku 018 , tam z tego co wiem to powinno być tylko zero a jest różnie...
Bakoma4 napisał(a): wpoiłem się w wężyk który idzie nie do serwa tylko w drógą stronę i po odpięciu węża ciśnienie zeszło.
Bakoma4 napisał(a):dochodzę do wniosku że coś wtryski mam chyba źle ustawione bo te wartości w bip-y grupy 023 to jakaś masakra a czasami w grupie 018 pojawia się błąd 004 i 016 ale sporadycznie...
Bakoma4 napisał(a):zastanawiam się nad tym , teraz zrobię jeszcze tak że odkręcę filtr paliwa i tam zobaczę jeszcze może lewe powietrze dostaje albo coś .
Bakoma4 napisał(a):astanawia mine jeszcze jadna kwestia może przyczyną tego jest ...
'Bardzo często problemy sprawia wiązka elektryczna – wystarczy wtedy ściągnąć pokrywę zaworów, odpiąć wtyczki od pompowtrysków i delikatnie podoginać w nich konektorki. Zapewni to poprawny kontakt elektryczny i zakończy problemy z szarpaniem i nierówną pracą silnika.'
Bakoma4 napisał(a):przejechałem się obwodnicą i takie logi dynamiczne zrobiłem jeszcze
http://vaglog.pl/log_249999.html 050, 018, 023
http://vaglog.pl/log_249998.html 011, 018, 003
Bakoma4 napisał(a):http://vaglog.pl/log_250010.html 023, 018, 003
http://vaglog.pl/log_250009.html 001, 018, 003
http://vaglog.pl/log_250008.html 018, 011, 013
A tu dodaje jeszcze logi po wypięciu wtyczki od EGR i widziałem poprawe w jeździe tak tylko troszkę poszarpywał ale nie to co tamto i więcej mocy było
Bakoma4 napisał(a):bo jak bym pokrywę zaworów zdjął to czy będę musiał nową uszczelkę założyć?
Bakoma4 napisał(a):zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia robiłem logi na postoju tak z ciekawości i zrobiłem zdjęcia : to jest od EGR i przepływki tak?
na tym zdjęciu przed prze gazowaniem była wartość 420mg/suw i tak się utrzymywało i wróciło do 245mg/suw
-źle wkleiłeś adres do stronyBakoma4 napisał(a):http://vaglog.pl/log_250488.html 004, 018, 023
Bakoma4 napisał(a):To ustawiłem na -2.9 na biegu jałowym a podczas jazdy pokazuje -3.4 ale przy tym ustawieniu samochód ma zryw nie ma muła już nie maiłem czasu na sprwadzenie na logach dynamicznych ale co ciekawe zauważyłem mniejsze spalanie VCDS pokazuje 0.6l a na wyświetlaczu 0.7l,0.8l . zostawiłem takie ustawienie bo samochód jest dużo elastyczniejszy i nie jeździ się jak na pół sprzęgle i ciszej chodzi dwumas z tego co zdążyłem zauważyć . Dobrze zrobiłem , tu mam logi ale sprawdzałem jak będą się zachowywać te wartości w bloku 023 i jest malutka poprawa to co robiłem wcześniej.
Bakoma4 napisał(a):bipy lecą na -128 . to znaczy tak że te bipy jak są na minus to jest problem z dawką paliwa tak ?
Bakoma4 napisał(a):każdy jeden od pompek psi-kłem kontakt sprej
Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość