Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Postprzez Bakoma4 » 21 grudnia 2015, 20:40

Witam

Od razu przepraszam jeżeli był już ten temat ale wątpię bo nic nie znalazłem do tej pory a szukam po forum już tydzień.

Mam leona 1.9l BLS 105km 190 000 przejechane.
do rzeczy a więc , zrobiłem tak : nowe turbo (regenerowane) , czyszczenie EGR + nową elektronikę do niego.
kopcił mi przez to że wałek rozrządu się wytarł ze szklankami , turbo piszczało dość nawet głośno to zmieniłem, czujnik podciśnienia turbo też zrobione, prze pływkę podmieniałem i nic to nie dało.
Problem polega na tym że jak ruszam to jest taki muł do 2000 obrotów , po tym dostaje kopa puści bąka z rury i się zbiera dobrze ,
miałem wgrany oryginalny soft to to tragedia , teraz mam podniesiony na 140km i jest lepiej ale dalej tak ma .
wtryski sprawdzane tylko vagiem i wartości ma na wolnych obrotach ,1 ( 0.00), 2 (0,13,) 3 (-0,32), 4 (0,18).
już mi ręce opadają co mu dolega .
pomożecie...
Zobacz Profil
Bakoma4
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 7 października 2013, 18:25
Auto: Leon
Silnik: BLS 1.9

Reklama

Re: Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Postprzez Haszeer » 22 grudnia 2015, 07:14

DPF ?
Obrazek
Cichy Leon by Haszeer
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Haszeer
Sport
Sport
 
Posty: 823
Dołączył(a): 10 marca 2015, 07:03
Lokalizacja: -KMI-
Auto: LEON 1P
Silnik: BKC 1.9

Re: Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Postprzez -arti- » 22 grudnia 2015, 08:23

Bakoma4 napisał(a):Witam

Od razu przepraszam jeżeli był już ten temat ale wątpię bo nic nie znalazłem do tej pory a szukam po forum już tydzień.

Mam leona 1.9l BLS 105km 190 000 przejechane.
do rzeczy a więc , zrobiłem tak : nowe turbo (regenerowane) , czyszczenie EGR + nową elektronikę do niego.
kopcił mi przez to że wałek rozrządu się wytarł ze szklankami , turbo piszczało dość nawet głośno to zmieniłem, czujnik podciśnienia turbo też zrobione, prze pływkę podmieniałem i nic to nie dało.
Problem polega na tym że jak ruszam to jest taki muł do 2000 obrotów , po tym dostaje kopa puści bąka z rury i się zbiera dobrze ,
miałem wgrany oryginalny soft to to tragedia , teraz mam podniesiony na 140km i jest lepiej ale dalej tak ma .
wtryski sprawdzane tylko vagiem i wartości ma na wolnych obrotach ,1 ( 0.00), 2 (0,13,) 3 (-0,32), 4 (0,18).
już mi ręce opadają co mu dolega .
pomożecie...


Zapodaj Logi grup: 1,3,4,11,13,18, i 23 - to wtedy może coś doradzimy.
Aha bo bym zapomniał?. Jeszce z grup: 68,73 i 75 na rozgrzanym to temperatury roboczej motorze.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Postprzez Bakoma4 » 10 stycznia 2016, 13:09

Dpf wciągnięty jakimś sposobem bez cięcia puszki. W sofcie wylaczony . Dam logi tylko się muszę nauczyć jak je robić bo świeżo mam program z kablem

-- 10 stycznia 2016, 14:09 --

Witam
wróciłem i problem po wgraniu programu się poprawił.
czyli sytuacja wygląda tak że teraz 1i2 przyśpiesza normalnie tylko problem mam na 3,4,5 biegu jak przyśpieszam , poszarpuje :cry: ale przyśpiesza . tzn. jak przyśpieszam delikatnie to jest ok ale jak potrzebujesz tira wyprzedzić nie ważne ile obrotów masz , przykładowo 1700 to jak mu depnę na 4 biegu do fula to przerywa , taka jazda 2sek ciągnie później mół 2 sek i tak cały czas...
zrobiłem logi dynamiczne 001,002,003,011,013,023
proszę o pomoc.

http://vaglog.pl/log_246264.html 001, 002, 023
http://vaglog.pl/log_246265.html 013, 011, 003


odpinałem egr nic nie pomogło , przepływkę podmieniłem też nic .
jestem po wymianie wszystkich filtrów , olej ,nowe regenerowane turbo , wałek rozrządu nowy + szklanki. rozrząd ustawiony na -1.
już nie wiam co dalej...
Zobacz Profil
Bakoma4
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 7 października 2013, 18:25
Auto: Leon
Silnik: BLS 1.9

Re: Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Postprzez -arti- » 10 stycznia 2016, 15:35

Bakoma4 napisał(a):Dpf wciągnięty jakimś sposobem bez cięcia puszki. W sofcie wylaczony . Dam logi tylko się muszę nauczyć jak je robić bo świeżo mam program z kablem

-- 10 stycznia 2016, 14:09 --

Witam
wróciłem i problem po wgraniu programu się poprawił.
czyli sytuacja wygląda tak że teraz 1i2 przyśpiesza normalnie tylko problem mam na 3,4,5 biegu jak przyśpieszam , poszarpuje :cry: ale przyśpiesza . tzn. jak przyśpieszam delikatnie to jest ok ale jak potrzebujesz tira wyprzedzić nie ważne ile obrotów masz , przykładowo 1700 to jak mu depnę na 4 biegu do fula to przerywa , taka jazda 2sek ciągnie później mół 2 sek i tak cały czas...
zrobiłem logi dynamiczne 001,002,003,011,013,023
proszę o pomoc.

http://vaglog.pl/log_246264.html 001, 002, 023
http://vaglog.pl/log_246265.html 013, 011, 003


odpinałem egr nic nie pomogło , przepływkę podmieniłem też nic .
jestem po wymianie wszystkich filtrów , olej ,nowe regenerowane turbo , wałek rozrządu nowy + szklanki. rozrząd ustawiony na -1.
już nie wiam co dalej...


Witam.
Według mnie coś jest z EGR-em nie za dobrze. Przy 1400 obr/min silnika wchodzi na 850 mg/suw i stoi pomimo, że obroty silnika są trochę różne większe i mniejsze.
Turbina trochę szaleje z ciśnieniem raz w miarę stabilnie z niewielkimi odchyłkami a za chwilę wahania bardzo duże z ciśnieniem.
Pompki praktycznie pracują idealnie.

Moim zdaniem trzeba by wrócić do oryginalnego softu i jak chcesz moda to wykonać go ponownie. Moim zdaniem tutaj bym szukał przyczyny.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Postprzez Bakoma4 » 10 stycznia 2016, 19:37

Aha czyli wrócić do oryginału i w tedy patrzeć co będzie?
EGR był czyszczony a elektronika która go steruje to podmieniana na nową i nic to nie dało.
a co mogę zrobić z turbo? zostawić czy reklamować? jeżeli są takie wachania, czy to przez program tak świruje?
dzięki wielkie za odpowiedzi
Zobacz Profil
Bakoma4
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 7 października 2013, 18:25
Auto: Leon
Silnik: BLS 1.9

Re: Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Postprzez -arti- » 11 stycznia 2016, 08:39

Bakoma4 napisał(a):Aha czyli wrócić do oryginału i w tedy patrzeć co będzie?
EGR był czyszczony a elektronika która go steruje to podmieniana na nową i nic to nie dało.
a co mogę zrobić z turbo? zostawić czy reklamować? jeżeli są takie wachania, czy to przez program tak świruje?
dzięki wielkie za odpowiedzi


Wróć do oryginału i wtedy daj logi grup: 1,3,4,10,11,13,18,23 statyczne na rozgrzanym motorze i dynamiczne na 3 biegu od 1500 obr do 4000 obr.
Wrzuć także logi grup: 68,72,73,75 - to może zobaczymy jak to z tym DPF-em jest.

Zobaczymy wtedy jak pracuje zawór EGR bo coś mam wrażenie, że to on trochę bałagani przy doładowaniu. Są to naczynia połączone i jest wiele zależności przy silniku z tak rozbudowaną elektroniką.

No i ciekawostka jak wyciągneli wkład filtra DPF bez rozcinania puszki??? Może też być tak, że filtr został i układ wydechowy jest po prostu już solidnie zapchany i wtedy mogą występować takie problemy jak u Ciebie.

Ja obstawiam program zrobiony byle jak lub zapchany układ wydechowy.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Postprzez Bakoma4 » 13 stycznia 2016, 20:08

Witam
Zrobiłem wszystkie logi narazie statyczne wszystkie. Jutro postaram się wrzucić dynamiczne. Zauważyłem że przerywa nawet na postoju takie delikatne szarpnięcia ma co jakiś czas. Na 72 kanale nic mi nie pokazało ??

http://vaglog.pl/log_246566.html 001, 003, 004
http://vaglog.pl/log_246567.html 010, 011, 013
http://vaglog.pl/log_246568.html 072, 073, 075
http://vaglog.pl/log_246569.html 018, 023, 068
http://vaglog.pl/log_246570.html 035
http://vaglog.pl/log_246571.html 003
http://vaglog.pl/log_246572.html 011
Zobacz Profil
Bakoma4
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 7 października 2013, 18:25
Auto: Leon
Silnik: BLS 1.9

Re: Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Postprzez -arti- » 14 stycznia 2016, 09:10

Bakoma4 napisał(a):Witam
Zrobiłem wszystkie logi narazie statyczne wszystkie. Jutro postaram się wrzucić dynamiczne. Zauważyłem że przerywa nawet na postoju takie delikatne szarpnięcia ma co jakiś czas. Na 72 kanale nic mi nie pokazało ??

http://vaglog.pl/log_246566.html 001, 003, 004
http://vaglog.pl/log_246567.html 010, 011, 013
http://vaglog.pl/log_246568.html 072, 073, 075
http://vaglog.pl/log_246569.html 018, 023, 068
http://vaglog.pl/log_246570.html 035
http://vaglog.pl/log_246571.html 003
http://vaglog.pl/log_246572.html 011


Witaj.

Dwie rzeczy które się rzucają w oczy przy czytaniu twoich logów.

- jest jakiś problem z dostawą paliwa w grupie 23 bardzo wysokie wartości na (-). Oczywiście przy BLS-ach Bip-y na poziomie -50 to nie jest problem ale momentami dochodzące do -100 to już jest problem.
Przyczyną może być zapchany filtr paliwa czyli problem z jego ciśnieniem przy PD. Sprawdź u jakiegoś mechanika ciśnienie podawane przez Vacum/Tandem pompkę. Jeżeli tu leży problem to będzie fajnie. Auto rozgrzane tzn. powyżej 88 stopni. :wink:

Poniżej masz moje logi statyczne na oryginalnym programie dla porównania.
http://vaglog.pl/log_225715.html 11,13,23
oraz
http://vaglog.pl/log_216709.html 04, 13, 23

Faktycznie turbinka dość późno się podnosi ale to nie problem. Lekka regulacja ,,śrubą,, i powinno być dobrze pod warunkiem, jak pisałem, że układ wydechowy jest drożny.
Grupa 004 - wg. mnie można by tak synchro wałka z wałem ,,dygnąć,, tak na -1.5 do -2.0 - będzie się lepiej zbierał choć ciut wolniej nagrzewał szczególnie o tej porze roku.
EGR- nie jest źle przynajmniej na statycznych logach.
DPF- faktycznie programowo usunięty tylko nie wiem czy w logach grupy 75 nie powinny być same zera - tego nie jestem pewny. Ale w grupie 73 same zera i tak powinno być przy wyłączeniu programowym.
Dla kultury pracy i przyjemności z jazdy oraz dla ochrony DM obroty biegu jałowego możesz podnieść na 840.

Ode mnie to na razie tyle i na ile moja wiedza pozwala pomóc.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Postprzez Bakoma4 » 14 stycznia 2016, 22:20

Witam dziękuje Ci bardzo za zapoznanie się z moim problemem.
Wiszę Ci bardzo duże piwo a do Radomia mam nie daleko. chyba że przyjade z piwem to mi to zrobisz :mrgreen:
obroty to nie problem podnieść można. czyli rozrząd .... bo wałek mi zmieniał mechanik czyli tak na -1 to za mało.
pompę to od razu wywalę i kupie nową, tak będzie bezpieczniej bo jak wtryski są dobre to tylko pompa. dopiero niedawno wróciłem z pracy także jutro powinienem zrobić dynamiczne logi.
Aha
DPF : został usunięty filtr przebity i wydłubany do końca ,puszka pusta jak w nią stuknę.
zauważyłem jeszcze że spalanie zaraz po odpaleniu mam 1.2 l/h a po rozgrzaniu jak zatrzymam się na światłach to tak 0,9l/h moim zdaniem to chyba dużo...
Dzięki wielkie za potrzebna wskazówki...
Zobacz Profil
Bakoma4
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 7 października 2013, 18:25
Auto: Leon
Silnik: BLS 1.9

Re: Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Postprzez -arti- » 15 stycznia 2016, 09:07

Bakoma4 napisał(a):DPF : został usunięty filtr przebity i wydłubany do końca ,puszka pusta jak w nią stuknę.

Skoro tak twierdzisz to OK! Szkoda, że nie wspawał ,,fachowiec,, przynajmniej jakiejś rury z otworami w puszkę. Właśnie z tego powodu mogą się brać zawirowania związane z ciśnieniem turbinki.
Bakoma4 napisał(a):Wiszę Ci bardzo duże piwo a do Radomia mam nie daleko. chyba że przyjade z piwem to mi to zrobisz :mrgreen:


Na mrozie i w zimnie to się za bardzo nie chcę. A nie posiadam miejsca pod dachem dla auta. Ponadto nie ma problemu kilka minut i pewnie kilka prób i po problemie.

Bakoma4 napisał(a):pompę to od razu wywalę i kupie nową, tak będzie bezpieczniej bo jak wtryski są dobre to tylko pompa

Bardzo dobry pomysł moim zdaniem... Jak chcesz jeździć autem przez kilka lat to należy ,,druciarstwo,, sobie odpuścić choć kieszeń trochę zdrenuje.

Bakoma4 napisał(a):zauważyłem jeszcze że spalanie zaraz po odpaleniu mam 1.2 l/h a po rozgrzaniu jak zatrzymam się na światłach to tak 0,9l/h moim zdaniem to chyba dużo.


I tu synchronizacja wałka z wałem też ma sporo do wyników na wyświetlaczu kompa pokładowego. Dla porównania ja po nocnym odpaleniu na kompie mam 1-1.2 l a po rozgrzaniu wzorcowe 0.6 l/h. Choć VCDS pokazuje 0.4 l/h.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Postprzez Bakoma4 » 16 stycznia 2016, 16:03

Dzięki wielkie za porady :) Dzięki wielkie
Tutaj są logi dynamiczne nie miałem dostępu do normalnej drogi żeby dojść do 4500 ale chyba wystarczą...
http://vaglog.pl/log_246815.html 001, 003, 004
http://vaglog.pl/log_246817.html 011, 023, 003
http://vaglog.pl/log_246818.html 010, 011, 013
http://vaglog.pl/log_246819.html 072, 073, 075
http://vaglog.pl/log_246820.html 018, 023, 068
Zobacz Profil
Bakoma4
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 7 października 2013, 18:25
Auto: Leon
Silnik: BLS 1.9

Re: Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Postprzez -arti- » 17 stycznia 2016, 09:56

Bakoma4 napisał(a):Dzięki wielkie za porady :) Dzięki wielkie
Tutaj są logi dynamiczne nie miałem dostępu do normalnej drogi żeby dojść do 4500 ale chyba wystarczą...
http://vaglog.pl/log_246815.html 001, 003, 004
http://vaglog.pl/log_246817.html 011, 023, 003
http://vaglog.pl/log_246818.html 010, 011, 013
http://vaglog.pl/log_246819.html 072, 073, 075
http://vaglog.pl/log_246820.html 018, 023, 068


Witaj.

Grupa 23 czyli bip-y masakra......... dziwne nawet, że w tryb awaryjny nie wchodzi.

Podjedź do dobrego mechanika co na grupie VAG się zna i niech sprawdzi ciśnienie na Vacum/Tandem pompce. Wkręci Vacuometr w zaworek przy niej i po odczytaniu ciśnienia będzie wiedział co jest.

To na początek i być może wszystkie problemy po usunięciu tej usterki pójdą w zapomnienie......

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Postprzez Bakoma4 » 18 stycznia 2016, 19:18

Witam
a w grupie 23 jakie wartości powinny być? tak żebym się czymś sugerował...

ciekawi mnie też wartość w bloku 018 , tam z tego co wiem to powinno być tylko zero a jest różnie...
Zobacz Profil
Bakoma4
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 7 października 2013, 18:25
Auto: Leon
Silnik: BLS 1.9

Re: Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Postprzez -arti- » 19 stycznia 2016, 09:20

Bakoma4 napisał(a):a w grupie 23 jakie wartości powinny być? tak żebym się czymś sugerował...


Czym bliżej +-0 tym lepiej. Choć jak pisałem dla BLS z DPF bip-y na poziomie -50 się zdarzają i auta poprawnie pracują.

Bakoma4 napisał(a):ciekawi mnie też wartość w bloku 018 , tam z tego co wiem to powinno być tylko zero a jest różnie...


nie jest różnie w momencie przyśpieszania i pracy na biegu jałowym zawsze powinno być zero. W momencie zwolnienia pedału przyśpieszenia pokazuje się na chwilę wartość /128/ i tak powinno być. Jest to reakcja elektroniki sterownika/pompo wtryskiwacza na odcięcie paliwa w danej jednostce czasu. A jeżeli ta wartość występuje w trakcie przyśpieszania to świadczy tylko o tym, że nie za bardzo jest coś z układem zasilania w paliwo.
Pewnie Vacum masz firmy BOSCH więc pamiętaj, że przy ewentualnej wymianie koniecznie trzeba dokupić tą metalową uszczelkę. Jest to konieczność a nie jakieś tam używki czy klejenie na silicon - bo i z takimi przypadkami się spotkałem.

Powtórzę jeszcze raz nim zainwestujesz sprawdź u porządnego fachowca ciśnienie na Vacum/Tandem pompce. Jak masz czas to patrz mu na jego cudowne dłonie aby cię w przysłowiowego ,,konia,, nie zrobił.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Postprzez Bakoma4 » 19 stycznia 2016, 21:38

Witam akurat sam sprawdziłem Vacum/Tandem wpoiłem się w wężyk który idzie nie do serwa tylko w drógą stronę i po odpięciu węża ciśnienie zeszło. pokazało mi -900millibara naciskałem na hamulec to schodzi tak do około -700 ale bardzo szybko wraca. czyli z tego co czytałem to może być ok . powoli dochodzę do wniosku że coś wtryski mam chyba źle ustawione bo te wartości w bip-y grupy 023 to jakaś masakra a czasami w grupie 018 pojawia się błąd 004 i 016 ale sporadycznie...

000 => prawidłowa regulacja
002 => sterowanie podczas rozruchu
004 => małe dawki wtrysku / zamknięty elektrozawór
008 => osiągnięta maksymalną wartość prądu
016 => poza oknem regulacji (np. +/- 30 : +/- 100 us)
032 => zbyt mała liczba próbkowania
064 => błąd przetwarzania
128 => niemożliwe rozpoznanie rozpoczęcia momentu wtrysku
Zobacz Profil
Bakoma4
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 7 października 2013, 18:25
Auto: Leon
Silnik: BLS 1.9

Re: Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Postprzez -arti- » 20 stycznia 2016, 07:51

Bakoma4 napisał(a): wpoiłem się w wężyk który idzie nie do serwa tylko w drógą stronę i po odpięciu węża ciśnienie zeszło.


Sprawdziłeś ciśnienie powietrza a ciśnienie paliwa sprawdza się wkręcając vakumoter w miejsce pod śrubą w obudowie vacum.Jak poczytałeś fora to zapewne wiesz jakie ciśnienie powinien pokazać zegar. A tak swoją drogą to podrzucam poniżej stronkę do przestudiowania. Jest bardzo przydatna w pogłębianiu swojej wiedzy na temat układów zasilania silników diesla:

http://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie- ... omment-623

Bakoma4 napisał(a):dochodzę do wniosku że coś wtryski mam chyba źle ustawione bo te wartości w bip-y grupy 023 to jakaś masakra a czasami w grupie 018 pojawia się błąd 004 i 016 ale sporadycznie...

PD mają korekcję bardzo dobre więc tutaj bym się nie czepiał. O co ewentualnie można zapytać mechanika, który rozbierał wałek? - jaki ten nowy został założony? - czy do silnika BLS? Gdyby było coś z listwą elektryki PD to i korekcję bardzo by ,,kulały,,.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Postprzez Bakoma4 » 12 lutego 2016, 20:11

Witam po krótkiej przerwie i z braku czasu nic nie dałem radę zrobić .
A więc problem pozostał .
Wymieniłem Va-kum Tandem dziś oczywiście wszystkie węże dochodzące do niej jak powrót i zasilanie.
nową uszczelkę i zaciski na węże a więc tak teraz jest jak wcześniej czyli poszarpuje przy przyśpieszaniu.czuję tak jakby teraz był słabszy ale może to moje złudzenie...
mam logi dynamiczne poproszę o diagnozę...
http://vaglog.pl/log_249976.html 010, 011, 013
http://vaglog.pl/log_249977.html 018, 023, 011

zastanawiam się nad tym , teraz zrobię jeszcze tak że odkręcę filtr paliwa i tam zobaczę jeszcze może lewe powietrze dostaje albo coś .
zastanawia mine jeszcze jadna kwestia może przyczyną tego jest ...
'Bardzo często problemy sprawia wiązka elektryczna – wystarczy wtedy ściągnąć pokrywę zaworów, odpiąć wtyczki od pompowtrysków i delikatnie podoginać w nich konektorki. Zapewni to poprawny kontakt elektryczny i zakończy problemy z szarpaniem i nierówną pracą silnika.'
Text wycięty z strony której mi podałeś...

-- 12 lutego 2016, 16:52 --

Sprawdziłem filtr paliwa i wszystko wygląda porządku. zastanawiam się jak bym rozebrał jeszcze może tą pompkę z koszem w baku, tam też jest filierek? taka siateczka jak w niektórych modelach może to tam nie przepuszcza wystarczającej ilości paliwa?

-- 12 lutego 2016, 18:41 --

przejechałem się obwodnicą i takie logi dynamiczne zrobiłem jeszcze
http://vaglog.pl/log_249999.html 050, 018, 023
http://vaglog.pl/log_249998.html 011, 018, 003

zastanawia mnie grupa 003 Exhaust Gas Recirculat. (spec.) 850mg/suw ma cały czas od 1827 do 2835 a później nagle spada po puszeniu gazu.
a Recirculat. (actual) to już tych wartości w ogóle nie rozumiem. jeszcze się później przejadę i wypnę EGR.

-- 12 lutego 2016, 18:49 --

poza tym jest jeszcze gorzej teraz . to znaczy przy ruszaniu jest dużo lepiej. ale na trzecim biegu to maksymalnie osiągnę 3500 obrotów gaz 100% . a rozpędzając się od 70 km/h do 130 km/h to dużo gorzej przerywa i muł straszny tak jakby miał z 70 koni...
zobaczę tego EGR i napiszę jeszcze dziś , a i robiłem nastawy podstawowe i tam z tego co widzę to wszystko wygląda ok.

-- 12 lutego 2016, 21:11 --

http://vaglog.pl/log_250010.html 023, 018, 003
http://vaglog.pl/log_250009.html 001, 018, 003
http://vaglog.pl/log_250008.html 018, 011, 013
A tu dodaje jeszcze logi po wypięciu wtyczki od EGR i widziałem poprawe w jeździe tak tylko troszkę poszarpywał ale nie to co tamto i więcej mocy było
Zobacz Profil
Bakoma4
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 7 października 2013, 18:25
Auto: Leon
Silnik: BLS 1.9

Re: Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Postprzez -arti- » 13 lutego 2016, 08:07

Bakoma4 napisał(a):zastanawiam się nad tym , teraz zrobię jeszcze tak że odkręcę filtr paliwa i tam zobaczę jeszcze może lewe powietrze dostaje albo coś .


Gdyby się zapowietrzał to byś miał problem z odpaleniem np. po nocnym postoju... ale nie zaszkodzi zajrzeć aby sprawdzić czy paliwo jest czyste

Bakoma4 napisał(a):astanawia mine jeszcze jadna kwestia może przyczyną tego jest ...
'Bardzo często problemy sprawia wiązka elektryczna – wystarczy wtedy ściągnąć pokrywę zaworów, odpiąć wtyczki od pompowtrysków i delikatnie podoginać w nich konektorki. Zapewni to poprawny kontakt elektryczny i zakończy problemy z szarpaniem i nierówną pracą silnika.'

Twoje logi /grupa 18/ mogą na właśnie taką przyczynę wskazywać. Inne wartości niż 0 powinny wystepować tylko przy odejmowaniu nogi z pedału przyśpieszenia /4 lub 128 tylko na chwilkę/.
Bakoma4 napisał(a):przejechałem się obwodnicą i takie logi dynamiczne zrobiłem jeszcze
http://vaglog.pl/log_249999.html 050, 018, 023
http://vaglog.pl/log_249998.html 011, 018, 003


Grupa 23 jakaś maskra. Wartości przy BLS do - 50 to nie problem ale ale ponad 100 to już jest problem. Wiązka do poprawy styków lub do wymiany. Na razie zostaw EGR w spokoju. Jest on sterowany sygnałami z ECU a przy problemach może głupieć. Przy ,,wolnych,, obrotach wygląda jakby cały czas był zamknięty.

Bakoma4 napisał(a):http://vaglog.pl/log_250010.html 023, 018, 003
http://vaglog.pl/log_250009.html 001, 018, 003
http://vaglog.pl/log_250008.html 018, 011, 013
A tu dodaje jeszcze logi po wypięciu wtyczki od EGR i widziałem poprawe w jeździe tak tylko troszkę poszarpywał ale nie to co tamto i więcej mocy było


Zacznij od poprawienia styków bo nadal w grupie 18 nie jest do końca dobrze. Grupa 23 nadal kosmos. ZA to korekcje na PD miodzio.
Gdy nie będzie efektów to wtedy trzeba sprawdzić wiązkę elektryczną do zaworu EGR lub podmienić w ostateczności sam zawór. Ale ja obstawiam wiązkę do PD.

Dostęp do pompki i sitka w baku dość prosty. Tylna klapa do wyjęcia i po stronie tylnego pasażera pod wykładziną do ściągnięcia przyłącze elektryczne oraz przewody paliwowe zapięte na spinki. Należy następnie odkręcić delikatnie a raczej przesunąć zabezpieczenie /mając przed oczami będziesz wiedział o co chodzi/ i wyciągając uważaj na paliwo bo można sobie wykładzinę nieźle zalać ropą. Koszyczek z sitkiem na samym dole obudowy bywa zaklejony brudami.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Postprzez Bakoma4 » 15 lutego 2016, 23:16

Dzięki wielkie za podpowiedzi.
Zrobiłem tak , zajrzałem do filtra i czysto nawet dobrze wygląda jak na ten przebieg, oczywiście tankuje cały czas na tej samej stacji BP to lepsze paliwo. dziś wiozłem się za synchronizacje rozrządu i tu o dziwo moje zdziwienie, przestawiłem go źle tzn nie w tą stronę co chciałem i pojechałem za daleko na +2.7 to był max regulacji na plus na tych trzech śrubach, oczywiście sprawdziłem po odpaleniu i spalanie na postoju wyszło 1.2l to naewt jady próbnej nie robiłem bo to bez sensu temp. robocza 90.C . Później przestawiłem na -2.5 i zrobiłem jazde próbną tak mi się ustawiło i chciałem sprawdzić noi dużo lepiej się zbiera czyli tak jak w temacie 1 i 2 bieg ok , później zmieniłem na +0,5 chciałem sprawdzić jak to moje auto będzie na takim ustawieniu się zachowywało i tu masakra 1.0l spalanie i z 1 biegu to ruszał jakby na pół sprzęgle to sprawdziłem w ustawieniach VCDS ile jest tolerancji i tam pisze +6.0 do - 6.0 . To ustawiłem na -2.9 na biegu jałowym a podczas jazdy pokazuje -3.4 ale przy tym ustawieniu samochód ma zryw nie ma muła już nie maiłem czasu na sprwadzenie na logach dynamicznych ale co ciekawe zauważyłem mniejsze spalanie VCDS pokazuje 0.6l a na wyświetlaczu 0.7l,0.8l . zostawiłem takie ustawienie bo samochód jest dużo elastyczniejszy i nie jeździ się jak na pół sprzęgle i ciszej chodzi dwumas z tego co zdążyłem zauważyć . Dobrze zrobiłem , tu mam logi ale sprawdzałem jak będą się zachowywać te wartości w bloku 023 i jest malutka poprawa to co robiłem wcześniej.
http://vaglog.pl/log_250488.html 004, 018, 023

Sprawdzałem wiązkę ale tylko wtyczkę przy bloku silnika , troszkę powyginałem styki tak dla pewności ale tam wtyczka wygląda super zero śladów wody albo zaśniedzenia także tu kontakt mi się wydaje b.dobry. zastanawiam się właśnie bo jak bym pokrywę zaworów zdjął to czy będę musiał nową uszczelkę założyć? i nie wiem czy to coś da.... Do baku zaglądnę całkiem możliwe że w środę także będę informował na bieżąco co i jak może zdjęcia wrzucę , szkoda że z Vakum Tandem nie robiłem zdjęć ale to proste także :)

zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia robiłem logi na postoju tak z ciekawości i zrobiłem zdjęcia : to jest od EGR i przepływki tak?
na tym zdjęciu przed prze gazowaniem była wartość 420mg/suw i tak się utrzymywało i wróciło do 245mg/suw
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dzięki wielkie za zainteresowanie.
Zobacz Profil
Bakoma4
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 7 października 2013, 18:25
Auto: Leon
Silnik: BLS 1.9

Re: Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Postprzez -arti- » 16 lutego 2016, 10:48

Bakoma4 napisał(a):bo jak bym pokrywę zaworów zdjął to czy będę musiał nową uszczelkę założyć?


Nie ma takiej potrzeby. Zarówno uszczelkę jak i pokrywę oraz powierzchnię przylegania na głowicy odtłuść porządnie i tyle.

Bakoma4 napisał(a):zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia robiłem logi na postoju tak z ciekawości i zrobiłem zdjęcia : to jest od EGR i przepływki tak?
na tym zdjęciu przed prze gazowaniem była wartość 420mg/suw i tak się utrzymywało i wróciło do 245mg/suw


Przy pracy silnika na tzw: ,,wolnych obrotach,, po upływie ok 2-3 min elektronika silnika /ECU/ zamyka dopływ spalin i motor chodzi na czystej mieszance paliwa i powietrza. Jest to normalne. Objawem tego zachowania jest zmiana (słyszalna) pracy-klekotu silnika. Wystarczy leciuchno dodać ,,gazu,, i wszystko wraca do normy. Ot taki wymysł ekologii........ i inżynierów VAG-a.

Bakoma4 napisał(a):http://vaglog.pl/log_250488.html 004, 018, 023
-źle wkleiłeś adres do strony !!!

Bakoma4 napisał(a):To ustawiłem na -2.9 na biegu jałowym a podczas jazdy pokazuje -3.4 ale przy tym ustawieniu samochód ma zryw nie ma muła już nie maiłem czasu na sprwadzenie na logach dynamicznych ale co ciekawe zauważyłem mniejsze spalanie VCDS pokazuje 0.6l a na wyświetlaczu 0.7l,0.8l . zostawiłem takie ustawienie bo samochód jest dużo elastyczniejszy i nie jeździ się jak na pół sprzęgle i ciszej chodzi dwumas z tego co zdążyłem zauważyć . Dobrze zrobiłem , tu mam logi ale sprawdzałem jak będą się zachowywać te wartości w bloku 023 i jest malutka poprawa to co robiłem wcześniej.

Tak jak pisałem ustawienia na (-) synchro są dla BLS-a bardzo dobre i tego się trzeba trzymać. Podobno optymalnie powinno być pomiędzy -1 a -2.5 ale osobiście skanowałem 1.9 BLS-y gdzie ,,synchro angle,, było na poziomie -5 i właściciel był bardzo zadowolony zarówno z pracy silnika jak i dynamiki jazdy oraz zużycia ON.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Postprzez Bakoma4 » 17 lutego 2016, 22:47

Dzięki za odpowiedzi -arti- .
Wczoraj podmieniłem przewód na przeźroczysty żeby zobaczyć czy nie ma powietrza i na postoju gazowałem go tak do 3000 tyś. i ani grama powietrza nie było. podpiąłem wąż od filtra paliwa do metalowej rurki idącej do vakum . dziś chciałem sprawdzić i takie małe pęcherzyki mi się pojawiły na rogach ale myślę że to przez ten przewód bo jak go wygiąłem to nawet jak była złączka to leciało powietrze.
także paliwo jest , tak mi się wydaje lecz nie wiem jak jest pod obciążeniem czy pompa w zbiorniku nadąża napełnić kosz. ale do pompy zabiorę się w następnym tygodniu.

Sprawa z kablami wygląda tak że zdjąłem dekiel i patrze na te kabelki i wyglądają ok wyciągiem każdy jeden od pompek psi-kłem kontakt sprej , tak samo zrobiłem przy wtyczce co dochodzi do bloku silnika i dalej bipy w bloku 23 się nie poprawiły . muszę sprawdzić co mi tak te bipy lecą na -128 . to znaczy tak że te bipy jak są na minus to jest problem z dawką paliwa tak ?
przesyłam dzisiejsze logi :
http://vaglog.pl/log_250757.html
http://vaglog.pl/log_250756.html
Zobacz Profil
Bakoma4
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 7 października 2013, 18:25
Auto: Leon
Silnik: BLS 1.9

Re: Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Postprzez -arti- » 18 lutego 2016, 08:40

Bakoma4 napisał(a):bipy lecą na -128 . to znaczy tak że te bipy jak są na minus to jest problem z dawką paliwa tak ?


Tak lub też problem z elektryką w rozumieniu wiązka PD lub przyłącze wiązki PD a ECU.Ekstremalnie listwa do wymiany dla spokoju swojego.

Bakoma4 napisał(a):każdy jeden od pompek psi-kłem kontakt sprej


Trzeba było je jeszcze ,,podoginać,, aby na złącze przy PD wchodziły z dość sporym oporem.

To zrób i wtedy sprawdź i ewentualnie podeślij logi. Nie zapominając wcześniej przeczyścić sitko w baku.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Postprzez Bakoma4 » 28 października 2016, 20:48

Witam

Przepraszam że po tak długiej przerwie nie odpisywałem na posty.
Dzięki wielkie wszyskim za podpowiedzi.
Problem dawno temu naprawiony :)
Nie uwierzycie ale miałem oby dwa węże do filtra paliwa zamienione czyli tłumaczę pokolei, było tak że wymieniłem tą pompę tandem i nic sprawdziłem w baku pompę i sitko i dalej słaby.
Wpadłem na pomysł żeby zobaczyć do książki serwisowej jak idą przewody do filtra i tu go bolało!!! Przewody mam nie opisane także wszyskie cztery przewody były zamienione miejscami. powrót paliwa szedł nie do zbiornika tylko do pąpki i na odwrót . Powrót z Tandem pompy szedł tam gdzie powinno być przyjście , w efekcie moich przeliczeń wyszło tak że zasysało powietrze z baku albo nie robiło ciśnienia w układzie i za mało dochodziło do pompy wysokiego ciśnienia.
Nie ważne temat zakończony , ale się umordowałem z samochodem , 5 razy jeszcze zmieniałem wcześniej oprogramowanie, Masakra.
Ale już 4 miesiące bez żadnych problemów uffff... było codziennie grzebane.
Ale najlepsze było to że żaden mechanik nic nie zauważył , 4 w Polsce i 2 w Austrii . Takie jaja

Dzięki za pomoc .
Zobacz Profil
Bakoma4
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 7 października 2013, 18:25
Auto: Leon
Silnik: BLS 1.9

Re: Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Postprzez -arti- » 28 października 2016, 21:12

I oby tylko takie problemy były.....
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Słaby na 1 i 2 biegu co to?

Postprzez Bakoma4 » 28 października 2016, 21:50

Dzięki -arti- dużo mi pomogłeś. :)
No teraz to już tylko jeździć... i cieszyć się z jazdy.
Ale bardzo dużo poznałem swój samochód z praktycznego i teoretycznego punktu widzenia
Zobacz Profil
Bakoma4
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 7 października 2013, 18:25
Auto: Leon
Silnik: BLS 1.9


Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem