Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[TDI PD] 1,9 TDI 105KM, dziwny dzwiek, szarpanie silnikiem

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: [TDI PD] 1,9 TDI 105KM, dziwny dzwiek, szarpanie silnik

Postprzez -arti- » 5 grudnia 2016, 09:44

Gonzolos napisał(a):Kolego -arti-, a jeżeli bedzie w rurze od IC do przepustnicy będzie olej to co w tedy? Na co to wskazuje?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Tzw. mgiełka olejowa to nie problem. Ale gdy ściągniemy rurę i już kapie to świadczy o problemie z uszczelnieniem turbo od strony zimnej. Zazwyczaj kończy się to wyciąganiem turbawki i albo regeneracją lub wymianą na nową lub używkę.

BLS-y, BMN-y przy wypalaniu filtra DPF co 360 km i wysokiej temperaturze przy turbinie ok.700-800 st. w trakcie procedury tak naprawdę powodują ich wcześniejsze zużycie. Gdy auto śmiga w trasach /takie założenie inżynierów VAG-a pewnie było przy projektowaniu/ to praktycznie problem nie istnieje przez bardzo długi okres eksploatacji ale jazda po mieście i wypalanie się filtra to już całkiem inna para kaloszy.

PS: U mnie turbinka KKK zaczeła pogwizdywać i przeładowywać przy ok. 190 tyś. nalotu, choć jeszcze notlaufa nie łapało auto. Wymiana na używaną i całkiem inny samochód teraz jest. W IC i rurze wylotowej suchutko teraz, że aż ,,głupio,,. Nawet nie wiem kiedy się załącza wypalanie bo nasłuchując pracę silnika nic się nie zmienia. Ja co prawda obliczam mniej więcej kiedy powinna się włączyć procedura i staram się trochę pojeździć po obrzeżach miasta aby jak najszybciej się proces zakończył i to tyle.

CO można jeszcze powiedzieć. Jak ktoś ma możliwości i lubi podglądać parametry auta przy pomocy np: VCDS-a to może sobie sprawdzać i porównywać dane pokazywane przez auto. Dla przykładu przy starej trubinie zapchanie sadzą przed wypalaniem dochodziło nawet do 22-24% czyli automatycznie czas wypalania się wydłużał i przynajmniej u mnie trwał około 10-15 min no i trzeba było zwiedzać okolicę przez około min 10 minut. Obecnie jak złapie 10-12% to znaczy, że jeździłem praktycznie tylko w mieście. A czas wypalania odpowiednio się skraca.
Wiadomo, że oprócz turbo na dymienie ma wpływ ogólna kondycja motorowni ale zakładamy, że z tym jest OK.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Reklama

Re: [TDI PD] 1,9 TDI 105KM, dziwny dzwiek, szarpanie silnik

Postprzez Gonzolos » 24 lutego 2017, 13:44

-arti- napisał(a):
Gonzolos napisał(a):Kolego -arti-, a jeżeli bedzie w rurze od IC do przepustnicy będzie olej to co w tedy? Na co to wskazuje?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Tzw. mgiełka olejowa to nie problem. Ale gdy ściągniemy rurę i już kapie to świadczy o problemie z uszczelnieniem turbo od strony zimnej. Zazwyczaj kończy się to wyciąganiem turbawki i albo regeneracją lub wymianą na nową lub używkę.

BLS-y, BMN-y przy wypalaniu filtra DPF co 360 km i wysokiej temperaturze przy turbinie ok.700-800 st. w trakcie procedury tak naprawdę powodują ich wcześniejsze zużycie. Gdy auto śmiga w trasach /takie założenie inżynierów VAG-a pewnie było przy projektowaniu/ to praktycznie problem nie istnieje przez bardzo długi okres eksploatacji ale jazda po mieście i wypalanie się filtra to już całkiem inna para kaloszy.

PS: U mnie turbinka KKK zaczeła pogwizdywać i przeładowywać przy ok. 190 tyś. nalotu, choć jeszcze notlaufa nie łapało auto. Wymiana na używaną i całkiem inny samochód teraz jest. W IC i rurze wylotowej suchutko teraz, że aż ,,głupio,,. Nawet nie wiem kiedy się załącza wypalanie bo nasłuchując pracę silnika nic się nie zmienia. Ja co prawda obliczam mniej więcej kiedy powinna się włączyć procedura i staram się trochę pojeździć po obrzeżach miasta aby jak najszybciej się proces zakończył i to tyle.

CO można jeszcze powiedzieć. Jak ktoś ma możliwości i lubi podglądać parametry auta przy pomocy np: VCDS-a to może sobie sprawdzać i porównywać dane pokazywane przez auto. Dla przykładu przy starej trubinie zapchanie sadzą przed wypalaniem dochodziło nawet do 22-24% czyli automatycznie czas wypalania się wydłużał i przynajmniej u mnie trwał około 10-15 min no i trzeba było zwiedzać okolicę przez około min 10 minut. Obecnie jak złapie 10-12% to znaczy, że jeździłem praktycznie tylko w mieście. A czas wypalania odpowiednio się skraca.
Wiadomo, że oprócz turbo na dymienie ma wpływ ogólna kondycja motorowni ale zakładamy, że z tym jest OK.

Pozdrawiam.


Dzięki za odpowiedź! Dopiero teraz ją odczytałem [emoji12]
Wypalanie miałem robione i gość na kompie pokazał mi, że jest w 30% zapchany DPF i po wypaleniu na około 20%.
Dymu z rury nie ma. Teraz jeżdżę szybciej i dalej, żeby go nie zapchać.
Wiesz może gdzie w VCDS-sie można sprawdzić stan DPF?

Jak zrobi się cieplej to zajrzę do motorowni i sprawdzę jak to tam wygląda [emoji3]

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gonzolos
Stella +
Stella +
 
Posty: 69
Dołączył(a): 29 marca 2014, 21:39
Lokalizacja: Poznań/Opole
Region: wielkopolskie
Auto: Leon 5F FR ST
Silnik: CUNA 2.0

Re: [TDI PD] 1,9 TDI 105KM, dziwny dzwiek, szarpanie silnik

Postprzez -arti- » 24 lutego 2017, 20:00

Gonzolos napisał(a):Wiesz może gdzie w VCDS-sie można sprawdzić stan DPF?


W 01 ENGINE i bloki od 68 do 75 i wrzuć tutaj zrobione fotki czy zrzuty ekranu lub tez wklej zapisane wartości poniżej:
http://vaglog.pl/.

Gonzolos napisał(a):Wypalanie miałem robione i gość na kompie pokazał mi, że jest w 30% zapchany DPF i po wypaleniu na około 20%.


Po wypalaniu tzw. normalnym-cyklicznym czy też wymuszonym-serwisowym poziom sadzy powinien być na 0%.
Natomiast te 30% to jest procentowo określony poziom zapchania sumaryczny filtra. Przybywa 1% co 3-4 tyś. kilometrów.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: [TDI PD] 1,9 TDI 105KM, dziwny dzwiek, szarpanie silnik

Postprzez Gonzolos » 6 marca 2017, 21:27

W końcu udało mi się zrobić LOG i wklejam link do niego.
Zrobiłem tylko z bloku 68, bo tam były dane dotyczące DPF.

http://vaglog.pl/log-068_yArH6B.html

Wychodzi na to, że mam zapchany w 59% DPF i sadzy 3.2%. Dzisiaj auto samo włączyło tryb wypalania, ale nie zdążył się skończyć.

Mechaniczne wypalenia DPF, czyli wycięcie go, wypalenie i ponowne wspawanie poprawi parametry silniki?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gonzolos
Stella +
Stella +
 
Posty: 69
Dołączył(a): 29 marca 2014, 21:39
Lokalizacja: Poznań/Opole
Region: wielkopolskie
Auto: Leon 5F FR ST
Silnik: CUNA 2.0

Re: [TDI PD] 1,9 TDI 105KM, dziwny dzwiek, szarpanie silnik

Postprzez JacaTouran1979 » 6 marca 2017, 23:35

Parametry z 68 , 70 i 75.
Dpf to nie turbo :) wystarczy statyczne na rozgrzanym
Tel 509963064
Zobacz Profil
JacaTouran1979
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 13 lutego 2017, 23:32
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Touran
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI PD] 1,9 TDI 105KM, dziwny dzwiek, szarpanie silnik

Postprzez -arti- » 7 marca 2017, 07:37

Gonzolos napisał(a):Wychodzi na to, że mam zapchany w 59% DPF i sadzy 3.2%. Dzisiaj auto samo włączyło tryb wypalania, ale nie zdążył się skończyć.

Mechaniczne wypalenia DPF, czyli wycięcie go, wypalenie i ponowne wspawanie poprawi parametry silniki?


Pewnie 360 km od ostatniego wypalania zrobiłeś i dpf chciał się wypalić.
Na temat czyszczenia czy to chemicznego czy mechanicznego na różnych forach jest napisane bardzo dużo. Ja przynajmniej dochodzę do wniosku, że jak już to usunąć dziada i przeprogramować sterownik lub wstawić np. takie coś:
http://e-tlumiki.pl/filtry-dpf-fap/1298 ... 2010-.html

Ja będę w przyszłości zwolennikiem opcji OUT ze względu na tzw: święty spokój oraz kondycję motorowni. Te 600-700 stopni co 360 km dają silnikowi popalić ostro. No może jakbym latał autem cały czas w trasie to bym inaczej myślał.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: [TDI PD] 1,9 TDI 105KM, dziwny dzwiek, szarpanie silnik

Postprzez Gonzolos » 7 marca 2017, 08:32

-arti- napisał(a):
Pewnie 360 km od ostatniego wypalania zrobiłeś i dpf chciał się wypalić.
Na temat czyszczenia czy to chemicznego czy mechanicznego na różnych forach jest napisane bardzo dużo. Ja przynajmniej dochodzę do wniosku, że jak już to usunąć dziada i przeprogramować sterownik lub wstawić np. takie coś:
http://e-tlumiki.pl/filtry-dpf-fap/1298 ... 2010-.html

Ja będę w przyszłości zwolennikiem opcji OUT ze względu na tzw: święty spokój oraz kondycję motorowni. Te 600-700 stopni co 360 km dają silnikowi popalić ostro. No może jakbym latał autem cały czas w trasie to bym inaczej myślał.




-arti- dziękuje za informację ! Myślałem też nad usunięciem DPF-a, ale bez niego będzie dymić jak diesel :-P no i na kontroli może wartość CO2 wyjść nie tak, czy nie będzie problemu?

To obejście co podałeś z nowym DPF-em to nie jest głupie, a nawet dobre rozwiązanie :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gonzolos
Stella +
Stella +
 
Posty: 69
Dołączył(a): 29 marca 2014, 21:39
Lokalizacja: Poznań/Opole
Region: wielkopolskie
Auto: Leon 5F FR ST
Silnik: CUNA 2.0

Re: [TDI PD] 1,9 TDI 105KM, dziwny dzwiek, szarpanie silnik

Postprzez -arti- » 7 marca 2017, 13:23

Gonzolos napisał(a):-arti- dziękuje za informację ! Myślałem też nad usunięciem DPF-a, ale bez niego będzie dymić jak diesel no i na kontroli może wartość CO2 wyjść nie tak, czy nie będzie problemu?


Jak zdrowy motor i osprzęt jest OK to nie będzie dymić. Ponadto nasze normy są takie, że przy badaniu przechodzą zdrowe Diesle bez żadnego kata czy DPF bez problemu.
U mnie zapełnienie wynosi 56% już więc w jakimś bardzo nieodległym czasie należy myśleć o pozbyciu się chwasta.

Gonzolos napisał(a):To obejście co podałeś z nowym DPF-em to nie jest głupie, a nawet dobre rozwiązanie


Też tak myślę ale jest jedno ale. Nadal będzie się wypalał standardowo czyli temperatury będą wysokie a to dla silnika i osprzętu z przebiegiem od 200 tysiaków w górę to już zaczyna być problem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: [TDI PD] 1,9 TDI 105KM, dziwny dzwiek, szarpanie silnik

Postprzez ktry » 7 marca 2017, 22:46

Jaki problem 200 tys. to on dopiero dotarty. Mój ma 350 tys.i żadnego problemu to nie stanowi. Nawet mam wrażenie że jak ktoś delikatnie jeżdzi to nawet takie przepalenie wskazane. Wprawdzie ja mam 1,6 tdi 105 Km po tuningu na prawie 150 Km w dużej budzie ,bo to Passat B7 2011r. ,ale to jednak toporny TDI bez Adblu jeszcze.
Zobacz Profil
ktry
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 6 maja 2009, 21:45
Lokalizacja: Kostrzyn n.Odrą.
Auto: ALTEA 1,9 TDI

Re: [TDI PD] 1,9 TDI 105KM, dziwny dzwiek, szarpanie silnik

Postprzez wesol » 8 marca 2017, 10:46

Popiolu nie ma w %. Ja mam w bls teraz cos kolo 74 jednostek a mal przelotu okolo 270 tys. Dziala wszystko poprawnie.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI PD] 1,9 TDI 105KM, dziwny dzwiek, szarpanie silnik

Postprzez -arti- » 8 marca 2017, 11:21

wesol napisał(a):Popiolu nie ma w %. Ja mam w bls teraz cos kolo 74 jednostek a mal przelotu okolo 270 tys. Dziala wszystko poprawnie.


OK ! Ale wiadomo o co chodzi gdy się podgląda VCDS-a.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: [TDI PD] 1,9 TDI 105KM, dziwny dzwiek, szarpanie silnik

Postprzez bzykofm » 8 marca 2017, 11:38

wesol napisał(a):Popiolu nie ma w %. Ja mam w bls teraz cos kolo 74 jednostek a mal przelotu okolo 270 tys. Dziala wszystko poprawnie.

To super wiadomość :D ja mam około 60 i coś ponad 220 a p. Robert z TUNE-UPu mówił, że widział takie co mają po 100 jednostek i działały :D
była: Ibiza 6L lift 1.4 85KM 2013-2014
Leon Barbarzyńca105KM 250Nm @ dynoPro 195KM 374Nm 2014-

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bzykofm
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 3472
Dołączył(a): 9 lipca 2015, 23:59
Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka
Region: małopolskie
Auto: leon 1P FL TDI PD
Silnik: BLS 1.9

Re: [TDI PD] 1,9 TDI 105KM, dziwny dzwiek, szarpanie silnik

Postprzez wesol » 8 marca 2017, 16:56

Jasne. Vag podaje ze dpf juz kwalifikuje sie do wymiany jak jest chyba 68 jednostek ale Spokojnie sporo osob lata unas na touranie i ma ponad 110 i chyba nawet ktos 130 mial i nic si enie dzieje. zreszta te wartosci mozesz sobie wyzerowac ale to nei oto chodzi co nie. Ja tam nie mam zadnych problemow z DPF czy turbo. Pali od strzala i teraz zimowa pora unas bylo coprawda tylko po -5 czy ze dwa razy po -9 ale do -5 nie musialem nic podgrzewac a odpalal bardzo ladnie. Zero kopcenia przy bucie a mam jakis tam wirusik wrzucony w tego BLSa. A i mam jednomas zapodany do niego tak wiec jak cos tylko by sie dzialo przy silniku czy to wtryski czy cos to bym odczuł odrazu.
Z kolega zesmy tez jakis czas temu rozmawiali bo tez ma BLS to ze nawet nie wyczuwamy kiedy sie wypala ten DPF unas. Jak jechalem z dluzszej trasy to tylko potem pdopialem vcds to widzialem ze poziom zaplenienia sadza byl blisko zera wiec musial byc wypalany na trasie gdzies a nic nie wyczulem.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI PD] 1,9 TDI 105KM, dziwny dzwiek, szarpanie silnik

Postprzez Rojo1987 » 13 marca 2017, 20:28

Witam. Przeszukałem forum i to jedyny wątek, który przypomina problem mojego Leona. Autko 2006r, 1.9TDi (BXE), 105KM, 220kkm (raczej oryginalny przebieg). Dzisiaj auto zaczęło wydawać jakieś dziwne dźwięki (jakby stukanie) z silnika i mniejszą moc. Po przejechaniu myślę jakichś 500m (w mieście) problem ustał i żadnych podejrzanych dźwięków nie było. Następnie, zatrzymałem się na około 20min (silnik zgaszony) i po odpaleniu ten sam problem - w trakcie gazowania zauważyłem jakby dym wychodzący spod bagnetu. Po ruszeniu, auto wydawało się nie mieć pełnej mocy na 1szym biegu, po wrzuceniu 2ego biegu problem zniknął i nie pojawił się znowu...Próbowałem nawet po dłuższym postoju w garażu odpalić auto i żadnych nieprawidłowości.
Czy spotkaliście się z takim problemem? Co to może być? W aucie wymieniłem turbinę przy 180kkm i dwumasę ze sprzęgłem przy 205kkm i kolejna duża naprawa mi się nie uśmiecha :/
Pozdrawiam
Zobacz Profil
Rojo1987
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 13 marca 2017, 18:53
Auto: Seat Leon II
Silnik: BXE 1.9

Re: [TDI PD] 1,9 TDI 105KM, dziwny dzwiek, szarpanie silnik

Postprzez wesol » 13 marca 2017, 20:40

Zerknij do panewek na korbach.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia strona

Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość