Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez dzoker » 16 lipca 2012, 17:54

Witam po dluzszej przerwie.
Podejmę się próby opisania małego problemu, który zaczyna mnie powoli irytować. Jak to zwykle z cudami w silniku - temat mało wdzięczny do elaboratów słownych.

Otóż od jakiegoś czasu w mojej Altei z silnikiem BMM pojawia się zgrzytanie, a czasem nawet krótkie "przycinanie" silnika w granicach 2 tys obrotów. Dedukuję (może to być totalna nieprawda), że jest to moment w którym turbo dostaje większego ciśnienia po raz pierwszy. Sytuację najłatwiej zaobserwować na drugim biegu. Odgłos jakby otarcia metal o metal i tak jak napisałem wyżej - od czasu do czasu lekkie przycięcie, przydławienie.

Brak jakichkolwiek kontrolek. Auto było niedawno na diagnostyce (w innej sprawie akurat), chłopaki z ECUProject nie sygnalizowali zadnych problemów a ja o tę konkretną sytuację zapomniałem zapytać.

Dodatkowo zgodnie z prawem Murphy'ego ile razy próbowałem sytuację nagrać chociażby telefonem - problem nie występuje :)

Jakieś pomysły ?
Z góry dzięki
1M -> Altea
Zobacz Profil
dzoker
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 31 października 2008, 22:33
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Altea BMM

Reklama

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez jck1 » 17 lipca 2012, 09:30

Mamy chyba identyczny problem, próbujemy go rozwiązać w tym wątku viewtopic.php?f=39&t=29564
U mnie objawy odkąd się pojawiły, są cały czas więc u Ciebie jest to pewnie kwestią czasu.

Pozdrawiam
Jck1
Zobacz Profil
jck1
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 14 lipca 2009, 10:42
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: Leon 1P BMM

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez dzoker » 17 lipca 2012, 12:46

Straszna kicha zatem. Podjade w wolnej chwili do EcuProject , moze akurat sie pojawi i ekipa cos wymysli.
Dzięki za link do posta - mimo wszystko nie zbliża się to ku rozwiązaniu problemu.
Nie wiem czemu ale strzelam w ciemno, że to turbina powoduje taki efekt :)
1M -> Altea
Zobacz Profil
dzoker
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 31 października 2008, 22:33
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Altea BMM

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez AdamTower » 17 lipca 2012, 13:34

U mnie też to jest. Takie chrobotanie przy 1800-2000 obr. Czasem było też szarpanie, ale rozruszałem ręką sztangę na turbinie i przestało szarpać, został natomiast odgłos chrupania. Podejrzewam, że to coś ze sterowaniem/zaworem ciśnieniowym od turbiny....
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez miroA3 » 17 lipca 2012, 13:46

mialem cos takiego pare lat temu , przycinaly sie kierownice turbo i to one powodowaly chrobotanie, dokladnie metal o metal
choc o dzwiekach przez neta to sobie mozna gdybac

u mnie kierownice zapiekly sie nie od tego ze za malo sie otwieraly, za spokojnie jezdzilem itd
a otwieraly sie za bardzo, za mocny program...
turbo do czyszczenia, program troche lzejszy, jezdzi do tej pory
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez jck1 » 17 lipca 2012, 13:58

miroA3 napisał(a):mialem cos takiego pare lat temu , przycinaly sie kierownice turbo i to one powodowaly chrobotanie, dokladnie metal o metal
choc o dzwiekach przez neta to sobie mozna gdybac

u mnie kierownice zapiekly sie nie od tego ze za malo sie otwieraly, za spokojnie jezdzilem itd
a otwieraly sie za bardzo, za mocny program...
turbo do czyszczenia, program troche lzejszy, jezdzi do tej pory

Hmmmm, czyli jednak nie wykluczać turbiny. Muszę się jej oraz jej sterowaniu przyjrzeć dokładniej. Dzięki za podpowiedź.

Pozdrawiam
Jck1
Zobacz Profil
jck1
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 14 lipca 2009, 10:42
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: Leon 1P BMM

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez AdamTower » 17 lipca 2012, 15:21

miroA3 napisał(a):u mnie kierownice zapiekly sie nie od tego ze za malo sie otwieraly, za spokojnie jezdzilem itd
a otwieraly sie za bardzo, za mocny program...
turbo do czyszczenia, program troche lzejszy, jezdzi do tej pory


hmmm.... daje do myślenia....będzie trzeba to sprawdzic. Dzięki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez matyjas » 19 lipca 2012, 10:24

EGR do czyszczenia jak na moj nos mialem to samo w swoim leonie tylko przy 3 tys
Zobacz Profil
matyjas
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2 listopada 2011, 09:33
Lokalizacja: MAZURY
Auto: leon

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez Marcin » 19 lipca 2012, 10:38

Z tym leonem cos jest, tez tak mialem.
Don't worry be happy. :)
Zobacz Profil
Marcin
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 19 lipca 2012, 10:27
Auto: seat

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez miroA3 » 19 lipca 2012, 11:01

matyjas napisał(a):EGR do czyszczenia jak na moj nos mialem to samo w swoim leonie tylko przy 3 tys


jak ci EGR przycinal to miales metaliczne dzwieki ? hmm
z szarpaniem sie zgodze, wlasciwie to klapa gaszenia, ale nie slyszalem o metalicznych dziwkach przy zacinajacym sie egr, no i bylyby bledy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez AdamTower » 19 lipca 2012, 12:46

U mnie chrupanie następuję przy raczej delikatnym przyspieszaniu, praktycznie na każdym biegu, tylko na wyższych wiadomo większy hałas i nie słychać tak dobrze. Przy pełnym bucie nie ma tego, zresztą rzadko przyspieszam pełnym gazem poniżej 2k obrotów. Czy za mocny program może powodować hałasy w turbo przy lekkim przyspieszaniu? czy raczej właśnie EGR ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez jck1 » 24 lipca 2012, 10:43

AdamTower napisał(a):U mnie chrupanie następuję przy raczej delikatnym przyspieszaniu, praktycznie na każdym biegu, tylko na wyższych wiadomo większy hałas i nie słychać tak dobrze. Przy pełnym bucie nie ma tego, zresztą rzadko przyspieszam pełnym gazem poniżej 2k obrotów. Czy za mocny program może powodować hałasy w turbo przy lekkim przyspieszaniu? czy raczej właśnie EGR ?

U mnie dokładnie jest tak samo, jak mu mocniej depnę to nie ma tego dźwięku. Ja nie mam programu a charczy jak gruźlik. Jutro pod wieczór będę miał auto po wymienionym rozrządzie i kolejnych oględzinach. Jak coś się wyjaśni to dam znać.

Pozdrawiam
Jck1

-- 23 lip 2012, o 12:06 --

Witajcie. Auto odebrane po wymianie rozrządu, jednak charczy nadal. Mechanik zaglądnął do EGR'a i do dolotu - były zawalone, wyczyścił. Pewnie więc przyczyną charczenia i przerywania będą łopatki turbiny. Zrobiłem logi dynamiczne i widać przeładowanie w okolicach 2000 obr. Możecie rzucić okiem na logi?
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/jck1_92338.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/jck1_92339.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/jck1_92335.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/jck1_92337.html
Ile powinna dmuchać turbina w BMM?

Pozdrawiam
Jck1

-- 24 lip 2012, o 11:43 --

Witajcie.
Udało się komuś z was rzucić okiem na logi? Byłbym wdzięczny, może coś tam jeszcze wypatrzycie?

Pozdrawiam
Jck1
Zobacz Profil
jck1
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 14 lipca 2009, 10:42
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: Leon 1P BMM

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez ktry » 27 lipca 2012, 22:53

Te przerywanie i dzwięk to n a 100% turbina.Miałem to samo tylko w swojej Audi.Wyczyściłem turbinę,wymieniłem egr,przepływkę,zaworki sterowania turbiną,pompowtryski wraz z całą głowicą.Akurat główicę to nie żałuję że zmieniłem,bo miała lekko zużyte krzywki.To wszystko nic nie pomogło.Dopiero po roku menczarni z tym szarpaniem i próbie przyzwyczajenia się do tego.Zdecydowałem że zmienię turbinę i jak to nie pomorze to sprzedam swą A3 i kupię se starego klekota jakiegoś na pompie wtryskowej.Mam ją do dziś i śmiga mimo że już ma 5 lat i pond 200 tys na zegarze.Turbinka była założona ponoc po przebiegu 70 tys.Ale pewności nie mam.
Zobacz Profil
ktry
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 6 maja 2009, 21:45
Lokalizacja: Kostrzyn n.Odrą.
Auto: ALTEA 1,9 TDI

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez dzoker » 24 sierpnia 2012, 11:25

Udało się komuś może ustalić coś więcej w powyższym temacie ?
Będę wdzięczny za podpowiedzi.
1M -> Altea
Zobacz Profil
dzoker
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 31 października 2008, 22:33
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Altea BMM

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez bvw08 » 26 sierpnia 2012, 12:33

Widać wyraźnie po logach i po opinii innych użytkowników że to wina turbo które jest zapieczone, dawaj je do czyszczenia jak najszybciej bo się możesz zdziwić podczas wyprzedzania na trasie jak nagle przejdzie ci w tryb awaryjny
prawie 400Nm robi swoje :))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bvw08
Sport
Sport
 
Posty: 209
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:22
Lokalizacja: śląsk
Auto: ARL+

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez jck1 » 31 sierpnia 2012, 07:47

bvw08 napisał(a):Widać wyraźnie po logach i po opinii innych użytkowników że to wina turbo które jest zapieczone, dawaj je do czyszczenia jak najszybciej bo się możesz zdziwić podczas wyprzedzania na trasie jak nagle przejdzie ci w tryb awaryjny

Ja właśnie nie do końca jestem przekonany, że to wina zapieczonych kierownic bo sztanga chodzi płynnie w całym zakresie. N75 podmieniałem, bez zmian. W starym Leonie miałem zapieczone turbo i całkiem inaczej to się zachowywało, poza tym nie było tego dźwięku.

Pozdrawiam
Jck1
Zobacz Profil
jck1
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 14 lipca 2009, 10:42
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: Leon 1P BMM

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez ktry » 31 sierpnia 2012, 21:50

Nie jest to wina zapieczenia.Moje było czyszczone i nic to nie pomogło.Dlatego popłynąłem na tyle kasy.Było w idealnym stanie.Luzy wirnika prawie jak w nowej,zero sadzy i rdzy,sztanga pracowała leciutko.Swoją starą sprzedałem handlarzowi za 500 zł.Cieszył się jak dziecko że tak tanio oddałem taką idealną turbinkę.Jak ktoś jeżdzi ostro to nawet nie wyczuje tej wady.Auto sprzedał jakiemuś znajomemu i jeżdzi do tej pory.
Zobacz Profil
ktry
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 6 maja 2009, 21:45
Lokalizacja: Kostrzyn n.Odrą.
Auto: ALTEA 1,9 TDI

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez jck1 » 3 września 2012, 15:30

ktry napisał(a):Nie jest to wina zapieczenia.Moje było czyszczone i nic to nie pomogło.Dlatego popłynąłem na tyle kasy.Było w idealnym stanie.Luzy wirnika prawie jak w nowej,zero sadzy i rdzy,sztanga pracowała leciutko.Swoją starą sprzedałem handlarzowi za 500 zł.Cieszył się jak dziecko że tak tanio oddałem taką idealną turbinkę.Jak ktoś jeżdzi ostro to nawet nie wyczuje tej wady.Auto sprzedał jakiemuś znajomemu i jeżdzi do tej pory.

Kurcze to nie fajnie. Czyli co byś radził w takiej sytuacji?

Pozdrawiam
Jck1
Zobacz Profil
jck1
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 14 lipca 2009, 10:42
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: Leon 1P BMM

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez Piotrek_tdi » 4 września 2012, 10:28

Wyczyścić wtryski ultradzwiękami
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez jck1 » 6 maja 2013, 11:44

Pompki były czyszczone na maszynie, co prawda nie ultradźwiękami ale jednak. Nic się nie zmieniło.

Pozdrawiam
Jck1

-- 6 maja 2013, o 12:44 --

Witam wszystkich.
Pozwolę sobie odświeżyć temat ponieważ nadal nie udało mi się znaleźć rozwiązania. Wybrałem się niedawno do pobliskiego tunera, który po przejażdżce ze mną stwierdził, że jak chodzi o silnik to nie ma się do czego przyczepić. Jak na złość, podczas tej diagnostyki przycięcie/przydławienie nie wystąpiło ale odgłos charczenia był słyszalny przez niego również. Oczywiście podczas powrotu z diagnostyki przycięcie się pokazało. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł albo może ktoś kto ma podobnie jak ja udało się znaleźć przyczynę?

Pozdrawiam
Jck1
Zobacz Profil
jck1
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 14 lipca 2009, 10:42
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: Leon 1P BMM

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez miroA3 » 6 maja 2013, 13:18

poczytaj sobie ten temat :

http://www.a3-club.net/forum/showthread ... ania-Turbo

W Starym Saczu masz Kingsoft, pojechalbys, na pewno by doszli problemu
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez jck1 » 6 maja 2013, 16:45

miroA3 napisał(a):poczytaj sobie ten temat :

http://www.a3-club.net/forum/showthread ... ania-Turbo

W Starym Saczu masz Kingsoft, pojechalbys, na pewno by doszli problemu


Dzięki za link.
Byłem właśnie w Kingsofcie i takie info otrzymałem jak wyżej napisałem. Gdyby chociaż jakieś błędy były a tu nic. W tryb awaryjny nie wchodzi, kontrolki się nie zapalają, N75 podmieniałem. Z opcji zawartych w temacie, który podałeś, spróbuję jeszcze na szybko odpiąć wtyczkę od EGR i przepływkę. Może coś się zmieni, dam znać.

Pozdrawiam
Jck1

-- 6 maja 2013, o 17:45 --

Pora na mały update.
Jest duża szansa że sprawca problemów został zlokalizowany. Po wypięciu wtyczki z EGR'a, brak charczenia :mrgreen: . Nie stwierdziłem też przycinania. Nie zauważyłem też braku mocy ale przejechałem tak tylko 2-3 km po lokalnej drodze. Czy z tak odpiętym EGRem można przejechać kilkanaście/kilkadziesiąt km dla testów? Gdyby testy dały pozytywny wynik to lepiej:
a) wyczyścić EGR i zostawić?
b) nie czyścić, odłączyć wtyczkę i wyłączyć software'owo?
c) wywalić i wyłączyć software'owo? Co z klapą gaszącą i jak to wpływa na DPF?

Pozdrawiam
Jck1
Zobacz Profil
jck1
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 14 lipca 2009, 10:42
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: Leon 1P BMM

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez GruchaARL » 6 maja 2013, 22:29

Z logów wynika ża na turbo jest duże przeładowanie, tak być nie może. Turbo i tak trzeba wyciągnąć żeby wyczyścić kierownice. A EGR'a jak wyjmiesz to będziesz wiedział co znim jest nie tak. EGR mozna wyrzucić i programowo i mechanicznie
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez jck1 » 7 maja 2013, 08:31

Co do logów to postaram się zrobić nowe przy odłączonym EGR, może on jest przyczyną przeładowania. Wiem, że można usunąć EGR ale zależało mi raczej na uzyskaniu opinii na temat moich podpunktów a,b,c.

Pozdrawiam
Jck1
Zobacz Profil
jck1
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 14 lipca 2009, 10:42
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: Leon 1P BMM

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez untaztood » 10 maja 2013, 14:17

Nie wiem czy to to samo, ale u mnie też przy większym bucie w granicy 2,2 obrotów czuć lekkie przydławienie.
Zauważyłem, że zdarza się to jedynie jak jest gorąco - wieczorami jak temperatura spada taki efekt nie występuje.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez GruchaARL » 10 maja 2013, 15:21

standard BMM :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez untaztood » 10 maja 2013, 19:33

A żeby nie zakładać nowego tematu - wczoraj sporo jeździłem - głownie korki. Pózniej wyleciałem na A2 i przy ok. 130km/h pojawiło się dziwne chrobotanie, które narastało w pełnym zakresie obrotów silnika. Po ok. minucie ucichło... Co to mogło byc... ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez jck1 » 12 maja 2013, 23:02

Może też Ci się przyciął EGR. Jeśli podobna sytuacja zacznie Ci się powtarzać częściej, odłącz wtyczkę od EGR'a i pojeździj trochę. Ja Wczoraj oddałem swoje auto do Kingsoftu. Mają się rozprawić z EGR'em i przy okazji zrobić lekki program :-D. Dzisiaj lekko po południu ma być gotowe.

Pozdrawiam
Jck1

-- 13 maja 2013, o 00:02 --

Witam.
Autko odebrane, charczenie i przycinanie ustało. Program chciałem lajtowy z uwagi na lekkie przeładowania turbiny oraz słaby dwumas. Co wyszło możecie zobaczyć tutaj: viewtopic.php?f=5&t=37919
Jak zmienię sprzęgło i dwumas, będzie korekta.

Pozdrawiam
Jck1
Zobacz Profil
jck1
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 14 lipca 2009, 10:42
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: Leon 1P BMM

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez modzel86 » 2 czerwca 2013, 20:23

Witam

Od jakiegoś czasu sądzę że mam podobny problem jak założyciel tematu. Przy delikatnym ruszaniu na 1 biegu i nagłym przyśpieszeniu na 2 biegu słychać było chrobotanie. Samochód tak jakby nie miał siły wogóle przyśpieszać i czuć było szarpanie samochodu. Problemu tego nie mam gdy energicznie ruszam na 1 biegu i dalej energicznie kontynuuje jazdę. Wówczas auto bardzo ładnie się wkręca. Z problemem udałem się do mechanika. Podłączył samochód pod komputer ale błędu nie znalazł. Podczas długich prób pokazania mechanikowi chrobotania i braku mocy jak na złość samochód przyśpieszał wręcz idealnie i nie można było wymusić wcześniej występujących objawów. Sam mechanik był pod wrażeniem że jak na 105KM to bardzo ładnie przyśpiesza. Auto trochę postało pod warsztatem i ostygło. Wówczas problem dopiero wystąpił ponownie i po dociągnięciu do 3339 obrotów pokazała się kontrolka (spirala migająca) a na komputerze pokazał się błąd:

000564 - Regulacja ciśnienia doładowania przekroczona górna granica regulacji
P0234 - 000 - - - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11100000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 1
Przebieg 215042
Wskaźnik czasu: 0

Mechanik obserwował cięgno turbiny i twierdzi że przy zapalaniu i gaszeniu ma ruch około 2cm i uważa że jest to prawidłowy ruch. niestety jednak zalecił mi regenerację turbiny lub jej czyszczenie. Jak uważacie czy skoro momentami auto chodzi jak prawdziwy szatan a momentami poprotu nie ma siły iść i się dusi to wina TURBINY ?? może można jeszcze coś sprawdzić żeby odrazu nie wymieniać turbiny i pakować się w koszta.

Dodam że posiadam LEONA 1P 1,9tdi 105KM BLS
DPF również już nie posiadam.
Zobacz Profil
modzel86
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2 czerwca 2013, 19:02
Auto: Seat Leon
Silnik: BLS 1.9

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez GruchaARL » 2 czerwca 2013, 20:45

Zrób logi dynamiczne 3,8,11 i będziemy mogli cos więcej powiedzieć.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez modzel86 » 2 czerwca 2013, 20:55

Dzięki w tym tygodniu postaram się zrobić logi i zamieścić.
Zobacz Profil
modzel86
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2 czerwca 2013, 19:02
Auto: Seat Leon
Silnik: BLS 1.9

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez untaztood » 2 czerwca 2013, 21:57

modzel86 napisał(a):Witam

Od jakiegoś czasu sądzę że mam podobny problem jak założyciel tematu. Przy delikatnym ruszaniu na 1 biegu i nagłym przyśpieszeniu na 2 biegu słychać było chrobotanie. Samochód tak jakby nie miał siły wogóle przyśpieszać i czuć było szarpanie samochodu. Problemu tego nie mam gdy energicznie ruszam na 1 biegu i dalej energicznie kontynuuje jazdę. Wówczas auto bardzo ładnie się wkręca. Z problemem udałem się do mechanika. Podłączył samochód pod komputer ale błędu nie znalazł. Podczas długich prób pokazania mechanikowi chrobotania i braku mocy jak na złość samochód przyśpieszał wręcz idealnie i nie można było wymusić wcześniej występujących objawów. Sam mechanik był pod wrażeniem że jak na 105KM to bardzo ładnie przyśpiesza. Auto trochę postało pod warsztatem i ostygło. Wówczas problem dopiero wystąpił ponownie i po dociągnięciu do 3339 obrotów pokazała się kontrolka (spirala migająca) a na komputerze pokazał się błąd:

000564 - Regulacja ciśnienia doładowania przekroczona górna granica regulacji
P0234 - 000 - - - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11100000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 1
Przebieg 215042
Wskaźnik czasu: 0

Mechanik obserwował cięgno turbiny i twierdzi że przy zapalaniu i gaszeniu ma ruch około 2cm i uważa że jest to prawidłowy ruch. niestety jednak zalecił mi regenerację turbiny lub jej czyszczenie. Jak uważacie czy skoro momentami auto chodzi jak prawdziwy szatan a momentami poprotu nie ma siły iść i się dusi to wina TURBINY ?? może można jeszcze coś sprawdzić żeby odrazu nie wymieniać turbiny i pakować się w koszta.

Dodam że posiadam LEONA 1P 1,9tdi 105KM BLS
DPF również już nie posiadam.


BLSy miały DPF ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez modzel86 » 2 czerwca 2013, 22:31

Mój miał no i musiałem się go pozbyć. Ale programowo ponoć jest przystosowany do wyłączenia więc nie było z tym problemu.
Zobacz Profil
modzel86
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2 czerwca 2013, 19:02
Auto: Seat Leon
Silnik: BLS 1.9

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez Alzak » 3 czerwca 2013, 13:01

modzel86 napisał(a):Mój miał no i musiałem się go pozbyć. Ale programowo ponoć jest przystosowany do wyłączenia więc nie było z tym problemu.


A jaki nie jest przystosowany programowo ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Alzak
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 26 października 2010, 20:30
Lokalizacja: UK
Auto: Seat Leon FR

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez untaztood » 4 czerwca 2013, 20:50

Sprawdzcie, czy też macie efekt przerwania przy wyłączonej klimatyzacji... :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez modzel86 » 4 czerwca 2013, 21:21

Ja akurat nie używałem jeszcze klimy więc efekt jest napewno przy wyłączonej klimatyzacji.

Próbowałem dziś zrobić logi o których pisał GruchaARL ale niestety u nas mechanicy albo sporo sie cenią albo nie potrafią wogóle.
Mam program VAG-COM 311.2 i kabel POLSKI VAG 2.5 USB - OBD2 KKL no i chce zrobić sam te logi. Nauczyłem się już jak do tego dotrzeć ale pytanie moje jest w jakim momencie mam zrobić te logi. I czy mogę zrobić 3 bloki w jednym momencie czy każdy oddzielnie ??
Zobacz Profil
modzel86
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2 czerwca 2013, 19:02
Auto: Seat Leon
Silnik: BLS 1.9

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez untaztood » 5 czerwca 2013, 06:13

BLS to nie jest BMM, a pytanie było do BMMowców.
U Ciebie pewnie są zapieczone łopatki, jak miałeś przeładowanie.

Lepiej każdy oddzielnie.
3 bieg, 1500 obrotów i gaz na 100% do 4000 obrotów.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez modzel86 » 5 czerwca 2013, 20:54

Witam

Dziś wykonałem logi o których wcześniej była mowa. Czy mógłby ktoś na nie zerknąć ?
Od góry są logi 3 8 11 kiedy to auto znowu przyśpieszało według mnie bardzo dobrze. Odczekałem około 15minut i ponownie zrobiłem te same logi które są zapisane poniżej. Wówczas już auto zaczeło szarpać, wyskoczył ponownie błąd i auto nie miało sił przyśpieszać:

000564 - Regulacja ciśnienia doładowania przekroczona górna granica regulacji
P0234 - 000 - - - MIL zapalona

http://vaglog.rtnet.pl/modzel86_129797.html

LEONA 1P 1,9tdi 105KM BLS
Zobacz Profil
modzel86
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2 czerwca 2013, 19:02
Auto: Seat Leon
Silnik: BLS 1.9

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez untaztood » 5 czerwca 2013, 22:36

Turbo do czyszczenia. Jeździj tak dalej to się rozleci.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez modzel86 » 6 czerwca 2013, 17:41

Czyli napewno regeneracja turbiny ? :/ A może ktoś się orientuję gdzie w okolicach Łomży zajmują się takimi turbinami ??
Zobacz Profil
modzel86
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2 czerwca 2013, 19:02
Auto: Seat Leon
Silnik: BLS 1.9

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez untaztood » 6 czerwca 2013, 18:59

Nie regeneracja a czyszczenie geometrii.
Ale temat dotyczy czegoś innego, więc koniec offtopic i czekam na odpowiedz, czy ktoś robił próby przy wyłączonej klimie?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez jacekzd » 6 czerwca 2013, 20:39

Techmot :-D
Zobacz Profil
jacekzd
Stella
Stella
 
Posty: 1
Dołączył(a): 21 lipca 2011, 19:06
Lokalizacja: włochy
Auto: seat

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez grzybek » 6 czerwca 2013, 22:10

polecam KRYMAR
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez 3wojtek3 » 6 lipca 2014, 17:12

Od niedawna mam Lona 2.0 BMM i mam ten sam problem. Czy komuś udało się to zwalczyć ?
Dodam, że niedawno zsunął mi się przewód idący do interculera. Objawy się znacznie nasiliły i było słychać uciekanie doładowanego powietrza. Po naprawie wróciło do 'normy' ale wciąż podczas lekkiego przyspieszania słychać chrobotnięcie i bardzo delikatny spadek mocy.
Dodatkowo słyszę turbinę tzn syk powietrza ale po stronie pasażera jak by za schowkiem.
Czy możliwe by była jeszcze jakaś nieszczelność przy turbo?
Zobacz Profil
3wojtek3
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 25 maja 2014, 10:09
Auto: Seat Leon 2
Silnik: BMM 2.0

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez 3wojtek3 » 16 lipca 2014, 19:07

sprzedaż raczej odpada, świeżo kupiony :D dopiero teraz objawiła się taka usterka, może w takim razie wymiana uszczelnień wtryskiwaczy...
(zabieram się najpierw za zrobienie logów)
Zobacz Profil
3wojtek3
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 25 maja 2014, 10:09
Auto: Seat Leon 2
Silnik: BMM 2.0

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez GruchaARL » 16 lipca 2014, 19:49

modzel86 napisał(a):Witam

Dziś wykonałem logi o których wcześniej była mowa. Czy mógłby ktoś na nie zerknąć ?
Od góry są logi 3 8 11 kiedy to auto znowu przyśpieszało według mnie bardzo dobrze. Odczekałem około 15minut i ponownie zrobiłem te same logi które są zapisane poniżej. Wówczas już auto zaczeło szarpać, wyskoczył ponownie błąd i auto nie miało sił przyśpieszać:

000564 - Regulacja ciśnienia doładowania przekroczona górna granica regulacji
P0234 - 000 - - - MIL zapalona

http://vaglog.rtnet.pl/modzel86_129797.html

LEONA 1P 1,9tdi 105KM BLS


Jeżeli łożysko oporowe turbo jest ok, to czyszczenie pomoże :wink:
3wojtek3 napisał(a):Od niedawna mam Lona 2.0 BMM i mam ten sam problem. Czy komuś udało się to zwalczyć ?
Dodam, że niedawno zsunął mi się przewód idący do interculera. Objawy się znacznie nasiliły i było słychać uciekanie doładowanego powietrza. Po naprawie wróciło do 'normy' ale wciąż podczas lekkiego przyspieszania słychać chrobotnięcie i bardzo delikatny spadek mocy.
Dodatkowo słyszę turbinę tzn syk powietrza ale po stronie pasażera jak by za schowkiem.
Czy możliwe by była jeszcze jakaś nieszczelność przy turbo?


Logi :) ??
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez 3wojtek3 » 4 sierpnia 2014, 19:41

Zobacz Profil
3wojtek3
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 25 maja 2014, 10:09
Auto: Seat Leon 2
Silnik: BMM 2.0

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez LASER » 30 sierpnia 2014, 00:04

Tak czytam to co piszecie i wasze objawy i mam to samo chociaż od początku byłem wręcz przekonany, że może to być wina sprzęgła/dwumasy bo jest już do wymiany w moim Leonie ale czytając to co piszecie winę sprzęgła można chyba wykluczyć ? I szukać przyczyny gdzieś indziej ?
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LASER
Stella +
Stella +
 
Posty: 73
Dołączył(a): 28 listopada 2013, 19:41
Lokalizacja: Głogów
Auto: Leon 1P
Silnik: BMM 2.0

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez 3wojtek3 » 6 października 2014, 19:24

Dwumas możesz ze spokojem wyeliminować. Jestem po wymianie (swoją drogą zasadnej) ale na szarpanie to nie pomaga.
Ja bym się skłaniał raczej ku EGR (zwężenie otworu podobno daje dobre rezultaty) myślę, też że ma to związek z podciśnieniem lub ciśnieniem i pracą turba jako że dzieje się to w momencie kiedy doładowanie jest największe przy 2000rpm.
Może jakiś przewód puszcza ciśnienie jak się nagrzeje...

-- 1 października 2014, 18:46 --

Komuś udało się zwalczyć problem?

-- 6 października 2014, 20:24 --

Teraz do dźwięku i szarpania przy przyspieszaniu doszło poszarpywanie na wolnych obrotach... :-(
Zobacz Profil
3wojtek3
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 25 maja 2014, 10:09
Auto: Seat Leon 2
Silnik: BMM 2.0

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez daniel28 » 12 listopada 2014, 16:49

Tak jak już pisałem wcześniej, sprawdźcie wtryskiwacze i gniazda, u mnie to było przyczyną. Przerywanie od 1700-2000 tyś, na ciepłym, później również na zimnym. Regeneracja wtryskow,gniazd coś około 5 tyś zł.
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Następna strona

Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem