Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez miroA3 » 19 maja 2012, 13:02

przebieg tez nic do tego nie ma,ani program, od tego glowica nie peka, jak niektorzy pisza i rozumuja

napisze wam jeszcze raz !
w leonie (w octavii z reszta tez) nie montowano nigdy pierwszych BKD/AZV, to one maja najwiekszy problem z glowicami (ta sama w BLB)
leon dostal od razu nowe BKD, z przekonstruowana i poprawiona glowica, taka sama jak wchodzace wtedy do produkcji silniki BMN 170PS

dlatego tez tutaj nieporownywalnie mniej takich przypadkow niz w a3 czy golfie 5 (2003-2005).
pekac pekaja, ale naprawde nieporownywalnie rzadziej... nieporownywalnie.
reszta w mim dlugim poscie wyzej

pzdr
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Reklama

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Maciek_Leon_LBN » 22 maja 2012, 07:53

nie no tak tylko zapytałem bo jeden ze znajomych powiedział ze mikro pęknięcia zazwyczaj powstają przy dużych róznicach temperatur i po odpaleniu zimnego silnika stad moje pytanie o webasto
Zobacz Profil
Maciek_Leon_LBN
Stella +
Stella +
 
Posty: 71
Dołączył(a): 30 marca 2012, 14:59
Auto: Leon 1p

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez papaleo » 29 maja 2012, 16:29

A i ja mialem to tez odradzam 2,0 tdi 16v BLB podobny do BKD. Powiem tak zrazilem sie do TDI.
Przy tym silniku to nawet aligator (dynosoft) rozklada rence. Zacytuje jego slowa ,, Jedyne co moge doradzic to sprzedac auto`` i tak tez postanowilem zrobic.

Przeszedłem przez wymianę
- wtryskow, glowicy , EGR, 2x turba, dwumasu i modyfikacje pompy oleju na taka z 1,9tdi, aktualizacjie softu, niestety mimo staran wielu uzdolnionych fachowcow pacjent zmarl na jezdzie prubnej przy sprzedarzy auta. Przykre ale prawdziwe. :twisted:
Był Top Sport ARL
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
papaleo
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 13 lipca 2008, 12:30
Lokalizacja: Krapkowice
Auto: leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Krystian821 » 13 czerwca 2012, 20:00

Panowie mam pytanko-czy w seacie altea od 2004 r montowano nowe czy stare BKD?
Zobacz Profil
Krystian821
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10 czerwca 2012, 20:00
Auto: altea

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Piotrek_tdi » 13 czerwca 2012, 20:20

Pierwsza seria
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Krystian821 » 13 czerwca 2012, 20:53

to jak to jest w leonie nie bylo tych pierwszych a w altei sa?od ktorego roku w altei jest poprawiona seria?
Zobacz Profil
Krystian821
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10 czerwca 2012, 20:00
Auto: altea

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez miroA3 » 14 czerwca 2012, 05:46

no ale co tu skomplikowanego ?
pisalismy wczesniej ze silniki BKD zostaly "poprawione" (m.in zmiana glowicy) od rocznikow modelowych 2006
a ty sie pytasz o altee z 2004r, wiec sila rzeczy musiala miec te same co w pierwszych a3 i golfach 5

z ta poprawiona seria to sie tak nie napalaj, bo dalej jest kulawa i wszystko moze sie zdarzyc, a altea z rocznikow 2004-2006 maja spokojnie ponad 200>
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Piotrek_tdi » 14 czerwca 2012, 07:42

Jak dla mnie to nie ma bezawaryjnego BKD z jakiej serii by nie był.... wcześniej czy później głowica padnie,i te zapewnienia że została poprawiona jakoś do mnie nie trafiają patrząc na ilość osób w serwisach/na forach które mają z tym motorem problemy...
Tak jak miro napisał taka altea z 2004 roku realnie będzie miała ok 200 tyś km i jest to już (w przypadku bkd ) trochę zjechany motor...To już nie te TDI co było kiedyś ... :wink:
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Krystian821 » 14 czerwca 2012, 20:39

Ok decyzja juz zapadla-szukam 1.9 dzieki
Zobacz Profil
Krystian821
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10 czerwca 2012, 20:00
Auto: altea

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez r2h » 20 czerwca 2012, 12:17

Jeśli jeszcze nie kupiony 1,9 to ja spokojnie mogę polecić AZV 2.0 - wprawdzie nominalnie ma 136 KM ale u mnie śmiga juz od 3 lat bez żadnych problemów... Mój przebieg jakieś 60k przy całkowutym 112k km.
Zobacz Profil
r2h
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 20 czerwca 2012, 08:41
Auto: Leon 2.0 TDI

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez miroA3 » 20 czerwca 2012, 12:50

taa

tyle ze AZV to normalne BKD, blizniacza jednostka, ktora teoretycznie ma mniejsza moc, ze wzgledu na inne rynki podatkowe
sprzedawana glownie we francji i krajach beneluxu.
tak samo jest z jednostka 170PS BMN, blizniaczy silnik to BUY 163PS
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Krystian821 » 20 czerwca 2012, 16:59

Auto jeszcze nie kupione a dostac ladna altee 1.9 to cud za to tych 2.0 jest mnustwo,szukam rocznika 2005 a tam to chyba z tej 1 gen BKD
Zobacz Profil
Krystian821
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10 czerwca 2012, 20:00
Auto: altea

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez grzybek » 20 czerwca 2012, 20:18

2.0 tyle samo co 1.9

ja swojej 2.0 FR szukalem 8 miechow

teraz szukam kolejnej 2.0 140KM dla rodziny i tez jest problem........

jesli Cie interesuje Piotrek z SN sprzedaje z 2004r zadbana ALKE

jeszcze nie ogladalem ale w weekend kto wie... tylko dla mnie troche za stara......
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Klikoś » 21 czerwca 2012, 07:07

Jeśli już to nie Piotrek, tylko Tomek (Orełek) ma Alteę do opylenia, no chyba że Piotrek też. :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Klikoś
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 28 stycznia 2008, 23:23
Lokalizacja: WF/WI
Auto: O3 + CTR FK2
Silnik: CJXA 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez grzybek » 21 czerwca 2012, 07:19

Klikoś, Piotrek tez sprzedaje ( Peter2612 ) tyle ze 2004r i wlasnie 1.9TDi

Krystian821, zainteresuj sie , dostalem od niego dodatkowe fotki i jest wstepnie na czym oko zawiesic!
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Krystian821 » 21 czerwca 2012, 15:56

Mozesz podeslac namiary na niego.

-- 21 czerwca 2012, 16:56 --

juz znalazlem.
Zobacz Profil
Krystian821
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10 czerwca 2012, 20:00
Auto: altea

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Toommek » 10 sierpnia 2012, 15:27

to mnie miroA3 pocieszyłeś bo właśnie nie dawno nabyłem leona 1p z silniczkiem azv z 2006 roku.. a dziś kilku mechaników tak psioczyło na ten silnik ze słabo mi się zrobiło : D
Zobacz Profil
Toommek
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 3 sierpnia 2012, 21:46
Auto: Leon 1p

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez bogdan201 » 11 sierpnia 2012, 12:50

Nie ma co generalizować. Ja mam od prawie trzech lat Leona z 2006 roku z silnikiem 2.0 TDI BKD skrzynia DSG nie wiem czy ma to znaczenie. Mam go od przebiegu 160 tyś, obecnie około 186 tyś. samochód z polskiego salonu, serwisowany tylko i wyłącznie w ASO, do tej pory nie było z nim najmniejszych problemów jeżeli chodzi o silnik. Płynu chłodniczego przez ten okres nie ubyło nawet 1 mm w zbiorniczku wyrównawczym, oleju bierze około 0,3-0,5 litra na 15 000km czyli jak by się uparł to nawet bez dolewek pomiędzy wymianami dało by radę objechać.
Jedyną rzeczą, którą zrobiłem po jego zakupie (165tyś.) i była kosztowna, to wymiana koła dwumasowego (2100zł), ale tego można spodziewać się przy takim przebiegu praktycznie w każdym nowoczesnym turbodieslu.
No i mało to on wcale nie pali.
Zobacz Profil
bogdan201
Stella +
Stella +
 
Posty: 71
Dołączył(a): 19 kwietnia 2006, 21:50
Lokalizacja: płock
Auto: LEON FR
Silnik: ARL 1.9

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez TuneFORCE » 29 sierpnia 2012, 19:55

Napisze coś od siebie...
Czasami jak czytam podobne tematy do tego to się zastanawiam gdzie tkwi przyczyna Waszych problemów...mam w rodzinie kilka TDIków, wszystkie kupowane jako ok 2latki z przebiegami ok 30-50tyś km...aktualnie maja pod 200tyś...wymiana oleju, filtrów i nic więcej, nie padają żadne wtryski, koła, głowice...
Żona jeździ Passatem BXE, prawie 150tyś przejechane i do tej pory wymienione były: zacisk z silniczkiem od ręcznego, przycisk od ręcznego...

Wydaje mi się że problem leży w tym że większość problemowych TDIków ma pewnie realne przeloty 2a razy takie jak pokazuje licznik....
Golf R powered by http://www.tuneforce.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TuneFORCE
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 9 sierpnia 2009, 15:06
Lokalizacja: wałbrzych/poznań/trondheim
Auto: Golf R

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez n0rb » 21 marca 2013, 13:23

A mnie głowa już od tego wszytskiego boli. Jestem właśnie w trakcie poszukiwania Leona (moze FR) z roku 2010r. przebieg max 80tyś. Myślałem o silniku 2.0 TDI + DSG :x Tyle że komentarze są tak skrajne że czym wiecej czytam tym bardziej jestem zakłopotany jaką decyzje podjąć. :bije:
To jak ... kupować czy uciekać :boks:
Zobacz Profil
n0rb
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 18 marca 2013, 03:40
Auto: leon
Silnik: CAXC 1.4

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez miroA3 » 21 marca 2013, 13:29

2010 to polift, silniki na CR, inna bajka
kodowo 4literowe np CEGA

poki co nie ma z nimi wiekszych problemow, jedyny tyczyl sie silnikow wzdluznych (a4,a6) i ciagle wycierajacego sie walka

w leonie, a3, golfie i podobnych z silnikami poprzecznymi nie ma problemow

oczywsicie auto uzywane to zawsze loteria, 2010 spokojnie maja pod 200tys przelotu flotowki, wiec dwumas czu turbo moze pasc
ale jesli auto zadbane z sensownym przebiegiem, to nie ma niespodzianek jak BKD i podobnych
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez n0rb » 21 marca 2013, 13:37

miroA3: thx za szybką odp. Auto prawdopodobnie kupię w salonie Seata tzw. "approved used" wieć przebieg będzie realny :-)
Zobacz Profil
n0rb
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 18 marca 2013, 03:40
Auto: leon
Silnik: CAXC 1.4

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Misiek » 22 marca 2013, 00:43

n0rb, jeśli uważasz że auto używane z salonu jest pewne to :x :x :x Nie wiem co to "approved used" możliwe że auta wyselekcjonowane :-) powodzenia :-D
Obrazek
Był świetny FR STYLE 2.0 TDI+ by DYNOSOFT :arrow: Leon
Jest nowy 5F'ST FR1.8 TSI My2018 :arrow: Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Misiek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 2334
Dołączył(a): 18 listopada 2009, 18:58
Lokalizacja: PL
Region: śląskie
Auto: leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez damcar » 25 marca 2013, 11:33

mam bkd z kwietnia 2007 roku salonowy 110 tys km - oprócz płynow nic nie naprawiałem - kompletnie NIC, przedtem miałem pastucha B6 1,9 podobno bezawaryjny motor a co chwilę elektronika padała. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Edit by Oczkolek
podpis niezgodny z regulaminem LCT- usunięto / rutek-wat
Zobacz Profil
damcar
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 14 listopada 2010, 09:24
Lokalizacja: nad morzem
Auto: Passat B6 / Leon II

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez czaro10 » 28 kwietnia 2013, 14:17

wlasciciele bkd dziela sie na tych co juz wymeiniali glowice i na tych co to dopiero zrobia.
glowice po prostu sa technologicznie zle zrobione, nie ma co pisac a ja mam bkd i nie robilem. nie robiles, to bedziesz predzej czy pozniej robic.

nie ma roznicy, czy glowice nowszej generacji czy starszej. padaja wszystkie. ba, nawet juz slychac o pekajacych glowicach w CR, ale nikt tego nie rozglasza.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czaro10
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 14 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Mazowsze
Auto: Audi A3 8P Sportback
Silnik: BMM 2.0

Re: Odp: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez swierg » 28 kwietnia 2013, 15:23

czaro10, napisz jaki jest wg Ciebie maksymalny możliwy przebieg na oryginalnej głowicy.

Wysłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez czaro10 » 28 kwietnia 2013, 15:48

jednym peka po kilkunastu tysiacach, innym po kikudziesieciu, innym po kilkuset. nie ma zasady. nie znasz dnia i godziny. najlepiej sie nie przejmowac i miec dozlozone kilka tys na ewentualna naprawe.

kilka osob z a3-club.net spawalo glowice, ale na nic z tym, bo pekala w innym miejscu. lepiej wsadzac nowy zamiennik z gwarancja.

co ciekawe, spotkalem sie z taka opinia, ze np na Wyspach glowice nie pekaja. tylko tam jest inny klimat, nie ma mrozow jak u nas po -25.cos w tym moze jest.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czaro10
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 14 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Mazowsze
Auto: Audi A3 8P Sportback
Silnik: BMM 2.0

Re: Odp: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez swierg » 28 kwietnia 2013, 20:12

czaro10, a Ty po ilu tysiącach km wymieniałeś? Bo rozumiem, że małeś BKD, pękła Ci głowica, wymieniałeś i nie bazujesz tylko na przeczytanych i zasłyszanych opiniach.

Wysłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez czaro10 » 28 kwietnia 2013, 21:15

ja mam BMM, glowice w nim nie pekaja, bo to konstrukcja jak 1.9.

bazuje na faktach, po zimie juz znam 3 przypadki wsrod wlascicieli a3 8p z bkd. u nas na forum takich przypadkow cala masa.

i jeszcze raz, to nie zalezy od przebiegu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czaro10
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 14 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Mazowsze
Auto: Audi A3 8P Sportback
Silnik: BMM 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Misiek » 28 kwietnia 2013, 21:15

swierg, nawet jeśli czaro10, miał i wymieniał to jeszcze nie musi znaczyć że naprawdę 100% BKD dopada ten problem.
Ja mam BKD i głowicę już wymieniałem, miroA3 też wymieniał w poprzednim wozie o ile dobrze pamiętam. W innym temacie stricte o głowicach jest również kilku, co się przyznało że i ich zemsta BKD dopadła, więc generalnie śmiało można powiedzieć że czaro10, ma trochę racji.
Na pewno mają związek z tym temp. Tak mi się przynajmniej wydaje z doświadczenia. U mnie właśnie po zimie zaczęły się objawy a po drugiej, głowica całkowicie się "rozlała" Do tego dochodzi jeszcze styl jazdy. Jeśli nie pałujemy auta to nawet pęknięta głowica może jeszcze przetrwać rok a nawet więcej, ale jeśli śmigamy trasy gdzie kilka godzin utrzymuje się wysokie prędkości, np. kilka godzin autostrady to należy się spodziewać że może spotkać nas potrzeba skorzystania z lawety.
Naprawa raczej nie ma sensu jeśli planujemy zatrzymać auto. Tak jak pisze czaro10, głowica pęka dalej w innym miejscu. Takie opinie słyszałem od różnych mechaników co mieli styczność z głowicami BKD. Zamiennik podobno jest poprawiony. Inne materiały i zaostrzone kontrole. W zasadzie nie słyszałem jeszcze by zamiennik pękł.
Obrazek
Był świetny FR STYLE 2.0 TDI+ by DYNOSOFT :arrow: Leon
Jest nowy 5F'ST FR1.8 TSI My2018 :arrow: Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Misiek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 2334
Dołączył(a): 18 listopada 2009, 18:58
Lokalizacja: PL
Region: śląskie
Auto: leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Tom-Tdi » 28 kwietnia 2013, 21:34

misiek_t dobrze myślisz-głowice pękają w wyniku dużych naprężeń występujących podczas rozruchu szczególnie w zimie..Czyli silnik wychłodzony,a w cylindrze drastycznie wzrasta temperatura(czyt, rozgrzewa). Ścianki głowicy są konstrukcyjnie za cienkie i takie cuda się dzieją.
Mechanicy radzą,aby po odpaleniu w bardzo niskich temperaturach silnik pochodził kilkadziesiąt sekund na wolnych obrotach,żeby w miarę "delikatnie" się rozgrzewał,ale czy to pomaga....??
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Misiek » 28 kwietnia 2013, 22:03

Tom-Tdi napisał(a):Mechanicy radzą,aby po odpaleniu w bardzo niskich temperaturach silnik pochodził kilkadziesiąt sekund na wolnych obrotach,żeby w miarę "delikatnie" się rozgrzewał,ale czy to pomaga....??

:no: :no: :no:
chuchałem, dmuchałem, powoli rozgrzewałem, traktowałem jak jajko i gówn.... to dało :evil:
Rozgrzewanie to jedno a gdy rozgrzany silnik pozostawisz na mrozie -25 :idea: Dodatkowo jeśli nie zdąży się dobrze nagrzać ... szybko się schładza. Głowice nie wytrzymują tych naprężeń.
Nie rozumiem tylko dlaczego seat nie robi akcji serwisowej :killer:
Obrazek
Był świetny FR STYLE 2.0 TDI+ by DYNOSOFT :arrow: Leon
Jest nowy 5F'ST FR1.8 TSI My2018 :arrow: Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Misiek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 2334
Dołączył(a): 18 listopada 2009, 18:58
Lokalizacja: PL
Region: śląskie
Auto: leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez swierg » 28 kwietnia 2013, 22:37

czaro10 napisał(a):bazuje na faktach, po zimie juz znam 3 przypadki wsrod wlascicieli a3 8p z bkd. u nas na forum takich przypadkow cala masa.

Tak samo cała masa jest przypadków BKD, w których głowica nie pękła. Tak, wiem że jak nie pękła, to ma okazję pęknąć, ale z drugiej strony patrząc, jak ma pęknąć po 400-500 kkm, to może sobie pękać. Przy moich przebiegach Leon prędzej pójdzie pod młotek niż osiągnie taki przebieg.

misiek_t napisał(a):swierg, nawet jeśli czaro10, miał i wymieniał to jeszcze nie musi znaczyć że naprawdę 100% BKD dopada ten problem.

I o to właśnie mi chodzi. Czepiam się wypowiedzi czaro10, bo wynika z nich, że we WSZYSTKICH BKD MUSI pęknąć głowica. Moim zdaniem nie warto pisać takich wywodów nie mając pewności. Sporo właścicieli BKD jeździ i nie wie nawet co to głowica, więc to, że było dużo przypadków czegoś tam, o niczym nie świadczy.

Oczywiście nie twierdzę, że głowice w BKD nie pękąją. Czepiam się tylko tego, że czaro10 twierdzi, że wszystkie BKD mają ten problem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez kichu » 22 maja 2013, 09:20

Panowie tyle sie naczytałem na temat 2.0 TDi ze sam juz nie wiem co kupic ,fakt jest taki ze te w/w usterki dosiegaja predzej czy pózniej wszystkie 2.0, moze najlepszym wyjsciem bedzie poprostu kupic 1.9
Zobacz Profil
kichu
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 22 maja 2013, 09:14
Auto: golf
Silnik: AHF 1.9

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez grzybek » 22 maja 2013, 09:59

1.6D w golfie II tez dawaly rade...

a tak serio szukaj ogladaj sprawdzaj i kupuj

mialem ten sam dylemat , kupilem BMN-a i 2x zrobilbym to samo !
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez kichu » 22 maja 2013, 10:21

no własnie o tym BMN najwiecej pozytywnych opini
a swoja droga to mialem mk2 1.6 D ,potem mk3 i teraz wlasnie sprzedaje mk4 1.9 110K@160KM i teraz pora na leona II bo ładniejszy niz golf 5
Zobacz Profil
kichu
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 22 maja 2013, 09:14
Auto: golf
Silnik: AHF 1.9

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez grzybek » 22 maja 2013, 10:30

kichu, wywalisz DPF , EGR , klapy kolektora i smigasz...

przy zakupie tylko sprawdz akcje serwisowa na pompki bo mozesz dostac nowe gratis ;)

...ale o tym lektura forum Cie poinformuje 8)
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez kichu » 22 maja 2013, 11:10

czytam czytam juz 2 dni wasze forum, a co z tym 1.9 105KM czy ten silnik omijaja wszystkie bolaczki 2.0?
Zobacz Profil
kichu
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 22 maja 2013, 09:14
Auto: golf
Silnik: AHF 1.9

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez grzybek » 22 maja 2013, 11:32

kichu, 1.9 to 8V pamietaj wiec nie wiem czy nie lepiej mocniejsze 2.0 8V (BMM) i wywalić DPF

chyba ze Tobie nie ma to znaczenia....
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez kichu » 23 maja 2013, 20:13

czy ktos mogłby sie wypowiedziec na temat 1.9 TDi jak wypada w porownaniu z 2.0 (wszystko jedno jaki kod silika) z trwałoscia i czy jest tak samo narazony na usterki jak opisaliscie w w/w postach

staje przed wyborem kupna takiego leona własnie i ciezko mi sie zdecydowac , sporo na allegro jest własnie 2.0 wiem ze sa lepsze wersje ale nawet te sa usterkowe głowice pompki itp , a co z 1.9 ? mało sie o nim pisze a moze to jest rozwiazanie , 105km mozna chipsowac i pojedzie tak jak 2.0 170km . co o tym myslicie, glownie jednak chodzi mi o trwałosc bo znajac zycie trafie na taki egzemplasz ze bedzie mnie czekala wymiana tych wszystkich mankamentów jakie bola 2.0TDi
Zobacz Profil
kichu
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 22 maja 2013, 09:14
Auto: golf
Silnik: AHF 1.9

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Lesoto » 24 maja 2013, 00:28

kichu, kwestia dylematu 2.0tdi vs. 1.9tdi w EinPe była już szeroko dyskutowana na forum... Wystarczy poszukać - zapewne nikt nic nowego i odkrywczego w tym temacie już nie napisze.
kichu napisał(a):105km mozna chipsowac i pojedzie tak jak 2.0 170km

Jasne... 105ki po sofcie bezproblemowo ganiają FRki w tedeiku... ale tylko te mocno "niesprawne" :x
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez kichu » 24 maja 2013, 07:25

jakoś nie moge znalezc tematu 1.9 vs 2.0 mógłby ktos podrzucić linka do tematu chetnie poczytam
Zobacz Profil
kichu
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 22 maja 2013, 09:14
Auto: golf
Silnik: AHF 1.9

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez stefdeath » 24 maja 2013, 14:36

kichu napisał(a):jakoś nie moge znalezc tematu 1.9 vs 2.0 mógłby ktos podrzucić linka do tematu chetnie poczytam


w 1.9 105KM BXE BLS i podobnych wyłażą korby bokiem, jaja z panewkami itp.
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=3&t=7582&start=15
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=46297
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... sc&start=0
To już nie te 1.9 tdi co kiedyś.
Ja po dylemacie 1.9 vs 2.0 wybrałem 2.0 w CR - na razie najmniej słychać o usterkach a auta jeżdżą od 2008r więc jest ich dużo i przebiegi też duże.
Zobacz Profil
stefdeath
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 5 października 2007, 09:12
Lokalizacja: warszawa
Region: mazowieckie
Auto: CJSA
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Lesoto » 24 maja 2013, 22:06

stefdeath napisał(a):na razie najmniej słychać o usterkach a auta jeżdżą od 2008r

Poczekaj jeszcze z 2 lata, a pewnie fora będą pękać w szwach trwogą przed CR :P - przecież teraz projektuje się auta z myślą o napędzie koniunktury na części i serwis... Nihil novi sub sole ;-)

Co do wyboru autora pomiędzy 1.9 a 2.0 to kup co będzie w lepszym stanie / wypasie / kolorze... Co ma być to będzie - nie ma silników idealnych... Poza legendarnym ARL "ofkoz", ale ten fabrycznie nie był przykręcany do budy EinPe :cry: :mrgreen: Możesz pomyśleć o wyłożeniu 30tu paru koła za 1M FR ARL :rotfl:
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez kichu » 25 maja 2013, 08:57

heh no to poczytałem i teraz juz sam nie wiem , mam metlik w głowie , wychodzi na to ze wole juz wymienic turbo bo i tak pewnie zmienie na wieksze i pogodzic se z ta pekajaca głowica w 2.0 niz w 1.9 szukac nowego bloku przez te korby i panewki szok,
Zobacz Profil
kichu
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 22 maja 2013, 09:14
Auto: golf
Silnik: AHF 1.9

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez grzybek » 25 maja 2013, 12:04

jak wyszlo 2.0 PD to tunerzy krzyczeli ze jest potencjał a czas zweryfikował opinie...

mysle ze podobnie bedzie z CR i duzo racji ma tutaj kolega Lesoto,

ogladaj , sprawdzaj i kupuj to co Ci sie podoba !
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez kichu » 25 maja 2013, 14:21

podoba mi sie wersja 170KM :-D i chyba ta wybiore
Zobacz Profil
kichu
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 22 maja 2013, 09:14
Auto: golf
Silnik: AHF 1.9

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Alzak » 25 maja 2013, 15:00

kichu napisał(a):podoba mi sie wersja 170KM :-D i chyba ta wybiore


Tylko sa dwie starsza PD i nowa CR
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Alzak
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 26 października 2010, 20:30
Lokalizacja: UK
Auto: Seat Leon FR

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez stefdeath » 25 maja 2013, 16:47

Lesoto napisał(a):
stefdeath napisał(a):na razie najmniej słychać o usterkach a auta jeżdżą od 2008r

Poczekaj jeszcze z 2 lata, a pewnie fora będą pękać w szwach trwogą przed CR :P - przecież teraz projektuje się auta z myślą o napędzie koniunktury na części i serwis... Nihil novi sub sole ;-)

Co do wyboru autora pomiędzy 1.9 a 2.0 to kup co będzie w lepszym stanie / wypasie / kolorze... Co ma być to będzie - nie ma silników idealnych... Poza legendarnym ARL "ofkoz", ale ten fabrycznie nie był przykręcany do budy EinPe :cry: :mrgreen: Możesz pomyśleć o wyłożeniu 30tu paru koła za 1M FR ARL :rotfl:


Nie wiem co niby 2 lata miałyby zmienić?
Tysiące passatów, superbów, octavii i audi śmiga od 5 lat i chyba nie myślisz jak większość Polaków że 5 letnie diesle mają przebiegi po 120tys. :D
Te auta nalatały już grubo powyżej 200 tys. (dla przykładu moja jetka nalatała w 3,5 roku 180tys.) i mimo to znaczek "CR" wciąż ma magiczny status symbolu bezawaryjności w handlarskich ogłoszeniach. Jakby te silniki miały mieć tak powszechnie objawiające się wady konstrukcyjne jak poprzednik to już dawno by było o tym głośno.
Oczywiście nie twierdzę, że to silniki idealne i pewnie psują się jak wszystkie diesle ale jednak da się odczuć poprawę w stosunku do 2.0 tdi PD.
A co do ARL'a to wcale nie był wolny od wad fabrycznych - wystarczy wspomnieć o wycierających się wałkach.
Zobacz Profil
stefdeath
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 5 października 2007, 09:12
Lokalizacja: warszawa
Region: mazowieckie
Auto: CJSA
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez willhaven » 25 maja 2013, 17:00

stefdeath ja zrobiłem przez 6 lat od nowości 150000 km :wink: ale nie oto chodzi,
również mi się wydaje,że CR to jednak lepsze konstrukcje,wiadomo dużym plusem jest to jeśli się go ujeżdża samemu od początku,
kolego kichu znajdź w miarę "zdrowe" auto a jak znajdziesz to bierz i nie myśl o tym co się może zepsuć, powodzenia.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
willhaven
Sport
Sport
 
Posty: 583
Dołączył(a): 27 maja 2010, 20:39
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: BMN + CDLD
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości