Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Lesoto » 25 maja 2013, 17:22

stefdeath napisał(a):Nie wiem co niby 2 lata miałyby zmienić?

To, że przebiegi będą bardziej porównywalne z obecnymi w PD, jak i wiek, więc można się spodziewać, że jakieś "kwiatki" powychodzą... A może nie, kto to wie... :co:
stefdeath napisał(a):chyba nie myślisz jak większość Polaków że 5 letnie diesle mają przebiegi po 120tys.

Nie myślę tak, a właściwie to wcale nie myślę o takich rzeczach, bo zawsze miałem i będe starał się mieć auto w momencie zakupu z przebiegiem jednocyfrowym :-D
willhaven napisał(a):ja zrobiłem przez 6 lat od nowości 150000 km

Muszę Cię Seba "zmartwić" ( ;-) ), ale mój po 5 latach ma 94kkm i marne szanse by setka pękła w ciągnu najbliższego roku :spoko2:
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Reklama

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez kichu » 25 maja 2013, 17:23

Alzak napisał(a):
kichu napisał(a):podoba mi sie wersja 170KM :-D i chyba ta wybiore


Tylko sa dwie starsza PD i nowa CR


oczywiscie pd BMN bo na cr mnie nie stac

a jak nie to 2.0 BMM
Zobacz Profil
kichu
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 22 maja 2013, 09:14
Auto: golf
Silnik: AHF 1.9

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez willhaven » 25 maja 2013, 17:47

Lesoto napisał(a):Muszę Cię Seba "zmartwić" ( ;-) ), ale mój po 5 latach ma 94kkm i marne szanse by setka pękła w ciągnu najbliższego roku :spoko2:


Ta..., słyszalem od boroboro co nieco o Twoim autobusie :-D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
willhaven
Sport
Sport
 
Posty: 583
Dołączył(a): 27 maja 2010, 20:39
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: BMN + CDLD
Silnik: CJXA 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez MichalP » 4 lipca 2013, 12:03

tomek_ibiza napisał(a):o spotyka się passata z motorem BKP. W europie najczęściej do passatów pakowane były silniki BMP które niestety są wadliwe. z moich doświadczeń jak miałbym kupować leona II w dieslu wybrałbym wersję z silnikiem BMM. Jeśli bym posiadał większą gotówkę to już zdecydowałbym się na motor z wtryskami common rail.


Mój tata ma go w Passacie B6, Prawdę mówiąc pierwsza poważna awaria była tydzień temu. Padł wtrysk. Na szczęście w VW wymienili 4 za darmo. Akcja serwisowa. Tata ma samochód od 2006 rok, czyli nówka z salonu i ma przejechane około 86000mil ~ 137600km. Poza wtryskiwaczami nie było żadnej naprawy w tym samochodzie. Wymieniane są tylko filtry oleje.
Samochód jest z Wielkiej Brytanii i tam jest eksploatowany.
Zobacz Profil
MichalP
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 14 marca 2013, 16:48
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez maromaro84 » 27 października 2013, 22:29

Hej wszystkim. 2 lata temu przegladałem fora na temat 2.0TDI i miałem mieszane uczucia co do tych silników :-)
Jednak wybór padł na Seat Leon 2005 2.0 TDI BKD 140km Leon ma podniesiona moc na 175km i 405Nm przez ABT Podniesiona moc jest wbita w dowód. Jest czym latac a spalanie jest ok. Przez te 2 lata to olej, filtry, linka zmiany biegow parzystych i to wszystko. Pomału zaczyna sie odzywac dwumasa. O turbo dbam a problem pękajacej głowicy, nie myśłe o tym tylko ciesze sie z jazdy :-D
Jedyne co mnie zastanawia to potrzasanie silnikiem na biegu jałowym-skąd sie bierze? Jedni twierdza ze BKD tak ma, inni ze to dwumas, poduszki ew. wtryski. Znacie na to odpowiedz?
Reasumując; BKD przejezdził 2 zimy, kolejna przed nim i zobaczymy czy głowica stanie sie regułą. Na dzien dzisiejszy nie zamieniłbym mego BKD na inny.
Pozdrawiam
Zobacz Profil
maromaro84
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 13 grudnia 2011, 23:08
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 2.0 TDI
Silnik: BKD 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez grzybek » 28 października 2013, 06:52

u mnie potrzasanie silnikiem ustało po wymianie wtryskow na nowe z akcji ASO

co prawda to BMN ale mysle ze podobnie ma sie to do BKD
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez untaztood » 28 października 2013, 07:09

maromaro84 napisał(a):Hej wszystkim. 2 lata temu przegladałem fora na temat 2.0TDI i miałem mieszane uczucia co do tych silników :-)
Jednak wybór padł na Seat Leon 2005 2.0 TDI BKD 140km Leon ma podniesiona moc na 175km i 405Nm przez ABT Podniesiona moc jest wbita w dowód. Jest czym latac a spalanie jest ok. Przez te 2 lata to olej, filtry, linka zmiany biegow parzystych i to wszystko. Pomału zaczyna sie odzywac dwumasa. O turbo dbam a problem pękajacej głowicy, nie myśłe o tym tylko ciesze sie z jazdy :-D
Jedyne co mnie zastanawia to potrzasanie silnikiem na biegu jałowym-skąd sie bierze? Jedni twierdza ze BKD tak ma, inni ze to dwumas, poduszki ew. wtryski. Znacie na to odpowiedz?
Reasumując; BKD przejezdził 2 zimy, kolejna przed nim i zobaczymy czy głowica stanie sie regułą. Na dzien dzisiejszy nie zamieniłbym mego BKD na inny.
Pozdrawiam


BMM tez czasem trzęsie - bardziej czuć jak auto stoi z hamulcem wciśniętym.
Pamietam, że mój ojciec miał to samo w 105KM i po wymianie dwumasy absolutnie ustało.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Piotrek_tdi » 28 października 2013, 10:40

Albo dwumas się kończy,albo wtryskiwacze dają o sobie znać,generalnie BKD lubi sie potrześć na biegu jalowym.
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez kolin » 28 października 2013, 17:01

Mojego kolegi BKD się trzęsło i nie dawało mu to spokoju, czasami też pokopcywało przy pełnym bucie. Po długim diagnozowaniu okazało się ,że to co trzyma pompkę jest pęknięte ( nie pamiętam jak to się nazywa ) Była ona luźna i nie była dociskania prawidłowo. Stąd było poszarpywanie, na jałowym.
2.0 TEDEJ BRD... By Bosh

Quattro 242 / 470 Zmodził Krzych.
Zobacz Profil
kolin
Sport
Sport
 
Posty: 258
Dołączył(a): 1 maja 2013, 08:46
Auto: Karoca
Silnik: ARL 1.9

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez maromaro84 » 28 października 2013, 20:44

kolin napisał(a):Mojego kolegi BKD się trzęsło i nie dawało mu to spokoju, czasami też pokopcywało przy pełnym bucie. Po długim diagnozowaniu okazało się ,że to co trzyma pompkę jest pęknięte ( nie pamiętam jak to się nazywa ) Była ona luźna i nie była dociskania prawidłowo. Stąd było poszarpywanie, na jałowym.


A ja se tak teraz mysle ze moj to chyba tez czasem przy kopci, ale pewien nie jestem. W tym tyg to sprawdze i podjade do mechaniora niech luknie na ta czesc co trzyma pompkę i sie wypowie.
Zapomniałem dodać ze mój BKD ma nacykane 170tys km
Zobacz Profil
maromaro84
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 13 grudnia 2011, 23:08
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 2.0 TDI
Silnik: BKD 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Axee » 28 października 2013, 22:17

maromaro84 napisał(a):linka zmiany biegow parzystych
ciekawe :D a co to takiego?
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez pecet0 » 30 października 2013, 13:30

Mam Leona 2006 listopad 2.0 TDI 140 KM BKD

tylko gość który mi sprzedawał mówił mi że ten model ma DPF.

Jest taka możliwość, że mógłbyć tam seryjnie zamontowany DPF ?
Czy raczej niemożliwe, tylko osoba sprzedająca przekazała mi nie zgodne informacje?
Zobacz Profil
pecet0
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 18 września 2013, 23:13
Auto: Seat Leon II - 2006r
Silnik: BKD 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez miroA3 » 30 października 2013, 13:40

seryjnie nie
jako doposażenie, tak.
nie bedzie wtedy zadnej informacji w kodach wyposazenia, czy to po VIN, czy to na naklejce, trzeba sprawdzic

kazdego starszego diesla mozna doposazyc w takowy filtr 3tys zł, cena na dziś w ASO 1K0 254 800 + pare "pierdółek"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez maromaro84 » 30 października 2013, 19:46

Axee napisał(a):
maromaro84 napisał(a):linka zmiany biegow parzystych
ciekawe :D a co to takiego?

No to kolego oświeć mnie, nas poprawna nazwą tej linki, bo ja innej nazwy nie znam i w serwisie tez nie usłyszałem.
Zobacz Profil
maromaro84
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 13 grudnia 2011, 23:08
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 2.0 TDI
Silnik: BKD 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Axee » 2 listopada 2013, 11:39

maromaro84, jakbys wiedzial jak dziala wybieranie biegow w Leonie, to sam bys stwierdzil ze nie ma linki zmiany biegow parzystych.

Dzwignia przelaczajaca (lewarek biegow) w aucie dziala lewo/prawo i gora/dol. Zmiana polozenia biegow realizowana jest poprzez dwie linki idace od mechanizmu lewarka w aucie do mechanizmu wybieraka przy skrzyni.
Zmiana polozenia lewarka lewo/prawo to zmiana polozenia wybieraka przy skrzyni dol/gora przez dzwignie zwrotna, poprzez jedna linke.
Zmiana polozenia lewarka przod/tyl to zmiana polozenia wybieraka przy skrzyni lewo/prawo przez dzwignie przelaczajaca, poprzez druga linke.
Zatem mozna nazwac poszczegolne linki od nazw dzwigni, ktorymi one steruja, czyli linka zwrotna i linka przelaczajaca.
ETKA nazywa te pierwsza 'linka stalowa wybieraka', a te druga 'ciegno', co nic nie sugeruje.

Podana przez Ciebie nazwa sugeruje, ze mamy linke zmiany biegow tylko parzystych, czyli mozna przyjac ze druga linka jest linka zmiany biegow nieparzystych ... a to jest nieprawda.
Gdybys nazwal te linke np. linka zmiany biegow parzystych/nieparzystych, to juz by bylo o wiele lepiej ... nie liczac biegu wstecznego, ktory nie jest ani parzysty, ani nieparzysty, a rowniez sterowany rzeczona linka ...
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez maromaro84 » 5 listopada 2013, 22:11

No tak, jak bym wiedział to moze i tak by było.
Pierwszy raz tak mi powiedziano w serwisie a mechanik ktory ja zmienial to potwierdził :)
Stąd taka nazwa...
A czy ta druga linka moze byc odpowiedzialna za dziwny dzwiek przy zmianie tylko na piaty bieg ale bez obciazenia (pod gore tego nie ma)? Trzy dni temu takowy sie pojawił. Czyżby skrzynia sie kończy?
Zobacz Profil
maromaro84
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 13 grudnia 2011, 23:08
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 2.0 TDI
Silnik: BKD 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Tracer2 » 12 listopada 2013, 14:54

Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Misiek » 12 listopada 2013, 23:22

Tracer2, podobnych artykułów na "onet", "interi" czy innych stronach jest masa. Zazwyczaj super mega tytuł by wzbudzić ciekawość a jedne i te same bzdury wypisują... wcale nie twierdzę że zupełnie nie można w to wierzyć, ale nie wydaje mi się żeby taki artykuł mógł coś wnieść do tego tematu... Jest tu na tyle użytkowników różnych silników że sami z własnych doświadczeń możemy sobie ranking zrobić i chyba będzie bardziej wiarodajny :wink:
Obrazek
Był świetny FR STYLE 2.0 TDI+ by DYNOSOFT :arrow: Leon
Jest nowy 5F'ST FR1.8 TSI My2018 :arrow: Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Misiek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 2334
Dołączył(a): 18 listopada 2009, 18:58
Lokalizacja: PL
Region: śląskie
Auto: leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez grzybek » 13 listopada 2013, 08:37

ja tam odpukac na BMN-a zlego slowa nie powiem...
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez 83Dario » 13 listopada 2013, 09:20

podłącze się do grzybka odpukać, ale tylko leje i wale km i na BMN złego słowa też nie powiem, ale też dbam o niego bo wszystko na czas lub przed czasem jest wymieniane na najwyższej jakości płynach i filtrach więc to może też plus-uje na bezawaryjność tej jednostki...
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 619
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Axee » 13 listopada 2013, 12:23

... dobije do tematu silnika BMN 16V 170KM. 83Dario wiekszosc z nas dba i jezdzi na dobrych materialach. Niemniej jednak standardowo padly wtryski w BMNie, zrobilo sie odplatnie regeneracje padnietych wtryskow Siemensa (taniej niz regeneracja wtryskow Boscha), jednak finalnie ASO Seata wymienilo komlplet wtryskow Siemensa na nowe podczas akcji serwisowej, wiec mozna unzac, ze jest ok - prezent w postaci nowych wtryskow do uzywanego auta, nie jeden posiadajacy wtryski Boscha by tak chcial. A zaradni posiadacze BMNa skorzystali z akcji serwisowej. Niewypalem jest plastikowy kolektor ssacy, ktory ma system klapek do zawirowywania powietrza w cylindrach, oska i obsada oski sie wytarly, oska wyjechala w bok powodujac nieszczelnosc i zatarcie sie klapek. Wymiana na plastikowy kolektor z BKD rozwiazala problem i nie byla kosmicznie droga. Trzeba obserwowac czy nie ma wyciekow oleju/sadzy przy silowniku od strony rozrzadu, jesli cos sie pojawia od razu zadzialac. Pozatym nie ma na co narzekac ... silnik pracuje bardzo dobrze, parametry ma zadowalajace.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez zielek » 14 listopada 2013, 22:29

Witam
Po przeczytaniu twojego postu, sprawdziłem u siebie kolektor ssący, właśnie poci się przy siłowniku od tych klap. Jak dobrze pomyśle to pocenie występuje od dłuższego czasu, zmian w pracy silnika nie odczuwam. Jakieś objawy zacierania się tych klapek zauważyłeś czy będą zauważalne?? Czy kolektor z BKD ma tą samą budowę tzn klapki (dynamiczne doładowanie), podchodzi bez problemów??? Chyba muszę się za to zabrać.

-- 14 listopada 2013, 23:29 --

Axee znalazłem Twój post wyjaśniający w temacie o kolektorze, wszystko jasne.
Zobacz Profil
zielek
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 7 czerwca 2013, 17:59
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez pudzian015 » 4 stycznia 2015, 17:00

Witam. Mam zamiar kupic leona II 2006r 2.0 TDI 140 KM czy to dobry wybór?
Zobacz Profil
pudzian015
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4 stycznia 2015, 16:55
Auto: leon II
Silnik: CJXA 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez czapel12 » 4 stycznia 2015, 21:09

bardzo dobry - oczywiście zależy jak kto dbał wcześniej, ale to dobre silniki.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czapel12
Signo
Signo
 
Posty: 145
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 16:46
Lokalizacja: Kościerzyna
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez grzybek » 4 stycznia 2015, 22:40

pudzian015, 140KM byly 2 rodzaje

Bez DPF silnik BKD 16V lub z DPF silnik BMM 8V wiec to 2 rozne swiaty nie uwazasza kolego czapel12 ?
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Misiek » 5 stycznia 2015, 01:00

pudzian015 napisał(a):Witam. Mam zamiar kupic leona II 2006r 2.0 TDI 140 KM czy to dobry wybór?

pewnie zapytałeś tu a i poczytałeś sporo w sieci wiec wiesz że opinii sporo i mętliku w głowie można dostać. Jeden trafi dobrze i chwali drugi źle i narzeka ... Dziś trudno o niezawodny silnik i dotyczy to wszystkich marek. Nie będę się rozpisywał bo wszystko opisane w temacie, poczytaj i podlicz ew. koszty naprawy tego silnika i porównaj z innymi i decyduj.
Obrazek
Był świetny FR STYLE 2.0 TDI+ by DYNOSOFT :arrow: Leon
Jest nowy 5F'ST FR1.8 TSI My2018 :arrow: Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Misiek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 2334
Dołączył(a): 18 listopada 2009, 18:58
Lokalizacja: PL
Region: śląskie
Auto: leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez pudzian015 » 5 stycznia 2015, 10:32

grzybek napisał(a):pudzian015, 140KM byly 2 rodzaje

Bez DPF silnik BKD 16V lub z DPF silnik BMM 8V wiec to 2 rozne swiaty nie uwazasza kolego czapel12 ?


Ten jest na szczescie bez DPF. Poza tym w kazdym silniku cos kiedys pada.
Zobacz Profil
pudzian015
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4 stycznia 2015, 16:55
Auto: leon II
Silnik: CJXA 2.0

Re: Odp: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez swierg » 5 stycznia 2015, 13:30

Ja mam BKD z 2008 roku z przebiegiem aktualnie 163 000 km i jestem zadowolony.

Wysłane przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez czapel12 » 5 stycznia 2015, 14:28

grzybek napisał(a):pudzian015, 140KM byly 2 rodzaje

Bez DPF silnik BKD 16V lub z DPF silnik BMM 8V wiec to 2 rozne swiaty nie uwazasza kolego czapel12 ?


Też prawda. Kuzyn ma BMM 240 przbiegu i bezawaryjnie, nawet z dpf bez problemu. Mój mechanik natomiast BKD i 270 przebiegu i też git.
Zależy jak kto trafi, niema reguły...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czapel12
Signo
Signo
 
Posty: 145
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 16:46
Lokalizacja: Kościerzyna
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez grzybek » 5 stycznia 2015, 23:45

ja mam BMN 230kkm i ze wszystkich TDi jakie mialem w swoim posiadaniu twierdze ze jest najlepszy a na pewano kompletnie bezawaryjny nie liczas pierdół
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez czapel12 » 5 stycznia 2015, 23:55

z tym się zgodzę bo bmn a sam posiadam. Z tego co się orientuje najbardziej zbliżona jednostka do bkd 140
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czapel12
Signo
Signo
 
Posty: 145
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 16:46
Lokalizacja: Kościerzyna
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez neonmat » 20 stycznia 2015, 16:07

A ja mam takie pytanie troszke innego pokroju. Biorąc pod uwage wady silników BKD to czy jest możliwość zrobienia swap-a na BMN bez wiekszych przeróbek?? Patrząc na ceny tych silników to wydaje się ciekawsze rozwiazanie niż reperowanie BKD czyli ewentualnie pompek glowicy lub turba. Co o tym myślicie?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
neonmat
Sport
Sport
 
Posty: 340
Dołączył(a): 10 kwietnia 2013, 10:32
Lokalizacja: Śląsk/Rybnik
Auto: Seat Leon II
Silnik: BKD 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Misiek » 20 stycznia 2015, 19:59

BMN ma taką samą głowicę więc ryzyko zostaje, do tego piezowtryskiwacze są bardzo kapryśne, była ( nie wiem czy jeszcze jest) prowadzona akcja serwisowa i po nr. vin sprawdzali które auta się kwalifikują i je wymieniali za free. Jeśli zrobisz przeszczep to po vin nie ma szans na wymianę raczej. Więc, albo mieć pewny silnik z wymienionymi już wtryskami (i modlić się by głowica była dobra), albo naprawić BKD i wtedy przynajmniej wiesz co masz
Obrazek
Był świetny FR STYLE 2.0 TDI+ by DYNOSOFT :arrow: Leon
Jest nowy 5F'ST FR1.8 TSI My2018 :arrow: Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Misiek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 2334
Dołączył(a): 18 listopada 2009, 18:58
Lokalizacja: PL
Region: śląskie
Auto: leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez grzybek » 20 stycznia 2015, 21:46

neonmat, a co w BKD jest nie tak ze chcesz zmienic na BMN ?

jesli glowica to ja zrob i zapomnij bo to to samo co w BMN

moim zdaniem wtryski BOSCHa w BKD sa łatwiejsze do "ogarnięcia" niz piezo SIEMENSA w BMNie
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Misiek » 20 stycznia 2015, 22:32

grzybek, dobrze mówi. Choć 2.0 TDI uzyskały złą sławę to jednak BKD mimo swych wad jest jedną z lepszych konstrukcji dwulitrowców i bardzo podatną ma mody :)
Obrazek
Był świetny FR STYLE 2.0 TDI+ by DYNOSOFT :arrow: Leon
Jest nowy 5F'ST FR1.8 TSI My2018 :arrow: Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Misiek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 2334
Dołączył(a): 18 listopada 2009, 18:58
Lokalizacja: PL
Region: śląskie
Auto: leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez neonmat » 20 stycznia 2015, 23:19

spoko panowie zgadzam sie z wami ale chodzilo mi o samom baze bo jednak BMN ma lepsza dmuchawke a z BKD maks 170 "bezpiecznych" koni bedzie gdzie BMN ma je w podstawie. A zdecydowanie tanszy wyjdzie swap niz montaż np dmuchawki z rodziny GTB. Chociaż z drugiej strony na silniku już dwa lata jezdze i narazie odpukac jest spoko no oprucz tego znikajacego oleju teraz. Wieć sensowny wydaje sie chyba jednak mod na gtb bo tak jak misiek mowi silniki BKD sa bardzo wytrzymale "ogolnie". Jednym slowem mentlik w glowie zobaczymy :roll:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
neonmat
Sport
Sport
 
Posty: 340
Dołączył(a): 10 kwietnia 2013, 10:32
Lokalizacja: Śląsk/Rybnik
Auto: Seat Leon II
Silnik: BKD 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Tom-Tdi » 21 stycznia 2015, 01:04

Ta dmuchawka z BMN-a jest minimalnie większa niż w BKD, także swapem silnika strzelisz sobie w kolano, bo tak jak chłopaki wcześniej wspomnieli- wszystko jest praktycznie to samo co BKD...
Różnice w BMN na plus:
- dłuższa skrzynia
-ciut większa moc

różnice na minus:
-kolektor ssący a klapkami, który się regularnie sypie
-wtryski nie dość, że mają problemy z wiązką el. w swojej budowie, to wraz z przebiegiem tracą swoją wydajność dużo szybciej niż BOSCH w BKD.

Nie wspominam o głowicy bo w obu przypadkach jest taka sama (ja przejeździłem około 200 tkm i dalej siedzi ori), a niektórym się wysypie po 20 tkm.
Do tego dochodzi silnik niewiadomego pochodzenia który kupisz i finalnie będziesz przekładał graty z BKD do nowego BMN-a (o ile nie sprzedaż go), dalej - nowy komp sterujący bodajże i trzeba by od razu podłubać w programie/mapie silnika, no chyba że założysz "bezawaryjnego" DPF-a przy okazji :mrgreen:
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Axee » 21 stycznia 2015, 01:19

neonmat, jak sie juz uprzesz na swap silnika, to bierz cos nowszego na common railu np. CEGA ...
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez shak » 21 stycznia 2015, 06:18

CR ma te same bolączki co BKD/BMN plus do tego problemy z napędem pompy oleju. Bierz świeże BKD a to co masz zostaw sobie na części.
Zobacz Profil
shak
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 17 lutego 2008, 23:52
Lokalizacja: spotowo
Auto: paramparam

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Tom-Tdi » 21 stycznia 2015, 10:17

shak napisał(a):CR ma te same bolączki co BKD/BMN plus do tego problemy z napędem pompy oleju. Bierz świeże BKD a to co masz zostaw sobie na części.


Dokładnie- do tego wtryskiwacze są jeszcze bardziej wadliwe niż w BMN...
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Greywpr » 21 stycznia 2015, 10:45

Jak to jest w końcu z tym BMN, dobry czy zły? Wiem, że nie ma silników idealnych, ale jak to się ma to utrzymania, siedzą tam podobno wtryski piezo, tak? Można je regenerowac czy też nie? Jaki jest ich koszt zakupu/regeneracji? Obiło mi się też o uszy o akcji serwisowej, ma ona jakieś konkretne wytyczne, trzeba spełniać jakieś warunki czy bez róznicy? Dotyczy to tylko silników BMN 170KM? Sam już nie wiem co mam robić :)

Czy 2.0 BMN TDI czy jednak 2.0 TFSI BWA.
Zobacz Profil
Greywpr
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 29 listopada 2014, 13:25
Auto: A3
Silnik: benzyna 1.8

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez grzybek » 21 stycznia 2015, 11:31

Greywpr, kazdy ma swoje plusy i minusy - najwazniejszy jest egzemplarz a tutaj nigdy nie bedziesz mial pewnosci

ja Ci powiem ze ze wszystkich silników jakie mialem TDi (ALH , ASV , ASZ , ARL , BMM , BKD , BMN ) to wlasnie jednostka 170KM BMN jest kompletnie bezawaryjna.. przebieg 235kkm gdzie siedzi jeszcze seryjne sprzeglo mimo 500Nm i turbawa sprzedana po 200kkm hula do dzis w znajomego golfie bez zadnych oznak negatywnych...

wazne jest by przebieg byl logiczny bo nie wierze w auta z przebiegiem 200kkm ktore sie walą na potege - musi byc cos grzebane a o to nie trudno.... czy 2006r czy 2012r przebiegi rzedu 160-180kkm


k
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez zielek » 21 stycznia 2015, 11:35

witam
Sam silnik słupek ma dobre opinie przynajmniej ja nie mam problemów, natomiast jego bolączki to osprzęt. Wtryski to piezo Siemens, była lub jest (sam skorzystałem) akcja wymiany kompletu wtryskiwaczy, do sprawdzenia po VIN w serwisach (nie wszystkie auta), co do warunków, odkąd Grupa VW jest głównym importerem Seata podobno nie ma problemu. Wtryski da rade zregenerować orientowałem się. Awarie z którymi ja się borykałem i pewnie nie tylko:
- co prawda to nie silnik ale wymiana skrzyni biegów z awaryjnych KDS ( problem z łożyskami) na KXZ z nowszego modelu FR
- wymiana wtryskiwaczy z wszystkimi pobocznymi rzeczami w ramach akcji serwisowej
- wymiana kolektora ssącego, rozsypane klapy
- padające różne czujniki jak ostatnia chyba temperatury spalin, w związku z DPD czujników jest od zajeb......
- auto z polskiego salonu, przebieg autentyczny ok. 165 000, gwizdże dosyć mocno turbo, dmucha olejem też dosyć mocno, wymiana nieunikniona
- o dziwo narazie brak problemów z samym DPF
- oczywiście wymiana kompletnego sprzęgła z kołem dwumasowym

Dobra rada dotycząca każdego auta, tego silnika szczególnie jak to diesla. Jeżeli nie znasz historii auta nie bierz tego do ręki.
O kosztach powyższych napraw możesz poczytać w sieci, nie wypisywałem tego, nie są to tanie rzeczy jak na klasy samochodów, w których ten silnik lata. Moje auto jest mniej lub tyle warte na tą chwile co suma powyższych napraw. Po zrobieniu na 200KM jazda przyjemna mimo tego, nie chce więcej diesla z lat powyżej 2007.
Zobacz Profil
zielek
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 7 czerwca 2013, 17:59
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez kolin » 22 stycznia 2015, 20:52

Grzybek to ciesz się wyjątkowo udanym modelem BMN...
2.0 TEDEJ BRD... By Bosh

Quattro 242 / 470 Zmodził Krzych.
Zobacz Profil
kolin
Sport
Sport
 
Posty: 258
Dołączył(a): 1 maja 2013, 08:46
Auto: Karoca
Silnik: ARL 1.9

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Marcin_1p » 23 stycznia 2015, 14:37

Ponad 2 lata jeżdziłem BMN-em i oprócz wymian oleju nie robiłem kompletnie nic przy motorowni...
Pierwszy samochód jaki miałem, który w ogóle się nie psuł...
Jak czytam jakie ludzie mają problemy z tym silnikiem to jestem w szoku...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez grzeskuu » 27 stycznia 2015, 15:18

rowniez mam BMN'a jako 3ci wlasciciel od maja 2013. do tej pory w aucie wymienilem olej i filtry. ogolnie nie mialem zadnych problemow do niedawna. mianowicie bede musial wymienic poduszke skrzyni biegow. koszt w aso 350 zl plus 150 wymiana. poza tym 0 problemow z silnikiem i oby tak dalej.
Zobacz Profil
grzeskuu
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 13 maja 2014, 21:42
Auto: Leon II FR 200 KM
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Młodziak » 8 września 2016, 18:03

Witam. Sory jeżeli odgrzebuje temat, ale zastanawiam się nad kupnem leona fr 2.0 tdi 140km rok 2012. Czy ktoś posiada takiego i może pochwalić się co i jak czy warto ewentualnie wymienić usterki i wady. Trochę się zmartwilem po przeczytaniu na forach o zmorze silników 2.0 tdi i pekajacych glowicach, ale czytałem też ze chodzi o modele do2008r. Tutaj link do konkretnego egzemplarza który mnie zainteresował http://allegro.pl/leon-fr-navi-2-0-cr-1 ... 98312.html
Zobacz Profil
Młodziak
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7 września 2016, 18:56
Auto: Audi
Silnik: AVF 1.9

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez facet03 » 8 września 2016, 18:04

Fr ma 170 km. Jeśli ten ma 140 to nie fr. Tylko Leon stylizowany na fr


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zobacz Profil
facet03
Cupra
Cupra
 
Posty: 2314
Dołączył(a): 28 listopada 2015, 00:00
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Młodziak » 8 września 2016, 18:14

michu napisał(a):Fr ma 170 km. Jeśli ten ma 140 to nie fr. Tylko Leon stylizowany na fr


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Dlatego pytam czy warto wogule jechać go oglądać. Wiesz coś na temat tego silnika. Rzuć okiem na link który podałem.
Zobacz Profil
Młodziak
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7 września 2016, 18:56
Auto: Audi
Silnik: AVF 1.9

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez facet03 » 8 września 2016, 18:23

Załóż temat w innym/odpowiednim dziale gdzie wklejamy ogłoszenia tutaj zaraz admin skasuje posty :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zobacz Profil
facet03
Cupra
Cupra
 
Posty: 2314
Dołączył(a): 28 listopada 2015, 00:00
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości