Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Po dodaniu i zwolnieniu gazu słychać dziwny dźwięk

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Po dodaniu i zwolnieniu gazu słychać dziwny dźwięk

Postprzez Tom-Tdi » 16 stycznia 2015, 20:30

Nie chcę Cie straszyć, ale są to typowe objawy padniętego łożyska w skrzyni...
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: Po dodaniu i zwolnieniu gazu słychać dziwny dźwięk

Postprzez grzeskuu » 20 stycznia 2015, 20:08

bylem dzisiaj z tym problemem w serwisie seata. w moim przypadku problemem jest poduszka skrzyni biegow.
niebawem wymienie i bedzie po problemie.
Zobacz Profil
grzeskuu
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 13 maja 2014, 21:42
Auto: Leon II FR 200 KM
Silnik: BMN 2.0

Re: Po dodaniu i zwolnieniu gazu słychać dziwny dźwięk

Postprzez Marcin222 » 13 czerwca 2016, 22:30

Witam,
Od dłuższego czasu borykam się z problemem dziwnego odgłosu w okolicy turbo po naciśnięciu pedału gazu i nagłym jego zwolnieniu.
Poszperałem trochę na forum i znalazłem opisy przypadków TURBO SURGE.
Załączam link do odłosu znalezionyna youtube

https://www.youtube.com/watch?v=fZkVI2m ... re=related

Mam silnik 1.6 CR 105km auto z 2011 przebieg 105000km (pewny mam auto od 8000km przebiegu)
Odgłos dokładnie jak na załączonym filmiku.
Czy zmienna geometria w turbo wariuje i czy to oznaka końca życia turbiny?
Gdzie w Poznaniu można w takim razie dać turbo do regeneracji?

Pozdrawiam
Zobacz Profil
Marcin222
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 1 stycznia 2016, 17:13
Auto: Leon II
Silnik: CDLD 2.0

Re: Po dodaniu i zwolnieniu gazu słychać dziwny dźwięk

Postprzez Maxis1982 » 24 czerwca 2016, 09:42

Witam. Mam Cupre 1.9 kupiłem juz po programie na okolo 190+ i przez pierwsze 200km auto chodzilo normalnie. Zero dziwnych odglosow, normalnie czuc bylo przyplyw mocy. Jedynie zaczynalo mi powoli uslizgiwac sprzeglo, co juz poruszalem tu na forum. Oddalem auto na wymiane rozrzadu i bezposrednio po tym zaraz jak wyjechalem z warsztatu zaczalem miec taki odglos jak z filmiku z posta Marcin222. Tylko nie slychac tego wcale na postoju tylko podczas jazdy kiedy turbo ma najwiekszy stopien sprezania czyli na 1-4 biegu przy mocnym przyspieszaniu i po puszczeniu gazu. Dodatkowo na 3, 4 i 5 biegu mniej wiecej jak mocno przyspieszam i mam juz duza predkosc slychac glosniejszy swist turbiny i w momencie jak odpuszczam gaz to swist cichnie. Ten swist doszedl po jakichs 1000km przejechanych po wymianie rozrzadu. Byc moze ma to zwiazek z konczacym sie sprzeglem. Dziwine juz tak nie uslizguje ale auto jakby troche wolniej sie zbiera i mysle ze to po prostu wina sprzegla. Co do tego tzw odglosu turbo surge podejrzewam ze kierownice sa do czyszczenia, tylko dziwi mnie najbardziej fakt ze zaczelo to wystepowac bezposrednio po wymianie rozrzadu. Podejrzewalem tez ze moze w warsztacie uszkodzili mi lacznik elastyczny w tlumiku i teraz slychac bardziej turbine. Mialem poprzednio Golfa 4 tdi i jak mi pekl ten lacznik to bylo podobnie troche slychac turbine. Dodam ze nie mam bardzo na razie mozliwosci wjazdu na kanal i sprawdzenia szczelnosci ukladu. Dopiero jak wroce do polski na wakacje za miesiac. Jedyne na razie co zrobilem to zdjalem n75 i go rozebralem i wyczyscilem. Nie byl jakos specjalnie brudny ale teraz auto jakby lekko lepiej sie zbiera ale to moze mi sie tylko wydaje. Odglos turbo surge pozostal nadal.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maxis1982
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 27 maja 2016, 01:00
Auto: Leon 1 Cupra
Silnik: ARL 1.9

Re: Po dodaniu i zwolnieniu gazu słychać dziwny dźwięk

Postprzez [gypsymh] » 24 czerwca 2016, 10:49

Kolego najwyraźniej po robocie rozrządu źle złożyli Ci dolot. Prawdopodobnie któreś ze złączy między turbo a intercoolerem się wypieło. Trzeba by się położyć z przodu auta i sprawdzić. Rury idą praktycznie po zewnątrz osłon. Lub u góry przy egr któreś złącze.
Przez nieszczelny dolot auto słabiej jedzie, dzięki czemu sprzęgło nie ślizga gdyż nie ma już takiego momentu Nm, lecz turbo dostaje mocno po dupie. Gdyż kręci się jeszcze wyżej aby zrobić ciśnienie. Lepiej sprawdzić dolot.
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Po dodaniu i zwolnieniu gazu słychać dziwny dźwięk

Postprzez Maxis1982 » 26 czerwca 2016, 15:34

Podnioslem auto na lewarku i polozylem sie pod nie, wszystkie laczenia sa na swoim miejscu. lekki luz weza jest z turba co wychodzi w strone ic ale waz nie spada tylko ma luz kilka milimetrow. Zaobserwowalem olej na wezu w miejscu wlotu do ic po prawej stronie auta, ale to raczej normalne. Obmacalem weze ile sie tylko dalo i nie zauwazylem zadnych pekniec raczej. Lezac pod autem zdjalem wezyk podcisnienia z gruszki i powciskalem sztange zeby to rozruszac. Chodzi normalnie w pelnym zakresie. Od góry laczenia przy filtrze i egr tez sa dobrze spiete. Bedac pod autem siegnalem jeszcze do lacznika na wydechu i obmacalem go i nie wyczulem jakichs dziur. Czytalem kilka watkow juz na temat tego odglosu i raczej wszyscy pisali ze slysza to z prawej strony co by sie zgadzalo bo turbina jest troche na prawo liczac od srodka auta. Ja mam anglika i siedze z prawej strony a odglos ten dobiega jak dla mnie ewidentnie z lewej strony. Jakby z pod schowka, spod nog pasazera. Jakies pomysly co dalej z tym zrobic? moze mam jednak jakas dziure gdzies ktora sie zrobila podczas demontazu dolotu przy zmianie rozrzadu?

EDIT: Pojechalem sie jeszcze raz przejechac i jednak tak bardziej ze srodka kabiny to slychac, ewidentnie turbina. Tez slyczac ten dodatkowy swist jak sie mocno przyspiesza. Wyglada mi to na jakas dziure w dolocie na 100% tylko jak to zlokalizowac. Chyba bede musial gdzies na kanal pojechac, choc bardzo nie mam tu mozliwosci

-- 25 czerwca 2016, 03:52 --

EDIT 2: Zapomnialem dodac ze Vag caly czas nie wyswietla zadnych bledow.

-- 25 czerwca 2016, 13:35 --

EDIT 3: Dzis polozylem sie jeszcze raz pod auto i znalazlem peknieta rure wydechowa jakies 10 cm za katalizatorem. Peknieta jest gdzies w polowie obwodu i szczelina na pol centymetra. Zastanawiam sie czy to moze byc przyczyna. Jest to za katalizatorem i jezeli nie jest on mocno zapchany albo mam tylko puszke bo mozliwe ze poprzedni wlasciciel wywalil katalizator (tego nie wiem) moze byc mocno slychac jak turbo gwizdze. Wydaje mi sie jednak ze pomimo wszystkiego jest gdzies nieszczelnosc w dolocie. Czytalem ze jak gdzies w dolocie pokazuje sie olej tzn ze jest tam nieszczelnosc. Obejrzalem jeszcze raz zlacze na wejsciu do ic bo jest od oleju ale waz siedzi na swoim miejscu.

-- 26 czerwca 2016, 16:34 --

Przyjzalem sie dzis temu zapoconemu polaczeniu weza gumowego z wlotem do ic. Wytarlem to i rozebralem. Na wezu zostaly tylko strzepy uszczelki. Myslicie ze taka nieszczelnosc mogla byc powodem moich problemow z autem? Tzn przy takim swistaniu spodziewalem sie raczej zwalonego weza czy dziury. Moze mi ktos podac nr tego oringa albi jego rozmiar zebym mogl poszukac cos na zamiane? Mieszkam w Angli i moge miec problem ze znalezieniem odpowiedniej uszczelki. Z gory dzieki.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maxis1982
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 27 maja 2016, 01:00
Auto: Leon 1 Cupra
Silnik: ARL 1.9

Re: Po dodaniu i zwolnieniu gazu słychać dziwny dźwięk

Postprzez [gypsymh] » 26 czerwca 2016, 16:41

Nieszczelności w dolocie może powodować słabsze zbieranie się auta, czarny dym za samochodem w momencie gwałtownego przyspieszania.
Co do nie szczelności za katalizatorem, jeśli jest katalizator nie będzie mieć większego znaczenia. Jeśli zaś jest go brak turbo może bardziej gwizdać.
Sprawdził bym wszystkie połączenia dolotu czy nie ma też innych nieszczelności. Brak tego oringa też może wywoływać gwizd w momencie przyspieszenia.
Potrzebujesz pierścień uszczelniający 57.85mm. Nr 3C145117F
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Po dodaniu i zwolnieniu gazu słychać dziwny dźwięk

Postprzez Maxis1982 » 18 sierpnia 2016, 17:18

Wymienilem 3 oringi przed i za IC. Waz wychodzacy z turbiny w strone ic czerwony mial troche luz na szybkozlaczce od strony turbo. Wyjalem go i byl caly ale wstawilem zamiennik nowy i teraz siedzi ciasno. Mysle ze nie mam juz nieszczelnosci bo auto nie kopci juz i ma wiecej mocy co objawia sie z powrotem lekkim uslizgiem sprzegla. Bezposrednio po tym dalej slychac jakby dlawiaca sie turbine po odjeciu gazu i metaliczny gwizd/ szuranie podczas mocniejszego wcisniecia gazu na kazdym juz teraz biegu. Myslalem ze to dochodzi z rury wydechowej, pisalem przedtem ze mam pekniecie za katalizatorem, ktore bylo juz prawie na calej srednicy. Zespawalem to dzis u mechanika i niestety slychac glosno nadal te dzwieki ktore opisalem wyzej. Na pierwszym filmie jechalem w miescie z otwarta szyba i trzymalem telefon przy oknie. W rzeczywistosci slychac to glosniej niz na filmie, szczegolnie jak mijam sie z jakims autem i dzwiek sie od niego odbija:

https://youtu.be/FC_P6yKV6c8

Dalej dwa filmiki z zamknieta szyba:

https://youtu.be/RJvzoYugKlA
https://youtu.be/FD3ra292Lf4

Mechanik ktory mi to spawal sugeruje geometrie do czyszczenia lub regulacje sztangi bo slychac ze turbo sie dlawi. Ja sie obawiam ze to ocierajacy sie wirnik slychac. Dodam ze wczoraj zlapalem pierwszego notlaufa odkad mam auto i te problemy i to przy spokojnej jezdzie w miescie. Moze jednak to tylko geometria? Moze to dawac takie odglosy?

-- 2 lipca 2016, 14:44 --

Dodaje jeszcze filmik z autem na lewarku i jak gazuje na jalowym, na poczatku slychac ze turbina ladnie gwizdze a pod koniec jak jest pompowane wieksze cisnienie to slychac ten metaliczny szum i odglos jak turbina zwalnia (surge?).

https://youtu.be/CrYrMGpf-YM

Mysle ze to jednak dalej nieszczelnosc w dolocie.
Lezalem pod autem i ktos naciskal pedal gazu do konca to to kolanko gumowe co idzie za aluminiowa rura do ic sie nadymalo bardzo i wychodzilo lekko z tej rury, ale to raczej nie tamtedy ucieka powietrze, choc zanim wymienilem oringi to bylo napocone olejem polaczenie kolanka z ic. Docisnalem to kolanko do tej rury i podczas gazowania bylo slychac ten swist, moze to ic mam dziurawe? Auto dalej ma lekki spadek mocy jednak bo sprzeglo przestalo sie uslizgiwac ale jakos specjalnie mocno nie kopci na czarno podczas mocnego przyspieszania. Troche czarne chmurki ale nie geste ze nic nie widac tak jak niektorzy opisywali. Nie mam juz pomyslow.

-- 7 lipca 2016, 17:37 --

Bylem u mechanika, nie stwierdził zadnych nieszczelnosci. Dalej nie wiem co powoduje te dzwieki. Widzialem na yt film z podobnym odglosem jak u mnie
https://youtu.be/xEkesd_boLk
https://youtu.be/tyfvMZDBHIs

Tam byla tylko uszczelka pod egr do wymiany. Moj egr jest na zewnatrz od oleju wiec sproboje teraz isc tym tropem.

-- 18 lipca 2016, 00:55 --

Witam ponownie. EGR wyjety i wyczyszczony, uszczelki wymienione na nowe. Byl strasznie zasyfiony, w polowie nie drozny. Nic to nie pomoglo na moje odglosy. Nastepnie zostalo wyjete turbo. Jednak lopatka obcierala troche o korpus choc nie bylo za duzych luzow jeszcze. Wymieniony caly srodek na nowy, korpus i vnt zostalo moje, geometria byla w dobrym stanie, zostala oczywiscie wyczyszczona. Po zlozeniu wszystkiego pozbylem sie dzwieku jaki towarzyszyl mi od poczatku czyli tzw turbo surge, odglosu podczas wysprzeglania, puszczenia szybko gazu. Pozostal odglos swiszczenia ktory slychac na moich filmikach wyzej, Nie jest nieszczelny dolot, bo mechanik robil logi dynamiczne i mowi ze cisnienie jest prawidlowe. Twierdzi ze nie ma nieszczelnosci w wydechu. Auto jezdzi jak na poczatku, prawie nie dymi, tyle co powinno po programie. Mocy ma ile powinno. Nie mam juz czasu dalej sprawdzac tego u mechanika tu bo jade autem do polski za kilka dni. Uspokoilem sie o tyle ze wiem ze mam turbine jak nowa i n ie bedzie niespodzianek po drodze. Jednak nurtuje mnie ten swist, Jest glosny, szczegolnie po otwarciu okna, w momencie najwiekszego cisnienia jakie daje sprezarka, od okolo 2000 do 3500. Uszczelka na kolektorze wylotowym sprawdzona porzy okazji wyciagania turbo. Mysle ze to moze byc maly przedmuch na uszczelce na kolektorze dolotowym lub jakas mala dziurka w IC. Czy jest taka mozliwosc? Tak malutka nieszczelnosc w ukladzie dolotowym, ktora daje tak wyrazny halas a nie wplywa na spadek mocy i dodatkowe dymienie auta?

-- 18 sierpnia 2016, 18:18 --

Witam, mecze sie dalej z nieszczelnoscia w dolocie. W miedzyczasie bylem w Polsce i pojechalem do zaufanego mechanika ktory jdnak nie mil czasu i powiedzial zebym szukal nieszczelnosci tam gdzie pojawia sie olej. Wydawalo mi sie ze slysze swist z ic wiec wymioenilem go na nowy. Jak sie okazalo, to wzrokowo nic nie widac a swist pozostal nadal. Wymieniony mam waz pierwszy za turbo w strone ic do tej aluminiowej rury i kilka oringow przed i za ic gdzie widzialem pocenie sie. Weze wyciagalem i ogladalem, na zewnatrz zero wyciekow oleju wiec raczej wyeliminowalem problem wezy. EGR jak pisalem juz wyzej wyjalkem i wyczyscilem i dalem nowe uszczelki. Jest dalej zaolejony, najprawdopodobniej cieknie spod EGR na laczeniu z rurka karbowana. Mam zamiar podmienic EGR na jakis nowy zamiennik, ale tu moje pytanie, czy jezeli byla by nieszczelnosc na laczeniu tej rurki z egr poprzez np jakies pekniecie czy nierowna powierzchnie styku to czy to by gwizdalo za kazdym razem jak jade i obciazam silnik? Podczas gdy EGR by zamykal zawor to nie powinno tamtedy uciekac powietrze, czy moze on zawsze jest troche polotwarty? Zauwazylem ze podczas biegu jalowego jak zdejme wezyk z gruszki egr to jest tam lekkie podcisnienie czyli podczas odpalonego pojazdu moze ten zawor byc lekko uniesiony? Nie wiem co bedzie jak wymioenie egr i dalej bedzie swist. Co to mze jeszcze byc? Uszczelka pod kolektorem dolotowym? Nie widze zadnych sladowoleju w poblizu tejze uszczelki ale patrze tylko z gory nie rozbierajac niczego. Swist slychac jak na filmach wyzej (tylko juz bez turbo surge bo turbinapo regeneracji i przestalo). Dobiega z lewej strony od strony kierowcy (anglik) szczegoline jak otworze szybe i jakde kolo jakiegos budynku, samochodu itp. Ciagle wydawalo mi sie ze to bedzie okolica aluminiowej rury przed ic bo swiszcze i slychac jakby z prawej strony z dolu ale nie mam oslony pod autem wiec moze to jednak tak slychac egr od dolu. W sumie slychac tez jakby z podszybia ten swist siedzac w aucie i przy zamknietej szybie. Reasumujac ewidentna nieszczelnosc w dolocie, mniej mocy, swist przy przyspieszaniu, czarny dym z tylu ale nie za wielki. Z gory dziekuje za sugestie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maxis1982
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 27 maja 2016, 01:00
Auto: Leon 1 Cupra
Silnik: ARL 1.9

Re: Po dodaniu i zwolnieniu gazu słychać dziwny dźwięk

Postprzez Emilia » 27 grudnia 2016, 13:16

podbijam temat...
Mam Leona 1P FR 170KM na niskim biegu, przy odpuszczeniu gazu czuję delikatny chrupot. Wydaje mi się że w silniku. Poza tym przy wrzucaniu biegu i delikatnym wciśnieciu sprzęgła słychać gruchotanie. Dosyć głośnie.
Dwumas był wymieniany, auto nie szarpie. Jakieś sugestie?
Zobacz Profil
Emilia
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 12 października 2016, 10:56
Auto: Seat Leon FR
Silnik: TDI pompowtryski PD

Poprzednia strona

Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość