Strona 1 z 2

co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 5 listopada 2008, 17:06
przez brochas
Witam
dzisiaj ojciec wzial ode mnie leona by pojechac w trasie
po ok 150km zapalila sie mu kontrolka "taki jakby kranik", auto zaczelo dymic tak jakby na niebiesko, kontrolka nadal caly czas sie pali

po ok 100km od tego momentu, zapalila sie kontrolki
- prawdopodobnie filtra czasteczek stalych
- zaczela migac kontrolka grzania swiec

auto jakby stracilo moc

co jest przyczyna ? i jak to naprawic ?



ps. moze znacie kogos kto ma VAG'a w Olsztynie i mozna podjechac ;-)

moje auto to seat leon 2 FR 170km tdi z 2007 roku

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 5 listopada 2008, 17:40
przez Andre
jak nie przeprowadzilo sie procedury oczyszczania dpfa to teraz tak jest ;) ,mozna z vaga wbic ponowny proces oczyszcania i jazda 3 bieg 60kmh az kontrolka zgasnie.Jak masz instrukcje to poczytaj sobie o tym.

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 5 listopada 2008, 18:05
przez brochas
mam, ale nie "przy sobie"
mozna cos wiecej na ten temat ?

moze ktos zna kogos z olsztyna kto ma VAG'a i pomoze ?

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 5 listopada 2008, 18:25
przez Andre
jezeli ta druga kontrolka ci mruga to sproboj wyjechac na spokojna droge i wlacz 3 bieg , 60kmh i jedzies ztak przez okolo 10-15 minut bez przerwy ,powinna zgasnac, jak zgasnie wszystko to masz filtr oczyszczony i tyle.Poszukaj na forum Mastersa tez bylo chyba gdzies o tym.

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 5 listopada 2008, 18:27
przez brochas
w sumie teraz pala sie 3

-od filtra
-od temperatury spalin czy cos takiego - tzw kranik
-miga od podgrzewania swiec

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 5 listopada 2008, 18:43
przez Andre
a jak 3 to chyba juz lipa, tylko vag....

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 5 listopada 2008, 19:17
przez bono
brochas, z chęcią bym Ci pomógł, ale niestety mój interfejs nie komunikuje się z nowymi Leonami :-(

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 5 listopada 2008, 19:25
przez brochas
kurcze szkoda ;( a jakie najlepiej jest kupic ? wole sobie kupic na allegro, niz jechac do ASO bo wyjdzie na to samo, a VAG'a bede mial na stale

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 5 listopada 2008, 19:27
przez Andre
mozesz sprobowac w aso bo gwarancje masz jeszcze, podjed zpowied ze ci sie nagle wszystko zapalilo i tyle , niech wywolaja regenracje i po bolu.


a kabelek kup od tego goscia :http://rafalbr.republika.pl/can2.htm , ja kupilem u niego juz 3 sztuki , cena to 350-370zl wraz z oprogramowaniem do tego kabla.Ja zagadalem i mi sprzedal za 350zl zdaje sie z wysylka nawet po wplacie na konto.Kable musi byc ten co w linku Hex Can.

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 5 listopada 2008, 19:53
przez brochas
ale moje auto nie jest z polski, jest z zagranicy sciagniete, i nie wiem czy gwarancja to obejmuje

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 5 listopada 2008, 19:59
przez Andre
moje tez i obejmuje bo niby czemu ma nieobejmowac , ja uderzylem do nich z ksiazka serwisowa i mi uznali.

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 6 listopada 2008, 11:00
przez mm.max
brochas napisał(a):ale moje auto nie jest z polski, jest z zagranicy sciagniete, i nie wiem czy gwarancja to obejmuje

Jeżeli samochód jest cały czas serwisowany i nie miał żadnych przygód powodujących utratę gwarancji to obowiazuje na niego pełne gwarancja przez 2 lata - wiec w twoim interesie jest również serwisowanie go w PL zgodnie z instrukcją częstotliwości przeglądów.

Jeżeli chodzi o VAGa to może źle kojarzę ale czy ty nie jesteś przypadkiem z okolic Elbąga ? Jeżeli tak to być może w długi weekend byłbym w tamtych rejonach wiec można by spróbować go oczyścić

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 6 listopada 2008, 11:57
przez olus
oj wydaje mi sie ze to nie zapchany dpf bo
1) jak rozumiem zapalily sie kontrolki w trasie, a tam dpf raczej zawsze da rade sie wypalic (zdarzylo mi sie wyjezdzac na trase z zapalona kontrolka dpfa i sama gasnie bez problemu)
2) najpierw zapalil sie kranik a nie kontrolka dpfa

sam vag moze nie pomoc.

moze byc tak ze padl Ci czujnik cisnienia w wydechu (ktos chyba juz opisywal podobny przypadek w fr)

jesli chodzi o gwarancje to jest honrowana z calej UE

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 6 listopada 2008, 12:08
przez brochas
dzisiaj same wylaczyly sie kontrolki
- filtra
- migajaca podgrzewania swiec

nadal sie pali ten kranik, ale auto zwonu ma moc, i nie zamula

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 6 listopada 2008, 22:39
przez Andre
no to teraz proboj wypalic filtr tak ajk pisalem, co do czujnika to ja mialem z nim problemy wymienili i jest ok.

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 7 listopada 2008, 11:22
przez brochas
juz jest wszystko ok, zadna kontrolka sie nie pali, przejechalem pare km ze stala predkoscia na dosc wysokich obrotach i pomoglo

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 1 grudnia 2008, 13:00
przez chemikko
witam, miałem na początku cały czas tego typu problemy i rozwiązanie u mnie dające 100% poprawy to:
- oczywiście stosujemy olej 507.00
- wymienili mi DPF na nowy (gwarancja)
- nie stosować ON Ultimate, Verva czy inne tam, tradycyjny dobry ON
- raz w tygodniu min auto w trasie ....
po tym nie zapaliła mi sie jeszcze kontrolka mimo zdecydowanego przejścia na ruch w mieście... pozdrwiam

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 1 grudnia 2008, 23:15
przez olus
chemikko napisał(a):witam, miałem na początku cały czas tego typu problemy i rozwiązanie u mnie dające 100% poprawy to:
- oczywiście stosujemy olej 507.00
- wymienili mi DPF na nowy (gwarancja)
- nie stosować ON Ultimate, Verva czy inne tam, tradycyjny dobry ON
- raz w tygodniu min auto w trasie ....
po tym nie zapaliła mi sie jeszcze kontrolka mimo zdecydowanego przejścia na ruch w mieście... pozdrwiam


norma 507.00 to chyba cos oczywistego

podejrzewam ze z wymiana dpfa to sie pospieszyli

on ultimate czy verva rzeczywiscie powoduja ze czesciej wypala sie dpf. ale kupujac zwykly on trzeba tez uwazac zeby nie zalac jakiegos szajsu

z trasa raz w tygodniu tez przesada. chodzi o to zeby przejechac jeszcze te 10km na juz rozgrzanym silniku zeby dpf mogl sie ewentualnie wypalic.

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 7 września 2009, 21:06
przez Kimsi_3
witajcie, troszkę się namęczyłam żeby znaleść ten temat....
moja sytuacja: jade sobie zapala się ten filtr cząstek stałych... patrze do instrukcji: nie mniej niż 60km/h ale nie więcej niż 1400 obr. noi jadę sobie taka prędkością... niestety utrzymanie takiego stanu na polskich drogach jest niewykonalne i najdłużej udało mi się to przez jakieś 4min. potem wpadłam na "świetny" pomysł,że zatankuje V-powerka to szybciej przepali... noi zaczeła mi mrygać ta kontrolka od świec, silnik stracił moc ale nie kopci ani na niebiesko ani na czarno...
lekka panika, kilka wyzwisk noi tel do mechanika. już myślałam,że leniwiec zle skończy ;]
weszłam tu na forum noi przeczytałam,że nie powinno sie lać lepszego paliwa, tj. verwy itp.
moje pytanie teraz?
dolać zwykłego ON? i tak jak powyżej jechać na 3 biegu 60km/h? Proszę o pomoc...

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 7 września 2009, 21:18
przez noktoto
Kimsi_3 napisał(a):nie mniej niż 60km/h ale nie więcej niż 1400 obr

Na pewno? Z tego co pamiętam to około 1400 obrotów, nie więcej i nie mniej, ale mogę się mylić - nigdy nie miałem potrzeby tej procedury wykonywać.

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 7 września 2009, 21:48
przez sat666
Kimsi_3 napisał(a): nie mniej niż 60km/h ale nie więcej niż 1400 obr. noi jadę sobie taka prędkością...


Mi sie jakos zawsze wydawalo, ze przy awaryjnej regeneracji obroty maja wyzsze 1500-2500. Faktycznie w instrukcji jest napisane ze ma byc ok. 1400.

U mnie narazie (17kkm jazdy glownie po miescie, czasem autostrady) nie widzialem tej kontrolki. Tankuje tylko zwykle paliwo.

Co do rady, to ja bym probowal jechac w miare mozliwosci powyzej 60km/h przez 10-20 min. Jezeli kontrolka dalej nie gasnie to VAG i/lub serwis.

Pozdrawiam,
s

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 7 września 2009, 22:01
przez mm.max
W ramach uzupełnienia instrukcji serwisowej wypalania filtra naniosłem pewną modyfikację :

Jak macie filtr porządnie zawalony to trzymanie się instrukcji nie wiele da.

Ostatnio przeprowadzałem wymuszaną procedurę czyszczenia (przy użyciu VAG) Tourana 2.0TDI 170KM filtr zawalony w 65,8% - przy stosowaniu sie do instrukcji po jakiś 20min zeszło do 58-60% i zaczeło znów rosnąć.
Zmiana zaleceń z instrukcji = czyli BUT w podłogę ładna droga od 0 do 200km/h i tak kilkanaście razy i filtr w oczach sie wypalał ale doszło jedynie do 25% i ani % mniej - z tego wynika ze jest zawalony na amen i trzeba o niego dbać.
Ponadto do prawidłowego wypalenia filtra potrzebna jest temp. min. 700st.C mierzona zaraz za turbiną, a takiej temp. nie osiągnie sie (stale) bez odpowiedniego obciążenia jednostki napędowej.

Dodatkowo paliwo tylko zwyłe i olej w normie 504/507

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 7 września 2009, 22:20
przez noktoto
mm.max napisał(a):BUT w podłogę ładna droga od 0 do 200km/h i tak kilkanaście razy i filtr w oczach sie wypalał

To chyba wiem czemu przez 65k palącej się kontrolki filtra nie widziałem ;)

mm.max, czy jak butujesz przy zawalonym DPF-ie to silnik pracuje normalnie czy też zdarzają się okazjonalne czknięcia?

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 8 września 2009, 06:43
przez olus
Kimsi_3, instrukcja mija sie troche z realiami wypalania dpfa ;)

najlepsze rozwiazanie to 3ci bieg i obroty ok 2,5-3tys i jedziemy jakies 10-15 km kontrolka powinna zniknac.

w procedurze wypalania chodzi o to zeby pomoc komputerowi podniesc temp. EGT (spalin) do poziomu ok 800 st C

mm.max u siebie raz mialem wypalany dpf przy uzyciu vaga i najpierw stanal na 3x% potem wlasnie przy 22 czy 24 i ani rusz, ale koles z aso stwierdzil ze twardo dalej czyscimy i doszlo do 3,8 %.

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 8 września 2009, 06:47
przez AdamTower
mm.max napisał(a):Ostatnio przeprowadzałem wymuszaną procedurę czyszczenia (przy użyciu VAG) Tourana 2.0TDI 170KM filtr zawalony w 65,8% - przy stosowaniu sie do instrukcji po jakiś 20min zeszło do 58-60% i zaczeło znów rosnąć.


mm.max, na którym kanale w vag'u można znaleźć wartość zapchania filtra ??

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 8 września 2009, 08:05
przez mm.max
noktoto napisał(a):mm.max, czy jak butujesz przy zawalonym DPF-ie to silnik pracuje normalnie czy też zdarzają się okazjonalne czknięcia?

W Touranie przy 6x % ciągnął słabo ale nie czkał ;) Przyśpieszanie powinno być równe

olus napisał(a):mm.max u siebie raz mialem wypalany dpf przy uzyciu vaga i najpierw stanal na 3x% potem wlasnie przy 22 czy 24 i ani rusz, ale koles z aso stwierdzil ze twardo dalej czyscimy i doszlo do 3,8 %.

To znaczy że masz jeszcze zdrowego DPFa jak bys miał zajebanego na amen to stanąłby i ani rusz - Touranie wypaliłem z 1/4 zbiornika paliwa jeździliśmy 1,5 godziny i przejechaliśmy z butem pełnym z podłodze jakies 50km i filtr zawalony na amen temp. za DPF często przekraczała 500st. C a wypalanie nie było juz skuteczne


AdamTower napisał(a):mm.max, na którym kanale w vag'u można znaleźć wartość zapchania filtra

Kanał 75
Grupa 1 - EGT za turbiną
Grupa 2 - EGT przed DPF
Grupa 3 - % zapełnienia filtra
Grupa 4 - EGT za DPF

Dodatkowo wymuszacie procedurę wypalenia filtra logując się w sterowniku silnika w ENGINE [1] - CODING II [11] - PINem 21295
Wtedy kontrolka od DPF pali sie stale aż do zgaszenia silnika i sterownik uznaje proces wypalania filtra za wymuszony przez użytkownika ;)

Życzę jak najmniej problemów z tym wynalazkiem stworzonym ekoterrorystów finansowych

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 8 września 2009, 17:15
przez AdamTower
mm.max, dzięki Michał :piwo: :zdrowie:

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 8 września 2009, 20:45
przez Kimsi_3
Dobra przeczytałam co i jak...
dziś rano zapaliła mi się dodatkowo kontrolka nie mrugająca od wydechu, tzw kranik.
zrrobilam tak jak napisaliście: 3 bieg, 60KM/h i obroty 2500. niestety nie poskutkowało... auto ledwo toczy się pod górkę :(
jutro spróbuje z vagiem to co napisal kolega powyżej i wstawie auto na rolki na 20 min. jeśli to nie poskutkuje to pojade na autostradę i zrobie to po mojemu: czyli pojezdzę troszkę szybciej :)
a jeśli to nie pomoże? czyści się filtr w leniwcu? czy niestety trzeba wymienic? a co sądzicie o chipie? znalazłam firmę, która odłancza odrazu elektronicznie ten filtr. ale obawiam się,czy samo odłaczenie pomoże... myślę,że powinno się go odrazu usunąć, gdyż dalej będzie w tym samym miejscu i nadal będzie się zapychał ale wtedy żadna kontrolka tego nie zasygnalizuje.
ale powiem Wam,że wkurzający jest ten filtr... to chyba moje pierwsze auto z takim wynalazkiem i ostatnie... chwila zapchania i 3 dni bez auta ;/
a staram się nie robić krótkich tras po mieście, czekam aż temp się podniesie i aż się schłodzi trochę... tragedia :whoeva:

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 8 września 2009, 22:13
przez sat666
Kimsi_3 napisał(a): a jeśli to nie pomoże? czyści się filtr w leniwcu? czy niestety trzeba wymienic? a co sądzicie o chipie? znalazłam firmę, która odłancza odrazu elektronicznie ten filtr. ale obawiam się,czy samo odłaczenie pomoże...


Polecam poszukac na forum OCP, tam byl kiedys temat w ktorym dobrze opisano jak i kiedy wypala sie DPF. Powtarzajace sie problemy sugeruja, ze filtr jest bardziej lub mniej zepsuty. Wymiana na nowy to duze koszty (chyba ze masz gwarancje). Lepiej kompleksowo wywalic, odlaczyc elektronicznie i zrobic program (zdaje sie ze na forum sa 2 przypadki takiego zabiegu - najlepiej zapytaj wlascicieli jak sie sprawdza modyfikacja).

pozdrawiam,
s

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 9 września 2009, 10:15
przez Kimsi_3
sat666 to dopiero pierszy mój przypadek z zapchanym filtrem... i pierwszy diesel na jakiego się zdecydowałam ;] nie obi dobrego wrażenia :P ;)
poszukam na forum bo wole zdecydować się na wywalenie tego "badziewia" i przyrost mocy tak do 200KM niż co chwile męczyć się lub kupować nowy filtr.

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 9 września 2009, 10:45
przez sat666
Kimsi_3 napisał(a): pierwszy diesel na jakiego się zdecydowałam ;] nie obi dobrego wrażenia :P ;)


Dla mnie to rowniez pierwszy diesel. Szalu nie ma, ale koszty paliwa robia roznice. Jadac autostrada tyle ile sie da (fakt faktem powyzej 200 nie zawiele sie da ;) ) nie przejmujesz sie spalaniem.

pozdrawiam,
s

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 9 września 2009, 21:30
przez Kimsi_3
dzisiajsze działania na rolkach pomogły... 15 min i filtr odetkany... ale żeby nie było tak ładnie to nadal auto jest w trybie awaryjnym. dalej miga kontrolka od świec, czyli bład slinika. po podłączeniu pod kompa pojawiły się błędy: 05269 i 04135.Wiecie może co oznaczają? jutro nadal będą walczyć z leniwcem....

[ Dodano: Czw 10 Wrz, 2009 ]
Noi ja już wiem jaki powód u mnie... myślałam,że filtr zapchany ale na rolkach po 15 min przepalił się. Dziś zdjęto egr i wszystko jasne czemu nie ma mocy i jest w trybie awaryjnym. wszędzie 2mm nagaru oleju... i na intercoolerze też :( teraz pół silnika do rozbiórki i do czyszczenia. jutro mam rano wiedzieć skąd ten nagar....

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 15 września 2009, 19:43
przez leoTDI
przeczytałem całe 3-strony wpisów, i współczuje Wam :P Jeśli min. 1-raz w tygodniu mam jechać w trasę, aby wypalić "specjalnie" sadzę, czy stosować inne manewry, to cieszę się że nie mam takiego patentu :whoeva: Właśnie z tego powodu odpuściłem tiquana diesel dla żony na rzecz benzyny. Mam wrażenie, że za ekologię każe Wam się srogo placić, dosłownie i w przenośni =]

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 15 września 2009, 20:19
przez AdamTower
mm.max napisał(a):
AdamTower napisał(a):mm.max, na którym kanale w vag'u można znaleźć wartość zapchania filtra

Kanał 75
Grupa 1 - EGT za turbiną
Grupa 2 - EGT przed DPF
Grupa 3 - % zapełnienia filtra
Grupa 4 - EGT za DPF



Dziś sprawdziłem u siebie kanał 75 i ku mojemu zdziwieniu pojawiło się takie coś:
Obrazek
Grupa 3 cały czas wskazuje 0,00 % :kreci:
Dodam, że silnik BMM, ale fakt faktem jak śmigam 1,5 roku to nigdy nie miałem problemów z DPF'em, a większość śmigam po mieście.
Czyżbym miał uszkodzony jakis czujnik ( błędów zero) czy może DPF jest programowo wyłączony ?

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 15 września 2009, 20:28
przez sat666
Dziś sprawdziłem u siebie kanał 75 i ku mojemu zdziwieniu pojawiło się takie coś:
... Grupa 3 cały czas wskazuje 0,00 %


Wczoraj rowniez sprawdzalem kanal 75 - identyczny pomiar 0%, i brak zmian na odcinku ~3km (tyle jechalem z VAGiem). Rano przez chwile cos dziwnie jechal (moze akurat sie wypalil).

Kiedys sprawdzalem pomiary zdaje sie na kanale 68 - i tam pamietam odczyty rzedu 22% i 6% (teraz 0%). Z calego przebiegu to 80% czasu jazdy auto spedza w korkach.

Jak bede mial chwile jutro to sprawdze czy cos sie zmienilo.

pozdrawiam,
s

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 15 września 2009, 21:15
przez olus
leoTDI, przesadzaszm ta kontrolka przy jezdzie 90% miasto zapala sie raz na 3-4 miesiace.

a najciekawsze jest to ze zdarzylo mi sie 2 razy ze po powrocie z trasy nastepnego dnia sie zapalala kontrolka = taki nie fart bo dpf zaczynal sie zawsze wypalac kilka km przed domem juz w miescie ;)

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 15 września 2009, 22:56
przez Helm
Przed problemami z mocą i różnymi czujnikami (temp. spalin) DPF'a musiałem wypalać conajmniej raz w tygodniu. Po tym jak silnik powrócił do normalnej pracy filtr ani razu nie zapchał mi się. To już 3 miesiące. Myślicie, że wszystko ok i powinienem się cieszyć?:)
Głównie jeżdze po mieście.

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 16 września 2009, 07:21
przez mm.max
AdamTower napisał(a):Grupa 3 cały czas wskazuje 0,00 %
Dodam, że silnik BMM, ale fakt faktem jak śmigam 1,5 roku to nigdy nie miałem problemów z DPF'em, a większość śmigam po mieście.
Czyżbym miał uszkodzony jakis czujnik ( błędów zero) czy może DPF jest programowo wyłączony ?

Powinieneś się cieszyć z takiego wyniku :brawo:

Nie mozesz wyłaczyć programowo DPFa bez wywalenia go fizycznie bo to nie miałoby najmniejszego sensu. Jeżeli nie masz błędów w sterowniku silnika (najczęsciej występuje bład czujnika różnicy ciśnień w dpf) to znaczy ze twój styl jazdy oraz napisany program grają ze sobą w 100% ;)

Ja wczoraj wypałałem sobie swojego DPFa procedurą wymuszoną (ot tak dla sprawdzenia) od 36% do 0% potrebował 10min i kilku km jazdy z obr. ok. 2000-2200 Przy czym ciekawostka jest ze przy normalnej jeździe przy takich obrotach i obciążeniu EGT za turbo to jakies 250-350st. a przy procedurze wymuszonej 700-800st.C

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 16 września 2009, 08:24
przez AdamTower
mm.max napisał(a):Powinieneś się cieszyć z takiego wyniku :brawo:

Nie mozesz wyłaczyć programowo DPFa bez wywalenia go fizycznie bo to nie miałoby najmniejszego sensu. Jeżeli nie masz błędów w sterowniku silnika (najczęsciej występuje bład czujnika różnicy ciśnień w dpf) to znaczy ze twój styl jazdy oraz napisany program grają ze sobą w 100% ;)


Dzięki Michał, z ciekawości częściej będę zaglądał w kanał 75 i zobaczymy, czy pojawi mi się jakaś wartość powyżej 0. ;)
Dziś stuknęło mi 70kkm i ani razu odpukać nic niedobrego nie działo się z DPF. Oby tak dalej.

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 24 września 2009, 00:12
przez Kimsi_3
u mnie żadne procedury wymuszonego wypalania nie pomogły, trasa też nie :( niestety rolki tylko poszły w grę... ale po tym tryb awaryjny nie znikł... nawet komputwerowo nie dalo się go usunąc. potrzebna była wymiana egr-u....

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 25 września 2009, 12:38
przez Nexus6
Sugeruję sprawdzić w Seacie czy nie ma akcji serwisowej na wymianę czujnika różnicowego DPF'a,
w Skodzie była (oczywiście po "cichu") - wymieniają czujnik i wgrywają najnowszą wersję fabrycznego softu - od tego czasu ŻADNYCH problemów z DPF'em.

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 25 września 2009, 12:42
przez noktoto
Nexus6, możesz coś więcej na ten temat powiedzieć? Kiedy ta akcja się odbyła? Dotyczy wszystkich BMN?

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 25 września 2009, 12:45
przez Nexus6
noktoto, akcja serwisowa nr 26E5 - u mnie przeprowadzono ją w kwietniu 2009 r., powinna dotyczyć wszystkich BMN

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 25 września 2009, 13:03
przez noktoto
Dzięki, przy najbliższej wizycie w ASO się zorientuje jak to w przypadku SEATów wygląda.

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 25 września 2009, 15:10
przez olus
noktoto, daj znac co powiedzieli w maranie bo jak sie tam pojawie to moga mnie zlinczowac, a chce im dac troche od siebie odpoczac :D

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 25 września 2009, 15:18
przez noktoto
olus, to może chwile potrwać bo jeszcze przez najbliższy miesiąc jestem bardzo zajęty, ale jak tylko się czegokolwiek się dowiem to oczywiście dam znać (choćby w tym temacie).

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 25 września 2009, 15:52
przez olus
noktoto, spoko :) ja jeszcze 1,5 tygodnia jestem poza wawa :)

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 2 listopada 2009, 01:26
przez mlody bbm
i jak tam z tym softem? bo widze ze temat ucichl...

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 2 listopada 2009, 09:20
przez mik1980
jak to nie mozna lac lepszego paliwa???
a jakie niby?

ja osobiscie leje do mojego TDI 1,9 juz prawie 2 lata V-Power na Shell'u i ladnie mi smiga malo tego sliniczek rowno mruczy i troszke ciszej niz po wlaniu zwyklego ON aha i ma lepsze przyspieszenie..i to nie tylko moja opinia...
pozdrawiam

[ Dodano: Pon 02 Lis, 2009 ]
witam
ja leje do swojego 1,9TDI juz prawie 2 lata V-Power na Shell'u jest troszke drozej ale silniczek ciszej mruczy i ma wiekszego kopa niz zwykly ON jakos paliwa w Pl. niestety nie jest dobra czesto tez tankuje w Niemczech i to jest zupelnie inne paliwko...
nigdy nie zatankuje zwyklego ON u jakiegos prywaciaza... :/

Re: co to za bledy ? 2.0 TDI FR

PostNapisane: 2 listopada 2009, 09:57
przez olus
mowa tu o silnikach ktore maja dpf