Strona 1 z 1
klapa gaszenia silnika

Napisane:
4 lutego 2009, 20:03
przez funcarver
jeszcze w sierpniu wyskoczyl mi check i przy gaszeniu silnika nie bylo słychać miłego dla ucha pomruku (po wydeszku), ale głośne tyrkotanie przy gaszeniu
okazało się, że usterka to: uszkodzona klapa gaszenia silnika, fachowo silnik kolektora ssącego jest uszkodzony
awaria paliła bezpiecznik (a jest wspólny z klimą), to wypiąłem wtyczkę pod maską, aby działała klima
wstyd się przyznać, ale jeżdże już tak blisko 5 miesiecy i nie moge się zebrać na naprawę, gwary już nie mam, a nowa część w ASO to koszt 1100-1200 zł, trochę przeraża
co można poradzić, oprócz wymiany na nówkę sztukę?

Re: klapa gaszenia silnika

Napisane:
18 lutego 2009, 07:06
przez miroA3
skoro robiles program u Daniela to popros go o wylaczenie tej klapy w sofcie
mi tak zrobil Aligator, a sama klape wraz z EGR-em mam usunieta fizycznie a w ich miejsce rure z nierdzewki, klapa gaszenia to nic innego tylko ekologia i teoretycznie lagodniejsze gaszenie silnika, kilka osob u nas ma tak zrobione i zadnego "brutalniejszego : gaszenia nie zauwazylismy
Re: klapa gaszenia silnika

Napisane:
18 lutego 2009, 22:09
przez Piotrek_tdi
No własnie mi tez padła jakiś czas temu ta klapka ale miałem nową z montazem za 500 zł wiec wymieniłem a chetnie teraz bym ja wywalił razem z egrem ....
Re: klapa gaszenia silnika

Napisane:
19 lutego 2009, 08:34
przez miroA3
tak to wyglada u mnie, a z softem ...
Aligator to robi bez problemu , koledze Rogal tez tak zrobil
wiec mysle ze Daniel tez sobie poradzi.
ja mam usuniete fizycznie rowniez ten zawor recyrkulacji spalin i chlodniczke ktora jest przy turbo
Re: klapa gaszenia silnika

Napisane:
1 grudnia 2009, 14:22
przez dariuszgryga
Witam, miałem ten sam problem....bład w recyrkulacji spalin/klapa gaszenia silnika - odjawy pali bezpiecznik 10...usterka polegała na wyłamanym 1 zębie... wyciągamy element, otwieramy zaciśniętą pokrywę, usuwamy złamany ząb pomiędzy przekładniami i po sprawie
Re: klapa gaszenia silnika

Napisane:
7 stycznia 2010, 21:01
przez gadula007
Witam
chodzi o Octavię, ale silnik BKD 2.0TDI
odgrzewam kotleta, bo zapaliła mi się zółta kontrolka z silnikiem a VAG odczytał błąd Klapy Gaszącej. W ASO chcą 1400zł, znajomy mechanik 1100zł za wymianę.
Piotrek_tdi pisze, że zrobił to za 500zł. Jak to zrobiłeś? Regeneracja, używana, czy jak?
Czy warto się w to bawić? Piszecie, że lepiej wywalić razem z EGR-em. Dlaczego? Nie będzie ubocznych efektów? Czemu lepiej jest zdemontować to Wszystko.
Re: klapa gaszenia silnika

Napisane:
8 stycznia 2010, 08:06
przez miroA3
zawsze mozesz kupic nie w ASO
np
http://allegro.pl/listing/search.php?st ... category=0
lub szukac pod nazwami np przepustnica, klapa gaszenia, klapa regulatora itd
znajomy mechanik za wymiane 1100zl ?!!! czy czesc razem z wymiana
bo to kolosalna roznica, a wymiana tego to maksymalnie 30minut nawet dla niewprawionego
tak czy tak cena kosmiczna, 30minur roboty dla niego a bierze jak za wyjecie silnika
Re: klapa gaszenia silnika

Napisane:
8 stycznia 2010, 10:10
przez gadula007
mimuszek, 1100 zaśpiewał z elementem oczywiście (znajomy, czyli którego znam dosyć dobrze i dobrze naprawia, ale nie kolega).
Ja już wczesniej znalazłem na allegro za 750zł nową - sprawdzony model po VIN.
W skodzie jest mało miejsca z dojściem do wymiany tego i bez kanału ciężko, tak mi sie wydawalo bynajmiej, jak wczoraj to oglądałem to na 30min mi to nie wyglądało.
Re: klapa gaszenia silnika

Napisane:
8 stycznia 2010, 13:20
przez miroA3
no nie wiem, nie wydaje mi sie zeby w skodzie bylo mniej miejsca niz w a3/golfie czy leonie
zobacz sobie zdjecie moje we wczesniejszym poscie (jest oczywiscie tylko flansza, ale kiedys tam byl) przeciez to jest zaraz pod oslona silnika, przykrecone do kolektora, odkrecasz to od gory a nie od dolu, zaden kanal, dojscie nie jest potrzebny
to jest rysunek dotyczacy EGR ale klapa regulatora jest tuz pod nim, tak czy tak trzeba zdemontowac to razem, latwiej
chyba ze nowe BKD od 2006 > jest inaczej zbudowane, ale nie wydaje mi sie
Re: klapa gaszenia silnika

Napisane:
10 stycznia 2010, 13:38
przez gadula007
mimuszek,
Najbardziej bałem się wykręcenia tej śruby która jest z tyłu.
Ale dzięki Twemu opisowi będzie łatwiej, dzięki.

Re: klapa gaszenia silnika

Napisane:
10 stycznia 2010, 19:10
przez miroA3
zgadza sie, dlatego tak jak Ci napisalem, najlatwiej i najszybciej zdjac to razem z EGR, odpiac na dole ze spinek z weza, a na goze odkrecic od kolektora
jak bedziesz mial calosc "na stole" to sobie rozkrecisz
Re: klapa gaszenia silnika

Napisane:
21 stycznia 2010, 21:37
przez zubu
mimuszek napisał(a):zgadza sie, dlatego tak jak Ci napisalem, najlatwiej i najszybciej zdjac to razem z EGR, odpiac na dole ze spinek z weza, a na goze odkrecic od kolektora
jak bedziesz mial calosc "na stole" to sobie rozkrecisz
Jestem właśnie po wymianie tego dziadostwa - nie było łatwo ale się udało.
Pytanko brzmi: czy trzeba wykasować błąd który pozostał, bo dalej świeci się check i klapka na pewno póki co nie dział bo silnik gaśnie dalej z charakterystycznym puknięciem.
Może muszę trochę pojeździć aby błąd zniknął?
[ Dodano: Sob 23 Sty, 2010 ]Już wszystko OK - okazało się, że bezpiecznik od wentylatora chłodnicy był spalony i dlatego nie działała klapa.
Re: klapa gaszenia silnika

Napisane:
27 lutego 2010, 23:03
przez gadula007
W końcu temat klapy gaszącej zamknąłem w mojej Skodzie.
Koszt - 2zł.
Powód - spalony bezpiecznik.
Kontrolka zgasła bez wymiany klapy. Zaoszczędziłem co najmniej 800zł.
Re: klapa gaszenia silnika

Napisane:
4 marca 2010, 17:04
przez F@bian
Dzwonilem dzis do seata powiedzieli mi ze klapka gaszenia silnika kosztuje 1400 zl

wiec mam pytanie czy da rade zalozyc na kostke jakis opornik zeby lampka z deski rozdzielczej zgasla bo szczerze mowiac strasznie mnie to denerwuje jak sie cos swieci :/
Re: klapa gaszenia silnika

Napisane:
6 marca 2010, 22:14
przez camilo
tez to przerabiałem i kupiłem od tego allegrowicza
http://moto.allegro.pl/item947911185_pr ... di_a3.html z tym ze placilem 610 zeta
Re: klapa gaszenia silnika

Napisane:
7 marca 2010, 20:49
przez zubu
Ja też od niego kupowałem za chyba 605zł
Re: klapa gaszenia silnika

Napisane:
6 kwietnia 2010, 15:13
przez mbm
Re: klapa gaszenia silnika

Napisane:
15 kwietnia 2010, 17:20
przez niq
tak na off, jak wygląda sprawa w TFSI? Bo z tego co wiem jest ta przepustnica i klapy kolektora ssącego na każdy cylinder. Czyli jak auto jest odpalone to ta klapa otwiera się na maxa? Jestem zielony w tym :P
Re: klapa gaszenia silnika

Napisane:
28 maja 2012, 13:41
przez augusto
Witam odgrzewam temat, ponieważ mam podobny turkot przy gaszeniu (BXE Leon 1P). Wydaje mi się ,że to może być klapa zwalona dodatkowo pali mi się check engine i rurke egr 038131521CC pękła już 2 razy. Myślicie ,że to może mieć coś z tym wspólnego czy inna para kaloszy?
Re: klapa gaszenia silnika

Napisane:
28 maja 2012, 19:38
przez Misiek
Co do "turkotu" to nie pomogę
augusto napisał(a): pali mi się check engine
to najlepiej komputer podpiąć...
augusto napisał(a):rurke egr 038131521CC pękła już 2 razy.
podobna rurka jest w BKD i mi również 2 razy pękała, albo i trzy nawet. Powód nie znany. Ostatnim razem przed zamontowaniem nowej rurki wyczyściłem EGRa i odpukać... od ok 15tys spokój.
Re: klapa gaszenia silnika

Napisane:
29 maja 2012, 13:20
przez augusto
pod kompa podpinałem błąd P2102, resetuje ale znów się pojawia. Jeśłi chodzi o rurkę to myślałem by ją wyrzucić i zaślepić.
Zakładałeś nową rurkę? W Seacie jak pytałem to 300zł :/
Re: klapa gaszenia silnika

Napisane:
29 maja 2012, 19:18
przez Misiek
Wywal EGRa i zaślep będziesz miał spokój. Ale sam tego raczej nie zrobisz bo trzeba w sterowniku wyłączyć EGR żeby błędy się nie sypały. Najlepiej podjedź do jakiegoś tunera w okolicy. Jeśli byś chciał zostawić i kupić rurkę poszukaj na allegro. Za ok 50 zł można kupić używaną. Ja raz zakładałem nową, pękła po ok roku, później używaną. Jak znowu pęknie to wywalam to dziadostwo.
Re: klapa gaszenia silnika

Napisane:
30 maja 2012, 10:58
przez augusto
Też zakładałem używki za ok 50zł , dziś zaślepie EGRa ale muszę jeszcze poszukać kogoś kto mi wyłączy EGRa w sterowniku, kurcze myślałem ,ze wystarczy go tylko zaślepić.
Re: klapa gaszenia silnika

Napisane:
30 maja 2012, 11:55
przez Misiek
Zaslepilem kiedyś u siebie i wywalal błąd coś od spalin i zapalala się ikona silnika na zegarach. Kasowalem błąd i po ok 100-200km znowu wywalalo błąd. Lepiej niech to zaślepi ktoś kto się na tym dobrze zna i wie jak.
Re: klapa gaszenia silnika

Napisane:
30 maja 2012, 20:14
przez augusto
Byłem u kumatego podobno gościa , chciałem by to zaśleepił i wyłączył egra ale stwierdził ,że lepiej będzie jak znajdzie przyczynę pękania tej rurki a rurkę załozy. Już zamówiłem następną na allegro 60 zł

Mam w tym doświadczenie już . Zobaczymy co on tam wymodzi.
Re: klapa gaszenia silnika

Napisane:
7 kwietnia 2013, 19:03
przez Andre
nie bede zakladal nowego tamatu... sprawa ma sie tak.... wymontowalem klape z egr zeby ladnie wyczyscic ,syfu bylo na 0.5cm jakas masakra poprostu.wyczyscilem zmontowalem i auto nie pali... wymontowalem zdjalem dekiel od elektryki a tam wszystko w oleju,przeplukalem wszystko benzyna ekstrakcjna ale dalej nie pali.... blad zwarcie z plusem sporadyczny po czytaniu vag. Czy ta cholerna klapa moze powodowac ze auto nie pali??jest caly czas otwarta ,bo juz zdurnialem....
-- 7 kwi 2013, o 20:03 --
odpalil po dodatkowym czyszczeniu
